Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Det er zoom ja, har du lest deg opp på hva zoom er enda da?
Og de tar bilde av ett skyfritt Jerusalem når det er, hold deg fast nå, skyfritt :)
Du vet når de hvite tingene ikke er på himmelen, det er ikke så vanskelig.
De zoomer jo ikke inn på f.eks Jerusalem når det er overskyet der, for da får de bare bilde av skyene.

ISS sin høyde er relativt stabil ja, men med zoom kan man zoome inn og få det til å se nærmere ut. Nesten som magi :)

Føles jorden stillestående på bilder?

:hmm:

Hvordan skulle en bevegende jord føltes på bilder? Husk nå at bilder beveger på seg..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er ikke jorden helt det samme som ett fly. Om fly vridde seg rundt sin egen akse, altså, snudde rundt så ville man merket at tyngdekraften virket mot jorden uavhengig av hvilken possisjon flyet har.

Det har lite med farten å gjøre, man ville ikke merket farten selv om flyet vridde rundt sin egen akse heller, fortsatt kun evt. endringer av fart.

Hadde flyet hatt sin egen tyngdekraft i gulvet ville man ikke merket noe som helst, det er det jorden har, den har sin egen tyngdekraft.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

"Hadde flyet hatt sin egen tyngdekraft i gulvet ville man ikke merket noe som helst, det er det jorden har, den har sin egen tyngdekraft."

Hehe, nå får jeg deg til å skrive setninger som er ganske "far out"....

Men da er det ikke så godt eksempel, å sammenligne globus pluss atmosfære med en bil eller et fly!

Lenke til kommentar

Det er veldig sammenlignbart mtp hvor godt man merker en konstant fart, som er ikke i det hele tatt. Det er ikke så sammenlignbart på alt annet, noe jeg heller ikke har sagt det er.

At du syntes det er "far out" får du nå bare mene, jeg syntes generellt alt du skriver er veldig "far out" :)

Kanskje spesiellt det med at jorden ikke kan ha oppstått av seg selv, mens en magisk gud som kan lage jorden fra ingenting kan fint ha oppsått ut av intet :)

Endret av aklla
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at jeg kommer til en evt. gud sin himmel da om gud eksisterer så er det gud som utrustet meg med en både logisk og kritisk tankegang, så han får evt. selv ta skylden for at jeg ikke tror :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siden vi først er litt off topic:

Hvorfor kan det ikke heller bare være så enkelt som at hvis gud finnes, så kommer man til himmelen når man dør så lenge man har vært snill og god i dette livet, uavhengig av hvorvidt man er religiøs og troende eller ikke?

Det hadde gitt mye mer mening enn at kun religiøse troende kom til himmelen og at hvem som helst kan komme inn, selv mordere og torturister og det som verre er, bare de bekjenner sine synder og "får tilgivelse", og at alle andre uansett hvor snille og gode de er i dette livet kommer til helvete kun fordi de ikke er religiøse.

Lenke til kommentar

Men som nevnt ville vi merket det hvis flyet hadde rotert sakte om "sin egen akse" underveis, i tillegg til å reise forover.

Slik som jeg merket at karusellen jeg tok når jeg var yngre snurret rundt, til tross for at vi satt inni en boks helt uten ytre referansepunkter?

Nei, vent litt. Jeg merket slett ikke at den gikk rundt, til tross for at den antagelig gjorde noe sånt som 40-60 rpm. Jeg merket bare at jeg kunne snu meg rundt og henge opp ned på veggen uten å ramle av. I motsetning til hva du ser ut til å tro så er vi ikke spesielt flinke til å merke små endringer, med mindre flyet, som aklla skriver, foretar en eller annen form for drastisk manøver slik at f eks kopper og kar ramler av bordet og ender i taket.

Flat Jord-fotografi fra Danmark og Sverige;

https://www.youtube.com/watch?v=MTOQMh6rNZQ

Merkelig at dette er enda en video som er filmet på en solrik dag over havet, noe som legger forholdene godt til rette for atmosfærisk lysbryting slik at det faktisk er en god sjanse for at vedkommende som filmer dette skal klare å "se" over horisonten. Hvordan dette fungerer har blitt forklart utallige ganger her i denne tråden, men i et evigvarende tilfelle av industriell grad av ignoranse stikker du fingrene i øra og roper "BLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBLBL" så høyt du kan, tilsynelatende i panisk redsel for at du muligens kan komme i skade for å tilegne deg litt faktisk kunnskap. Når faren så er over kommer du fram igjen, og neste gang temaet kommer opp poster du en ny, lignende video, tilsynelatende lykkelig uvitende om at du sparker en hest som har vært død så lenge at den har blitt til kompost.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men som nevnt ville vi merket det hvis flyet hadde rotert sakte om "sin egen akse" underveis, i tillegg til å reise forover.

Flat Jord-fotografi fra Danmark og Sverige;

https://www.youtube.com/watch?v=MTOQMh6rNZQ

Hurra! Endelig et bunnsolid bevis for en flat jord.......NOT!

Det er filmet over en distanse som ikke er lengere en over Trondheimsfjorden.

Den titter jeg over uten hjelpemidler nesten hver dag.

Har du flere finnepåbeviser på lur?

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mener at jorda føles ekstremt stillestående sånn generelt...

Tilsvaret er at jorden roterer i 0,0007 rpm. Noe du later som ikke har blitt sagt. Eller tviler du på tallet?

