Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Er ikke for å stenge tråder bare fordi TS har sterkt avvikende synspunkter. Det er ingen skade å lufte forskrudde tanker sålenge det ikke har noen påvirkningskraft på andre.

Men vi kan jo bare slutte å poste her, så dør det ut av seg selv. Vi har sett at logikk at fakta ikke har noen virkning. Og det er bare å akseptere at slik er det for enkelte.

+1 Fair enough :)

Det skal sies at jeg syns moderatorer har gitt god takhøyde for oss her inne, så det er jo bra :)

Tenkte jeg kunne spørre i alle fall, jeg må begrense meg selv også, men jeg greier ikke la være å poste her :rofl: 

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her er Atlantis i 14. May 2010. Filmen er tatt fra en Southwest-flight til Ft. Lauderdale.

http://youtu.be/O1SmCnElDa0

Igjen, hvordan skal du fake dette? Om dette er FAKE, så er faken vanskeligere å lage enn å faktisk skyte opp romferga på ordentlig.

BTW, her er launchen fra bakken

http://youtu.be/E5nxN0ooD5M

Jeg klikket på han som la ut videoen fra flyet. Dette blir gjort bedre på film.

Han har sju eller åtte andre videoer. Varer i noen under noen minutter og er helt meningsløse. Virker ikke som karen som roper Oh Oh look at that fra flyet, ikke filmer han seg selv en gang. Det må mer til for å overbevise meg enn en YouTube kanal som like godt kan være fabrikert.

Den andre videoen ser nøyaktig lik ut den første som ble lagt ut. 10 minutter og noe. Har sett den før og legg merke til bolten som holder fast 70-80 tonn med speissjuttle. 10 minutter ut i filmen løses den fantastiske sterke bolten seg fra. Og shuttlen farer liksom opp og videre og drivstofftanken blir tatt av jordens gravitasjon? Hva er forskjellen for at ikke begge skal bli tatt? Noen 100 meter?

Det er overbevisende. Men så er en god Hollywood film uten at noe av det er ekte. Skuespillere går skole for å bli gode skuespillere.

De som klarer å fange ektheten ved en opplevelse er som regel de best betalte skuespillere. Men de synes jeg ikke NASA gjengen er. Se bare på desse.

https://youtu.be/CgoORq0AC_8

MaxRPM, jeg hater å måtte gjenta meg selv, men du kan faktisk stikke til Cape Canaveral selv å se de skyte opp rakettene. Er du en betalt skuespiller om du gjør det? Er nesten på nippet til å spandere en flybillett på deg, så kan du og jeg reise over å se det med våre egne øyne. Hva ville du sagt da, idet du måper over den enorme krafta over at en SpaceX skyter opp en satellitt? Hva tror du hadde skjedd med deg?

Som sagt, flybilletter er billige, reis dit, se det med egne øyne. Eller tør du ikke i tilfelle din verden og virkelighetsoppfatning går i grus?

Skal legge meg flat den dagen alt dette med romfart ikke virker som et skuespill for galleriet. Jeg skulle gjerne reist dit en gang og sett. Da hadde jeg tatt med kamera. Og sagt fy flate. Og litt til. Snudd kamera og vist meg selv filmet litt folk rundt meg.

Men det er noe jeg lurer på. Dere har sett desse ballongene med kamera cirka 20000 meter opp i luften. Noen kamera har fish eye lens. Da ser jorden kurver ut. Men noen har ikke og da ser horisonten flat ut. Man kan se solen skinne. Men ut i det svarte mørket ser man ingen stjerner. Det er vel fordi solen blinder ut stjernelyset. Jeg har lyst å se en ballong gå opp midt på natten når det skal være mørkest på jorden og en stjerneklar himmel. Solen er på andre siden av kloden. Vil den ballongen vise en stjerneklar himmel der oppe så er jorden en kule. Det er bevis for meg.

Men om stjerner ikke skinner der oppe og solen kan ses i det fjerne. Da er jorden dønn flat. Okey.

Skulle gjerne sett rakettene som skal slippe ut satellitter faktisk gjør det. At selve leveringen blir filmet. Skal ikke være så vanskelig.

Om dere finner overbevisende amatørfilmer av oppskytningene. Er det bare å poste. Skulle vært tusenvis av dem fra dem som bor i området.

Lenke til kommentar

Skal legge meg flat den dagen alt dette med romfart ikke virker som et skuespill for galleriet. Jeg skulle gjerne reist dit en gang og sett. Da hadde jeg tatt med kamera. Og sagt fy flate. Og litt til. Snudd kamera og vist meg selv filmet litt folk rundt meg.

Men det er noe jeg lurer på. Dere har sett desse ballongene med kamera cirka 20000 meter opp i luften. Noen kamera har fish eye lens. Da ser jorden kurver ut. Men noen har ikke og da ser horisonten flat ut. Man kan se solen skinne. Men ut i det svarte mørket ser man ingen stjerner. Det er vel fordi solen blinder ut stjernelyset. Jeg har lyst å se en ballong gå opp midt på natten når det skal være mørkest på jorden og en stjerneklar himmel. Solen er på andre siden av kloden. Vil den ballongen vise en stjerneklar himmel der oppe så er jorden en kule. Det er bevis for meg.

Men om stjerner ikke skinner der oppe og solen kan ses i det fjerne. Da er jorden dønn flat. Okey.

Skulle gjerne sett rakettene som skal slippe ut satellitter faktisk gjør det. At selve leveringen blir filmet. Skal ikke være så vanskelig.

Om dere finner overbevisende amatørfilmer av oppskytningene. Er det bare å poste. Skulle vært tusenvis av dem fra dem som bor i området.

Men det er jo bare å reise bort å se? Norwegian flyr jo til Orlando, Orlando ligger bare en time unna Cape Canaveral. En liten 5-tusen lapp fattigere men hel del kunnskap rikere, hva er du redd for?

Hele listen over utskytinger finner du i den linken jeg postet over.

EDIT: Faktisk kunne jeg tenkt meg å tatt turen dit selv også. Kanskje dette blir en høsttur for meg :)

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Her er en film med levering av satellitt og det hele: https://www.youtube.com/watch?v=xt_Kn4DggPg

Mye bedre skuespillere enn de NASA klovnene klare å prestere?

Bshagen. Jeg har lest de er fæle med å utsette datoer for å se oppskytninger. Og skal du ha første rads plass så er det sikkert dyrt og utsolgt.

Desse videoene med den klokka som tikker ned virker merkelige. Her er en video

http://youtu.be/_NeOvN_w3JI

De later til å ha noen statister som virker som om de ikke er oppøst når oppskytningen pågår. Har ikke de betalt mange penger for å være der? Men i bakgrunnen hører man oppøste folk og klapping. Ingen i forgrunnen gjør det.

Og det var noe merkelig med kysten og og de små øyene. Om du følger med 1 minutt og 30 sekund til 35 sekund. Virker som om øyene ut på kysten begynner å bevege seg.

Er det triksing med grønn skjerm vi ser?

Fant dette ut på forum som handler om hvordan space shuttlen kan være lureri. Mye intressant lesing for meg. 53 sider. Men lærerikt.

http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=23&t=935&start=135

Lenke til kommentar
Dere har sett desse ballongene med kamera cirka 20000 meter opp i luften. Noen kamera har fish eye lens. Da ser jorden kurver ut. Men noen har ikke og da ser horisonten flat ut.

Se for deg at du er en bakterie som sitter på toppen av en ball som er på størrelse med et hus. Den ballen vil se veldig flat ut. Hvis du så løfter bakterien 4cm over ballen, så vil ballen fortsatt se ganske flat ut. Litt sånn er det med disse værballongene også, jorden er rett og slett for massiv og ballongen har for lav høyde til at man ser den store kurvingen.

Man kan se solen skinne. Men ut i det svarte mørket ser man ingen stjerner. Det er vel fordi solen blinder ut stjernelyset. Jeg har lyst å se en ballong gå opp midt på natten når det skal være mørkest på jorden og en stjerneklar himmel. Solen er på andre siden av kloden. Vil den ballongen vise en stjerneklar himmel der oppe så er jorden en kule. Det er bevis for meg.

Problemet med å filme er at de fleste videokameraer filmer med 30 bilder i sekundet. Det vil si at lukkertiden du filmer med maks kan være 1/30 av et sekund, altså hvert stillbilde i videoen kun er eksponert for lys i 3,3 millisekunder. Dette er langt i fra nok tid til å fange opp det svake lyset fra stjernene.

Løsningen er å bruke et speilreflekskamera/stillbildekamera hvor man har mulighet til å bruke veldig lang lukkertid. Problemet er bare at kameraet neppe vil holde seg i ro på en værballong, slik at et bilde tatt over flere sekunder vil bli så skurrete at det ikke er mulig å skimte noen lyspunkter.

Kunne man hatt kameraet på en gyrostabilisert plattform, så kanskje det kunne gått.

Lenke til kommentar

Her er en film med levering av satellitt og det hele: https://www.youtube.com/watch?v=xt_Kn4DggPg

Mye bedre skuespillere enn de NASA klovnene klare å prestere?

Bshagen. Jeg har lest de er fæle med å utsette datoer for å se oppskytninger. Og skal du ha første rads plass så er det sikkert dyrt og utsolgt.

