Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Lurte på det samme. Hvorfor og hvordan skulle en flat jord ha månefaser?

 

Lyset ser ut til å komme innenfra månen selv, som Bibelen skriver er det plassert ut to lys på himmelen til å vise dager og tider.

 

Om vi kun forstår ca 40% av hvordan disse lysene fungerer, er det vesentligste at det ikke er noen kurve i landskapet og at vi ser at vannet er flatt. Som navnet til en videokanal sier; Flat Water, Flat Earth.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Hva med denne? Også fake? Jorda ser forholdsvis rund ut der.

 

 

Nøyaktig hvor er landingen? Litt vanskelig å finne, prøvde å se litt før de får stille spørsmål i slutten av videoen. Går ut fra at landingen må være før spørsmålene et sted?

 

Skjønner ikke hvordan fotoerfaringer kan være så forskjellige. I min verden er det en helt vanlig erfaring å ta bilde av et rådyr, som i virkeligheten ser veldig imponerende ut. Men som på bildet blir veldig lite og uanselig, og ikke imponerende i det hele tatt.

Det samme med en fugl. Man tenker "Åååhh, en fugl på nært hold" og tar bilde av den. Men på bildet ser den bare ut som en liten, liten flekk.

 

I min verden er zooming og et godt kamera helt nødvendig for å få akseptable dyrebilder.

 

 

1. Det tok meg 10 sekunder med google å finne ut hvor landingen var.

 

2. Raketten utsettes for voldsomme krefer når den tar av. Derfor kan de ikke bare henge et Canon speilreflekskamera med gaffatape på siden slik du får det ut til å høres ut som. Det er forholdsvis fornuftig å montere kameraet så flush som mulig. Derfor ser du ikke så mye.

Lenke til kommentar

 

Lurte på det samme. Hvorfor og hvordan skulle en flat jord ha månefaser?

Lyset ser ut til å komme innenfra månen selv, som Bibelen skriver er det plassert ut to lys på himmelen til å vise dager og tider.

 

Om vi kun forstår ca 40% av hvordan disse lysene fungerer, er det vesentligste at det ikke er noen kurve i landskapet og at vi ser at vannet er flatt. Som navnet til en videokanal sier; Flat Water, Flat Earth.

Jaha. Men hvordan vil du forklare månens forskjellige faser? Hvorfor har vi halvmåne?

Lenke til kommentar

Siden lyset fra månen tydeligvis kommer fra månen selv, er det sikkert noen aliens eller noe som bor inni månen og regulerer hvilken side/del av månen som lyser. Eller noe. Fuglene vet.

 

Jeg tror ihvertfall at hvis det finnes en gud, må han være temmelig forvirret over alt det rare flat jordere tror på.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hvis denne diskusjonen ikke skal gå på omigjen og omgjen, tror jeg det kan være lurt å ekskludere bibelen som bevismatrialet.

Lenke til kommentar

Jeg veit ikke hvorfor jeg gidder en gang, men sitter akkurat nå på en rig utenfor Angola (spør meg om jeg ser Polaris?) og feltet vi er på nå heter CLOV.

Jeg tok et bilde med min iPhone ifra baugen, og på bildet ser vi to FPSOer. Ene er Pazflor og den andre er Girassol. På horisonten kan jeg se en til (husker ikke hvilken det er, men antagelig en BP FPSO, kan være Block 18 GP - samma det), og av den så ser jeg ikke selve båten, men bare lyset fra flamme-bommen, ikke ser jeg flammen heller. Forvørig så er det gjerne 60-70meter fra flammen og ned til vannflaten, og der jeg tok bildet så er jeg ca 20 meter over vannet. Kan også nevne at på veien ut hit så ja - båten er der, noe som sier seg selv også

Bildet er ikke godt, siden det er tatt med iPhone, men det er veldig enkelt å se dette med det blåttøye, da disse riggene lyser opp veldig på natta. Laster det opp (igjen - why bother), så kan dere se selv. To FPSOer vises, men den siste er borte. Rart altså  :hmm: 

post-156855-0-94720700-1488853116_thumb.jpg


Synd at jeg ikke har et bedre kamera egentlig, sånn jeg kunne fått litt bedre lys og bedre fokus. Anyway. Hvis jeg går opp på brua og låner kikkerten, tror dere denne båten plutselig dukker opp på horisonten da? Nope, det gjorde den ikke. Merkelig, dette var jo liksom en av tingene som beviste at jorda var flat og alt. Jaja... Slå i alle fall av lyset i rommet dere sitter i, bildet er veldig lyssvakt, og jeg var litt skjelven på håndet ser jeg nå i ettertid :p

