Myst Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Har egentlig meldt meg ut, men fant en tråd jeg bare må dele. De går mer i dybden, særlig matematisk. Har ikke fått lest mye enda, men skal ved senere anledning. https://www.metabunk.org/earth-curvature-refraction-experiments-debunking-flat-concave-earth.t6042/page-2 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Det med Mjøsa visste jeg faktisk, da jeg og en kollega gjorde en lignende utregning for noen år siden, bortsett fra at vi den gangen tok utganspunkt i et tenkt vater ut i fra Minesund og vi regnet ut høyden dette "vateret" ville hatt over Lillehammer. 158 meter i krumnings punktet er temmelig mye for en sånn liten sølepytt som Mjøsa ja, og de fleste jeg har fortalt dette til tror meg ganske enkelt ikke, fordi de rett og slett ikke klarer å tenke seg at jord krumningen utgjør så mye på så "kort" avstand... Som en annen kollaga av meg sa det: Du vet du har stor garasje når du må kalkulere med jordkrumningen når du bygger den... he he Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Hele Mjøsa kan man se ifra et fly. Er øyet så dårlig at det ikke ser 158 meter krumming? Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Hele Mjøsa kan man se ifra et fly. Er øyet så dårlig at det ikke ser 158 meter krumming? Finner du på så dumme uttaleler selv eller har du tatt kurs? Ser du en krumning rett ovenifra? Si at du har en litt krum planke som ligger med krumingen rett og opp du ser den rett ovenifra, vil du oppfatte at den var litt krum eller ville den sett flat ut ovenifra? (Du trenger ikke å svare, for jeg vet hva du vil svare..) Synd Mjøsa ikke er rett, for da ville du faktisk bare trengt å reist til Minnesund for å selv å ha sett at dette med jordkrumning stemmer, for du kunne nemlig ikke se Lillehammer fra Minnesund, like lite som du kan se Danmark eller New York fra kysten her i landet... Er lufta klar er det ingen begrensning på hvor langt du kan se... med mindre havet krummer og hendrer for sikten da... Endret 16. juni 2016 av RWS Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 De må vær de skyter opp noe der borte i Florida. Det må de gjør for folk i fra lang avstand til å se noe gå opp, dessuten har de hatt utallige utsetninger på oppskytningene. Men det trenger ikke å være så dyrt som romferge misjonene har kostet. Men jeg har vansker for å tro de klarte å skyte opp romferga. En side vekt på kanskje 100 tonn blir løftet opp av to raketter på siden av drivstofftanken til romferga som bare er festet med en maks 10 cm bolt. I den kraften den vil ha når rakettene løfter romferga og tanken oppover. Jeg tror de fleste nærfilminger av dette er datartrikset med som med vanlige filmer jeg før trodde var ekte. Men viste seg å være CGI og green screen. Helt vanlige filmer ifra byer og slikt. Men siden de ikke bruker budsjett på å ta skuespilleren med i den aktuelle byen så bruker de green screen. Om de vil legge til noe effekter. Så bruker de CGI. Sjekk ut om du klarer å finne ut noe informasjon om denne mirakelbolten som er festet fra romferga til drivstofftanken? Jeg ville trodd den bolten var godt omtalt siden den er så liten og kraftig. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Hele Mjøsa kan man se ifra et fly. Er øyet så dårlig at det ikke ser 158 meter krumming?Er du så dum eller har du tatt kurs? Ser du en krumning rett ovenifra? Si at du har en litt krum planke som ligger med krumingen rett og opp du ser den rett ovenifra, vil du oppfatte at den var litt krum eller ville den sett flat ut ovenifra? (Du trenger ikke å svare, for jeg vet hva du vil svare..) Synd Mjøsa ikke er rett, for da ville du faktisk bare trengt å reist til Minnesund for å selv å ha sett at dette med jordkrumning stemmer, for du kunne nemlig ikke se Lillehammer fra Minnesund, like lite som du kan se Danmark eller New York fra kysten her i landet... Er lufta klar er det ingen begrensning på