Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Latterliggjøringen fortsetter...

Dere burde se litt av videoen jeg linket til igår, om flat earth clues in movies. Helt imponert over det han hadde funnet fram til, f.eks. en tegneserie der en tegning av flat jord var skjult under tittelbokstavene.

Her er en annen video, som spør hvordan flat jord kan være en løgn når det fører mennesker til Gud. Ikke bare er innholdet bra, men det er naturbilder fra en stjerneklar natt, og faktisk i denne engelske videoen dukker det opp video fra Lysefjorden og Prekestolen. Kan hende de har funnet videoen hos "Sirdal i bilder", som har videoer som er blitt sett millioner av ganger.

https://www.youtube.com/watch?v=pDfomKUooes

Ift MJ, hadde han også en sang som het "Leave me alone" som også kan ha vært stilet til den hemmelige organisasjonen som styrer Hollywood.

Lenke til kommentar

Latterliggjøringen er dessverre (for deg) fullt fortjent, dette er *kanskje* den aller dummeste tingen man kan tro på i 2017, og påstanden "flat jord" fortjener ingen skikkelig konstruktiv debatt, ikke en gang så mye som en prat over en kaffe en gang

Jeg ber deg, vær så snill - prøv å se litt på andre ting nå, gå ut en tur og kikk litt på virkelig vitenskap når du kommer hjem igjen. Det finnes null logiske slutninger av det vi kan se som tilsvarer at jorda er flat, mens 100% av ALT vi kan kan observere og kalkulere sier at jorda er en sfære. Derfor latterliggjøres du og de som tror på en flat jord, for dette er galskap på linje med de som sitter i smuget med aluminiumsfolie som hatt

• Liker 3
Lenke til kommentar

Dere burde se litt av videoen jeg linket til igår, om flat earth clues in movies. Helt imponert over det han hadde funnet fram til, f.eks. en tegneserie der en tegning av flat jord var skjult under tittelbokstavene.

Hva med alle de millionene av filmer som tar for seg en rund jord? Hvorfor skulle 'spor' i noen filmer telle mer enn andre..?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hva med alle de millionene av filmer som tar for seg en rund jord? Hvorfor skulle 'spor' i noen filmer telle mer enn andre..?

Pointet er jo at det legges ut skjulte spor, men som vil være åpenbare for de innvidde.

F.eks. kan folk se på FN-flagget et helt liv, uten å skjønne at det er et flat jord-kart eller en polar azimuthal projection.

Sporet er lagt ut, men det vil kun være synlig for de innvidde.

Lenke til kommentar

Pointet er jo at det legges ut skjulte spor, men som vil være åpenbare for de innvidde.

F.eks. kan folk se på FN-flagget et helt liv, uten å skjønne at det er et flat jord-kart eller en polar azimuthal projection.

Kan vi kalle "de innvidde" angående lengden på dagen i Australia alle som bor i Australia? For FN-kartet som flat jord gir Australia kun en håndfull timer dagslys per dag. Uansett årstid.

Enten benekter du tiden for dagslys i Australia, eller så må du se bort ifra dette faktum når du tror solen går i bane over den flate jorden.

Er vi igjen tilbake til å se bort ifra demonstrativt bevisbare fakta for å opprettholde sin tro?

• Liker 2
Lenke til kommentar

De innvidde er de som vet sporene er der, man må bare finne de.

Mye som religion, de vet guden deres finnes, de må bare finne på noe som støtter det.

Jeg kan sikkert finne haugevis av beviser på at jorden er firkantet og hul og at vi lever på innsiden om jeg leter med der som forutsetning.

Har du tenkt på at bygningene til frimurere er firkantet og de lever på innsiden av disse bygningene? Det er jo ett bevis på at jorden er firkantet og vi lever på innsiden og at frimurere bygde jorden.

Så lett er det faktisk å finne "beviser" på hva som helst.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Vi har runde øyne og tilnærmet runde hoder. Det tyder på at jorden er rund. Hadde jorden vært flat ville hodene våre også vært flate.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Her er en annen video, som spør hvordan flat jord kan være en løgn når det fører mennesker til Gud. Ikke bare er innholdet bra, men det er naturbilder fra en stjerneklar natt, og faktisk i denne engelske videoen dukker det opp video fra Lysefjorden og Prekestolen. Kan hende de har funnet videoen hos "Sirdal i bilder", som har videoer som er blitt sett millioner av ganger.

https://www.youtube.com/watch?v=pDfomKUooes

Ift MJ, hadde han også en sang som het "Leave me alone" som også kan ha vært stilet til den hemmelige organisasjonen som styrer Hollywood.

Men... Ingenting av dette gir noen mening. Hva er relevansen mot virkeligheten? Ting vi vet? Ting vi kan se?

Dette er jo bare et argument for "hvem har den beste autoritetsfiguren".

Det gir jo ingen mening til virkeligheten.

• Liker 1
Lenke til kommentar

La meg legge til om kompressorer. En kompressor som går hele tiden er underdimensjonert. De fungerer ved å bygge opp et trykk i en beholder. Akkurat som en sekkepipe. Når trykket i beholderen blir for lavt startes kompressoren for å øke trykket. Dersom den går hele tiden, da klarer den ikke holde trykket oppe.

Den gikk hele tiden på den videoen, om jeg husker rett.

