fokkeslasken Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg tror myndighetene skjuler mye for oss fordi "You can't handle the truth" som Jack Nickholson sa I "A few good men".Ok... Så de lurer oss til alles beste? Satelitt TV. Ikke peiling. Men det meste er bakkenett nå. GPS er kanskje forbedret Long Range(LORAN) teknologi på en flat jord. Mobiltårn forbedrer kvaliteten."Kanskje"? Om du ikke vil sette deg inn i det er det jo lite å snakke om. Hvorfor ikke flight tracke alle fly med GPS så hvert enkelt familiemedlem kan følge med nøyaktig hvor flyet som deres kjære tar er om de vil det istedetfor at flyet skal forsvinne når det krysser de store hav?Fordi GPS ikke går den veien. GPS gjør at en mottager kan vite hvor den er. Om man går igjennom loggen på et fly når det lander vil du se at flyet visste nøyaktig hvor det var hele tiden. Det betyr ikke at informasjonen er tilgjengelig for alle andre i samme øyeblikk flyet vet det. Om en mottager vil at andre skal vite hvor den er, da må den sende denne informasjonen ut igjen via andre metoder etter at den har lest GPS om seg selv. Og vi vet at ute på åpent hav er det langt mellom radiotårnene. Det betyr ikke at det er umulig, men ytterst lite hensiktsmessig for en ganske begrenset funksjonalitet. Se denne om du sto på denne lille klumpen i midten de illustrerer jorden. Kunne du målt magnetismen? https://youtu.be/s-HgesUnmZU De bør vel ha fintfølende instrumenter til å måle kurven på et fryslagt vann. Men er det målt av vitenskapsfolk? Seriøst? 3 timer 16 minutter video? Du bør vel forstå problemet med å se fra Norge til Danmark når man har problemer med å se fem meter i tjukk tåke. Jeg kan ikke se stjerner på andre siden av jorden om sommeren, da ser jeg nesten ingen. Men å se noe som er RETT over deg kan man se uendelig alt etter hvor stort det er. Ok... Så det du sier er at det er mulig. For du har vel sett stjerner i nærheten av horisonten vil jeg tro, og ikke bare rett opp. Ergo kan du se så langt langs jordoverflaten. Avstanden til Danmark vil være småplukk i forhold til dette. Men å se på bakkenivå må du vel forstå at vinkelen før to punkter møtes blir meget liten når det er langt langt ute på en flat jord.Men likevel klarer du å se stjerner i nærheten av horisonten. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Nå har jeg lest gjennom alle 295 sidene. Og det er ett spørsmål jeg ser FE-folka ikke har fått på alle de sidene (selv om noen såvidt streifet innom det en gang uten at det ble til noe). De sier at eliten forsøker å skjule at jorden er flat fordi om man anser jorden som en globe, at verdensrommet er noe man kan reise ut i osv, så vil folk miste håpet (og dermed bli ateister/miste gudetroen). Dermed kan de få mer makt og penger. Dette argumentet får jeg ikke til å stemme da den store majoriteten, jeg vil nesten våge å påstå minst 95%, av alle kristne anser jorda som rund og at vi har vært på månen. De har altså ingen problemer med å kombinere sin gudetro og tro på Jesus med disse tingene. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Tror du trenger å legge ned klubba, og ta av deg hatten så du ser at de bildene du la ut forrige gang er samme bakgrunn. Du mener at det ikke er samme fjell fordi der er en liten klump høyere på det ene bildet enne det andre. Men de to forskjellige fjellene har samme de samme små toppene på siden jeg pekte ut der det sto B D og E over.Enten er bildene 100% like eller så er de ikke det, og er det forskjeller så er de ikke like.Bildet med bokstavene på har naturligvis de samme formasjonene selv om de er tatt fra en litt annen vinkel og dermed vil også endringer i bildet finne sted. Samme gjelder det andre bildet jeg gjorde utsnitt av. Det er flere variasjoner der men jeg fokuserte på de mest åpenbare. Om du printer ut bildet jeg laga av overlapping fra videoen og begynner å måle avstand mellom formasjonene så vi du se at ikke de heller er like langs hele fjellkjeden. De må være det for at påstanden om at det er samme