hvor langt du kan se... med mindre havet krummer og hendrer for sikten da... Ja du vet hva jeg vil svare. Om jeg hadde sett planken bittelitt fra siden ville jeg sett den krummet. Uansett hvor klar lufta er vil perspektiv, synsrekkevidde og dis og varme sperre for synet på bakken. Hvor langt jeg kan se om jeg farer oppover er avhengig av lys bare. Hadde solen lyst hele den flate jorden så ville jeg sett hele jorden fra langt nok oppe. Endret 16. juni 2016 av maxRPM Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Om jeg hadde sett planken bittelitt fra siden ville jeg sett den krummet. Men Mjøsa krummer jo den veien også, selvfølgelig, du vil jo alltid se ned på en krumning når du flyr over Mjøsa... Er dette virkelig så vanskelig å fatte? Endret 16. juni 2016 av RWS Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Hadde solen lyst hele den flate jorden så ville jeg sett hele jorden fra langt nok oppe. Du ville faktisk sett at jorden var rund om du var langt nok oppe... og kun sett litt mindre enn halvparten av jorden til enhver tid, da det er umulig å se baksiden, den siden som krummer fra deg... Prøv med en tennisball og se selv.. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 (endret) Om jeg hadde sett planken bittelitt fra siden ville jeg sett den krummet. Men Mjøsa krummer jo den veien også, selvfølgelig, du vil jo alltid se ned på en krumning når du flyr over Mjøsa... Er dette virkelig så vanskelig å fatte? Prøv dette. Ta en helt sort ball og skjær den i to nøyaktig like store deler. Legg den ene halvdelen på bakken foran en høyblokk og gå opp på taket av høyblokka og se ned på halvdelen av den ballen... Vil du se noen krumning på den? Nei, den ville sett helt flat ut, nettopp fordi det er for lite kontraster i den til å se at den krummer seg... Hvis solen sto lavt på himmelen ville skyggen sladret om krumningen da... og mange artige fotografier er om nettopp slike synsbedrag... Der noe ser flatt ut, men ikke er det.. . Endret 16. juni 2016 av RWS Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Flat+earth+logic+the+jet+fuel+probably+melted+it_965646_5844099.jpg Mer hjerneråte Hvorfor lever crewet som liksom døde i romferge katastrofen i 1986? http://youtu.be/PxqhU6nEy6c Dette er et utklipp fra de andre videoene jeg har postet og det er masse å spekulere over men dere nevner dem ikke noe særlig. Har dere sett videoene eller ikke. Om dere har sett dem. Er det bare å være hysj hysj så er alt glemt og man slipper å tro det er noe mystisk og hemmelig bak NASA og annen romfart. ISS folkene ser ut som de henger opp ned slik jeg husker ansiktene til Johan Golden og Atle antonsen lage mat opp ned og sideveien. Lenke til kommentar
Hotel Papa Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Du vet at astronautene ombord iss lever i vektløs tilstand? Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Hvorfor lever crewet som liksom døde i romferge katastrofen i 1986? (video) Dette er et utklipp fra de andre videoene jeg har postet og det er masse å spekulere over men dere nevner dem ikke noe særlig. Har dere sett videoene eller ikke. Om dere har sett dem. Er det bare å være hysj hysj så er alt glemt og man slipper å tro det er noe mystisk og hemmelig bak NASA og annen romfart. ISS folkene ser ut som de henger opp ned slik jeg husker ansiktene til Johan Golden og Atle antonsen lage mat opp ned og sideveien. Om det så er "noe mystisk og hemmelig bak NASA og annen romfart", så finnes det fortsatt en myriade av fakta alle kan sjekke selv ute i den virkelige verden. Denne insisteringen på at kun informasjon fra suspekt tredjepart er tilgjengelig fremstår som intet annet enn et sterkt ønske om at konspirasjonen(e) finnes. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Sukk.. Jeg bare må.. /ironi Dude, du MÅ seriøst lese kommentarene og kildene før du legger ut såkalte "beviser". Ellers er dette farlig nær grensen på trolling, for så dum og naiv kan en bare ikke være. Se her: http://www.snopes.com/politics/conspiracy/challenger.asp Vet du kommer garantert til å avfeie Snopes som legitim kilde, men inntil det motsatte er bevist, er dette fakta. 1 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Hvorfor lever crewet som liksom døde i romferge katastrofen i 1986? Hvorfor er det slik at når man tror på noe visvas så har man veldig lett for å tro på annen visvas? Hvorfor i all verden skulle noen "arrangere" en døds ulykke og lage en masse ekstra hysj-hysj for så å la de "døde" crewet leve etterpå? Det ville jo vært mye lettere å knertet dem og faktisk gjort dem oredentlig døde enn å sette i gang et maskerade spill av denne størrelsen... Du er klar over at alt du finner på nett kanskje ikke er sant, ikke sant? Egentlig skulle vi konkludere med det vi finner på nett som vi gjør det hver eneste 1 april, med stor og sunn skepis for å ikke bli lurt, men av en eller annen grunn tror enkelte at det kun er 1 april de trenger å være skeptiske, alle de 364 dagene ellers i året er liksom alt på nettet sant... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Hele Mjøsa kan man se ifra et fly. Er øyet så dårlig at det ikke ser 158 meter krumming? Håper du ikke mener dette? Virker ut som du faller for en enkel felle og tror at jorda krummer seg oppover fra utgangspunktet, men slik er det ikke. Så Mjøsa krummer seg vekk og under deg, ikke opp og til samme linje igjen. Tilbake til Florida, tar du utfordringen? Eller pakker vi den ned i "glemmeboksen" og tar en helt ny og nøyaktig lik runde igjen om 15 sider? Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 16. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 16. juni 2016 Sukk.. Jeg bare må.. /ironi Dude, du MÅ seriøst lese kommentarene og kildene før du legger ut såkalte "beviser". Ellers er dette farlig nær grensen på trolling, for så dum og naiv kan en bare ikke være. Se her: http://www.snopes.com/politics/conspiracy/challenger.asp Vet du kommer garantert til å avfeie Snopes som legitim kilde, men inntil det motsatte er bevist, er dette fakta. Vel. For noen tilfeldigheter at de heter det samme og ligner på en eldre versjon. Skuespillere med ny identitet. Men vil ikke gi opp navnet de er født med. Judit Resnik fikk forvøvrig en pris i 2013 i paramount studios i Los angeles. Er hun skuespiller siden hun bor der? Lenke til kommentar
Bloodlines Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Skuespillere? Du har lite respekt for folk som døde i en tragisk ulykke. Lenke til kommentar
Myst Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Tilfeldigheter finnes ikke i dette universet. Tror du du er den eneste som har navnet ditt og likner på deg? Har du aldri googlet deg selv? Bare på Facebook finner jeg mange titalls med samme navn som meg. Hvorfor utdelingen ble holdt på PS har sikkert mange grunner, og gjør henne ikke til en skuespiller for det. Vet du i det hele tatt hvilken pris hun fikk? Lite hint: det var verken en Oscar eller Emmy. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 16. juni 2016 Del Skrevet 16. juni 2016 Tilfeldigheter finnes ikke i dette universet. Tror du du er den eneste som har navnet ditt og likner på deg? Har du aldri googlet deg selv? Bare på Facebook finner jeg mange titalls med samme navn som meg. Hvorfor utdelingen ble holdt på PS har sikkert mange grunner, og gjør henne ikke til en skuespiller for det. Vet du i det hele tatt hvilken pris hun fikk? Lite hint: det var verken en Oscar eller Emmy. For mange år siden kom det en fyr bort til meg på en parkeringsplass i sentrum av hjembygda da jeg skulle på jobb og spurte om jeg har flydd noe i det siste. Han holdt det gående i lang tid, og han gikk da til slutt. En halvtime etter fant han meg igjen på jobben for å unnskylde seg, og la til at jeg var absolutt helt kliss lik en fyr han flyr småfly sammen med. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå