Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

Hvorfor er X-15 flyet sin høyde ekte?

Har du personlig flydd X-15 flyet og hatt med målebånd?

Nei det har jeg ikke. Men de flyr ivertfall like raskt som en rakett kan spy ut i andre retning her på jorden. Så hvordan alle de rakettene som har dratt ut til ISS og der ute har kommet til en fart på 27600 kilometer i timen eller mer er bare science fiction NASA har sagt går an og dere repiterer det som papegøyer

 

For det første: 27600 km/t = 7,6 km/s

For det andre (om interkontinentale missiler): "A two- or three-stage booster burns for a few minutes, and accelerates the payload to a velocity of 6-7 km/sec."

 

Det å komme seg ut i rommet har ikke med hastighet å gjøre. Det å forbli i bane har med hastighet å gjøre. Altså, komme seg ut dit og dra rett tilbake kan gjøres i hvilken hastighet som helst, om man har nok drivstoff.

Men den store forskjellen på å dra til ISS og å fly høyt (med et fly) er at om man skal ut i rommet må man ha med eget oksygen til forbrenning i motoren. Derfor må man også ha motorer som kan gå på flytende oksygen fra en tank. Dette er ganske fundamentalt forskjellige motorer enn de som er beregnet for å hente oksygen fra luften.

Derfra følger åpenbare vektproblemer med å frakte eget oksygen, som igjen krever mer drivstoff, større raketter, bla bla bla.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Og du presenterer massevis av greier som også kommer fra papegøyefabrikken og de som er med på konspirasjonen. Du nekter å svare på hvor grensa går.

 

Er du sikker på at Gud bruker 10-tallssystemet? Hvis ja så hvorfor?

Gud skapte oss med ti fingrer som normalen.

Og når man bruker ti-talla systemet og finner triangulære tall som passer inn med forskjellige vers. Alle de gangene 37 er å finne i dette systemet så finner jeg hele bibelen gudommelig inspirert.

 

Jeg tror på forskjellige konspirasjoner. Jeg forandrer dem alt ettersom jeg lærer mer. Men Jesus som døde for mine synder tar jeg som en konstant. Har du et problem med det?

Bruker du et annet tallsystem så finner du også matematiske ting i bibelen. Vi har også 10 tær så kanskje et 20-tallssystem er det Gud tenkte på når bibelen ble skrevet?

https://snl.no/dekadisk_tallsystem

 

Du er klar over at 10-tallssystemet er grunnpillaren i NASA's konspirasjon?

 

Hvorfor skulle jeg ha et problem med at du mener at Jesus døde for dine synder? Hva har det med saken å gjøre?

 

Vi har også tallsystemer som baserer seg på dagene. Hvorfor brukte ikke Gud dagene som grunnlag for tallsystemet vi bruker mest? Han skapte jorden og sola først, ville han ikke ha brukt dagene som grunnlag når han gjorde det?

 

http://ideonexus.com/2008/07/08/why-a-base-10-number-system/

"Does this seem otherworldly? Then consider this, days and nights are measured in 12-hour blocks, with hours subdivided into 60 minutes and minutes in to 60 seconds, all divisible by 12. We use a duodecimal number system to measure time; although we annotate it in decimal"

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Duodecimal

"Historically, units of time in many civilizations are duodecimal. There are twelve signs of the zodiac, twelve months in a year, and the Babylonians had twelve hours in a day (although at some point this was changed to 24). Traditional Chinese calendars, clocks, and compasses are based on the twelve Earthly Branches. There are 12 inches in an imperial foot, 12 troy ounces in a troy pound, 12 old British pence in a shilling, 24 (12×2) hours in a day, and many other items counted by the dozen, gross (144, square of 12) or great gross (1728, cube of 12). The Romans used a fraction system based on 12, including the uncia which became both the English words ounce and inch. Pre-decimalisation, Ireland and the United Kingdom used a mixed duodecimal-vigesimal currency system (12 pence = 1 shilling, 20 shillings or 240 pence to the pound sterling or Irish pound), and Charlemagne established a monetary system that also had a mixed base of twelve and twenty, the remnants of which persist in many places"

 

Vi kan også diskutere det metriske systemet vi bruker i dag. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_metric_system

Hvorfor gikk vi over til det? Vi brukte det ikke når bibelen ble skrevet så det må være en del av konspirasjonen.

https://bible.knowing-jesus.com/topics/Measuring-Rod

Hvorfor gikk vi vekk fra måleenhetene i bibelen? http://biblehub.com/weights-and-measures/

 

Med andre ord så er det mye som skorter når dere bruker "vårt system" og bibelen brukte et annet.