Så nå venter jeg egentlig bare på at dette er FAKE!!1ZoMGaaaaWd
 

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Bildet ble ikke akkurat bra da, prøvde å zoome inn også, men iPhone greier ikke å ta sånne bilder skikkelig

EDIT: Og egentlig så gidder jeg ikke å ta et bilde til, det må være måte på hva man skal gjøre for å overbevise to stk som egentlig ikke gjør annet enn å sitte på youtube og lese i bibelen
EDIT2: Var bare såvidt jeg orka å gå opp på brua for å låne kikkert, det er noen trappetrinn opp dit :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

hvis denne diskusjonen ikke skal gå på omigjen og omgjen, tror jeg det kan være lurt å ekskludere bibelen som bevismatrialet.

 

Det går ikke. Bibelen er grunnlaget for omtrent alt i denne diskusjonen. Utregninger og argumenter har bibelen som grunnlag.

 

Skal vi ekskludere den så kan vi ekskludere bilder, videoer, matematiske utregninger også. Moderator kan vel egentlig bare stenge tråden hvis vi ikke lar de kristne flatjorderne ha sitt "ultimate våpen" :p

Lenke til kommentar

Amatører med teleskop har jo også observert og tatt bilde av Atlantis når de docker mot ISS. Vi har tatt opp dette før, men ikke forvent noe bra svar, sist så mente maxRPM at det var holografisk med bra høyttalere. Jeg sa jeg til og med kunne sponse en tur over for ham slik at han kunne se det med egne øyne, men han ville ikke "fordi jeg pleier å reise på ferie østover"

 

Så ja, der stoppet jo liksom det opp :p

 

Det samme med stjerner om natta når man er ute å flyr, dette var noe de aaaaaldri hadde sett før, men jommen kan man se stjerner om natta når man er ute å flyr. Så de lever liksom i sin egen virkelighet, det virker som om de rett og slett i tror på noen ting de ikke har gjort selv før, og de vil ikke gjøre noe selv heller - og vi veit jo alle HVORFOR de ikke ønsker å gjøre det :p

 

EDIT: Og herlige videoer, Splitter - jeg kan sitte i timesvis på Youtube og se STS-oppdragene, det er virkelig mektige saker, og helt enormt med krefter i sving, de videoen kiler meg på den rette plassen :dribble:

Var du virkelig så høyt oppe som 11000 meter når du så stjerner gjennom flyvinduet?

Her har du noen romferge turer du kan se

https://www.youtube.com/shared?ci=6emHzSrFVSE

Se spesielt ved 9 minutt ut.

Rart at alle har den spesielle stjernen eller hva det er i bildet. Er det rart jeg tror det er fake.

Eller denne

https://www.youtube.com/shared?ci=gsAeRzGGoDs

Skru opp lyden.

 

Denne likte jeg godt om hvor falsk månelandingen er

https://www.youtube.com/shared?ci=gutMu08-RIU

Cirka 9 minutt ut så kan man se at det er en dukke som er plassert i sete på moon buggyen.

Og etter det så kan man se et bilde av moon buggyen før den er pakket ut av månelanderen men overflaten har mange hjulspor

Lenke til kommentar

 

Du burde vel beklaget deg for å påstå at Gud ikke finnes

Da jeg ikke har påstått dette ser jeg absolutt ingen grunn til å beklage.

 

og proklamere dette til andre som kanskje igjen vil gå ut og gjøre verre synder enn du gjør i dine mørke avkroker i ditt sinn.

For det første har jeg ikke proklamert at Gud ikke finnes, og for det andre syntes jeg du går litt for langt i påstander om uhyrligheter du mener jeg besitter. Hva er det egentlig du insinuerer om meg som person her?

