Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

Tomhet og atter tomhet. Vi fylles med kunnskap som ikke gir deg mening. Et stort bedrageri som bruker opp tiden du har på jorden.

At du føler det ikke gir livet ditt mening er jo ikke en grunn til å forkaste vitenskap? Selv er jeg glad for at jeg ikke må vie livet mitt til en gammel bok, men heller kan gjøre akkurat som jeg vil.

Mange seriemordere og andre verre folk som gjør akkurat som de vil fordi vi er dyr har vi blitt fortalt av talmudister som kaller alle andre for dyr og eier 90 prosent av all rikdom i verden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Hva skulle sviktet slik at et planetspinn skulle stoppet? Det er ingen motor. Det er ingen kraft som påvirker på noen måte. Hva skulle måttet gi opp slik at spinnet stopper?"

 

Hvis du kan si at jorda går i bane, hva er det da som gjør at noen planeter spinner rundt sin egen akse mens andre ikke gjør det? Denne spinningen rundt egen akse virker å være noe som burde avta med tida, og ikke minst disse ulike luftlagene i jordas atmosfære.

Ingenting, absolutt ingenting, skjer uten en grunn. Hvis det ikke finnes noen grunn for at spinnet skal gå saktere, da vil det ikke gå saktere.

 

Månen kan ikke unnslippe jorda, men romskip kan tydeligvis med ganske stor letthet bevege seg mellom jorda, månen og sola.

Klart månen kan unslippe jorda. Men månen mangler noe vesentlig som et romskip har. Hint: Det samme en bil trenger drivstoff til som du snakket om i går.

Jeg må si jeg undrer meg litt over denne sammenblandingen av ting som har egen drivkraft og ting som ikke har det - som om de skulle oppført seg likt.

 

I tillegg, hvis det er en mulighet for at universet er en bitteliten del av noe større, kan det skje at solsystemet rett og slett blir spist, eller kastet i søpla av noen.... eller smeltet om.

Mye rart kan skje. Kunsten er å ikke ta en avgjørelse på hva eller hvordan eller hvorfor dersom man ikke vet omstendighetene. Og det du nevner der - det vet vi ikke omstendighetene rundt. Derfor sier ei heller vitenskapen noe om det.
Lenke til kommentar

Tomhet og atter tomhet. Vi fylles med kunnskap som ikke gir deg mening. Et stort bedrageri som bruker opp tiden du har på jorden.

At du føler det ikke gir livet ditt mening er jo ikke en grunn til å forkaste vitenskap? Selv er jeg glad for at jeg ikke må vie livet mitt til en gammel bok, men heller kan gjøre akkurat som jeg vil.

Mange seriemordere og andre verre folk som gjør akkurat som de vil fordi vi er dyr har vi blitt fortalt av talmudister som kaller alle andre for dyr og eier 90 prosent av all rikdom i verden.

 

Så det er jødene som har presset rundjord over hodene til folk?

Lenke til kommentar

Det virker som Gud har kontroll over månefasene, akkurat som på israelittenes tid da de gikk gjennom ørkenen og hadde månefasene som tegn på når det skulle være sabbat for dem og når det skulle være nymåne for dem.

Neste gang du ser på månen legg merke til hvor solen er og merk så månefasen (hvordan månen er opplyst). Du vil oppdage ting som at månefasen peker alltid mot sola. Rart, er det ikke? Spesielt hvis månefasen er enkeltstående og kun underlagt Guds ønske om å tilfredsstille en gruppe ørkenvandrere.

 

Virker ikke spesielt troverdig at månen beveger seg vekk fra oss med ca. 3,7 cm pr år...

Fordi..?

 

Det der Hubble-teleskopet, må ikke det ha blitt sendt opp av en kraftig rakett?

Jo. Kjemiske raketter er metoden vi har for hånden i denne tidsalderen.
Lenke til kommentar

 

Så det er månen som tilpasset seg deres sabbat, ikke de som tilpasset sabbat til månefasene?

Hva? Her tok jeg det fram for å vise at sjudagers-uka er veldig gammel og basert på månen.