bakgrunnen som er benyttet i begge bildene skal være sanne. Hadde filmskaperen lagt bildene rett over hverandre hadde man sett forskjellene lett men det gjorde han altså ikke. Hvorfor det tro? Det er enkelt å være fornekter, frem en påstand, vis en film eller et bilde og mange går fem på fordi de ikke undersøker. Jeg undersøkte og fant avvik. Så nei jeg legger ikke klubba fra meg. Endret 7. april 2017 av perpyro 2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 De sier at eliten forsøker å skjule at jorden er flat fordi om man anser jorden som en globe, at verdensrommet er noe man kan reise ut i osv, så vil folk miste håpet (og dermed bli ateister/miste gudetroen). Dermed kan de få mer makt og penger. Dette argumentet får jeg ikke til å stemme da den store majoriteten, jeg vil nesten våge å påstå minst 95%, av alle kristne anser jorda som rund og at vi har vært på månen. De har altså ingen problemer med å kombinere sin gudetro og tro på Jesus med disse tingene. De fleste kristne gjør faktisk det motsatte, de bruker universets komplexitet og nøyaktighet som bevis for at det må være skapt av en skaper. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Jeg tror myndighetene skjuler mye for oss fordi "You can't handle the truth" som Jack Nickholson sa I "A few good men".Ok... Så de lurer oss til alles beste? Satelitt TV. Ikke peiling. Men det meste er bakkenett nå. GPS er kanskje forbedret Long Range(LORAN) teknologi på en flat jord. Mobiltårn forbedrer kvaliteten."Kanskje"? Om du ikke vil sette deg inn i det er det jo lite å snakke om. Hvorfor ikke flight tracke alle fly med GPS så hvert enkelt familiemedlem kan følge med nøyaktig hvor flyet som deres kjære tar er om de vil det istedetfor at flyet skal forsvinne når det krysser de store hav?Fordi GPS ikke går den veien. GPS gjør at en mottager kan vite hvor den er. Om man går igjennom loggen på et fly når det lander vil du se at flyet visste nøyaktig hvor det var hele tiden. Det betyr ikke at informasjonen er tilgjengelig for alle andre i samme øyeblikk flyet vet det.Om en mottager vil at andre skal vite hvor den er, da må den sende denne informasjonen ut igjen via andre metoder etter at den har lest GPS om seg selv. Og vi vet at ute på åpent hav er det langt mellom radiotårnene. Det betyr ikke at det er umulig, men ytterst lite hensiktsmessig for en ganske begrenset funksjonalitet. Se denne om du sto på denne lille klumpen i midten de illustrerer jorden. Kunne du målt magnetismen? https://youtu.be/s-HgesUnmZU De bør vel ha fintfølende instrumenter til å måle kurven på et fryslagt vann. Men er det målt av vitenskapsfolk? Seriøst? 3 timer 16 minutter video? Du bør vel forstå problemet med å se fra Norge til Danmark når man har problemer med å se fem meter i tjukk tåke. Jeg kan ikke se stjerner på andre siden av jorden om sommeren, da ser jeg nesten ingen. Men å se noe som er RETT over deg kan man se uendelig alt etter hvor stort det er. Ok... Så det du sier er at det er mulig. For du har vel sett stjerner i nærheten av horisonten vil jeg tro, og ikke bare rett opp. Ergo kan du se så langt langs jordoverflaten. Avstanden til Danmark vil være småplukk i forhold til dette. Men å se på bakkenivå må du vel forstå at vinkelen før to punkter møtes blir meget liten når det er langt langt ute på en flat jord.Men likevel klarer du å se stjerner i nærheten av horisonten. Eliten er vel forstått med at det er til deres beste at vi ikke vet sannheten. Fordi sannheten vil sette deg fri. GPS kanskje. Er jorden flat så vil vel høye tårn som ble bygget for LORAN gjøre susen, forbedret siden den gang. Ja antar det. https://youtu.be/s-HgesUnmZU Det var denne videoen jeg mente på 1 minutt og 37. Ikke en 3 timer og 16 minutter lang. Den viser til et eksperiment vi kan ta og føle på. Gravitasjon er ennå ikke særlig bevist hva det er. Stjerner i horisonten er fordi avstand og perspektiv gjør der så. Danmark er vel ikke flere 1000 kilometer over Norge er det vel? Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Satelitt TV. Ikke peiling. Men det meste er bakkenett nå. GPS er kanskje forbedret Long Range(LORAN) teknologi på en flat jord. "Ikke peiling" - ja, der sa du det. Det eneste korrekte du har kommet med her. Problemet er du fullstendig mangler kunnskap om det du antar. Og du forstår tydeligvis ikke at du ikke skjønner teknologi. For ellers er det ikke mulig å komme med en slik formodning om at GPS og LORAN skulle kunne gjøre det samme. Det er bare helt tåpelig. 2 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Jeg tror ikke de har kunnet dra lenger opp enn desse militær jet flyene har kommet fordi luften er for tynn. Aksjon og reaksjon fungerer bare nedenfor. Dette har du selvsagt testet selv, går jeg ut ifra? Siden du påstår at alle som tror menneskene bor på en tilnærmet kuleformet planet bare gjentar det vi har blitt lært av disse folka som vil skjule at jorden er flat, mener jeg. Det jeg er mest spent på er imidlertid hvorfor du tror aksjon og reaksjon bare fungerer innenfor jordas atmosfære. Kom igjen, forklar meg dette. Fortrinnsvis uten å linke til en daukjedelig youtubevideo som er full av vas, antagelser, grunnløse påstander, grove mistolkinger av etablert vitenskap, ignoranse og/eller regelrett løgn og fanteri. Siden du er såpass glad i å håndplukke resultater kan jeg jo servere deg ting som X-15, et eksperimentelt rakettfly som nådde opp til 107,8 km over bakken og klarte seg helt fint der oppe med et kontrollsystem basert kun på aksjon og reaksjon. Du vet, siden lufta der oppe var for tynn til at normale rorflater fungerte. Videre finner jeg ut at månelandingen kanskje ikke er sann. Den gang visste jeg lite om at månen er 30 ganger jord-diameter unna månen og at det var et dødelig van allen belte der oppe. Til slutt ble det bare utenkelig at det var sant. Jeg kan godt gjenta at Van Allen-beltene består av ladde partikler som er relativt enkle å beskytte seg mot, særlig hvis man ikke skal oppholde seg der over lang tid. Hvis man så legger til at Apollo-rakettene fløy gjennom Van Allen-beltene på i underkant av en time og ferden gjennom de farligste delene var unnagjort på noen minutter så faller i det store og hele argumentene dine bort. Det virker som alle som bringer opp argumentet om Van Allen-beltene tror mennesker vil dø umiddelbart bare de nærmer seg, noe som kanskje ville vært sant hvis de fløt rundt der fullstendig ubeskyttet, men siden noen centimeter med aluminium (som for eksempel skroget i kommandomodulen) stopper så og si alt av ladde partikler så faller det argumentet bort. Det siste har jeg faktisk fått demonstrert, da kjemilæreren vår tok med seg en betapartikkel-kilde og en geigerteller en dag, og geigertelleren stoppet å pipe når man plasserte en metallplate mellom betapartikkel-kilden og sensoren på geigertelleren. Siden Van Allen-beltene består elektroner (betapartikler) og protoner så vil jeg si det er forholdsvis lett å argumentere for at risikoen for at Van Allen-beltene på noen som helst måte skulle ta livet av Apollo-astronautene er temmelig liten. https://youtu.be/_T9M7R-s92s Om du ser de første minuttene i denne videoen så vil du se ut av vinduet til det X-15 flyet som fløy 96 kilometer over jorden i juni 1959 ha en flat horisont. Du forteller om van allen strålingen som om du har vært der oppe og kjent på den. For alt vi vet så eksisterer det ingen stråling. Men det var på den tiden de fløy høyt opp med militærfly at van allen kom med teorien. Sikkert fordi instrumentene om bord på flyene som fløy så høyt begynte å svikte. Det er over dette området jeg antar solen sirkulerer. Ikke 6000km over jorden. For meg blir dette antagelser. Perspektiv gjør det vanskelig å måle avstand der oppe. Det er mer her nede på bakken man kan bruke Pytagoras og finne høyden på et tre ved å bruke vinkelen til toppen og avstand fra treet vinkelen blir målt. Solen og stjernene, størrelse og avstand på dem er ikke lett. Men de kan aldri nås. Verken solen eller månen eller de antatte planetene man kan lande på og leve ut sine sciencefiction fantasier. Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Gidder ikke å se på serier for å få sett fra innsiden av X-15. Men her er et bilde fra innsiden av X-15. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Eliten er vel forstått med at det er til deres beste at vi ikke vet sannheten. Fordi sannheten vil sette deg fri.Men... Dette er da en selvmotsigelse, er det ikke? Hvordan kan noen mene det er til mitt beste at jeg ikke settes fri? Uten at jeg engang vet hva du snakker om med det. Fri fra hva? Fri til hva? Hva er situasjonen nå som gjør at jeg ikke er fri? At noen kan mene det er til mitt eget beste at jeg ikke vet sannheten - det kan jeg forstå. Det er feil, men jeg kan forstå at noen kan tenke slik. Men "fri"? Det gir ikke mening for meg. GPS kanskje. Er jorden flat så vil vel høye tårn som ble bygget for LORAN gjøre susen, forbedret siden den gang. Ja antar det.Om spillet er å anta, da er det jo ingen grunn til å ha en diskusjon om fakta. https://youtu.be/s-HgesUnmZU Det var denne videoen jeg mente på 1 minutt og 37. Min feil. Videoen byttet automatisk over til en ny video. Den viser til et eksperiment vi kan ta og føle på. Gravitasjon er ennå ikke særlig bevist hva det er.Jeg skjønner ikke hva denne videoen skal vise. Stjerner i horisonten er fordi avstand og perspektiv gjør der så. Danmark er vel ikke flere 1000 kilometer over Norge er det vel?Så stjerner i horisonten ser ut til å være der fordi perspektiv. Er det ikke da rart at spredningen av stjerner er ganske ensartet utover nattehimmelen? Om det du sier er riktig skulle de være godt spredt rett opp og mer og mer samlet jo nærmere horisonten man kom. Men slik er det jo ikke. Men det er klart at de kan være spredt utover i et mønster som gjør at perspektivet blir usynlig. Altså langt fra hverandre ved horisonten og nærme hverandre rett opp. Problemet med det er at på den flate jorden roterer himmelen skjevt, og stjerner som befinner seg rett over horisonten vil flytte seg høyere på himmelen og motsatt andre steder. Noe som skulle gitt en effekt av ulineær forflytning etter som stjernene flyttet seg bort fra eller mot horisonten - dersom det du påstår om perspektiv er rett. Vi ser ingen av disse effektene i det hele tatt. Ikke en eneste en. Og i det totale fravær av indikasjoner på en slik effekt er det mest naturlige å tro det er noe annet som skjer. Og om så er, da skulle man kunne sett til Danmark. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Nå har jeg lest gjennom alle 295 sidene. Og det er ett spørsmål jeg ser FE-folka ikke har fått på alle de sidene (selv om noen såvidt streifet innom det en gang uten at det ble til noe). De sier at eliten forsøker å skjule at jorden er flat fordi om man anser jorden som en globe, at verdensrommet er noe man kan reise ut i osv, så vil folk miste håpet (og dermed bli ateister/miste gudetroen). Dermed kan de få mer makt og penger. Dette argumentet får jeg ikke til å stemme da den store majoriteten, jeg vil nesten våge å påstå minst 95%, av alle kristne anser jorda som rund og at vi har vært på månen. De har altså ingen problemer med å kombinere sin gudetro og tro på Jesus med disse tingene. Var 100 prosent av befolkningen lurt til å tro jorden var flat før Kopernikus? Det er ingen problem å tro på globen og alt det der. Det som var det viktigste for Jesus var at folk trodde på Gud fordi Han var kommet for å oppfylle alt som var skrevet før. Han visste at Han skulle dø for våre synder. Dette gjør menneskene til bedre mennesker om de virkelig tror dette. Vitenskapen baner seg gjennom med ny viten hele tiden men om mennesker er onde så vil denne nye viten kunne bli brukt i ondskap. Og det er det det ofte gjør nå dessverre. Og alt dette med Big bang univers milliarder av lysår og millioner av år med evolusjon skaper mer gudløshet enn gudetro. Og med gudløshet kommer all slags ondskap. Har du lest alle 295 sider??? Er det da man sier kudos til