Det er èn runde på 24 timer. Det er ett døgn. Da vi snakker om runder per minutt (rpm) må vi fra timer over til minutter, så: 24 x 60 = 1440. Så på 1440 minutter tar vi en eneste runde. Det blir: 1 / 1440 = 0,000694444444. Eller 0,0007 for enkelhets skyld.

Da kan jeg jo ta de 8,5 sekundene per runde på en kontorstol også. Da tar man ett minutt og deler opp i sju runder: 60 / 7 = 8,57. Så 7 runder per minutt gir èn runde på 8,5 sekunder. Og 7 / 0,0007 = 10000, ergo er det 10.000 ganger raskere enn jordens rotasjon.

Man begynner jo å forstå hvorfor flat jordere tviler på matematikk.

Faktum er at globen sies å rotere med 0,0007 rpm. Dette vil kjennes helt totalt stillestående ut, og kan sjekkes med å snurre på en kontorstol. Men selv det er for utfordrende for gudetroen, er det? Jeg mener... Det må jo være en grunn til at man ikke engang tør noe så enkelt, og jeg begynner å slippe opp for unnskyldninger for at dere nekter slikt samtidig som dere gjør påstander om at "man ville merket jordens rotasjon". Det er vel kun frykten for å ta feil som gjenstår.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg er sikker på at jeg kommer til en evt. gud sin himmel da om gud eksisterer så er det gud som utrustet meg med en både logisk og kritisk tankegang, så han får evt. selv ta skylden for at jeg ikke tror :)

Du kommer ikke så langt med å skylde alle tanker, drifter og annet på Gud. Noe må du faktisk ta ansvar for selv...

At alle bare kan leve som de vil og be om tilgivelse i dødsøyeblikket, vet vi ikke sikkert. Bibelen sier et sted at ingen skal se himmelen uten helliggjørelse. Og husk også at det ikke er sikkert at en rekker å be om tilgivelse i dødsøyeblikket, på grunn av omstendighetene eller at en lever i et ugyldig forhold med noen.

Det er ikke bare farten på omdreiningen, men at det aldri er noen "hakk i plata" på noen som helst måte som merkes over hele jorda. Har etterhvert levd noen år nå, og det har vært en ekstremt stillestående verden hele tida.

Og også dette at jorda aldri synes å bevege seg i forhold til flygende objekter som luftballonger, droner og annet.

Noe dere tidligere har forsøkt å bortforklare med at atmosfæren flytter seg sammen med jorda. Men jeg lar meg ikke lure så lett...

Lenke til kommentar

Derimot er du 100% overbevist om at jorda står på søyler, men du aner ikke hva søylene står på.. Det virker logisk?

Jeg kan jo ikke legge til noe som ikke står i Bibelen, og noe som ingen har sett med det blotte øye. Ingen har kikket på undersida av den flate jorda...

Men søylene bidrar til at det er et lukket system. Systemet er lukket på oversida av en kuppel, og på undersida av grunnfjell og søyler. Fordi vi ikke skal kunne ta oss utenfor systemet...

En kommentator på youtube skrev hvor mange søyler det var under jorda, og at den midterste søylen under Nordpolen var den viktigste. Og en annen svarte "How do you know that?"

Godt spørsmål... Hvordan vet han/hun det....

Lenke til kommentar

Det er ikke bare farten på omdreiningen, men at det aldri er noen "hakk i plata" på noen som helst måte som merkes over hele jorda. Har etterhvert levd noen år nå, og det har vært en ekstremt stillestående verden hele tida.

Så... Du syntes det er rart at den fysiske verden oppfører seg slik vitenskapen sier den skal oppføre seg? I dette tilfellet at objekter i bevegelse som ikke blir tilført en motsatt kraft vil fortsette å være i bevegelse.

Dette er jo ikke annet enn at fysiske lover ikke motsier seg selv eller hverandre. Og på en eller annen måte er det feil for deg, og du mener det indikerer at virkeligheten tvert imot ikke kan følge de lovene som beskriver nettopp det fenomenet du snakker om.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Derimot er du 100% overbevist om at jorda står på søyler, men du aner ikke hva søylene står på.. Det virker logisk?

Jeg kan jo ikke legge til noe som ikke står i Bibelen, og noe som ingen har sett med det blotte øye.

Men du gjør dette over en lav sko på vitenskapens vegne. Som "hakk i plata". Man må kunne fly ut av atmosfæren. Ballonger kan ikke følge bakkebevegelsen. Fly har en kjerne av tyngdekraft. Fly roterer om sin egen akse. Vann sitter fast grunnet tyngdekraft.

Og her har jeg vel bare rørt ved de siste kanskje tre sidene i denne nå ganske lange tråden.

En smule dobbeltmoralsk holdning dette, er det ikke?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Så... Du syntes det er rart at den fysiske verden oppfører seg slik vitenskapen sier den skal oppføre seg? I dette tilfellet at objekter i bevegelse som ikke blir tilført en motsatt kraft vil fortsette å være i bevegelse.

Dette gjelder ikke levende vesener, eller objekter som drives fram av drivstoff. Altså er det en del unntak...

Jeg vil jo alltid prioritere Bibelens betydning. Tenk, det står at vår verden er "God's footstool" eller Guds krakk.

Og med kuppel og søyler, er ikke det akkurat som en krakk med bein på? "Truth is stranger than fiction", som mange sier.

Gud sitter på sin trone over oss, og akkurat som mange folk nåtildags ønsket han å ha et flat jord-møbel i stua si. Og det er oss...!

Det er ei flat-jord-klokke på veggen i filmen Tilbake til fremtiden. (Back to the future).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...