 

Så... Ikke på skapelsesberetningen hvor man hviler den sjuende dagen?

 

Og som vi vet, er det fortsatt fire månefaser i en måned. Vi sier faktisk "måner" ennå, men skriver det måneder.

Og på engelsk heter det "month" og "moon".

På finsk heter begge "kuu", og månedsnavnene er ting som "innhøstingsmåne" (ikke måned), "sølemåne", "stråmåne", "eikemåne", osv.

...selv om jeg er litt usikker på hva du forsøker bevise med disse språklige krumspringene.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Tomhet og atter tomhet. Vi fylles med kunnskap som ikke gir deg mening. Et stort bedrageri som bruker opp tiden du har på jorden.

At du føler det ikke gir livet ditt mening er jo ikke en grunn til å forkaste vitenskap? Selv er jeg glad for at jeg ikke må vie livet mitt til en gammel bok, men heller kan gjøre akkurat som jeg vil.
Mange seriemordere og andre verre folk som gjør akkurat som de vil fordi vi er dyr har vi blitt fortalt av talmudister som kaller alle andre for dyr og eier 90 prosent av all rikdom i verden.

Så det er jødene som har presset rundjord over hodene til folk?

Har en konspirasjonsteori om det ja siden Talmud virker å være ganske djevelsk mot alle andre.

De eier skolesystemet og forteller oss hva vi skal lære. Kristendommen skal ut. Den hater de.

Lenke til kommentar

Har en konspirasjonsteori om det ja siden Talmud virker å være ganske djevelsk mot alle andre.

Dette gjelder vel alle religioner, gjør det ikke? Innen kristendommen skal man tortureres i evighet om man ikke er medlem. For Islam skal man jo kverkes umiddelbart om man er uenig eller sårer følelsene til en muslim. Talmud er vel nogenlunde i tråd med Islam om de mindreverdige som tror noe annet. Og er det hinduene som tror man blir gjenfødt i henhold til karmaen man bygget opp igjennom livet? Altså da at noen kan fortjene å bli gjenfødt som en pestbefengt isbjørn i Sahara, eller brunsnegle på ei saltslette.

 

I bunn og grunn har dere alle en eller annen form for å skremme folk til ikke å avvike fra det deres selv syntes er best.

Lenke til kommentar

 

Mange seriemordere og andre verre folk som gjør akkurat som de vil fordi vi er dyr har vi blitt fortalt av talmudister som kaller alle andre for dyr og eier 90 prosent av all rikdom i verden.

Så man blir seriemorder fordi man ikke følger bibelen?

Det er ikke å følge bibelen om man blir seriemorder. Jesus lærte da aldri dette. Dere vil kanskje belære meg om drap og mord i bibelen. Men om du følger bibelen da tror du på Jesus og tilgivelsen vi har fått. Vi skal være mot andre som du vil andre skal være mot deg.

Om man tror at vi er tilfeldig skapt i et tilfeldig univers i et tilfeldig sted i universet gjennom en rekke tilfeldige hendelser av liv på jorden gjennom milliarder av år så er det faktisk ingen problem å bli seriemorder eller det som verre er.

Så er det andre religioner som har forferdelige lover så er like gale men ikke fullt så ille som vitenskapsreligionen. Der kan du være absolutt alt ondt du kan tenke deg. Og tenker du ikke selv kan du få det servert i media de mest grusomme handlinger. Har du ikke Jesus har du ikke beskyttelse er nå min mening. Verden øker drastisk i kunnskap kanskje mer i ondskap enn godhet. Og det kan gi fatale konsekvenser for våre generasjoner etter oss.

Lurer på hva som skjer i år med det tegnet på himmelen 23. September som er veldig likt det som står i Johannes åpenbaring 12 vers 1 og 2

Jupiter har da vært i Jomfrutegnet i 9 måneder og vil være på vei ut. Hun skal krones med Løvetegnets 9 stjerner og 3 planeter skal da vandre på samme sted. Månen skal være ved Jomfrutegnets føtter.

Lenke til kommentar
Så det er jødene som har presset rundjord over hodene til folk?

Har en konspirasjonsteori om det ja siden Talmud virker å være ganske djevelsk mot alle andre.

