Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Gravitasjon fungerer ikke på en flatjord. Skygger fungerer ikke på en flat jord. Fysikk, matematikk, naturlover osv fungerer ikke på en flat jord.. En flat jord ER urimelig. Punktum

 

Det er så virkelighetsfjernt at det ikke kan komme fra andre folk en religiøse ekstremister, hjernevaskede ofre, ignoramuser eller stamme folk.

 

At det var folk som var mer opplyste for over 2000 år siden enn visse individer er nå i dag er ganske så mindblowing - mindblowing på en kvalmende måte.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

La meg legge til om kompressorer. En kompressor som går hele tiden er underdimensjonert. De fungerer ved å bygge opp et trykk i en beholder. Akkurat som en sekkepipe. Når trykket i beholderen blir for lavt startes kompressoren for å øke trykket. Dersom den går hele tiden, da klarer den ikke holde trykket oppe.

Den gikk hele tiden på den videoen, om jeg husker rett.

Du husket feil. Se fra 1 timer og 25 minutt her så kan det oppfriske minnet ditt.

https://www.youtube.com/shared?ci=kN1NekRswyU

 

NASA har oppdaget 7 jordlignende planeter. Har du penger til å bekrefte det de sier er sant? Ikke om du sparer i 1000 år. Du tror han her jukser med kompressoren fordi flygyroskopet ikke beveger seg. Men som du mener burde bevege seg ikke sant? Du kan bekrefte om det er sant for et par tusen kroner. Jeg skulle gjerne gjort det selv. Men tror det holder med et enklere gyroskop som i den andre gyroskopvideoen.

Okay... Ikkeno ved den tiden sa noe om det. Måtte jeg se til slutten fra der?

 

Og for å ha det på det rene - jeg tror ikke han jukser med kompressoren. Det store spørsmålet her er hvor på kloden denne testen er utført. Er han en av de bibeltroe texanerne, da er han i praksis på ekvator og intet utslag er ventet fra testen.

 

Og her er hele mitt problem med dette "forsøket": Udokumentert reproduserbarhet.

Det er forsvinnende lite informasjon som gjør at noen kan kryssjekke dette. Og da er det strengt tatt ikke noe bedre enn cut-scenes fra Halo 2. Som, om jeg kan få si det, er utrolig bra. De er på nivå hvor jeg ville gjerne spørre flat jordere om de kan finne feil i bildet slik de gjør med NASA-greier. De er "leaps and bound" over Ringenes herre eller warcraft.

For de av dere som ikke har sett det - se det. Merk mikrobevegelser, merk lys, merk detaljer. Dette er, i realitet, så langt over hva FJ folk serverer som "juks" fra NASA at det virker som en fryktelig dårlig vits.

https://www.youtube.com/watch?v=8F7OgOCzph4

 

Og for de av dere som er litt inne i 3d-rendering så er dette et smykke.

1 time og 27 minutt inn i videoen da. Og nei ham er ikke texaner. Hvis du ser begynnelsen der han kjører på venstresiden av veien og har øre for aksent. Så kan du høre han er engelsk. Så testen er nok i England. Skal se videoen din når jeg har tid hjemme.

Lenke til kommentar

Et solur fungerer ikke om natten.

Om du setter på en linse skal man i følge den nyeste tanken deres fungere...

Hvordan vet ingen men han mener nå det

 

Hvordan kan mange solur fungere overalt samtidig??

Det er bare å anlegge et solur uansett hvor du er, og det vil fungere.

Et av de mange endelige bevis på en flat verden.

Tvert om, det er bevis på at jorden er rund/ball-formet

Endret av aklla
Lenke til kommentar

En av de 100 grunnene til at jorda ikke kan være en globus:

 

 

if thrown vertically upwards, at the place from whence it was projected; it will fall behind the moving body from which it is thrown will leave it in the rear. Now, fix a gun, muzzle upwards, accurately, in the ground; fire off a projectile; and it will fall by the gun. If the Earth traveled eleven hundred miles a minute, the projectile would fall behind the gun, in the opposite direction to that of the supposed motion. Since, then, this is NOT the case, in fact, the Earth’s fancied motion is negatived and we have a proof that the Earth is not a, globe.

 

Prøvde dette, og det datt ned en sjelden falk! Hjelp...

Lenke til kommentar

En av de 100 grunnene til at jorda ikke kan være en globus:

 

if thrown vertically upwards, at the place from whence it was projected; it will fall behind the moving body from which it is thrown will leave it in the rear. Now, fix a gun, muzzle upwards, accurately, in the ground; fire off a projectile; and it will fall by the gun. If the Earth traveled eleven hundred miles a minute, the projectile would fall behind the gun, in the opposite direction to that of the supposed motion. Since, then, this is NOT the case, in fact, the Earth’s fancied motion is negatived and we have a proof that the Earth is not a, globe.

 

Prøvde dette, og det datt ned en sjelden falk! Hjelp...

 

Prøv det i ett fly(ikke skytingen da), slipp ett objekt på gulvet i flyet, eller kast det opp i lufta, faller objektet bakover i en fart av 500km/t?

Har du gjort dette noen gang? Hva ble i så fall konklusjonen?

En bil kan også brukes.

Om objektet du slipper ikke faller bakover i flyet, kan man da konkludere med at flyet står stille i lufta?

 

Dette er minst 10`ende gang du tar opp akkurat dette og minst like mange ganger jeg har spurt deg om å teste det selv. Har du fått gjort det enda?

Endret av aklla
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

En av de 100 grunnene til at jorda ikke kan være en globus:

 

 

if thrown vertically upwards, at the place from whence it was projected; it will fall behind the moving body from which it is thrown will leave it in the rear. Now, fix a gun, muzzle upwards, accurately, in the ground; fire off a projectile; and it will fall by the gun. If the Earth traveled eleven hundred miles a minute, the projectile would fall behind the gun, in the opposite direction to that of the supposed motion. Since, then, this is NOT the case, in fact, the Earth’s fancied motion is negatived and we have a proof that the Earth is not a, globe.

 

Prøvde dette, og det datt ned en sjelden falk! Hjelp...

 

 

du kan ikke være seriøs? jeg nekter å tro det. du gjør dette for å ha det gøy med folk på ett forum ikke sant?

er du så blottet av å resonere og tenke selv at du sluker hva en random person sier på internett?

hvis du tenker en gang til på hva som blir sagt der så skjønner du det sikker også.

Lenke til kommentar

Du må klikke på nederst til venstre der det står "earth".

Da dukker det opp en hjelpemeny med mange paramentre som kan endres.

Blandt annet en linje som heter "height" og lengst til høyre på linja finner du 10 pHa som beskriver høyden du vil sjekke forholdene ved.

Dette er da vindsystemene på planeten vi bor på så får du prøve å se for deg hvordan dette skal passe inn i en flat jord.

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Et av de mange endelige bevis på en flat verden.

 

I såfall vil jeg gjerne se en god (bort)forklaring på Foucaults pendel, et klassisk fysikkforsøk som kun kan gi de resultatene det gir hvis jorda er rund. Så kom igjen, nå er jeg spent.

 

PS: Kom gjerne opp med noe som iallfall virker halvveis troverdig, ikke bare en video av en tulling som lirer av seg  svada basert på "jeg tror det er sånn det fungerer, derfor har jeg rett"-logikk.

Endret av Raven_Heart
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...