Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

At det som er lettest faller saktere. er noe vi alle observerer i dagliglivet.

 

Men hvordan skal en kraft som antagelig er i jordas kjerne, kunne skille mellom ulike gjenstander?

Denne kraften er blitt beskrevet som en magnet som virker på alle slags stoffer og gjenstander.

Og den klarer å la landsbyer, byer, skoger og ørkener virke som de er på en flat slette.

 

Hvis du har en nål som dras mot en magnet, dras den like hurtig selv om nåla er en liten gjenstand. Ja, kanskje fortere siden det er lettere for en magnet å dra til seg små gjenstander.

 

Besøk et vakuum-kammer og test. Dette er ting som du med litt egeninnsats kan teste helt på egenhånd. Men hverken du eller maxRPM er interessert i å teste på egenhånd. Dere vil akseptere pseudo-vitenskap, og være kunnskapshipstere, i en herlig eufori der dere ikke har latt dere lure av en imaginær Elite som jobber konstant og globalt for å skjule sannheten for dere. Dere er ikke interessert i annet enn å bli servert, primært fra YouTube, bekreftelser på at dere er flinke og ikke har latt dere lure. Dere fabler om at "bare se selv, prøv det!", uten å etterleve egne oppfordringer på noen som helst overbevisende måte.

 

/rant

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

NBA-spillere er kjent for deres kunnskap om geologi.

Dess mer skoleindoktrinering, dess mer blind blir man mener du? Så kyrie irving. Her er Draymond Green.

https://www.youtube.com/shared?ci=a6XlNxt3oFs

Og kanskje Le Bron James.

Så når det blir fler så vil journalistene se på dette som hotte saker selv om de sikkert får svar fra sjefene om å latterliggjør det slik sjefen til Obama og John Kerry ble bedt om å tale flere ganger om at jorden er flat er dumme folk. Er jorden flat. Så vil dette være krise for de som vet og holder det hemmelig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

hva får deg til å tro at de har kunnskap til å si at jorden er flat, bare fordi noen sier det så er det ikke sant.

men på en annen side må jo jorden være flat, hvordan ellers skal den bli på skilpadda?

Lenke til kommentar

Hvis du har en nål som dras mot en magnet, dras den like hurtig selv om nåla er en liten gjenstand. Ja, kanskje fortere siden det er lettere for en magnet å dra til seg små gjenstander.

Akkurat slik er jo gravitasjon også. Ærlig talt... Dette er det et utall av youtube-videoer som viser. Man skulle nesten tro dere gjør deres beste for å unngå denne informasjonen med tanke på hor lett tilgjengelig den er.
Lenke til kommentar

Besøk et vakuum-kammer og test. Dette er ting som du med litt egeninnsats kan teste helt på egenhånd. Men hverken du eller maxRPM er interessert i å teste på egenhånd. Dere vil akseptere pseudo-vitenskap, og være kunnskapshipstere, i en herlig eufori der dere ikke har latt dere lure av en imaginær Elite som jobber konstant og globalt for å skjule sannheten for dere. Dere er ikke interessert i annet enn å bli servert, primært fra YouTube, bekreftelser på at dere er flinke og ikke har latt dere lure. Dere fabler om at "bare se selv, prøv det!", uten å etterleve egne oppfordringer på noen som helst overbevisende måte.

 

/rant

Med tanke på at de ikke engang konsulterer orakelet (youtube) for informasjonen så ...
Lenke til kommentar

 

 Så vil dette være krise for de som vet og holder det hemmelig.           

Ja, for bibelen er verdens mest viktigste bok og det er derfor eliten betaler ut milliarder av dollar for å holde opplysningene fra ignorante uvitende menn vekk fra folk oppfattelser ikke sant?

 

For meg og alle andre ikke kristne og de aller fleste vitenskapsmenn er bibelen like viktig som ringenes herre, harry potter, guide to the galaxy av D. Adams... Vi anser den som en bok full av myter og fortellinger som ikke er sanne. At bibelen påstår at jorden er flat er som påstandene om at mordor ligger i øst, det er bare løse påstander ingen tar alvorlig. Men det biter et kristent hjerte at ingen tar røret dere tror på alvorlig, ikke sant? Så for å få det primitive røret på banen igjen så sper dere på med løgner som det sikkert er mulig at dere faktisk tror på selv også.

