Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:0/centery:6/zoom:2

 

Men selv om jorden er rund og alle planetene vi kan se med en stjernekikkert er det, så tror jeg trådstarter har rett i at gud finnes. Viste dere forresten at det står om "ufo (metall) på himmelen i bibelen. Spennende bok, utrolig rått da det stemmer med alt som skjer i dag. Lurer man på noe kan man bare lese i bibelen å finne svaret. Merkelig hvis bibelen kan mistolkes så mye at man tror jorden er flat, kan noen vise meg kapittel, vers som beskriver dette? Når jeg får det, skal jeg lese grundig før og etter. For alle gangene jeg har lurt på noe, så finner jeg svaret nettopp før eller etter aktuell misforståelse.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer med alt som skjer i dag? Hva da?

Metall på himmelen kan være meteoritt, egypterene brukte blandt annet meteoritt til å produsere gjenstander for faraoer. Det er logisk at dette kan bli omtalt som "metall på himmelen", det samme er stjerner ettersom de kan minne om metall.

 

Mye av det med bibelen stemmer med det i dag ja, men det stemmer også med det for 2000 år siden, eller for 500 år siden. Og om 500 år.

Fordi historiene og tekstene må tolkes så kan det også tilpasses tidsalderen.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Stemmer med alt som skjer i dag? Hva da?

Metall på himmelen kan være meteoritt, egypterene brukte blandt annet meteoritt til å produsere gjenstander for faraoer. Det er logisk at dette kan bli omtalt som "metall på himmelen", det samme er stjerner ettersom de kan minne om metall.

 

Mye av det med bibelen stemmer med det i dag ja, men det stemmer også med det for 2000 år siden, eller for 500 år siden. Og om 500 år.

Fordi historiene og tekstene må tolkes så kan det også tilpasses tidsalderen.

 

Det er jo akkurat det at ordene kan tolkes og tilpasser tidsalderen som er meningen! For at den skal kunne hjelpe alle som leser den i all fremtid. Jeg tror at hvis man tror og leser så forstår man. Uansett om man levde for 500år siden eller lever nå. Den største misforståelsen tror jeg rett å slett er at folk som ikke tror, tror at man må følge loven/bibelen for å tru på Jesus.

 

"Men liv og kristen livsførsel frembringes ikke med loven"

Det som skulle gi liv, førte til død! Det er ikke noe feil med bibelen, den viser oss bare at gud er en absolutt nødvendighet. Synd leder oss til å tru at vi kan holde guds lov og at gud derfor ikke er en absolutt nødvendighet.  

 

  • En bil er et meget ryddig redskap, men en bil i hendene på en udugelig bilfører kan føre til fare og irritasjon. Feilen ligger ikke i bilen men i menneske.

Jeg gjentar, det er ikke noe feil med bibelen. Det er meg det er noe galt med og det jeg ikke får gjort noe med. Ja, det overlater jeg til gud. Jeg ber, jeg ser og jeg forstår. Veldig takknemlig!   

Lenke til kommentar

 

 

Det er jo akkurat det at ordene kan tolkes og tilpasser tidsalderen som er meningen! For at den skal kunne hjelpe alle som leser den i all fremtid. Jeg tror at hvis man tror og leser så forstår man. Uansett om man levde for 500år siden eller lever nå. Den største misforståelsen tror jeg rett å slett er at folk som ikke tror, tror at man må følge loven/bibelen for å tru på Jesus.

 

 

Hvor gammel er jorden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det at ordene kan tolkes og tilpasser tidsalderen som er meningen! For at den skal kunne hjelpe alle som leser den i all fremtid. Jeg tror at hvis man tror og leser så forstår man. Uansett om man levde for 500år siden eller lever nå. Den største misforståelsen tror jeg rett å slett er at folk som ikke tror, tror at man må følge loven/bibelen for å tru på Jesus.

 

"Men liv og kristen livsførsel frembringes ikke med loven"

Det som skulle gi liv, førte til død! Det er ikke noe feil med bibelen, den viser oss bare at gud er en absolutt nødvendighet. Synd leder oss til å tru at vi kan holde guds lov og at gud derfor ikke er en absolutt nødvendighet.

