Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Hurtigruta tilbyr jo turer i Arktis, noen som kunne tenkt seg en tur? :)

 

Betaler du for alle sammen?

 

Er ikke det en slags innrømmelse når dere sier at det er mest trafikk på den nordlige halvkule?

 

 

Jeg skreiv feil, jeg mente Antarktis

Bare se her: https://www.hurtigruten.no/inspirasjon/destinasjoner/antarktis/ 

 

Hvorfor kan du ikke betale selv, det er jo en feriedestinasjon, er det viktig at jeg betaler for deg?

 

Lenke til kommentar

Har vært med hurtigruta i full nord-vest orkan fra Kirkenes og vestover og med bølgehøyder en sånn storm kan piske opp må ting tjores i en båt på rundt 120-130 meter lang.

Rundt Antarktis blåser det storm året rundt så har ingen vansker med å forstå at inventar også her må tjores.

Selv 9 meter bølgehøyde fra siden fikk TVen ombord i sviten jeg hadde på Richard With til å dette av hylla den sto på ei vinternatt.

Lenke til kommentar

For ikke å snakke om seletøyet de måtte hatt for å henge opp-ned ei stund, det ville i allefall påvirket kroppen som i sin tur ville blitt åpenbart synlig.

Og til slutt rødfargen i ansiktene på dem og de etterhvert blodslutte øynene de ville fått av å henge opp-ned ei stund, det er ikke til stede i videoen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Antarktis forsvant liksom helt det eller? Var det ikke noe morsomt å diskutere lenger, etter at du fant ut at du faktisk kan reise på ferie dit?  :wee:

Forøvrig, veit du HVORFOR man gjerne fester ting ombord på en båt når man seiler i farvann som gjerne gir deg en stor storm eller flere?

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Forøvrig, veit du HVORFOR man gjerne fester ting ombord på en båt når man seiler i farvann som gjerne gir deg en stor eller flere?

 

Hallo. På en "ball-jord" vil jo krummingen selvfølgelig være sånn at du er NØDT til å feste kopper og tallerkener til bordet for at de ikke skal trille av. Og siden kaffekoppen min står på bordet ved siden av meg her uten å falle på gulvet, så er jorden flat.

Endret av afterall
Lenke til kommentar

Antarktis forsvant liksom helt det eller? Var det ikke noe morsomt å diskutere lenger, etter at du fant ut at du faktisk kan reise på ferie dit?  :wee:

 

Hvis Antarktis hadde forsvunnet helt, ville vi dettet utfor kanten. Eller reist ut i ukjent farvann utenfor vår kjente verden...

Det var ikke ukjent at en kan skaffe seg en seilbåt som Berserk, og seile rundt i disse farvannene, rundt om Deception Island (Bedrageri-øya).

Det er jo diverse hvalfangere som har jobbet i det området. I serien med Jarle Andhøy og Anne Kath Hærland blant annet, seiler de innom en slik forlatt hvalfangerlandsby nede ved Antarktis.

Lenke til kommentar

Hallo. På en "ball-jord" vil jo krummingen selvfølgelig være sånn at du er NØDT til å feste kopper og tallerkener til bordet for at de ikke skal trille av. Og siden kaffekoppen min står på bordet ved siden av meg her uten å falle på gulvet, så er jorden flat.

 

 

Det rare er at du ikke skjønner selv hvor lurt det faktisk er, det du skriver der...

Lenke til kommentar

 

Hallo. På en "ball-jord" vil jo krummingen selvfølgelig være sånn at du er NØDT til å feste kopper og tallerkener til bordet for at de ikke skal trille av. Og siden kaffekoppen min står på bordet ved siden av meg her uten å falle på gulvet, så er jorden flat.

 

 

Det rare er at du ikke skjønner selv hvor lurt det faktisk er, det du skriver der...

 

 

Jeg nekter å tro at du mener dette.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...