I hundrevis av poster er dere blitt bedt om å skjekke det opp med ordentlig viten, men isteden fremmer dere bare enda flere youtube videoer av mennesker som er akkurat like korrupte i tankesettene som dere selv... Hva tror dere at disse videoene beviser egentlig? Vi VET at jorden er rund (sfærisk) og at det er et faktum. Det er bare å kikke ut av vinduet på et rutefly det så kan du faktisk se det. Har også sett ut av cockpit vinduet på et militært fly som fløy nesten 20 000 fot høyere enn rutefly (50 000 fot) og med mindre "eliten" har lagt en film på rutene slik at pilotene blir lurt også så er faktisk jorden rund. Og nei, jeg er ikke i eliten nei..  :)

 

Ser til min store skrekk at dere ikke er de eneste så til de grader ignorante her i landet, det er flere religiøst forstyrrede mennesker som sverger til bibelens primitive ignoranse og som tror jorden er flat og det er skremmende å se folk til de grader fordummet og hvordan religiøs og  blind tro kan forgifte et menneskesinn til det punktet at de MÅ fornekte ordentlig kunnskap for å fremme sine sinnsvake "ideer".. Gravitasjonen i en flat verden ville vært som å stå i en suppe bolle, til lenger ut mot kanten til mer skakt ville man stått i forhold til den flate verden, men heller ikke dette begriper dere noe av...

 

Og det er nettopp det som er greia. Ikke bare vil dere ikke godta ordentlig kunnskap, men dere er pokker meg så ignorante at dere ikke engang skjønner forklaringene. Dere mangler basis forståelse, mest sannsynlig fordi dere satt en masse på dass på skolen og ba eller noe slikt, og dere evner derfor ikke å plukke opp de enkleste forklaringene engang, så det er vel ikke rart at dere tror som dere gjør... Det er nå engang slik at til mer ignorante og uvitende man er til mer klippefast er man i sine overbevisninger også, så alt dere egentlig har gjort i mine øyne er å sette to streker under hvor ignorante og fordummet man kan bli av å være religiøst troende... Men det har dere også klart til overmål da, uten at det er så mye å skryte av...

 

Da jeg først så denne tråden for en god stund siden stoppet jeg faktisk opp og tenkte meg om. At jorden er rund er et mantra vi alle lærer og derfor like sikkert som gravitasjon, men i motsettning til deg så begynte jeg å sjekke fakta. Og tenke meg om i egen erfaring på området. Hade jeg blitt lurt av eliten? Nei, jeg hadde ikke det. Det finnes ingen elite som prøver å sverte ignoransen i bibelen, hvorfor i all verden skulle de det når bibelen ikke har et eneste bevis for noen av sine påstander, ei heller betyr boke mer for de aller fleste i denne verden enn nok et religiøst eventyr, så her overdriver du bibelen viktighet til de grader...

Jorden er rund, det holder faktisk å se utover havet for å se det... At du har en agenda som ikke lar deg se det for du selv finne ut av... Samme går for ignorasen til FE folket... Er det noeverden IKKE trenger i dag så er det flere hodelamme mennesker, de har vi liksom nok av...

 

 

 

 

Lenke til kommentar

 

Besøk et vakuum-kammer og test. Dette er ting som du med litt egeninnsats kan teste helt på egenhånd. Men hverken du eller maxRPM er interessert i å teste på egenhånd. Dere vil akseptere pseudo-vitenskap, og være kunnskapshipstere, i en herlig eufori der dere ikke har latt dere lure av en imaginær Elite som jobber konstant og globalt for å skjule sannheten for dere. Dere er ikke interessert i annet enn å bli servert, primært fra YouTube, bekreftelser på at dere er flinke og ikke har latt dere lure. Dere fabler om at "bare se selv, prøv det!", uten å etterleve egne oppfordringer på noen som helst overbevisende måte.

 

/rant

Med tanke på at de ikke engang konsulterer orakelet (youtube) for informasjonen så ...

 

Vi kan jo finne det for de..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Og jeg som har tenkt å ta en kurve test når isen fryser på igjen med et kamera som zoomer inn på lik høyde i begge retninger på bare cirka 2 kilometer. Spørs om jeg kan se metermål høyden er lik i begge retninger som høyden på kameraet.

