Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

En oppblåsbar gris? Inflatable pig.

Er det ikke kjempebra at han har en jobb? Hvis ikke ville du klagd på at han utnyttet skattepengene.

 

Jeg må gjøre noe galt som ikke blir trodd på mitt flat jord-standpunkt.

Det er vel åkre i nærheten, men når er de flate nok til å måles?

Merkelig nok oppfatter alle vann som flatest, selv om det ikke bør være slik på en globus. Og jeg trodde alltid på læren om globusen fordi jeg ikke tenkte langt nok ift flatt vann, observasjoner av sol og måne. Men nå som problemstillingen er "skrudd på" i mitt hode, er det ufattelig hvordan dere fortsatt kan holde fast på at vannet er kurvet. Kom igjen, vi ser da alle at vann og innsjøer er flate.

 

Projeksjoner med Antarktis i sentrum er også mulige (alt er mulig på data) men hvorfor har ikke slike projeksjoner Nordpolen som en isring rundt alle landområdene?

 

 

Om fotokurs...; En video som zoomer inn på den nedadgående sol. Og brått er den ikke nedadgående likevel...

 

https://www.youtube.com/watch?v=7Zy_qg5EbJk&t=571s

 

"russianvids" er en som jeg har respekt for, men syns han går litt langt i enkelte ting. Som forklaringer på falske nyheter, og nå sist avslører han artisten Pink som transe. Kanskje mulig at det er sant, men mange av disse kvinnene han avslører som menn, er da mødre...?

 

Math Powerland/Boylan har fått ny kjæreste, som kaller ham for mannen sin. Først tenkte jeg at hun bare kaller ham det, men etter å ha sett mer info, tenkte jeg: Aha, kanskje de virkelig er gift? Hun kaller seg Katy Boylan og er utdannet i skjønnhet og velvære (helse og velvære, folkene som jobber med det liker ikke at ordet skjønnhet dras inn).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvor skulle man plassert sydpolen på kartet slik at man kunne navigere dit riktig?

 

Ellers vil jeg anbefalle deg å teste zoomingen selv, for filme du linker til er antagelig tatt nord for polarsirkelen på sommeren, der det er sol døgnet rundt.

 

Men hvorfor ser man ikke solen utenom når man forstørrer?

Hvorfor ser man ikke solen om natten når man zoomer inn på ett bilde tatt om natten?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

"russianvids" er en som jeg har respekt for, men syns han går litt langt i enkelte ting. Som forklaringer på falske nyheter, og nå sist avslører han artisten Pink som transe. Kanskje mulig at det er sant, men mange av disse kvinnene han avslører som menn, er da mødre...?

 

 

En konspirasjon kommer sjelden alene. Når man først er i "businessen" å fabrikere sin egen virkelighet er det ikke så rart i at man drar med seg både det ene og det andre.  Hvorfor kan ikke Pink være mann? Det er ikke noen mer kontroversiell påstand i forhold til fakta enn det at Jorden er flat. Eller at månelandingen foregikk i Hollywood. Eller at fly dumper gift i atmosfæren. Eller at øglefolket kontrollerer mennesker som slaver.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor skulle man plassert sydpolen på kartet slik at man kunne navigere dit riktig?

 

Ellers vil jeg anbefalle deg å teste zoomingen selv, for filme du linker til er antagelig tatt nord for polarsirkelen på sommeren, der det er sol døgnet rundt.

 

Men hvorfor ser man ikke solen utenom når man forstørrer?

 

Skjønner ikke helt hva du vil fram til med plasseringen av Sydpolen. Sydpolstasjonen ligger iallfall ikke særlig langt fra New Zealand, for de som skal til Sydpolen har alltid reist via New Zealand.

Prøv selv å nå Sydpolen fra f.eks. Antarktis utenfor Det Indiske hav, og du vil være veldig langt fra målet.

 

Det forklares i videoen at ting ser annerledes ut på avstand. Når sola ser ut som den går ned, er den allerede ganske langt borte fra oss.

Lenke til kommentar

Så å plassere sydpoolen ved New Zealand vil være mest riktig på en rund jord?

Det jeg spør etter er hvor ville den riktige plasseringen av sydpolen vært på kartet på en rund jord?

 

Ellers er det med zoom åpenbart BS, men du vet vel fortsatt ikke hva zoom er går jeg ut ifra?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

En konspirasjon kommer sjelden alene. Når man først er i "businessen" å fabrikere sin egen virkelighet er det ikke så rart i at man drar med seg både det ene og det andre.  Hvorfor kan ikke Pink være mann? Det er ikke noen mer kontroversiell påstand i forhold til fakta enn det at Jorden er flat. Eller at månelandingen foregikk i Hollywood. Eller at fly dumper gift i atmosfæren.

 

Det er noe som har slått meg også, at det kan være en unormal person som står bak alt det her... Men det står om flat jord i Bibelen, og konservative personer har flere steder holdt fast på at jorda er flat, helt fram til vår tid.

Vi vet også at et stort antall av artistene som deltok på Live Aid var homofile eller bifile. Flere av de artistene som vi hørte på som barn, har blitt grundig avslørt som svært dårlige forbilder, f.eks. Michael Jackson og George Michael.

 

"Så å plassere sydpoolen ved New Zealand vil være mest riktig på en rund jord?

Det jeg spør etter er hvor ville den riktige plasseringen av sydpolen vært på kartet på en rund jord"

 

Rund jord eller ball-jord? Ausdrukken dich verstandlich bitte. Altså, en riktig plassering av sydpolen på kartet på en ball-jord? Du ser vel hvor den er på en globus?