deg for det? Endret 7. april 2017 av maxRPM Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 (endret) Nå har jeg lest gjennom alle 295 sidene. Og det er ett spørsmål jeg ser FE-folka ikke har fått på alle de sidene (selv om noen såvidt streifet innom det en gang uten at det ble til noe). De sier at eliten forsøker å skjule at jorden er flat fordi om man anser jorden som en globe, at verdensrommet er noe man kan reise ut i osv, så vil folk miste håpet (og dermed bli ateister/miste gudetroen). Dermed kan de få mer makt og penger. Dette argumentet får jeg ikke til å stemme da den store majoriteten, jeg vil nesten våge å påstå minst 95%, av alle kristne anser jorda som rund og at vi har vært på månen. De har altså ingen problemer med å kombinere sin gudetro og tro på Jesus med disse tingene. Var 100 prosent av befolkningen lurt til å tro jorden var flat før Kopernikus? Det er ingen problem å tro på globen og alt det der. Det som var det viktigste for Jesus var at folk trodde på Gud fordi Han var kommet for å oppfylle alt som var skrevet før. Han visste at Han skulle dø for våre synder. Dette gjør menneskene til bedre mennesker om de virkelig tror dette. Vitenskapen baner seg gjennom med ny viten hele tiden men om mennesker er onde så vil denne nye viten kunne bli brukt i ondskap. Og det er det det ofte gjør nå dessverre. Og alt dette med Big bang univers milliarder av lysår og millioner av år med evolusjon skaper mer gudløshet enn gudetro. Og med gudløshet kommer all slags ondskap. Men det er jo dette som ikke stemmer. De aller, aller fleste som er kristne i dag har ingen problem med å kombinere sin tro på Gud og Jesus med å også forholde seg til nyere vitenskap og en globus-jord. Og hvis du sier at det ikke er noe problem å tro på en globus-jord, så hvorfor skal det da være argumentet du bruker for at eliten vil holde flat jord skjult? Når man fint kan være kristen OG forholde seg til globe-jord samtidig? Endret 7. april 2017 av Tabris 2 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Nå har jeg lest gjennom alle 295 sidene. Og det er ett spørsmål jeg ser FE-folka ikke har fått på alle de sidene (selv om noen såvidt streifet innom det en gang uten at det ble til noe). De sier at eliten forsøker å skjule at jorden er flat fordi om man anser jorden som en globe, at verdensrommet er noe man kan reise ut i osv, så vil folk miste håpet (og dermed bli ateister/miste gudetroen). Dermed kan de få mer makt og penger. Dette argumentet får jeg ikke til å stemme da den store majoriteten, jeg vil nesten våge å påstå minst 95%, av alle kristne anser jorda som rund og at vi har vært på månen. De har altså ingen problemer med å kombinere sin gudetro og tro på Jesus med disse tingene. Var 100 prosent av befolkningen lurt til å tro jorden var flat før Kopernikus? Det er ingen problem å tro på globen og alt det der. Det som var det viktigste for Jesus var at folk trodde på Gud fordi Han var kommet for å oppfylle alt som var skrevet før. Han visste at Han skulle dø for våre synder. Dette gjør menneskene til bedre mennesker om de virkelig tror dette. Vitenskapen baner seg gjennom med ny viten hele tiden men om mennesker er onde så vil denne nye viten kunne bli brukt i ondskap. Og det er det det ofte gjør nå dessverre. Og alt dette med Big bang univers milliarder av lysår og millioner av år med evolusjon skaper mer gudløshet enn gudetro. Og med gudløshet kommer all slags ondskap. Men det er jo dette som ikke stemmer. De aller, aller fleste som er kristne i dag har ingen problem med å kombinere sin tro på Gud og Jesus med å også forholde seg til nyere vitenskap og en globus-jord. Og hvis du sier at det ikke er noe problem å tro på en globus-jord, så hvorfor skal det da være argumentet du bruker for at eliten vil holde flat jord skjult? Når man fint kan være kristen OG forholde seg til globe-jord samtidig? Litt surdeig surner hele deigen. