Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Gå på den andre tråden jeg har om gematria og klikk på de siste sidene. Du vil se at der er en forbindelse med tallene og det binære tallsystemet. Så Gud forutså det binære systemet. Han visste vel at vi ville få kunnskap nok til å lage datamaskiner.

Hvilken annen tråd forresten?

Så kan jeg heller kommentere der at DNA ikke er binært ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fortsatt bare tåkeprat etter min mening, 4 3.

Uansett er det en helt tråd dedikert til temaet, jeg ser ikke noe grunn til at denne skal gå samme veien.

 

 

Gå på den andre tråden jeg har om gematria og klikk på de siste sidene. Du vil se at der er en forbindelse med tallene og det binære tallsystemet. Så Gud forutså det binære systemet. Han visste vel at vi ville få kunnskap nok til å lage datamaskiner.

Litt gøyalt er det jo at DNA ikke er binært, men kvartært. Ikke brukt i noe annet fornuftig ;)

Vil ikke si det. Se bare her

http://www.whatabeginning.com/Misc/Genetics/Genetics_VS.htm

Og her

http://www.whatabeginning.com/Misc/Genetics/Rakbou.htm

Gud viser seg nok en gang i tallene i vår livsstruktur

Lenke til kommentar

Gå på den andre tråden jeg har om gematria og klikk på de siste sidene. Du vil se at der er en forbindelse med tallene og det binære tallsystemet. Så Gud forutså det binære systemet. Han visste vel at vi ville få kunnskap nok til å lage datamaskiner.

Jeg titta litt i den tråden, og jeg så ikke mye til noen forbindelse, kun antagelser av typen "Fordi vi har ti fingre er det titallssystemet som er riktig". Og mønstre i utregningene måtte hele tiden endres for at ting skulle passe. Stort sett så jeg en tråd som handlet om at noen hadde et svar, også laget de en utregning som passet til svaret.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gå på den andre tråden jeg har om gematria og klikk på de siste sidene. Du vil se at der er en forbindelse med tallene og det binære tallsystemet. Så Gud forutså det binære systemet. Han visste vel at vi ville få kunnskap nok til å lage datamaskiner.

Jeg titta litt i den tråden, og jeg så ikke mye til noen forbindelse, kun antagelser av typen "Fordi vi har ti fingre er det titallssystemet som er riktig". Og mønstre i utregningene måtte hele tiden endres for at ting skulle passe. Stort sett så jeg en tråd som handlet om at noen hadde et svar, også laget de en utregning som passet til svaret.

 

Har man en stor nok kilde til grunndata kan man ekstrapolere absolutt hva som helst ut av det. Ja, det er helt på linje med kreasjonisme, flat jord, rasisme, moral, osv.

Spørsmålet er kun hvor selektiv man vil være.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man sitter med fasiten før man sitter med regnestykket, og tilpasser regnestykket etter fasiten er nok kilden til tråden her også.

Fasiten er flat jord, alt må bare tilpasses og endres slik at det passer.

2-2=13 også, om man gjør nok tilpassninger og endringer på hvordan matte og tall fungerer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Har man en stor nok kilde til grunndata kan man ekstrapolere absolutt hva som helst ut av det. Ja, det er helt på linje med kreasjonisme, flat jord, rasisme, moral, osv.

Spørsmålet er kun hvor selektiv man vil være.

Det er absolutt det som skjer her også. Man går ut i fra at en misstolkning av bibelen er fasit, og tillegger alle eksperimenter den mening som trengs for å få rett svar, og forkaster alle eksperimenter som gir feil svar som falske. Og det virker som de tror den vitenskapelige metode er slik...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At man sitter med fasiten før man sitter med regnestykket, og tilpasser regnestykket etter fasiten er nok kilden til tråden her også.

Fasiten er flat jord, alt må bare tilpasses og endres slik at det passer.

