Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Jepp, det hadde vært fint. Det kommer ikke noe konstruktivt ut av å besvare de samme spørsmålene hele tiden og komme med samme motargumenter hele tiden.

 

Tro det eller ei, men denne tråden har blitt dårligere den siste tiden :p

Blir vel mest opp til trådstarter om tråden er god eller ikke.

Etter mitt skjønn har diskusjonen aldri vært "god", prøvde å lese fra begynnelsen og da var det jo veldig mye vantro over temaet som fylte sidene, ved siden av forsøksvis informerende innlegg fra max.

 

Vantro har en tendens til å følge når noen overser beviselige fakta. Når noen hardnakket sier vann er tørt blir det vanskelig å reagere på noen annen måte.

 

Men om denne tråden skulle ebbe ut etter hvert, er det vel ikke sagt at denne tråden skal være den eneste noensinne. Hvis flat jord blir like vanlig å diskutere som feiden om skapelse og evolusjon, vil det dukke opp andre tråder etter hvert.

La oss håpe det. Om ingenting annet har kommet ut av tråden så har vi hvertfall fått sårt tiltrengt eksponering for vitenskap.

 

Fra globustroendes hold blir det sagt at vi ikke vet hva tyngdekraft er, men ser hvordan den virker. Så hvorfor blir det ikke godtatt hvis jeg vil lansere begrepet tyngdefunksjon for den flate jord?

Av samme grunn du sier det ikke er noen forskjell på dem?

 

Men rent vitenskaplig så henviser "kraft" på nettopp dèt, uten å implisere noe om opprinnelse eller metodikk. En "funksjon" derimot henviser til en egenskap ved noe. Og det er jo dèt flat og rund jord er fundamentalt uenige om.

Kreve at "vi" skal godta det blir jo da noe pussig.

 

Hvis det ikke blir godtatt fordi jeg ikke er en kjent forsker, er det jo håpløst for meg å gi et svar som blir godtatt. Og hvis jeg var en kjent forsker som stod fram med navn, ville jeg nok mistet jobben.

Du ville mistet jobben fordi du blander så enkle basiskonsepter som "kraft" og "funksjon".

 

Så hva ønsker dere egentlig?

At du setter deg inn i temaene du fronter.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

William Guzman har funnet en figur på et museum, som viser en brikke som fyker over en plate ved hjelp av et magnetfelt.

Han viser dette i en video.

Og om du måler i nærheten vil du finne et kraftig magnetfelt.

 

William Guzman

Men om det faktisk er slik... tja.

Magnetisme kan måles. Det er ingen "tja" om det.

Vi kan garantere at solen og månen ikke holdes oppe av magnetisme.

Nok en grunn til at du ville mistet jobben.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som er mest i øyefallende i diskusjonen nå er at FEene har oppdaget at vitenskapen ikke kan forklare hvordan gravitasjon virker i prinsipp.

Det som burde være overraskende er at de ikke allerede visste dette, men likevel hadde veldig sterke meninger om det.

Men men. Slik er det vel når man er imot noe man ikke kan nok om.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om ting som er lettere en luft stiger og ting som er tyngere en luft faller til bakken, hva er sola og månen laget av der de tross alt er ganske store men har mindre vekt en luft og svever over bakken?

Ja si det. De holder kanskje tilbake informasjon om hva som er der oppe.

https://youtu.be/mAOcWLtpHGU

 

Ellers så vet de ennå ikke hva som er høyere enn 108 kilometer, Max høyde for X-15 flyet før det slo ut flyet og kom sviende ned igjen til bakken.

Lenke til kommentar

 

Det som er mest i øyefallende i diskusjonen nå er at FEene har oppdaget at vitenskapen ikke kan forklare hvordan gravitasjon virker i prinsipp.

Det som burde være overraskende er at de ikke allerede visste dette, men likevel hadde veldig sterke meninger om det.

Men men. Slik er det vel når man er imot noe man ikke kan nok om.

Det som er iøyenfallende er at flat jordere lenge har visst det. Men ball jordere har trodd at forklaringen var å droppe en mikrofon i bakken.

Gravitasjon gjør tusen ting på en roterende ball i en roterende galakse i et utvidende univers. Forklaringen hvordan den virker har kommet 13 milliarder lysår ut. Men ingen forklaring på hva det er. Og så spør dere hele tiden hva som er under den flate jorden.