 

Du kan godt påstå at du har det helt fint med å ikke tro på Gud og være en grei og snill person her i verden. Men det finnes andre som trenger kjærlighet fra Gud og Jesus til å bli bedre mennesker fordi om de blir fortalt at det ikke finnes noen Gud så kan de lett forandre samvittigheten sin til å gjøre andre mennesker ondt og det var slik de ville leve livet sitt.

Psykopater finnes enten de tror på Gud eller ei. Talløse onde handlinger har blitt gjort med de beste gudsfryktige hensikter i minnet. Overgrep mot barn. Fysisk tortur. Psykisk tortur. Frihetsberøvelse. Hjernevask. Mord. Ju neim it.

 

I begynnelsen vil de frykte Gud med frykt. Men med tilgivelsen inn i bildet, så kan de forandre hjertene sine til å ikke utføre onde handliger mer.

Ingenting er som å utvise overlegen styrke når man skal dressere kjæledyrene sine. Bare pass på å aldri slå hunden din, for den kan lære at vold er en akseptert form for utfoldelse. Og da taper du helt garantert neste uenighet. Men dette gjør jo guden din greit. Han bare truer hardt nok til underkastelsen er et faktum og dere alle løper rundt som lydige bikkjer som tror dere har valgt det selv.

 

Men det er etter min mening bare Guds kjærlighet i Jesu nåde som kan forandre dem. Jeg føler meg spesiell ja i at jeg er tilgitt og får hjelp og kjærlighet fra Gud så lenge jeg lever. Det har forandret meg.

Hva forandret du deg fra egentlig? For sjeldent har jeg sett noen som er så totalt mistroiske og sikre på at de har fiender som vil deg vondt.

 

La meg få legge til her det Raven heart er så påståelig på at Focaults pendel er testet på sydpolen. Jeg tror jorden er flat og dermed stoler jeg ikke på eksperimenter på sydpolen. Allais effekten er testet flere ganger og har ikke hørt at det ikke skjer noe. Men har det skjedd noe flere ganger så tror jeg det ligger noe i det. Jeg håper å få mer klare svar i hva som er rett. Og har på følelsen 2017 er året.

Jeg kan ikke se hva du mener skal skje i 2017 som ikke har skjedd i årevis allerede. Noe som jo er dokumentert i det vide og det brede på youtube.

Men - kanskje 2017 er året hvor en flat jorder drar til sydpolen? Det hadde vært noe.

Da burde jeg vel beklage for det. Men jeg antok at du ikke tror på Gud. Du sa i et annet innlegg da jeg sa at man kan se at det finnes en skaper ved å se oss rundt i alt som finnes rundt oss later til å være skapt. Vi er jo de eneste vesener i det synlige som kan kommentere om alt som finnes rundt oss, og jeg mener da at det blir en fornektelse å ikke tro det finnes en skaper av dette. Og alle har vel et mørkt sted i sinnet, noen går oftere dit, andre ikke fullt så ofte. Noen utvider dette stedet. Noen forminsker det. Media idag er med på å utvide dette område. Bibelen forteller meg løsningen på å forminske det mørke sinn.

Frykt kan føre til rebell eller underkastelse. Jeg velger underkastelse når det gjelder Skaperen. Jeg synes i grunn det er en fantastisk skapelse hvis det ikke er synd inn i bildet. Men grunnet fri vilje og kunnskap om godt og vondt så finnes synd i verden. Så jeg forbinder Skaperen med det gode som vil hjelpe mennesker til å velge det gode fremfor det onde. Og jeg fant Ham i Jesus.

Det finnes religiøse psykopater. Men de tror jeg ikke har rett forståelse av Jesus.

Jesus blir som regel forhatt av folk som vil gjøre onde gjerninger. De religiøse jødene hadde onde gjerninger den gang Jesus gikk på jorden, de var godt kjent innen de romerske ledere, og slik har de holdt på siden med å infiltrere mektige folk, så de selv blir mektige, men dog i ondskap. Og Han sa de var kalkede graver. De måtte rense koppen innvendig og ikke utvendig.

Lenke til kommentar

 

 

Det finnes religiøse psykopater. Men de tror jeg ikke har rett forståelse av Jesus. 