  • En bil er et meget ryddig redskap, men en bil i hendene på en udugelig bilfører kan føre til fare og irritasjon. Feilen ligger ikke i bilen men i menneske.
Jeg gjentar, det er ikke noe feil med bibelen. Det er meg det er noe galt med og det jeg ikke får gjort noe med. Ja, det overlater jeg til gud. Jeg ber, jeg ser og jeg forstår. Veldig takknemlig!

 

Det samme kan man si om enhver tekst med noe mening. Don Rosa sine samlede verker kan brukes på samme måte :)

Hva er da så spesiellt med bibelen, utenom at den ble skrevet for ca 1700 år siden?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Den største misforståelsen tror jeg rett å slett er at folk som ikke tror, tror at man må følge loven/bibelen for å tru på Jesus.

 

Samme med Star Wars, folk som ikke tror, tror at man må følge filmene/bøkene for å tru på Luke Skywalkers og hans force. Men det trenger man ikke!

Luke er god!

Luke har laget verden!

Alle skal tilbe herre Luke og ingen andre!

Ingenting annet enn filmene og bøkene sier noe som helst om Luke, men faren min, Forceskolen og den lokale jedimesteren i tempelet sitt har fortalt meg om Luke helt fra morsemelka så jeg tror det jeg, samme hva som er nedskrevet, samme hvor idiotisk det er.

 

Hvilket annet grunnlag enn bøkene der historiene om frelseren Jesus har man for å tro på Frelseren Jesus?

Endret av Noxhaven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er jo akkurat det at ordene kan tolkes og tilpasser tidsalderen som er meningen! ... gjør at det er en dårlig kommunikasjon av konkret kunnskap om virkeligheten.

 

En gud med intelligens, spesielt en allvitende en, ville jo forstått dette. Hvis vi drar parallellen til vitenskap, som faktisk funker i forhold til å beskrive den virkeligheten vi opplever, hvordan ville det vært hvis vitenskapelige teorier hadde vært åpne for fri tolkning? Alt er subjektivt? Hvordan skulle jeg dimensjonert kablene i ditt hus så du har trygg elektrisitet dersom U=IxR er åpen for tolkning?

 

Det er enkelte ting som vi kan si at vi vet, med rimelig sikkerhet. Vi vet at Bibelen tar feil på mange punkter, og vi vet at den har rett på mange punkter. Det er nettopp det man kan forvente av gamle bøker skrevet av mennesker uten guddommelig interaksjon. Man visste noen ting da, men man visste ikke alt som vi vet nå i dag.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bryr meg ikke om hvor gammel jorden er, har lest at den trolig er ca. 13 tusen år. Men aner ikke hva som er riktig og har ikke sittet å studert hva bibelen mener om det heller. Hva har det å si? Hva betyr det egentlig noe som helst, hvis man ikke tror?

 

Bibelen er spesiell for meg! Hvis du har lest den og ikke synes det. Så har du nok ikke lest med tro heller. Men det er uansett 100% valgfritt. Vi har fri vilje og godt er det. Vi kan dyrke satan om vi har lyst! Det er helt ok og mange mektige personer i dag gjør akkurat dette. Kommer blant annet frem i denne tråden her, hvor man kan se hvordan mektige personer leker med oss "andre". Det er ondskap, men det betyr lite. Fordi jeg er ikke fortapt! Det gode har allerede vunnet og jeg opplever dette hver eneste dag. Det er det som betyr noe for meg og jeg vil gjerne hjelpe deg! Slår du meg, så vender jeg faktisk det andre kinnet til. Var en som gjorde det engang, han ble helt paff og følte seg krenket. Derfor sparket han meg ned. Jeg reiste meg opp igjen, smilte og sa at jeg er fortsatt like glad i deg. Personen som sparket meg begynte å gråte og løp. Ca. 1 år etterpå fikk jeg et hus fra denne personen. ET HUS! Dette er bare et av mange under jeg til stadighet opplever. Før denne opplevelsen så bodde jeg ute i naturen og var fornøyd med det. Viste ikke at jeg var kristen, før jeg begynte å lese på dette forumet. Leste ikke bibelen før nå nettopp. Har likevel hatt med meg gud hele veien. Han elsker alle like høyt!