Hva er forbi de 13 milliarder lysårene da. Hvor langt strekker et univers seg. Hvor mange universer er det i et multivers? Finnes det flere multivers. Og dere kaller ikke dette for kvasivitenskap.

Lenke til kommentar

 

 

Det som er mest i øyefallende i diskusjonen nå er at FEene har oppdaget at vitenskapen ikke kan forklare hvordan gravitasjon virker i prinsipp.

Det som burde være overraskende er at de ikke allerede visste dette, men likevel hadde veldig sterke meninger om det.

Men men. Slik er det vel når man er imot noe man ikke kan nok om.

 

Det som er iøyenfallende er at flat jordere lenge har visst det.

 

Men ingen av dere har vært innom tanken på å nevne det i løpet av drøye 320 sider.

 

Men ball jordere har trodd at forklaringen var å droppe en mikrofon i bakken.

Ingen har sagt de vet hva gravitasjon er. Derimot har man sagt at man vet nok om resultatet av den til å kunne si at det ikke er en egenskap ved objektet som faller. Og hvis det ikke er en egenskap ved objektet som faller, da det være noe utenfra som påvirker objektet. Det er ingen andre alternativer.

 

Gravitasjon gjør tusen ting på en roterende ball i en roterende galakse i et utvidende univers.

Kun èn.

 

Forklaringen hvordan den virker har kommet 13 milliarder lysår ut. Men ingen forklaring på hva det er. Og så spør dere hele tiden hva som er under den flate jorden.

Hva er forbi de 13 milliarder lysårene da. Hvor langt strekker et univers seg. Hvor mange universer er det i et multivers? Finnes det flere multivers.

Jeg ser ikke relevansen.

 

Og dere kaller ikke dette for kvasivitenskap.

Gitt at vitenskap er en metode, så... nei.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

hva er det du vil ha forklarking på, hvorfor universet er 13mrd lysår stort?

Det er 13mrd gammelt og utvider seg i lysets hastighet. Men dette er jo ikke noe noen får sjekket eller bevist 100% da det er for langt unna.

"Men ingen forklaring på hva det er.", hva er "det"?
universet?

 

 

Og, gravitasjon gjør en, og kun en ting. Og den gjør det 100% forutsigbart og konsistent.

På en flat jord er det haugevis av unntak og rare regler som forklarer hvorfor tyngdekraft oppfører seg slik det gjør.

Lenke til kommentar

Hvorfor er X-15 flyet sin høyde ekte?

Har du personlig flydd X-15 flyet og hatt med målebånd?

Nei det har jeg ikke. Men de flyr ivertfall like raskt som en rakett kan spy ut i andre retning her på jorden. Så hvordan alle de rakettene som har dratt ut til ISS og der ute har kommet til en fart på 27600 kilometer i timen eller mer er bare science fiction NASA har sagt går an og dere repiterer det som papegøyer

Lenke til kommentar

hva er det du vil ha forklarking på, hvorfor universet er 13mrd lysår stort?

 

Det er 13mrd gammelt og utvider seg i lysets hastighet. Men dette er jo ikke noe noen får sjekket eller bevist 100% da det er for langt unna.

 

"Men ingen forklaring på hva det er.", hva er "det"?

universet?

 

 

Og, gravitasjon gjør en, og kun en ting. Og den gjør det 100% forutsigbart og konsistent.

På en flat jord er det haugevis av unntak og rare regler som forklarer hvorfor tyngdekraft oppfører seg slik det gjør.

Det som er tyngre enn luft faller til bakken og det som er lettere flyver opp. 100 prosent forutsigbart på en flat jord. Den ene massen veier mer enn den andre. Og slik kan man lage en formel på masse og vekt.

Det å lage fantasier om at månekloden er så mindre enn jordkloden og Jupiter er så stor så ville de forskjellige massene være tyngre og lettere alt ettersom de var på månen eller Jupiter er fantasi.

Lenke til kommentar

Og du presenterer massevis av greier som også kommer fra papegøyefabrikken og de som er med på konspirasjonen. Du nekter å svare på hvor grensa går.

 

Er du sikker på at Gud bruker 10-tallssystemet? Hvis ja så hvorfor?

Gud skapte oss med ti fingrer som normalen.