Men her er en 17 miles test. Hva er det 25 kilometer?

https://www.youtube.com/shared?ci=5vLBM2YgiHA

Avstanden mellom to broer. Han filmer fra den ene broen. 220 fot skal være høyden på broen. 191 fot skal være skjult under kurven. Ser ut som det bare er 20 fot skjult. Og det kan kanskje forklares av Rob Skiba som tester med forstørrelsesglass og hvordan det får bunnen til å forsvinne. Og 17 miles med atmosfære kan ha samme virkning. Ikke bare 5 meter tjukk fossefalldis som Fokkeslasken prøvde å illustrere med et bilde

Lenke til kommentar

 

 

Besøk et vakuum-kammer og test. Dette er ting som du med litt egeninnsats kan teste helt på egenhånd. Men hverken du eller maxRPM er interessert i å teste på egenhånd. Dere vil akseptere pseudo-vitenskap, og være kunnskapshipstere, i en herlig eufori der dere ikke har latt dere lure av en imaginær Elite som jobber konstant og globalt for å skjule sannheten for dere. Dere er ikke interessert i annet enn å bli servert, primært fra YouTube, bekreftelser på at dere er flinke og ikke har latt dere lure. Dere fabler om at "bare se selv, prøv det!", uten å etterleve egne oppfordringer på noen som helst overbevisende måte.

 

/rant

Med tanke på at de ikke engang konsulterer orakelet (youtube) for informasjonen så ...

 

Vi kan jo finne det for de..

 

Lenke til kommentar

Og jeg som har tenkt å ta en kurve test når isen fryser på igjen med et kamera som zoomer inn på lik høyde i begge retninger på bare cirka 2 kilometer. Spørs om jeg kan se metermål høyden er lik i begge retninger som høyden på kameraet.

Men her er en 17 miles test. Hva er det 25 kilometer?

https://www.youtube.com/shared?ci=5vLBM2YgiHA

Avstanden mellom to broer. Han filmer fra den ene broen. 220 fot skal være høyden på broen. 191 fot skal være skjult under kurven. Ser ut som det bare er 20 fot skjult. Og det kan kanskje forklares av Rob Skiba som tester med forstørrelsesglass og hvordan det får bunnen til å forsvinne. Og 17 miles med atmosfære kan ha samme virkning. Ikke bare 5 meter tjukk fossefalldis som Fokkeslasken prøvde å illustrere med et bilde

Illustrasjonen var av at vanndråper i atmosfæren fungerer som prismer. Derfor ser vi regnbuer og ikke at ting plutselig blir veldig store når det har regnet.

 

Når det gjelder videoen så kunne han knapt ha kommet nærmere vannflaten, og vil møte samme problem som Rowbotham gjorde. Et problem som ble helt borte ved å øke avstanden til vannet.

Lenke til kommentar

Dere er ikke nødt til å diskutere dette temaet (med mindre dere faktisk er nødt til det pga dere er under trussel fra hemmelige foreninger).

 

Og ja, horisonten på bildet ser ganske flat ut (langt baki der). Det er å forvente at det er noen fjell på en generelt sett flat jord.

 

Hva faller raskest; en blyklump på 1 kg, eller en blyklump 2kg? Irriterende at du er så selektiv til det du ønsker å diskutere 

Lenke til kommentar

Det var vel det med vakuumkamre ja. Men det er da også for utrolig at mange frø transporteres av luft. Løvetannfrøet er jo utstyrt med en fallskjerm, eller vinger. Som er avhengig av luft for å transporteres. Og likevel mener dere at dette ikke er konstruert av noen, men har blitt sortert tilfeldig som steiner på en strand.

Lenke til kommentar

 

 

Og likevel mener dere at dette ikke er konstruert av noen, men har blitt sortert tilfeldig som steiner på en strand.

 

Kan ikke prate for alle andre, men jeg mener det er selvkonstruert basert på naturlig seleksjon, noe som ikke er tilfeldig.

 

Men du! Hva faller raskest i luft, en 1 kilos blyklump eller en 2 kilos blyklump?

Lenke til kommentar

Altså... i motsetning til dere husker jeg etter hvert godt at det ble postet en video med en fyr som gikk rundt på gata med to basketballer, og lot folk kjenne på tyngden. Og spurte hvilken ball som ville falle fortest. Alle svarte at den tyngste ballen ville falle fortest, og de ble overrasket da ballene falt like fort.

Denne videoen finnes i diskusjonen, omtrent 30 diskusjonssider tilbake... (vanskelig å tippe det).

Lenke til kommentar

Vind er tydeligvis noe som kan overprøve gravitasjonen. Hvordan kan vinden være en sterkere kraft enn gravitasjonen?

 

Og spm om flat verden er ikke totalt avhengig av gravitasjon, men av kurve. Og spm om flat verden er langt fra avhengig av at det skal være en aktiv live feed om temaet...

 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...