Lenke til kommentar

Bryr meg ikke om hvor gammel jorden er, har lest at den trolig er ca. 13 tusen år. Men aner ikke hva som er riktig og har ikke sittet å studert hva bibelen mener om det heller. Hva har det å si? Hva betyr det egentlig noe som helst, hvis man ikke tror?

 

Bibelen er spesiell for meg! Hvis du har lest den og ikke synes det. Så har du nok ikke lest med tro heller. Men det er uansett 100% valgfritt. Vi har fri vilje og godt er det. Vi kan dyrke satan om vi har lyst! Det er helt ok og mange mektige personer i dag gjør akkurat dette. Kommer blant annet frem i denne tråden her, hvor man kan se hvordan mektige personer leker med oss "andre". Det er ondskap, men det betyr lite. Fordi jeg er ikke fortapt! Det gode har allerede vunnet og jeg opplever dette hver eneste dag. Det er det som betyr noe for meg og jeg vil gjerne hjelpe deg! Slår du meg, så vender jeg faktisk det andre kinnet til. Var en som gjorde det engang, han ble helt paff og følte seg krenket. Derfor sparket han meg ned. Jeg reiste meg opp igjen, smilte og sa at jeg er fortsatt like glad i deg. Personen som sparket meg begynte å gråte og løp. Ca. 1 år etterpå fikk jeg et hus fra denne personen. ET HUS! Dette er bare et av mange under jeg til stadighet opplever. Før denne opplevelsen så bodde jeg ute i naturen og var fornøyd med det. Viste ikke at jeg var kristen, før jeg begynte å lese på dette forumet. Leste ikke bibelen før nå nettopp. Har likevel hatt med meg gud hele veien. Han elsker alle like høyt!

 

Med hus så mener jeg husrom, altså et sted å bo. (Et eget hus til fritt bruk). Ser jeg ordla meg litt feil. Men av en gammel dame har jeg nå fått et helt småbruk også. Jeg har fått 2 biler. Regningene mine betaler seg selv. Personer dukker opp og holder meg med selskap, folk jeg ikke kjenner også. Ikke rart man finner glede i en bok, som beskriver alt jeg allerede har opplevd. Det stemmer jo som en prikk.

Endret av Lotalota
Lenke til kommentar

 

 

Bryr meg ikke om hvor gammel jorden er, har lest at den trolig er ca. 13 tusen år.

 

Ja du virker ikke bry deg stort om hva som er korrekt nei. Det eneste det fører til er at du blir en utroverdig person med utroverdige meninger.

 

 

 

Bibelen er spesiell for meg! Hvis du har lest den og ikke synes det. Så har du nok ikke lest med tro heller.

 

Donald er spesiell for meg, hvis du har lest Donald og ikke synes det, så har du nok ikke lest med troen om at Donald er spesiell.

 

 

 

Vi har fri vilje og godt er det.

 

Om du synes Gud er allmektig, at han kjenner fortiden, nåtiden og fremtiden så er alt forutbestemt og vi har dermed ikke frihet til å ta valg.

 

 

 

Vi kan dyrke satan om vi har lyst!

 

Ja dere som tror på dette kristne fjaset kan gjøre det, og jeg antar dere tror på han også - ellers ville det vel ikke vært verdt å nevne satan?

 

 

 

Det er det som betyr noe for meg og jeg vil gjerne hjelpe deg! Slår du meg, så vender jeg faktisk det andre kinnet til. Var en som gjorde det engang, han ble helt paff og følte seg krenket. Derfor sparket han meg ned. Jeg reiste meg opp igjen, smilte og sa at jeg er fortsatt like glad i deg. Personen som sparket meg begynte å gråte og løp. Ca. 1 år etterpå fikk jeg et hus fra denne personen. ET HUS! Dette er bare et av mange under jeg til stadighet opplever.

 

Evner du å skille på tro, fantasi og virkelighet?

 

 

 

Viste ikke at jeg var kristen, før jeg begynte å lese på dette forumet. Leste ikke bibelen før nå nettopp. Har likevel hatt med meg gud hele veien. Han elsker alle like høyt!

 

Så lenge man underkaster seg han, ikke er kvinne, ikke er homo, ikke er av annen religiøs oppfattelse osv. Da mener et stort antall kristne at han vil han sende deg til en evighet i flammehavet.