Har fått det spørsmålet flere ganger i den andre tråden. Teller du med tærne? Ti talls systemet er det som er. Samme er det med at hebraisk og gresk er språkene som ble brukt i bibelen. Gud forutså slikt. Kanskje han inspirerte noen til å legge alfabetet i den rekkefølge og til å bruke ti-talls systemet. Og kanskje det ligger mekanisk i vår hjerne å bruke ti talls systemet bedre enn noe annet. Sju dagers uken virker til å fungere utmerket. Hebreerne hadde et system for måneder som var 28 dager like lenge som månen bruker på å bli ny igjen. Og så regnet de ut at de kunne legge til en ekstra måned hvert sjuende år eller hva det nå var.

Gud forutser. Slik er profetiene sikkert oppfylt. Gud ser når i tiden mennesker vil oppdage det og det og hvordan onde mennesker vil ta i bruk oppdagelsene. Slik ser han at mennesker vil ta i bruk et merke for å kjøpe og selge. Og at onde mennesker vil ta kontroll over systemet og nekte noen dette. Han har sett at stjernetegnene ville bli kalt det og det. Han inspirerte abraham i en drøm til å tyde stjernene. Å telle på hebraisk var det samme som å fortelle en historie. Så når Gud ba abraham telle stjernene så mente han om du kan se historien som er lagt der. Og fra jomfrutegnets september . Den første måneden egentlig for jødene som skulle feire rosh hashanna til den siste måneden August og Løvetegnet. Så er det historien om Messias født av en jomfru, ofret, for så å bli kongen. I Noahs tid så står det at på den 17. Dagen i den sjuende måned står Arken på fjellet "Ararat" som betyr "curse reversed" dette ble den første måneden på Moses sin tid når lammets blod skal males på dørpostene i Egypt. Det skjer den 14. Tre dager senere er de utfridd fra Egypt.

Senere blir de fanget i Babylon som betyr forvirring og lærer at jorden er en spinnende ball. Snipp snapp snute

Lenke til kommentar

Har fått det spørsmålet flere ganger i den andre tråden. Teller du med tærne? Ti talls systemet er det som er.

Datamaskinen og telefonen du bruker for å poste på forumet bruker det binære tallsystemet. Danskene bruker jo 20-tallssystemet, så hvorfor er det feil? Da blir jo de matematiske bibelbevisene forskjellige avhengig av land..
Lenke til kommentar

 

Har fått det spørsmålet flere ganger i den andre tråden. Teller du med tærne? Ti talls systemet er det som er.

Datamaskinen og telefonen du bruker for å poste på forumet bruker det binære tallsystemet. Danskene bruker jo 20-tallssystemet, så hvorfor er det feil? Da blir jo de matematiske bibelbevisene forskjellige avhengig av land..

 

Kanskje det betyr at danskene, franskmenn og datamaskiner er ugudelige. Samt min bestefar som telte slik "1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, halvt tjue". Eller "Hælvt tjaug" som han sa.

 

EDIT: Og for å gjøre forvirringen total vil jeg legge til fuzzylogic som teller i kun fraksjoner. Ingen heltall. Er ikke matte gøy, dere?

Endret av fokkeslasken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at du finner like mange sammenhenger om du går like hardt inn for det med alle tallsystemer. Bibelen er en stor bok med mange historier som kan tolkes dit man selv vil.

 

Men dette har lite med jordens form å gjøre, ta helst tall-diskusjonen der den hører hjemme, det er en egen tråd for det :)

Det gjelder alle, danske og binære tallsystemer har lite med jordens form å gjøre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

*snip*

Har fått det spørsmålet flere ganger i den andre tråden. Teller du med tærne? Ti talls systemet er det som er. Samme er det med at hebraisk og gresk er språkene som ble brukt i bibelen. Gud forutså slikt. Kanskje han inspirerte noen til å legge alfabetet i den rekkefølge og til å bruke ti-talls systemet.

 

Det gir ingen mening. Titallsystemet er laget av konspirasjonen, noe annet blir for dumt. Bibelen ble visstnok skrevet av Gud, noe som har blitt påpekt mer enn en gang. Hvorfor ville Gud laget et målesystem som folk gikk bort fra? Svaret er at dagens systemer er djevelens verk da han prøver å få folk vekk fra Gud, dere har påpekt at djevelens verk er en måte å få folk vekk fra kristendommen. Hvorfor ville Gud at vi skulle ta i bruk et system som får verden vekk fra ham?

 

Det kan hende det er en test, men det forsterker bare poenget med at dere ikke bør følge titallsystemet for å motbevise rund jord.

 

Ingenting tilsier at dagens målesystem er noe annet enn svada som er en del av konspirasjonen.

 

Forresten så klarer du ikke å gi et godt svar på spørsmålene. Ikke engang en YT video.

Lenke til kommentar

Men dette har lite med jordens form å gjøre, ta helst tall-diskusjonen der den hører hjemme, det er en egen tråd for det :)

 

Det har alt med denne diskusjonen å gjøre. Det hjelper ikke å diskutere de store tingene uten å diskutere grunnlaget for de store tingene. Hvis vi ikke kan gå inn på detaljer så blir diskusjonen meningsløs.

 

Djevelen ligger i detaljene ;)

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

 

William Guzman har funnet en figur på et museum, som viser en brikke som fyker over en plate ved hjelp av et magnetfelt.

Han viser dette i en video.

Og om du måler i nærheten vil du finne et kraftig magnetfelt.

 

William Guzman

Men om det faktisk er slik... tja.

Magnetisme kan måles. Det er ingen "tja" om det.

Vi kan garantere at solen og månen ikke holdes oppe av magnetisme.

Nok en grunn til at du ville mistet jobben.

Man kan jo teste magnetisme og vann. Vann vil støtes vekk av magnetisme. Flo og fjære kan forklares. Salt vann er mer elektrisk enn fersk vann. Langt der oppe hvor X-15 flyet fløy så sviktet instrumentpanelene. Kan være et kraftfelt der oppe solen og månen og stjernene er. Norpolen er magnetisk. Kompassene peker vertfall dit. Kanskje er kontakten mellom der oppe og her nede på nordpolen og rundt Antarktis. Vi kan ikke annet enn lufte ideer før vi blir fortalt av myndighetene at verden de har presentert oss er løgn. Dere kan jo være med på prosessen. Se nå bare på månelandingen. Man kan se en gammel video av filmfolk som vandrer rundt månelanderen og astronauten som skal stige av. Men det er bare "treningsvideo" her på jorden.

Og så har du det ekte. Så er det prikk likt "treningsvideoen".

Lenke til kommentar

Hvordan har du testet magnetisme og vann?

Saltvann fører elektrisitet bedre enn ferskvann, er elektrisitet magnetisme, eller motsatt?

 

 

Forklar da på hvilken måte 10-tallsystemets beviser ett objekt sin form.

Du trenger ikke å bevise det, men forklar sammenhengen og hvordan det bevises.

Sammenhengen er vel bibelens ufeilbarlighet, vil jeg tro.

 

Det beviser uansett ikke formen til ett annet objekt.

For det står ikke i bibelen at jorden er flat i klartekst, etter flerfoldige oversettelser av oversettelser av oversettelser av tekster skrevet noen hundre år etter hovedpersonen døde er resultatet noe enkelte mener kan tolkes den veien med visse modifikasjoner.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Har fått det spørsmålet flere ganger i den andre tråden. Teller du med tærne? Ti talls systemet er det som er.

Datamaskinen og telefonen du bruker for å poste på forumet bruker det binære tallsystemet. Danskene bruker jo 20-tallssystemet, så hvorfor er det feil? Da blir jo de matematiske bibelbevisene forskjellige avhengig av land..

Gå på den andre tråden jeg har om gematria og klikk på de siste sidene. Du vil se at der er en forbindelse med tallene og det binære tallsystemet. Så Gud forutså det binære systemet. Han visste vel at vi ville få kunnskap nok til å lage datamaskiner.

Lenke til kommentar

Forklar da på hvilken måte 10-tallsystemets beviser ett objekt sin form.

Du trenger ikke å bevise det, men forklar sammenhengen og hvordan det bevises.

 

Omtrent alle tallsystemer som er skrevet i bibelen har blitt gått bort fra. Titallsystemet med fler er en vital del i vår vitenskap, vitenskapen vi bruker for å bevise rund jord. Beregninger rundt vekt og raketter bruker systemer som ikke brukes i bibelen. Beregninger rundt størrelser som vi bruker til å bygge ting bruker systemer som ikke brukes i bibelen.

 

Forklar hvordan dagens tallsystemer ikke er relevant for dagens vitenskap. Vi bruker et grunnlag som er relativt nytt og som ikke kan brukes hvis man bruker ting i bibelen som beviser flat jord. Bibelen og diverse kristen vitenskap er en stor del av flat jord.

 

Selv om sammenhengen kanskje ikke er relevant i form av at dagens vitenskap kunne hvilt på andre tallsystemer og målesystemer gjør det egentlig ikke mindre relevant da dagens vitenskap faktisk hviler på dagens systemer.

 

Dette handler om hvor langt konspirasjonen går som er veldig relevant. Hvor mye av dagens systemer er konstruert av "eliten"?

 

Dette er kanskje "på kanten", men du får bare slette innleggene hvis du føler at de ikke er relevante. En kjede er ikke sterkere enn det svakeste leddet ;)

Lenke til kommentar

Fortsatt bare tåkeprat etter min mening, 4 3.

Uansett er det en helt tråd dedikert til temaet, jeg ser ikke noe grunn til at denne skal gå samme veien.

 

Gå på den andre tråden jeg har om gematria og klikk på de siste sidene. Du vil se at der er en forbindelse med tallene og det binære tallsystemet. Så Gud forutså det binære systemet. Han visste vel at vi ville få kunnskap nok til å lage datamaskiner.

Litt gøyalt er det jo at DNA ikke er binært, men kvartært. Ikke brukt i noe annet fornuftig ;) Endret av aklla
Lenke til kommentar

Fortsatt bare tåkeprat etter min mening, 4 3.

Uansett er det en helt tråd dedikert til temaet, jeg ser ikke noe grunn til at denne skal gå samme veien.

 

Deg om det. Bare artig at det er store forklaringsproblemer når det kommer til temaet siden de bruker et system som jeg mener, i følge flatjordernes logikk og uttalelser, er noe den såkalte eliten har lagd.

 

Vi får gå tilbake til å skrive om horisonten og gravitasjon da siden det ikke har blitt diskutert nok...

Lenke til kommentar

 

 

William Guzman har funnet en figur på et museum, som viser en brikke som fyker over en plate ved hjelp av et magnetfelt.

Han viser dette i en video.

Og om du måler i nærheten vil du finne et kraftig magnetfelt.

 

William Guzman

Men om det faktisk er slik... tja.

Magnetisme kan måles. Det er ingen "tja" om det.

Vi kan garantere at solen og månen ikke holdes oppe av magnetisme.

Nok en grunn til at du ville mistet jobben.

 

Man kan jo teste magnetisme og vann. Vann vil støtes vekk av magnetisme. Flo og fjære kan forklares. Salt vann er mer elektrisk enn fersk vann. Langt der oppe hvor X-15 flyet fløy så sviktet instrumentpanelene. Kan være et kraftfelt der oppe solen og månen og stjernene er. Norpolen er magnetisk. Kompassene peker vertfall dit. Kanskje er kontakten mellom der oppe og her nede på nordpolen og rundt Antarktis. Vi kan ikke annet enn lufte ideer før vi blir fortalt av myndighetene at verden de har presentert oss er løgn. Dere kan jo være med på prosessen. Se nå bare på månelandingen. Man kan se en gammel video av filmfolk som vandrer rundt månelanderen og astronauten som skal stige av. Men det er bare "treningsvideo" her på jorden.

Og så har du det ekte. Så er det prikk likt "treningsvideoen".

 

Jeg aner ikke hva du vil frem til med alt dette.

 

Det eneste jeg sier er at dersom solen og månen holdes oppe av magnetisme, da skulle vi kunnet målt det. Magnetisme er ikke et tunnellfenomen som kunne gått fra pol til pol som en usynlig regnbue, opp til solen og månen, for så å sveivet disse rundt på himmelen som en traktorstråle i eldre sci-fi filmer - da med oss imellom polene og under solen/månen hadde magnetismen vært målbar.

Lenke til kommentar

Om du knytter tallsystemer opp mot formen, så kjør på.

Om du vil knytte tallsystemet opp mot bibelen eller bruke det som bevis for at bibelen er sann så er denne tråden akkurat for det:

 

Jeg tviler på at bibelen er sann. Å bevise hvor sann den er får de kristne ta seg av. Jeg har alerede knyttet tallsystemene opp mot formen til en viss grad mener nå jeg, eller rettere sagt knyttet dem opp mot "eliten" som har tredd rundjord over hodene på folk.

 

Det viktige for meg angående dette, som sikkert ikke kom frem bra nok, er hvor grensen går. Det har blitt påpekt fler ganger at vi vil ha svar på hvor konspirasjonen starter/slutter, noe jeg trodde var relevant for tråden :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...