Lenke til kommentar

"russianvids" er en som jeg har respekt for, men syns han går litt langt i enkelte ting. Som forklaringer på falske nyheter, og nå sist avslører han artisten Pink som transe. Kanskje mulig at det er sant, men mange av disse kvinnene han avslører som menn, er da mødre...?

 

Math Powerland/Boylan har fått ny kjæreste, som kaller ham for mannen sin. Først tenkte jeg at hun bare kaller ham det, men etter å ha sett mer info, tenkte jeg: Aha, kanskje de virkelig er gift? Hun kaller seg Katy Boylan og er utdannet i skjønnhet og velvære (helse og velvære, folkene som jobber med det liker ikke at ordet skjønnhet dras inn).

Du fyller hodet ditt med løgn og søppel.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En globus er en ball, ett kart er flatt.

Hvordan vise det riktig på ett flatt kart?

 

Skrev nettopp at Sydpolen ligger ikke langt utenfor New Zealand, først er det en flytur fra flyplassen sin spesialavdeling for arktiske turer, og så ligger jo disse Mount Erebus, Scott og McMurdo stations der. Sydpolen vil være en god skitur "nedenfor" disse, det spørs jo hvordan en snur flat jord-kartet. Men hvis klokka er snudd slik at Latin-Amerika peker nedover som ved 00.30, vil Sydpolen ligge "nedenfor" New Zealand ved ca. 00.45 eller 00:42, muligens.

Lenke til kommentar

Ok, la oss putte sydpolen som en øy "nedenfor" New Zealand, hvordan da best navigere fra Sør-Amerika til syd-polen i følge det kartet?

 

Det er snakk om en stasjon som ligger på den antarktiske isringen, og den kan også nås ved å settes av utenfor Sør-Amerika og gå langs iskanten. Men for å lykkes med en slik lang skitur kreves det at det er fint vær, og at helsa er god. Hvis det hadde vært godt vær hele tida kunne det sikkert latt seg gjøre å mye lengre langs isringen, men det er ikke bra vær hele året. Ut fra videoene til Cecilie Skog ser det veldig enkelt ut å gå langsetter den antarktiske isen. Hun ble satt av ved Berkner Island. Har ikke klart å finne ut hvor det er på flat jord-kartet, men det kan godt ha vært en skitur fra utenfor Sør-Amerika og "oppover" til South Pole Station.

Endret av Porcius Festus
Lenke til kommentar

På en rund/ball-jord, og sydpolen ligger som en øy utenfor New Zealand, hvordan bruke kartet til å navigere fra Sør-Amerika til sydpolen?

Eller Asia?

 

Ja, kartene vil delvis være som speilbilder, men det virker som alle har skjønt at de skal reise til New Zealand for å ta seg til Sydpolen. Og at det ikke funker å seile ut fra India til Sydpolen. Men de som skal til den norske stasjonen Troll, må nok reise ut fra Asia eller India for å nå den.

Det skulle vært moro å reise til India, og bestille et fly til Sydpolen. Går det an å gjøre?

Lenke til kommentar

Ja, kartene vil delvis være som speilbilder, men det virker som alle har skjønt at de skal reise til New Zealand for å ta seg til Sydpolen. Og at det ikke funker å seile ut fra India til Sydpolen. Men de som skal til den norske stasjonen Troll, må nok reise ut fra Asia eller India for å nå den.

Det skulle vært moro å reise til India, og bestille et fly til Sydpolen. Går det an å gjøre?

Det er jo derfor det er som en ring rundt, fordi det er nært alt som er nærme kanten på kartet. I stedet for å vise det som en feilplassert øy er det mer logisk å vise det som en sirkel rundt.

Meh husk på at hele ytterkanten på sirkelen er en og samme fysiske plass, om du bretter kartet rundt en ball kommer sydpolen som en flate på bunnen.

 

Det er jo ikke akkurat en vanlig flyplass på sydpolen, det går ikke rutefly dit, så det er problematisk å bestille fly dit uansett hvor du er.

det gjelder jo nordpolen også forresten

Lenke til kommentar

Det er mulig å reise som turist til Nordpolen, men da med en legekontroll i forkant (såvidt jeg husker), så en ikke skal være i for dårlig helse til å takle kulden. Og det koster selvsagt en del penger.

 

Det er mulig å lage en polar azimuthal projection også med Antarktis som sentrum, som dere jo linket til nylig. Men en slik projeksjon er betraktelig mindre interessant, og er betydelig mindre brukt.

 

Tenk på FN-flagget, flykartene, flat jord-kartene... Alle tar de utgangspunktet i Nordpolen som sentrum.

 

Hva skal nytten være av å lage en projeksjon med Antarktis som sentrum, når en ikke engang kan ta skikkelige bilder av det indre av Antarktis?

Men alt er selvsagt mulig å lage på data, og de som bor Down Under vil for et øyeblikk føle seg takknemlige for en projeksjon som plasserer dem i verdens sentrum.

Lenke til kommentar

Det er nok ikke bare kulden som gjør at man må ha legesjekk, men det er jo ikke så lett å få legehjelp der om noe skulle skje.

Det hadde f.eks vært rart med FN flagget med landene nær nordpolen og ha sydpolen i sentrum.

Å kunne dra dit som turist er ikke det samme som at det bare er å bestille ett fly fra hvor som helst dit, men det er mulig det går fly fra asia dit, jeg vet ikke.

 

hobodyer-large.jpg

 

Projeksjonen er mindre brukt da det meste skjer fra rundt ekvator og nordover, eller fra under ekvator og nord.

Ellers har de satelittbilder fra hele verden på google earth, også sydpolen, det er bare å se det du vil der :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...