De eier skolesystemet og forteller oss hva vi skal lære. Kristendommen skal ut. Den hater de.

 

Du får utdype litt synes jeg. Kristendommens fremtid hviler ikke på jordas form og eventuelle feil i vitenskapen og opplæring i skolen. Kristendommen har hovedsakelig med levesett, livets mening og dødens mening å gjøre, som de fleste andre religioner.

 

Hvis jeg var religiøs så ville jeg ikke forkastet religionen på et så idiotisk grunnlag.

Lenke til kommentar

 

Har en konspirasjonsteori om det ja siden Talmud virker å være ganske djevelsk mot alle andre.

Dette gjelder vel alle religioner, gjør det ikke? Innen kristendommen skal man tortureres i evighet om man ikke er medlem. For Islam skal man jo kverkes umiddelbart om man er uenig eller sårer følelsene til en muslim. Talmud er vel nogenlunde i tråd med Islam om de mindreverdige som tror noe annet. Og er det hinduene som tror man blir gjenfødt i henhold til karmaen man bygget opp igjennom livet? Altså da at noen kan fortjene å bli gjenfødt som en pestbefengt isbjørn i Sahara, eller brunsnegle på ei saltslette.

 

I bunn og grunn har dere alle en eller annen form for å skremme folk til ikke å avvike fra det deres selv syntes er best.

Jo. Men bare Jesus har den at man ikke kan gjøre seg fortjent. Så forkast all stolthet, og bli tilgitt, uansett hva det er, fokuser ikke på synden, men på kjærligheten som blir gitt. Legg av dine synder med himmelsk hjelp.

Om du vil brenne etter døden får de som ikke tror bekymre seg over. De finnes meget onde menn i verden som tror de kan slippe unna ved å være rik og mektig.

Lenke til kommentar

 

 

Har en konspirasjonsteori om det ja siden Talmud virker å være ganske djevelsk mot alle andre.

Dette gjelder vel alle religioner, gjør det ikke? Innen kristendommen skal man tortureres i evighet om man ikke er medlem. For Islam skal man jo kverkes umiddelbart om man er uenig eller sårer følelsene til en muslim. Talmud er vel nogenlunde i tråd med Islam om de mindreverdige som tror noe annet. Og er det hinduene som tror man blir gjenfødt i henhold til karmaen man bygget opp igjennom livet? Altså da at noen kan fortjene å bli gjenfødt som en pestbefengt isbjørn i Sahara, eller brunsnegle på ei saltslette.

 

I bunn og grunn har dere alle en eller annen form for å skremme folk til ikke å avvike fra det deres selv syntes er best.

Jo. Men bare Jesus har den at man ikke kan gjøre seg fortjent. Så forkast all stolthet, og bli tilgitt, uansett hva det er, fokuser ikke på synden, men på kjærligheten som blir gitt. Legg av dine synder med himmelsk hjelp.

Om du vil brenne etter døden får de som ikke tror bekymre seg over. De finnes meget onde menn i verden som tror de kan slippe unna ved å være rik og mektig.

 

 

I så fall er din Jesus en umoralsk dåre som er totalt blottet for moral og rettferdighet.

 

Om Gud er tilgivende så kan han ikke være rettferdig.

Om Gud er rettferdig kan han ikke være tilgivende.

Det selvmotsigelser.

 

Om en mann som har voldtatt og drept for egen vinning hele livet søker jesus på dødssengen og blir frelst så er han tilgitt for sine synder og kommer til himmelen.

En mann som har levd livet som en helgen men ikke har søkt frelse, og ikke tror på Jesus havner sammen med Hitler, vel om ikke Hitler søkte tilgivelse og ble frelst på ny før han kreperte så klart.

 

Religionen din er en skam.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

Har en konspirasjonsteori om det ja siden Talmud virker å være ganske djevelsk mot alle andre.