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Eliten er vel forstått med at det er til deres beste at vi ikke vet sannheten. Fordi sannheten vil sette deg fri. GPS kanskje. Er jorden flat så vil vel høye tårn som ble bygget for LORAN gjøre susen, forbedret siden den gang. Ja antar det. Men dere har jo ikke vist oss noen av disse tårnene? De burde jo være ekstremt enkle å finne, for de må jo være sinnsykt høye. GPS sender, om jeg ikke tar feil på 1575.42MHz og 1227.60 MHz. Hvorfor ikke bare peile disse signalene... Som jeg har foreslått opptil flere ganger her. I tillegg anbefaler jeg å prøve å navigere etter LORAN-C inne på fastlandet, og du vil fort finne ut hvor stor hindring terreng er for slike signaler. 2 Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Litt surdeig surner hele deigen. Nei, det gjør jo tydeligvis ikke det når så og si alle kristne fint kan kombinere sin tro med global-klode. 3 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 7. april 2017 Forfatter Del Skrevet 7. april 2017 Litt surdeig surner hele deigen. Nei, det gjør jo tydeligvis ikke det når så og si alle kristne fint kan kombinere sin tro med global-klode. Man ser stykkevis og delt? https://youtu.be/Lu_jZz3SnCc Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Hvem ser stykkevis og delt? Argumentet ditt henger ikke sammen når det du sier vil skje (tro på vitenskap/global jord = mister håp og tro) ikke skjer, når minst 95% av alle kristne i verden ikke har problem med det. 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Litt surdeig surner hele deigen. Nei, det gjør jo tydeligvis ikke det når så og si alle kristne fint kan kombinere sin tro med global-klode. Det vet man strengt tatt ikke, hvem som har kommet til himmelen og ikke. Men jeg håper vel at slektninger som har trodd på globusen, har kunnet komme til himmelen likevel. Har jo selv trodd på den i mange år, og kunne risikert å bli møtt med at jeg trodde på et bedrag. Noe som egentlig er alvorlig. Lenke til kommentar
Tabris Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Jeg snakker ikke om hvem som kommer til himmelen eller ikke. Men om påstanden om at tro på globus klode/nyere vitenskap = ateisme. Den stemmer ikke når de aller, aller fleste kristne i dag fint klarer å kombinere Jesustro og nyere vitenskap. Dvs at hele bakgrunnen for elitens motivasjon til å holde dette skjult baserer seg på en påstand som er direkte feil. 2 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 "Klarte" det selv, men det var et element av skuffelse og undring over måneferden, som viste at himmelen ikke var der likevel... Måtte derfor tro på at himmelen var der, men den var usynlig, kanskje...? Så det var et element av skuffelse der. Kjente også på frykt for å møte på en UFO fra verdensrommet. Ut fra nett-kommentarer virker det som det blir flere kristne av å tro på flat jord. Det er stadig små og store vitnesbyrd fra mennesker som begynner å lese Bibelen etter å ha lært om flat jord. Noe som er virkelig lovende... På den annen side er de som står bak flat jord på youtube, ofte ikke særlig kristne. Math P. snakker om "Bible thumpers", altså dem som slår andre i hodet med Bibelen...? Og det er veldig mye banning over hele fjøla. Gjelder ikke minst kameraten FlatEarthA**hole. Den siste jeg sjekket ut var "Beyond the imagenary curve", og også han banner ekstremt mye. Da må vel han også avskrives i forhold til å være en typisk bedehuskristen. Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 7. april 2017 Del Skrevet 7. april 2017 Når konspirasjonsteoretikere og kristendommen møtes så kan resultat bli ganske så fantasistisk.. Nå med alle kristendommens religioner så er det vel strengt tatt ingen spesielle krav lenger om hva man må tro eller mene for å være kristen. Det er vel bare troen på en eller annen som blir omtalt i en bok som jesus, en himmelsk diktator ved navn Jahve og en ånd som den samme boken omtaler som hellig som man må tro at finnes? Hva annet du tror om disse og alt annet boken omtaler kan tolkes hipp som happ. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå