Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Igrunnen gjør jeg ikke det, men akkurat i dette tilfellet handler det ikke om oppfatningen av at opp er opp og ned er ned.

Du kan ikke bruke frasen "ingenting er opp eller ned i verdensrommet", til å bortforklare at hvis det hadde vært mulig å grave et hull så langt ned, ville en endt opp sånn cirka i Kina.

Hvorfor har du behov for å benekte dette?

Du, som de fleste andre, representerer en lære som handler om en ball. Og hvis du klarer å grave et hull gjennom ballen, vil du ende opp på motsatt side.

Lenke til kommentar

Ta en tennisball.

Stikk en skrutrekker gjennom den.

Kom skrutrekkeren ut på motsatt side?

Hvorfor skulle det være anderledes på en ball-jord?

Problemet er at man må grave ca 12 800 km

Jeg har ikke benektet at man kommer ut i kina eller i det minste i det område om man graver gjennom jorden.

Jeg ser ikke hvordan det er argument for noe som helst, er jorden flat kan man så klart ikke grave rett ned å komme til Asia.

Er den rund kan man det.

Det er bare en konsekvens av formen, ikke ett bevis eller argument for noe.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Igrunnen gjør jeg ikke det, men akkurat i dette tilfellet handler det ikke om oppfatningen av at opp er opp og ned er ned.

Du kan ikke bruke frasen "ingenting er opp eller ned i verdensrommet", til å bortforklare at hvis det hadde vært mulig å grave et hull så langt ned, ville en endt opp sånn cirka i Kina.

Hvorfor har du behov for å benekte dette?

Du, som de fleste andre, representerer en lære som handler om en ball. Og hvis du klarer å grave et hull gjennom ballen, vil du ende opp på motsatt side.

En "ball" som er 6000c i midten.

Lenke til kommentar

Det er bare en konsekvens av formen, ikke ett bevis eller argument for noe.

Men da kunne du innrømmet det først som sist, nå virker det som du lot deg presse til å innrømme at det faktisk er slik.

Og globusen på youtube-videoen til Abigor (som alltid ler av andres youtube-videoer), viser trær og mennesker som er på skrå og opp-ned. Så heller ikke det kan være en misforståelse fra min side, og andre tvileres side.

Lenke til kommentar

På ingen måte, jeg kan ikke se jeg har skrevet noe som kan tolkes den veien heller.

Ellers viser du at du fortsatt ikke vet hva du argumenterer mot, da er det litt meningsløst av deg å argumentere mot det :)

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du er da ikke forpliktet til å forklare meg det 30 ganger, med mindre du har forpliktelser som jeg ikke kjenner til, så er det helt opp til deg.

At jeg kan "begynne med" at Just for laughs ikke er et undervisningsprogram, tyder på at du også hadde andre begrunnelser for at framstillingen ikke var riktig.

Men, du har jo nå innrømmet at Kina fysisk er på andre sida av ballen (som om ikke alle skjønte det allerede, at det er det læren går ut på).

Og det er da rart at vår verden skal være så vanskelig å forstå, at folk blir møtt med setninger som avviser deres virkelighetsoppfatning. Som at det ikke er opp og ned i verdensrommet.

Lenke til kommentar

Jeg mener bare det er latterlig å dra ett humorprogram som beviser, spesiellt når det uansett ikke er ett bevis engang, men direkte konsekvens av formen. Det har jo sånn sett ikke så mye om læren, har du ett rundt objekt og stikker noe gjennom kommer det ut på andre siden. Samme hvilke objekt det er. Prøv det selv om du tviler :)

De er på andre siden av ballen i forhold til oss ja.

Vi er på andre siden av ballen i forhold til de.

Begge blir trukket mot jorden.

Det er ikke vanskelig å forstå din verden, det er bare så mye ulogisk som ikke henger på greip, argumenter som endrer seg ut fra diskusjon, som f.eks hvor solen er.

Skjønner ikke hvilke poeng du prøver å lage...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tror det er mange som ikke skjønner konseptet med tyngdekraft.

Sitat fra nettet om romekspansjoner;

In a few years there will be commercial space flights for citizens. YouTube, Facebook etc. will be flooded with selfies with the globe earth... prepare yourself mentally for that day.

Nå som vi nærmer oss 2020 er det forventninger om snarlige ekspansjoner i rommet. Men hva om disse ikke skjer, vil ikke det være kolossalt skuffende?

Hva om vi også da bare har CGI fra verdensrommet, ISS og tilbakeblikk til månelandingen fra 1969?

Lenke til kommentar

Trinn en er jo hvorfor vann, folk, dyr, byer henger fast, men så er det et tilleggsspørsmål hvorfor folk ikke er fysisk opp-ned.

I tillegg hvorfor ingenting kan forsvinne fra vår verden ut i verdensrommet, så som fugler og objekter som blåser med vinden. Det skjer aldri at noen lurer på om en savnet luftballong har forsvunnet ut i verdensrommet. Fordi det ikke er mulig.

Lenke til kommentar

Det er akkurat dette du ville forstått om du hadde grunnleggende kunnskap om hvordan tyngdekraft fungerer.

Da kunne du kanskje argumentert på en fornuftig måte også :)

Men nei, en ballong kan ikke forsvinne ut i verdensrommet. Forklaringen her har kommet litt for mange ganger til at jeg gidder å skrive den.

Og byggninger i kina henger ikke fast, de står støtt og stødig på jorden, akkurat slik det gjør i norge og resten av verden. Dette hadde du også forstått om du hadde grunnleggende kunnskaper om tyngdekraft.

Endret av aklla
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Jehovas vitner mener at vi får ikke se Jesus igjen fordi 1.Joh 14: 19 : Om en liten stund ser ikke verden meg mer.......

Men de fleste religiøse venter på Messias eller kristi gjenkomst . Hva viser skyene. At hans komme skulle være usynlige. Når et fly befinner seg inne i et skylag eller over skyene, kan folk nede på jorden som oftest ikke se det, selv om de kan høre larmen fra motorene. Jehova sa til Moses: Jeg vil komme til deg i en tett sky. Moses så ikke Gud, men skyen var en tegn på Jehovas usynlige nærvær. ( 2.Mos 19:19 )

Hvis kristi skulle komme synlig på himmelen, er det innlysende at ikke hvert øye ville kunne se ham. Hvis han for eksempel kom over Australia, ville ikke folk i Europa, Afrika og Amerika kunne se ham, ville de vel ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...