Desse videoene med den klokka som tikker ned virker merkelige. Her er en video

http://youtu.be/_NeOvN_w3JI

De later til å ha noen statister som virker som om de ikke er oppøst når oppskytningen pågår. Har ikke de betalt mange penger for å være der? Men i bakgrunnen hører man oppøste folk og klapping. Ingen i forgrunnen gjør det.

Og det var noe merkelig med kysten og og de små øyene. Om du følger med 1 minutt og 30 sekund til 35 sekund. Virker som om øyene ut på kysten begynner å bevege seg.

Er det triksing med grønn skjerm vi ser?

Fant dette ut på forum som handler om hvordan space shuttlen kan være lureri. Mye intressant lesing for meg. 53 sider. Men lærerikt.

http://cluesforum.info/viewtopic.php?f=23&t=935&start=135

Sigh.... Du VIL at dette skal være fake du? Du velger å lese 53 sider med konspirasjoner fremfor å faktisk prøve å lese deg opp på det som faktisk skjer.

Blir du med til Florida? Så kan du se selv?

Lenke til kommentar

Man kan jo lure på hvordan dette er mulig på en flat jord, her fra Humber Bridge:

"The towers, although both vertical, are 34 mm (1.3 inches) farther apart at the top than the bottom due to the curvature of the earth."

Man kan jo måle både hvor loddrett noe er, og man kan måle avstander mellom ting. Og her er altså to tårn, begge loddrette, men avstanden mellom top og bunn er ikke den samme.

Om dette var tilfelle ville det ikke vært problem å se skyskrapere i new York lene ene veien i forhold til skyskrapere i andre enden av ditt skue over hele byen.

Mjøsa med 158 meter kurve er en kurve utregning. Mener dere at når isen fryser på så er det en kurve? Om man gjør en laser måling på isen. Bøyer laseren seg også?

https://youtu.be/ngjLTR0zpVE

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Han er redd at hode skal kortslutte hvis han ser det :p

Edit:

@max: laseren bøyer seg ikke. jeg skulle likt å sett du har gjort et forsøk på å lyse med laser over på den andre siden. :)

Endret av SVD
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har lest de er fæle med å utsette datoer for å se oppskytninger. Og skal du ha første rads plass så er det sikkert dyrt og utsolgt.

Du kan bestille online. Billigste oppskytning koster deg $20. For $49 så kan du også se oppskytningsplattformen på kloss hold.

https://www.kennedyspacecenter.com/events/2016/june/launch-spacex-falcon-9-abs-eutelsat.aspx

I tillegg trenger du inngangbillett til selve romsenteret, $50 for et dagspass. 

https://www.kennedyspacecenter.com/tickets.aspx

First come, first serve. Vær der tidlig så kan du få deg en god plass. Ingen flere spake unnskyldninger nå. 

Eller finn deg et passende sted selv slik som Playalinda Beach, da er det helt gratis. 

Endret av Milmo
Lenke til kommentar

Må du virkelig se det på kloss hold? Er jo ikke slik at den blir falsk av at du med egne øyne ser det på litt avstand, eller tror du kanskje de f.eks bruker radiobølger til å plante ett felles minne av oppskytningen til de som er litt unna men ikke de som står nærmest?

Å stå utenfor senteret burde strengt tatt være nok, du ser oppskytingen da også vil jeg tro, ihvertfall når den kommer litt opp.

Lenke til kommentar

Og en haug med folk på internet ville sagt: "Se som den fyren overspiller! Dette være juks."

Men det er noe jeg lurer på. Dere har sett desse ballongene med kamera cirka 20000 meter opp i luften. Noen kamera har fish eye lens. Da ser jorden kurver ut. Men noen har ikke og da ser horisonten flat ut.

Dessverre må man via matematikk for å vise hvordan man (sentrert) på en kule vil se en flat horisont. Riktignok er det du da ser egentlig en sirkel, men den holder samme høyde hele veien rundt - som jo er hva vi kaller flatt.

Om dette var tilfelle ville det ikke vært problem å se skyskrapere i new York lene ene veien i forhold til skyskrapere i andre enden av ditt skue over hele byen.

Igjen, her må jeg ty til matematikk dessverre, for det er det eneste som kan beskrive dette. Og vi vet begge hvordan dèt blir mottatt.

Men om du mener du kan se noe som er 150m høyt lene seg bort fra deg med 3,4cm på toppen i en avstand på 1410m, vel - da får du bare fortsette å tro det. Det er altså en forskjell på 1410,00 meter og 1410,034 meter - for å sette litt tall på det.

Man kan måle det i luftlinje om man har en veldig god lasermåler og bra vær, men se det med øynene? Nuvel...

Om man gjør en laser måling på isen. Bøyer laseren seg også?

:) Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...