Dette gjelder vel alle religioner, gjør det ikke? Innen kristendommen skal man tortureres i evighet om man ikke er medlem. For Islam skal man jo kverkes umiddelbart om man er uenig eller sårer følelsene til en muslim. Talmud er vel nogenlunde i tråd med Islam om de mindreverdige som tror noe annet. Og er det hinduene som tror man blir gjenfødt i henhold til karmaen man bygget opp igjennom livet? Altså da at noen kan fortjene å bli gjenfødt som en pestbefengt isbjørn i Sahara, eller brunsnegle på ei saltslette.

 

I bunn og grunn har dere alle en eller annen form for å skremme folk til ikke å avvike fra det deres selv syntes er best.

 

Jo. Men bare Jesus har den at man ikke kan gjøre seg fortjent. Så forkast all stolthet, og bli tilgitt, uansett hva det er, fokuser ikke på synden, men på kjærligheten som blir gitt. Legg av dine synder med himmelsk hjelp.

Om du vil brenne etter døden får de som ikke tror bekymre seg over. De finnes meget onde menn i verden som tror de kan slippe unna ved å være rik og mektig.

 

Litt usikker på hva du mener. Alle mener vel at man ikke kan gjøre seg fortjent. Det er jo hele kjernen i all verdens religioner at det finnes et rammeverk. Utenfor dette er man ufortjent, og kan bare skylde seg selv for hva som måtte skje. Du sier det jo selv i neste setning om de som ikke tror.

 

Høres mer ut som formynderi enn kjærlighet. Litt som å ha en hund.

 

Sende noen til helvete ut av ren kjærlighet virker jo litt ... psykopatisk.

Lenke til kommentar

 

 

 

Har en konspirasjonsteori om det ja siden Talmud virker å være ganske djevelsk mot alle andre.

Dette gjelder vel alle religioner, gjør det ikke? Innen kristendommen skal man tortureres i evighet om man ikke er medlem. For Islam skal man jo kverkes umiddelbart om man er uenig eller sårer følelsene til en muslim. Talmud er vel nogenlunde i tråd med Islam om de mindreverdige som tror noe annet. Og er det hinduene som tror man blir gjenfødt i henhold til karmaen man bygget opp igjennom livet? Altså da at noen kan fortjene å bli gjenfødt som en pestbefengt isbjørn i Sahara, eller brunsnegle på ei saltslette.

 

I bunn og grunn har dere alle en eller annen form for å skremme folk til ikke å avvike fra det deres selv syntes er best.

Jo. Men bare Jesus har den at man ikke kan gjøre seg fortjent. Så forkast all stolthet, og bli tilgitt, uansett hva det er, fokuser ikke på synden, men på kjærligheten som blir gitt. Legg av dine synder med himmelsk hjelp.

Om du vil brenne etter døden får de som ikke tror bekymre seg over. De finnes meget onde menn i verden som tror de kan slippe unna ved å være rik og mektig.

I så fall er din Jesus en umoralsk dåre som er totalt blottet for moral og rettferdighet.

 

Om Gud er tilgivende så kan han ikke være rettferdig.

Om Gud er rettferdig kan han ikke være tilgivende.

Det selvmotsigelser.

 

Om en mann som har voldtatt og drept for egen vinning hele livet søker jesus på dødssengen og blir frelst så er han tilgitt for sine synder og kommer til himmelen.

En mann som har levd livet som en helgen men ikke har søkt frelse, og ikke tror på Jesus havner sammen med Hitler, vel om ikke Hitler søkte tilgivelse og ble frelst på ny før han kreperte så klart.

 

Religionen din er en skam.

Om mannen hadde som plan å være en djevel for så å tenke at han kunne bli tilgitt ved dødsleie ved å tro på Jesus så tror jeg at troen er feil. Dermed ingen tilgivelse. Gud er rettferdig. Han har gitt oss en lov om hvordan bli tilgitt. Og Gud som kan kjenne hjertene våre vet om troen er rett. Om troen på Jesus ikke forandrer deg til det bedre så må du prøve din egen tro. Det er mye surdeig ute verden. Djevelen har infiltrert menigheten. Så grunn heller på bibelen enn å lytte på hva andre forteller deg om bibelen. Be Gud om hjelp til å forstå. Det er noen gode pastorer ute i verden som jeg selv liker å lære meg om bibelen. Men ikke enig i alt. Joseph Prince fra Singapore er en pastor jeg likte å høre på. Har lært mye om bibelen gjennom han. Men har også egne tolkninger som han ikke har. Som at tungetale er et vanlig språk fra et land du ikke kan språket på. Og ikke noe bønnespråk. Og at jorden er flat.