Men han elsker alle like høyt! Siden du skriver det med utropstegn! Og da blir det litt mer sant! 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Bryr meg ikke om hvor gammel jorden er, har lest at den trolig er ca. 13 tusen år.

 

Ja du virker ikke bry deg stort om hva som er korrekt nei. Det eneste det fører til er at du blir en utroverdig person med utroverdige meninger.

 

 

 

Bibelen er spesiell for meg! Hvis du har lest den og ikke synes det. Så har du nok ikke lest med tro heller.

 

Donald er spesiell for meg, hvis du har lest Donald og ikke synes det, så har du nok ikke lest med troen om at Donald er spesiell.

 

 

 

Vi har fri vilje og godt er det.

 

Om du synes Gud er allmektig, at han kjenner fortiden, nåtiden og fremtiden så er alt forutbestemt og vi har dermed ikke frihet til å ta valg.

 

 

 

Vi kan dyrke satan om vi har lyst!

 

Ja dere som tror på dette kristne fjaset kan gjøre det, og jeg antar dere tror på han også - ellers ville det vel ikke vært verdt å nevne satan?

 

 

 

Det er det som betyr noe for meg og jeg vil gjerne hjelpe deg! Slår du meg, så vender jeg faktisk det andre kinnet til. Var en som gjorde det engang, han ble helt paff og følte seg krenket. Derfor sparket han meg ned. Jeg reiste meg opp igjen, smilte og sa at jeg er fortsatt like glad i deg. Personen som sparket meg begynte å gråte og løp. Ca. 1 år etterpå fikk jeg et hus fra denne personen. ET HUS! Dette er bare et av mange under jeg til stadighet opplever.

 

Evner du å skille på tro, fantasi og virkelighet?

 

 

 

Viste ikke at jeg var kristen, før jeg begynte å lese på dette forumet. Leste ikke bibelen før nå nettopp. Har likevel hatt med meg gud hele veien. Han elsker alle like høyt!

 

Så lenge man underkaster seg han, ikke er kvinne, ikke er homo, ikke er av annen religiøs oppfattelse osv. Da mener et stort antall kristne at han vil han sende deg til en evighet i flammehavet.

Men han elsker alle like høyt! Siden du skriver det med utropstegn! Og da blir det litt mer sant! 

 

 

Flammehavet er nok jorden. Flammene skaper nok menneskene fint selv, syns du ikke? Verden drives helt klart av det vi kan kalle satan/djevelen. Penger er viktigst, makt er viktigst, kunnskap er viktigst osv.. Alt stemmer med bibelen! Det var i hvert fall mitt inntrykk. Føltes som jeg akkurat leste en bok om verden jeg lever i og hva jeg allerede har opplevd. Det er forresten helt sant at jeg bodde ute, hadde ikke noe sted å bo. Fikk et hus til gratis disposisjon. Har også fått masse annet av folk jeg ikke engang kjenner. Hvis ikke det er et slags under, så er jeg i hvert fall veldig heldig. Jeg tror det er fordi jeg alltid har snakket med det jeg trodde var skaperen "en slags natur kraft". Det var nok gud som man kan lese om i bibelen hele tiden. Alternativt er jeg gal, har hjernevasket meg selv og takket være internett i huset jeg fikk bo i. Så ble jeg trolig påvirket enda mere til å tro, da jeg kunne lese om hva det kunne være.  

Lenke til kommentar

 

Husk på hva vi har lært dere om kameraer og objektiver nå da :)

At om solen har gått ned så dukker den opp over horisonten når man zoomer mener du?

Den gjør visst det i denne videoen

https://www.youtube.com/shared?ci=XDIRMyDzb3M

 

Og i denne så får du se skyer bak solen.

https://www.youtube.com/shared?ci=j5FXXO5c-0E

Så jeg mener solen er holografisk plassert i ditt perspektiv og kommer skyer foran eller bakom så vil man se det.