2-2=13 også, om man gjør nok tilpassninger og endringer på hvordan matte og tall fungerer.

 

Du forstår altså hvorfor måleenheter og tallsystemer er viktig for diskusjonen?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ser ikke relevansen nei, selv om jeg kom med en analogi som inneholdt tall.

Jeg kunne like godt byttet ut tallene med hva som helst annet, eksempelet handlet ikke om tall, men om at man kan få alt man vil til å være eller stemme med alt om man er villig til å legge all kunnskap og bevis til side.

Jeg kunne sagt at en fotball er firkantet i stedet, noe som også stemmer om man gjør nok tilpasninger og endringer :)

Kanskje spesiellt ikke når man har en egen, stor tråd dedikert til nøyaktig dette.

 

Innholdet i pannekakerøren er ikke relevant selv om man mener jorden er flat som en pannekake :)

Lenke til kommentar

Man går ut i fra at en misstolkning av bibelen er fasit,

 

 

Når det var noen greske filosofer som startet ideen om at jorda er en ball, hvordan skulle de som skrev GT i det hele tatt ha hørt om den teorien? Og de som skrev NT også... Paulus var vel den første som kom i kontakt med grekerne, og det ville vært latterlig å endre verdensoppfatningen på det tidspunktet, og pga noen ikke-jødiske filosofer.

Lenke til kommentar

Når det var noen greske filosofer som startet ideen om at jorda er en ball, hvordan skulle de som skrev GT i det hele tatt ha hørt om den teorien? Og de som skrev NT også... Paulus var vel den første som kom i kontakt med grekerne, og det ville vært latterlig å endre verdensoppfatningen på det tidspunktet, og pga noen ikke-jødiske filosofer.

Kan du vise til hvor det i bibelen står at jorden er flat?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Gå på den andre tråden jeg har om gematria og klikk på de siste sidene. Du vil se at der er en forbindelse med tallene og det binære tallsystemet. Så Gud forutså det binære systemet. Han visste vel at vi ville få kunnskap nok til å lage datamaskiner.

Jeg titta litt i den tråden, og jeg så ikke mye til noen forbindelse, kun antagelser av typen "Fordi vi har ti fingre er det titallssystemet som er riktig". Og mønstre i utregningene måtte hele tiden endres for at ting skulle passe. Stort sett så jeg en tråd som handlet om at noen hadde et svar, også laget de en utregning som passet til svaret.

Så kjekt du tittet litt da. La du merke til det med det binære tallene som passet med summen til første vers i bibelen. Var på en av de siste sidene

Lenke til kommentar

At man sitter med fasiten før man sitter med regnestykket, og tilpasser regnestykket etter fasiten er nok kilden til tråden her også.

Fasiten er flat jord, alt må bare tilpasses og endres slik at det passer.

2-2=13 også, om man gjør nok tilpassninger og endringer på hvordan matte og tall fungerer.

Hei hei hei. De har vel aldri gått vekk ifra Big bang(som er 13 milliarder år siden) heller og gravitasjon(som de ikke kan forklares)

Evolusjon fra en art til en annen(selv om mutasjoner ikke er heldige forandringer)

Forandret tid som en variabel istedetfor lysets hastighet(selv om lysets hastighet kan forandres)

Dette tviholder de på.

Og så tar vitenskapen og fyller inn og forandrer alt etter som det passer seg.

Lenke til kommentar

Så kjekt du tittet litt da. La du merke til det med det binære tallene som passet med summen til første vers i bibelen. Var på en av de siste sidene

Ja, jeg tittet, og der krevde det jo også at du snudde noe baklengs, la sammen noe på en annen måte enn du gjort tidligere og slikt. Igjen blir løsningen laget for å få svaret man vil.

 

Hei hei hei. De har vel aldri gått vekk ifra Big bang(som er 13 milliarder år siden) heller og gravitasjon(som de ikke kan forklares)

Evolusjon fra en art til en annen(selv om mutasjoner ikke er heldige forandringer)

Forandret tid som en variabel istedetfor lysets hastighet(selv om lysets hastighet kan forandres)

Dette tviholder de på.