Du husket feil. Se fra 1 timer og 25 minutt her så kan det oppfriske minnet ditt.

https://www.youtube.com/shared?ci=kN1NekRswyU

NASA har oppdaget 7 jordlignende planeter. Har du penger til å bekrefte det de sier er sant? Ikke om du sparer i 1000 år. Du tror han her jukser med kompressoren fordi flygyroskopet ikke beveger seg. Men som du mener burde bevege seg ikke sant? Du kan bekrefte om det er sant for et par tusen kroner. Jeg skulle gjerne gjort det selv. Men tror det holder med et enklere gyroskop som i den andre gyroskopvideoen.

Lenke til kommentar

Jeg kan sikkert finne haugevis av beviser på at jorden er firkantet og hul og at vi lever på innsiden om jeg leter med der som forutsetning.

Neppe! Det er ikke nok å peke på at de fleste hus er firkantede, du måtte også antydet hvor disse ekstreme vinklene skulle befunnet seg.  Det ville vært som å bo inne i en stor kasse, og da ville en støte på et hjørne og en loddrett stigning, eller eventuelt et hjørne og et loddrett fall. Men hvis det var gravitasjon ville vel den loddrette veggen føltes som en flate, enda den var forbundet med to hjørner.

Er verden skapt av Gud? Se på torghandleren. Han har bord som er lagd av trær som Gud har gitt oss, og frukter som er i passende størrelse til å spise dem. F.eks. er tomater passende til å håndteres av mennesker og dyr.

I tillegg er munnen, nesa og øynene høyt oppe eller foran. Og kloakkåpningene er lavt nede. Ville vært kjedelig hvis det var motsatt...

Tenk hvis man alltid måtte ta av seg buksa for å spise, eller det kom urin ut av skulderen...

Eller hvis albuleddene, kneleddene og fingerleddene var vendt motsatt vei? Ville vært gyselig upraktisk, faktisk bortimot umulig å fungere.

Lenke til kommentar

Hahaha, ikke si at du faller for denne a? Du er klar over at mye av de frukt og grønnsaker vi spiser i fra butikken ikke er i sin opprinnelige form - ikke sant? 

Og btw, designet av mennesket er i en annen tråd, du kikker etter kreasjonst-tråden i stedet

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Neppe! Det er ikke nok å peke på at de fleste hus er firkantede, du måtte også antydet hvor disse ekstreme vinklene skulle befunnet seg.  Det ville vært som å bo inne i en stor kasse, og da ville en støte på et hjørne og en loddrett stigning, eller eventuelt et hjørne og et loddrett fall. Men hvis det var gravitasjon ville vel den loddrette veggen føltes som en flate, enda den var forbundet med to hjørner.

Jeg har jo akkurat gitt deg like gode beviser som du kommer med.

Har du noen gang kjørt rundt hele jorden? Nei? da vet du jo ikke om disse ekstreme vinklene finnes.

Om du har tatt fly rundt jorden så blir man så klart dopet når flyet krysser disse vinklene. Det samme gjelder båter.

Båter har jo propeller, samme som fly, slik at de kan holde seg oppe på en loddrett vinkel.

Gravitasjonen mener du jo selv ikke finnes, så hvorfor er det plutselig ett problem?

Hus er firkantede og designet av eliten for å vise at jorden er firkantet. Bevist ut over enhver tvil ut fra dette.

Hadde jorden vært flat ville jo hus vært flate og vi ville bodd på toppen, slik man gjorde før man fant ut at jorden var firkantet.

Eller er samme type logikk som du bruker plutselig feil når den viser noe annet enn det du mener?

Endret av aklla
  • Liker 1
Lenke til kommentar

La meg legge til om kompressorer. En kompressor som går hele tiden er underdimensjonert. De fungerer ved å bygge opp et trykk i en beholder. Akkurat som en sekkepipe. Når trykket i beholderen blir for lavt startes kompressoren for å øke trykket. Dersom den går hele tiden, da klarer den ikke holde trykket oppe.

Den gikk hele tiden på den videoen, om jeg husker rett.

Du husket feil. Se fra 1 timer og 25 minutt her så kan det oppfriske minnet ditt.

https://www.youtube.com/shared?ci=kN1NekRswyU

NASA har oppdaget 7 jordlignende planeter. Har du penger til å bekrefte det de sier er sant? Ikke om du sparer i 1000 år. Du tror han her jukser med kompressoren fordi flygyroskopet ikke beveger seg. Men som du mener burde bevege seg ikke sant? Du kan bekrefte om det er sant for et par tusen kroner. Jeg skulle gjerne gjort det selv. Men tror det holder med et enklere gyroskop som i den andre gyroskopvideoen.

Okay... Ikkeno ved den tiden sa noe om det. Måtte jeg se til slutten fra der?

Og for å ha det på det rene - jeg tror ikke han jukser med kompressoren. Det store spørsmålet her er hvor på kloden denne testen er utført. Er han en av de bibeltroe texanerne, da er han i praksis på ekvator og intet utslag er ventet fra testen.

Og her er hele mitt problem med dette "forsøket": Udokumentert reproduserbarhet.

Det er forsvinnende lite informasjon som gjør at noen kan kryssjekke dette. Og da er det strengt tatt ikke noe bedre enn cut-scenes fra Halo 2. Som, om jeg kan få si det, er utrolig bra. De er på nivå hvor jeg ville gjerne spørre flat jordere om de kan finne feil i bildet slik de gjør med NASA-greier. De er "leaps and bound" over Ringenes herre eller warcraft.

For de av dere som ikke har sett det - se det. Merk mikrobevegelser, merk lys, merk detaljer. Dette er, i realitet, så langt over hva FJ folk serverer som "juks" fra NASA at det virker som en fryktelig dårlig vits.

Og for de av dere som er litt inne i 3d-rendering så er dette et smykke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...