Lenke til kommentar

https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:0/centery:6/zoom:2

 

Men selv om jorden er rund og alle planetene vi kan se med en stjernekikkert er det, så tror jeg trådstarter har rett i at gud finnes. Viste dere forresten at det står om "ufo (metall) på himmelen i bibelen. Spennende bok, utrolig rått da det stemmer med alt som skjer i dag. Lurer man på noe kan man bare lese i bibelen å finne svaret. Merkelig hvis bibelen kan mistolkes så mye at man tror jorden er flat, kan noen vise meg kapittel, vers som beskriver dette? Når jeg får det, skal jeg lese grundig før og etter. For alle gangene jeg har lurt på noe, så finner jeg svaret nettopp før eller etter aktuell misforståelse.

Her er en del vers og kapittel

https://www.youtube.com/shared?ci=9FhZxrDaII0

 

Gjør ingenting om man tror jorden er en ball eller flat. Jesus er viktigst. Der er invitasjonen til den rette Gud, han som har skapt alt og vil at vi skal leve med troen på Han. Jesus er et gledesbudskap for alle mennesker. Men for å bli mer å mer fri fra verdens lenker gjelder det å tolke rett det som står der, be om forståelse. Avslør løgnene i verden. Be om beskyttelse. Uansett om du vil kjenne på motgang og prøvelser og forfølgelse så kan vi med rett forståelse ved Den Hellige Ånd og troen på Jesus, glede oss. For denne verden skal forgå. Og det som blir igjen blir Åndens frukter som vi kan leve evig i. Og det er ikke så verst å tro på Jesus, man kan se håp i håpløsheten. Hadde jeg vært humanetisk og trodd at bare mennesker og lover kan forandre verden da hadde jeg vært håpløs for lenge siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Husk på hva vi har lært dere om kameraer og objektiver nå da :)

At om solen har gått ned så dukker den opp over horisonten når man zoomer mener du?

Den gjør visst det i denne videoen

https://www.youtube.com/shared?ci=XDIRMyDzb3M

 

Og i denne så får du se skyer bak solen.

https://www.youtube.com/shared?ci=j5FXXO5c-0E

Så jeg mener solen er holografisk plassert i ditt perspektiv og kommer skyer foran eller bakom så vil man se det.

 

 

Og nok en gang beviser dere hvor fullstendig feil og blottet for kunnskap om fototeknikk dere er.... 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

 

Her er enda en tabbe fra NASA's CGI.

https://www.youtube.com/shared?ci=AswgxHIaKfU

Tabbe...... hvilken tabbe?

At ikke du vet hva astronauten holdt i hånda eller hvorfor betyr hverken at det er fake eller tabbe.

Men hey det handler vel om å finne bakenforliggende bortforklaringer på sin fastspikrede tro.

Hva var det han holdt i hånda da?
Der du velger å ta det for gitt at han holdt noe i hånda (noe usynlig?), der burde vel spørsmålet være "hvorfor gjorde han bevegelsen"? "Hva holdt han i hånda" har jo allerede konkludert med om han holdt noe, som jo var hele poenget med videoen.

Han gjorde ingen bevegelse som tyder på at han skulle late som om han benyttet et objekt. Høyre hånd ble kun benyttet for å støtte seg med. Om noe har blitt fjernet så har fortsatt bevegelsen ingen kobling til å benytte et objekt. Jeg skal innrømme, da jeg så bevegelsen helt først så så det ut som han hadde tenkt å legge armene i kors over brystet, men ombestemte seg. Han tok med en gang hånden tilbake til å støtte seg med. Men så begynte den irriterende repetisjonen, og den fjernet begynnelsen av bevegelsen som gjorde det hele mer sammenhengende.

 

Men for all del. Forklar gjerne hva slags objekt dette hentyder til at han hadde.

Så du tror han hadde tenkt å legge armene i kors og ombestemte seg. Er det noen andre som mener noe annet om hvorfor han gjorde håndbevegelsen?

Min mening er at de ser på en skjerm som har CGI effektene men timingen er ute og han bommer på capsen.

Her er en videokanal som tok for seg å avsløre triksene til TV magikere

https://www.youtube.com/shared?ci=Lyb-N8OR07M

Hans første video episode 1 er slettet. Men jeg husker når jeg så den at det var en asiatisk magiker som trykket i seg en 1 meter lang baguett. Er det ekte? Nei så klart ikke. De har brukt CGI effekter. Og skuespillere som viser seg forbløffet over magikeren. Dette har foregått over lang tid. Helt siden Farao sine to magikere som etterlignet Guds undere på Moses tid. Og blir brukt enormt i Hollywood og NASA.

Lenke til kommentar

https://www.marinetraffic.com/no/ais/home/centerx:0/centery:6/zoom:2

 

Men selv om jorden er rund og alle planetene vi kan se med en stjernekikkert er det, så tror jeg trådstarter har rett i at gud finnes. Viste dere forresten at det står om "ufo (metall) på himmelen i bibelen. Spennende bok, utrolig rått da det stemmer med alt som skjer i dag. Lurer man på noe kan man bare lese i bibelen å finne svaret. Merkelig hvis bibelen kan mistolkes så mye at man tror jorden er flat, kan noen vise meg kapittel, vers som beskriver dette? Når jeg får det, skal jeg lese grundig før og etter. For alle gangene jeg har lurt på noe, så finner jeg svaret nettopp før eller etter aktuell misforståelse.

 

Dine innlegg er veldig gode, men det er ikke alltid en velsignelse å være på internett dessverre. Det er mulig å velge ut ting som bygger opp, og unngå dem som river ned.

Kan du høre og forstå engelsk, er det flere fine videoer på youtube om flat jord og Bibelen.

 

Vitenskapen påstår ikke bare at jorda er rund, den påstår at verden er en ball som beveger seg rundt sola. Både verden, og det vi ser på himmelen kan være formet som pannekaker.

,

For enkelhets skyld ble noen sitater på engelsk, men det går selvsagt an å finne på norsk.

 

Linket tidligere til et bilde fra en eldgammel bibel, der det stod "platte Erthe", eller noe slikt (Flat jord).

 

Det er mange vers som viser til "the firmament" eller domen, eller glasskuppelen. I middelalderen ble den oppfattet som en krystallisk kuppel.

 

 https://www.openbible.info/topics/firmament

 

 Ellers er det flere vers som viser at verden er geostasjonær, og at sola løper sin bane over den. Gud stanset sola og månen over en viss dal i Det Gamle Testamentet. Og i Salmene står det: at sola er som en brudgom som kommer ut av sitt kammer, den gleder seg som en helt til å løpe sin bane.

 

https://www.openbible.info/topics/circle_of_the_earth

"He has inscribed a circle on the face of the waters at the boundary between light and darkness."

 

 

 

Mest kjent er Job sin beskrivelse av verden som en sirkel. "Han har laget en sirkel på overflaten av vannene, på grensen mellom lys og mørke."... Hvem kunne bedre beskrevet en rund, flat jord med en antarktisk isring rundt?

 

 

 

i 1. Mosebok står det at det er vann både over og under "firmamentet". Dette gjør at mange forventer at domen vil se lyseblå ut på oversida, og at det er årsaken til at himmelen ser blå ut.

 

 

"It is he who sits above the circle of the earth, and its inhabitants are like grasshoppers; who stretches out the heavens like a curtain, and spreads them like a tent to dwell in;" (Jesaja)

 

 

Det er satt opp et telt for de små innbyggerne.

 

 

Denne sitatlista er helt sikkert ikke komplett, og mange vil mene at Enoks bok og gamle hebraiske skrifter også vil gi en like pålitelig beskrivelse.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

En liggende kurve kan også være den flate jorda.

Jasså så det kan altså være en kurvet horisont på en flat jord nå!

Kan du utdype dette litt nærmere?

 

 

Trodde det sa seg selv i og med at en liggende sirkel også har en kurve, som etter alt å dømme må kunne observeres ovenfra.

Men denne sirkelen må være så enormt vidtrekkende at den ihvertfall må være mye større enn den kurven som ses på "dine" bilder.

Lenke til kommentar

Trodde det sa seg selv i og med at en liggende sirkel også har en kurve, som etter alt å dømme må kunne observeres ovenfra.

Men denne sirkelen må være så enormt vidtrekkende at den ihvertfall må være mye større enn den kurven som ses på "dine" bilder.

Den kurven ville ikke være observerbar på en flat jord av samme grunn som at sola ikke kan sees fra over alt på en flat jord i følge flat jords egne forklaringer så det faller på sin egen urimelighet.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...