Og så tar vitenskapen og fyller inn og forandrer alt etter som det passer seg.

Big Bang-teorien er jo fortsatt kun en teori, men det er den teorien som hittil passer best med observasjonene man har gjort, og fortsetter å gjøre.

 

Det samme gjelder gravitasjonen. Gravitasjonskraften er det som best beskriver det vi observerer.

 

Når vitenskapen observerer noe som ikke passer, forandres teoriene, ikke observasjonene.

Lenke til kommentar

Og så tar vitenskapen og fyller inn og forandrer alt etter som det passer seg.

Man tilpasser teoriene til hva man observerer og lærer.

Man har altså ikke fasiten, men man lager ett svar ut fra hva man finner ut.

F. eks hadde man ett anslag om hvor mange galaxer det fantes ut fra hva man hadde observert og viste.

Så tok de ett nytt bilde, "hubble deep field", der man fant ut at det antagelig var betydelig flere galakser.

Dermed justerte man antallet, fordi man lærte noe nytt.

 

Slik fungerer vitenskapen generellt sett, man lærer en del, så lager man en hypotese, så lærer man mer, så endrer man den ut fra det man lærte, lærer man mer så endrer man den igjen.

På den måten er alle hypoteser og teorier mest mulig riktig ut fra det man vet.

 

Det er vel slik du lærer også? Du tror/vet/lærer noe, så finner du ut mer om det, så endrer du det du vet.

Du vet sikkert mer i dag enn det du viste når du var 2, på samme måte som du lærer så lærer vitenskapen også.

 

Bibelen derimot stoppet opp for en 1600-1700 år siden. På samme måte som at skulle stoppe din læring som 2-åring og tro du da kunne alt 100% riktig samme hva.

 

Hadde vitenskapen vært fastlåst hadde den vært like ubrukelig og feil som religion.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Når det var noen greske filosofer som startet ideen om at jorda er en ball, hvordan skulle de som skrev GT i det hele tatt ha hørt om den teorien? Og de som skrev NT også... Paulus var vel den første som kom i kontakt med grekerne, og det ville vært latterlig å endre verdensoppfatningen på det tidspunktet, og pga noen ikke-jødiske filosofer.

Kan du vise til hvor det i bibelen står at jorden er flat?

 

 

Har jeg ikke prøvd å vise deg det før? Men bare ting som "jordens ender" passer med en flat jord.

Og at rekkefølgen i skapelsen ikke passer med en globusjord i et verdensrom. Men tror jeg har prøvd å forklare deg det før, så jeg tar ikke med alle tingene. Det finnes naturligvis nettsider en kan oppsøke, og youtube-videoer en kan se, hvis en virkelig lurer på spørsmålet.

Lenke til kommentar

 

 

Når det var noen greske filosofer som startet ideen om at jorda er en ball, hvordan skulle de som skrev GT i det hele tatt ha hørt om den teorien? Og de som skrev NT også... Paulus var vel den første som kom i kontakt med grekerne, og det ville vært latterlig å endre verdensoppfatningen på det tidspunktet, og pga noen ikke-jødiske filosofer.

Kan du vise til hvor det i bibelen står at jorden er flat?

 

 

Har jeg ikke prøvd å vise deg det før? Men bare ting som "jordens ender" passer med en flat jord.

Og at rekkefølgen i skapelsen ikke passer med en globusjord i et verdensrom. Men tror jeg har prøvd å forklare deg det før, så jeg tar ikke med alle tingene. Det finnes naturligvis nettsider en kan oppsøke, og youtube-videoer en kan se, hvis en virkelig lurer på spørsmålet.

 

Så du kan ikke vise til eksakt hvor i bibelen det står at jorda er flat?
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...