Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Og hvorfor vil ikke du og de andre som tror på NASAs eventyr se på den dokumentasjonen som legges ut som viser at jorden er flat ?

Fordi all "dokumentasjon" som hittil er lagt fram kan motbevises av observasjoner og repeterbare eksperimenter.

Når den ene siden ikke tør å se på dokumentasjon som viser noe annet enn deres eget syn, men tror de allerede vet alt som er verdt å vite, og derfor har nedlatende holdning og en forutinntatt mening om at de selv har rett og skal "sette disse dumme avvikerne på plass", så er det nytteløst med en diskusjon.

Jeg ser stort sett på hver eneste video som blir lagt ut her, og de har så langt bestått av håndplukkede resultater som kun støtter egen sak, misforståelse av, og/eller feil bruk av etablert vitenskap, "forsøk" der man ignorerer opplagte feilkilder, får resultater som er helt på trynet pga dette og bruker disse resultatene for å "bevise" at jorda er flat, hypoteser der man regelrett ignorerer etablerte fakta og grunnleggende naturlover, logiske brister som alle FE-tilhengere kollektivt ser bort ifra, lavmåls triks og tåkelegging for å lede motstanderne bort fra ting FE-folka ikke kan svare på (Hei, Porcius. Har du funnet ut hvilke planeter som ikke spinner rundt sin egen akse ennå?), (mis)bruk av foreldede hypoteser, igjen for å støtte egen sak til tross for at nyere forskning innen samme område gjerne har gått fullstendig bort ifra hypotesene som blir framlagt som "bevis," og et kraftig tilfelle av "Hvis jeg skriker lenge nok og høyt nok om dette så kanskje jeg får rett"-syken.

Nedlatende kan jeg definitivt være til tider, men det er fordi jeg lett både kan gjøre repeterbare eksperimenter som gir svært sterke indikasjoner på at jorda faktisk er formet som en ball, og fordi "bevisene" til motparten i det store og hele lekker som en sil, men at de til tross for dette fortsetter å gjenta seg selv til det kjedsommelige. Jeg prøver så godt jeg kan å gå etter argumenter og holde meg unna personangrep, men av og til blir selvkontrollen litt for liten.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan det tenkes at rakettens landingssystemer fortsatt er på teststadiet og om det skulle gå galt og raketten skulle endre kurs og krasje ville det være ekstremt farlig med masse mennesker relativt nært.

At noe er spektakulært betyr ikke at man bør putte masse mennesker tett inntil aktiviteten for en slik rakett på avveie kan gå ganske langt.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvorfor har de ikke tilskuere til denne fantastiske bragden? Jeg ville trodd millioner ville sett dette personlig.

https://youtu.be/g0FXdCq43qc

Så fordi det ikke er noen tilskuere så er det fake? Det er et tåpelig argument.

Det er et nauta godt argument.

Blir som Jack nicholson prate med sønnen i bilen på vei til ondskapens hotell. Gutten sier det er greit han så det på TV så da er det sant.

Lenke til kommentar

Man kan kjøpe billetter til disse oppskytningene som skjer ved Cape Canaveral. Jeg har tilbudt deg før  og faktisk sponse dette til deg, men du takket nei fordi "jeg vil heller reise østover" (?). Så når du ser dette på TV i opptak eller LIVE så har du NULL argument ovenfor om dette er ekte eller ikke.

Det blir som om du skulle sette deg for å drite før du sjekket om du hadde dasspapir - du møter deg selv i døra i annet hvert innlegg her inne

Endret av bshagen
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Man kan kjøpe billetter til disse oppskytningene som skjer ved Cape Canaveral. Jeg har tilbudt deg før og faktisk sponse dette til deg, men du takket nei fordi "jeg vil heller reise østover" (?). Så når du ser dette på TV i opptak eller LIVE så har du NULL argument ovenfor om dette er ekte eller ikke.

Det blir som om du skulle sette deg for å drite før du sjekket om du hadde dasspapir - du møter deg selv i døra i annet hvert innlegg her inne

Det er nok at det er fullt av amerikanere som ikke tror på NASA som har fått meg til å tenke at det ikke er mange som får se dette på nært hold. Å se noe på TV kan være filmtriks. Og denne bakvendt landingen av rakett. Selv om det er langt unna man får se det så er det spektakulært.

Men til nå så er det det samme plottet. To TV verter sier det de skal si. Og en gjeng NASA folk som står med ryggen til og klapper når raketten "lander"

Til og med i en dokumentar der en satelitt ble bygget i England så ble sjefen med til sør amerika der satelitten skulle skytes opp med rakett. Så fikk han ikke bli med på oppskytningen. Oppskytningen ble utsatt slik at han måtte dra hjem og oppskytningen skjedde etter at han dro. Slik er det sikkert med mange turister.

Mars one prosjektet ender opp med at søkeren som betaler mest får bli med så er det kanskje en oppriktig sjel eller flere som betaler svært mye. Men ingen av de får være med. De er visst "noen" som har betalt mer

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Link til denne dokumentaren?

Det var noen som postet den her inne for kanskje 50-100 sider tilbake. Jeg så den og var ikke imponert. Det var mye hemmelighetsstempling i den bedriften som lagde satelitter. De fleste som bodde i byen visste ikke at den bedriften lagde satelitter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...