Og når man bruker ti-talla systemet og finner triangulære tall som passer inn med forskjellige vers. Alle de gangene 37 er å finne i dette systemet så finner jeg hele bibelen gudommelig inspirert. Og det står at hele skriften er innåndet av Gud. Et bombastisk vers. Jeg har bedt Gud om mer enn bare tro og det fikk jeg ved å finne det matematiske jeg har funnet. Jeg har bare dobbeltsjekket informasjonen som er ute på nettet om dette. Jeg har ikke tid eller utdanning til å være en beinhard flat jorder eller gematria oppdager.

 

 

Jeg tror på forskjellige konspirasjoner. Jeg forandrer dem alt ettersom jeg lærer mer. Men Jesus som døde for mine synder tar jeg som en konstant. Har du et problem med det?

Lenke til kommentar

Fly er tyngre enn luft.

Sola, månen og alle stjernen må da også være tyngre enn luft, men disse svever rundt.

Vann(som i skyer) er også tyngre enn luft, men skyene er da oppe i himmelen.

 

3_9ec2f392-db9c-4aaf-9c17-93919345a2ed_l

Lyspæren er tyngre enn luft.

 

 

hqdefault.jpg

Aluminiumsfolie er tyngre enn luft.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og du presenterer massevis av greier som også kommer fra papegøyefabrikken og de som er med på konspirasjonen. Du nekter å svare på hvor grensa går.

 

Er du sikker på at Gud bruker 10-tallssystemet? Hvis ja så hvorfor?

Gud skapte oss med ti fingrer som normalen.

Og når man bruker ti-talla systemet og finner triangulære tall som passer inn med forskjellige vers. Alle de gangene 37 er å finne i dette systemet så finner jeg hele bibelen gudommelig inspirert.

 

Jeg tror på forskjellige konspirasjoner. Jeg forandrer dem alt ettersom jeg lærer mer. Men Jesus som døde for mine synder tar jeg som en konstant. Har du et problem med det?

 

Bruker du et annet tallsystem så finner du også matematiske ting i bibelen. Vi har også 10 tær så kanskje et 20-tallssystem er det Gud tenkte på når bibelen ble skrevet?

https://snl.no/dekadisk_tallsystem

 

Du er klar over at 10-tallssystemet er grunnpillaren i NASA's konspirasjon?

 

Hvorfor skulle jeg ha et problem med at du mener at Jesus døde for dine synder? Hva har det med saken å gjøre?

 

Vi har også tallsystemer som baserer seg på dagene. Hvorfor brukte ikke Gud dagene som grunnlag for tallsystemet vi bruker mest? Han skapte jorden og sola først, ville han ikke ha brukt dagene som grunnlag når han gjorde det?

 

http://ideonexus.com/2008/07/08/why-a-base-10-number-system/

"Does this seem otherworldly? Then consider this, days and nights are measured in 12-hour blocks, with hours subdivided into 60 minutes and minutes in to 60 seconds, all divisible by 12. We use a duodecimal number system to measure time; although we annotate it in decimal"

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Duodecimal

"Historically, units of time in many civilizations are duodecimal. There are twelve signs of the zodiac, twelve months in a year, and the Babylonians had twelve hours in a day (although at some point this was changed to 24). Traditional Chinese calendars, clocks, and compasses are based on the twelve Earthly Branches. There are 12 inches in an imperial foot, 12 troy ounces in a troy pound, 12 old British pence in a shilling, 24 (12×2) hours in a day, and many other items counted by the dozen, gross (144, square of 12) or great gross (1728, cube of 12). The Romans used a fraction system based on 12, including the uncia which became both the English words ounce and inch. Pre-decimalisation, Ireland and the United Kingdom used a mixed duodecimal-vigesimal currency system (12 pence = 1 shilling, 20 shillings or 240 pence to the pound sterling or Irish pound), and Charlemagne established a monetary system that also had a mixed base of twelve and twenty, the remnants of which persist in many places"

 

Vi kan også diskutere det metriske systemet vi bruker i dag. https://en.wikipedia.org/wiki/History_of_the_metric_system

Hvorfor gikk vi over til det? Vi brukte det ikke når bibelen ble skrevet så det må være en del av konspirasjonen.

https://bible.knowing-jesus.com/topics/Measuring-Rod

Hvorfor gikk vi vekk fra måleenhetene i bibelen? http://biblehub.com/weights-and-measures/

 

Med andre ord så er det mye som skorter når dere bruker "vårt system" og bibelen brukte et annet.

Endret av 4 3
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...