Lenke til kommentar

Om mannen hadde som plan å være en djevel for så å tenke at han kunne bli tilgitt ved dødsleie ved å tro på Jesus så tror jeg at troen er feil. Dermed ingen tilgivelse. Gud er rettferdig. Han har gitt oss en lov om hvordan bli tilgitt. Og Gud som kan kjenne hjertene våre vet om troen er rett.

Ingenting sier "kjærlighet" like kraftig som når det følger med krav.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Mange seriemordere og andre verre folk som gjør akkurat som de vil fordi vi er dyr har vi blitt fortalt av talmudister som kaller alle andre for dyr og eier 90 prosent av all rikdom i verden.

Så man blir seriemorder fordi man ikke følger bibelen?

Det er ikke å følge bibelen om man blir seriemorder. Jesus lærte da aldri dette. Dere vil kanskje belære meg om drap og mord i bibelen. Men om du følger bibelen da tror du på Jesus og tilgivelsen vi har fått. Vi skal være mot andre som du vil andre skal være mot deg.

 

 

Øhm nei, dette er kardemommeloven det. Har du blanda litt i bøkene i hylla di nå eller? Politimester Bastian var dog en likanes kar, ikke noe å si på det, er helt enig med han jeg

 

Forøvrig, passe seg bittelitt når du begynner å slenge rundt deg om hvem som sitter på rikdommene her i verden, den katolske kirken er ikke akkurat fattige, og ja - det finnes da vitterlig seriemordere som har hatt en kristen overbevisning 

Lenke til kommentar

 

Om mannen hadde som plan å være en djevel for så å tenke at han kunne bli tilgitt ved dødsleie ved å tro på Jesus så tror jeg at troen er feil. Dermed ingen tilgivelse. Gud er rettferdig. Han har gitt oss en lov om hvordan bli tilgitt. Og Gud som kan kjenne hjertene våre vet om troen er rett.

Ingenting sier "kjærlighet" like kraftig som når det følger med krav.

Kravet er at du skal tro Jesus døde for dine synder. Han gjorde bare godt mot folk men de ville heller at morderen Barrabas skulle løslates og heller drepe en uskyldig. Dette er et kjærlighetsoffer som kan forandre deg. Når du innser det så vil ikke synden i deg ha et godt balletak på deg lenger. De som begynner å gå etter loven igjen er som de uforstandige galatere som kom under forhekselsen ved å prøve å gjøre seg rettferdige ved loven igjen.

Lenke til kommentar

 

 

 

Mange seriemordere og andre verre folk som gjør akkurat som de vil fordi vi er dyr har vi blitt fortalt av talmudister som kaller alle andre for dyr og eier 90 prosent av all rikdom i verden.

Så man blir seriemorder fordi man ikke følger bibelen?
Det er ikke å følge bibelen om man blir seriemorder. Jesus lærte da aldri dette. Dere vil kanskje belære meg om drap og mord i bibelen. Men om du følger bibelen da tror du på Jesus og tilgivelsen vi har fått. Vi skal være mot andre som du vil andre skal være mot deg.

 

Øhm nei, dette er kardemommeloven det. Har du blanda litt i bøkene i hylla di nå eller? Politimester Bastian var dog en likanes kar, ikke noe å si på det, er helt enig med han jeg

 

Forøvrig, passe seg bittelitt når du begynner å slenge rundt deg om hvem som sitter på rikdommene her i verden, den katolske kirken er ikke akkurat fattige, og ja - det finnes da vitterlig seriemordere som har hatt en kristen overbevisning

Når ble kardemomme loven skrevet? Før eller etter det Jesus sa?

Katolismen er et eksempel på der djevelen har dratt med seg surdeig og kan syrne hele deigen. Men det er en begynnelse. Bare man ikke går i fella og blir en pavetilbeder

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...