 

Jeg tror det er disse som har rett forståelse av Jesus.

Dere falske moderate "kristne" benekter den rette forståelsen av Jesus som de autentiske anti-kristusene dere er. 

 

 

 

Jesus blir som regel forhatt av folk som vil gjøre onde gjerninger.

 

Jesus blir som regel forhatt av folk som vil gjøre gode gjerninger. Fordi Jesus og Gud er den samme, og Gud er et kompass som kun leder til umoral og ondskap.

 

 

 

De religiøse jødene hadde onde gjerninger den gang Jesus gikk på jorden, de var godt kjent innen de romerske ledere, og slik har de holdt på siden med å infiltrere mektige folk, så de selv blir mektige, men dog i ondskap.

 

Du vet vel og ser vel tydelig selv hvor kristendommen har hentet sin inspirasjon og sin taktikk? 

 

 

 

Frykt kan føre til rebell eller underkastelse.

 

Frykt i seg selv er ingenting. Det er hva du frykter som blir det beskrivende i en setning som dette.

 

Du frykter diktatoren i bibelen, du frykter han så mye at du ikke tør å sto imot de umoralske handlingene religionen fremmer og dermed underkaster du deg denne diktatoren og slikker tærne hans i stede, men dette først etter at du har moderert deg i takt med hva humanismen fremmer av etikk. Skam.

 

Men hva har egentlig dette med tråden å gjøre?

Jeg var av oppfatning at denne tråden var til for at folk som tror på en flat jord hadde mulighet til å fremme hvorfor de tror dette - er bibelen alt du har som grunnlag angående din formening om jordens fysiske form?

Eller tror du at Neil D.T er en ufeilbar vitenskapelig autoritet, som gjør at om han tar feil om en ting så motbeviser det vitenskap?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis dere vil høre hvordan en "virkelig" vitenskapsmann debunker flat jord.

Neil degrasse tyson mine damer og herrer

https://www.youtube.com/shared?ci=MuIyCtHGdE8

Han har jo helt rett! Når vi har spurt hva som vil overbevise dere, sier dere bilder. Når vi gir dere bilder sier dere at de er falske.. Dere godtar ikke bevisene dere selv sier må til for å overbevise dere.

 

 

Amatører med teleskop har jo også observert og tatt bilde av Atlantis når de docker mot ISS. Vi har tatt opp dette før, men ikke forvent noe bra svar, sist så mente maxRPM at det var holografisk med bra høyttalere. Jeg sa jeg til og med kunne sponse en tur over for ham slik at han kunne se det med egne øyne, men han ville ikke "fordi jeg pleier å reise på ferie østover"

 

Så ja, der stoppet jo liksom det opp :p

 

Det samme med stjerner om natta når man er ute å flyr, dette var noe de aaaaaldri hadde sett før, men jommen kan man se stjerner om natta når man er ute å flyr. Så de lever liksom i sin egen virkelighet, det virker som om de rett og slett i tror på noen ting de ikke har gjort selv før, og de vil ikke gjøre noe selv heller - og vi veit jo alle HVORFOR de ikke ønsker å gjøre det :p

 

EDIT: Og herlige videoer, Splitter - jeg kan sitte i timesvis på Youtube og se STS-oppdragene, det er virkelig mektige saker, og helt enormt med krefter i sving, de videoen kiler meg på den rette plassen :dribble:

Var du virkelig så høyt oppe som 11000 meter når du så stjerner gjennom flyvinduet?

 

Fly er jo ofte over 11 000 meter over havet, så det er vel ikke usansynlig?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Dette nytter jo ikke i det hele tatt. Vær så snill å slutt å tolk ting helt ut på viddene for så å ta det du kommer frem til som andres (min) sannhet.

Det er en vesensforskjell på å ikke tro på Gud og å proklamere at Gud ikke finnes. Bare fordi jeg tror noe eller ikke tror noe, så betyr ikke det at jeg forskynner dette for alle andre.

Du drar noen likhetstegn mellom ting jeg ikke engang kan gi deg svar på, for jeg skjønner rett og slett ikke hvor du tar de fra. Det gjelder bårde Gud og flat jord og vitenskap og beviser og absolutt det meste som er skrevet her inne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...