Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"Synes nå virkelig det er fire kart på det bildet jeg. Hvordan forklarer du de tre andre projeksjonene?"

 

De andre projeksjonene kan være der for å skape et indre bilde av en globus, og gjør hovedkartet mer akseptabelt.

"Også er det jo igjen dette med størrelser, som du hver gang unnlater å svare på..."

 

Vet ikke helt, men det kan faktisk være at disse kartene gir et mer riktig bilde av Australia enn det vi har. Er vel rart hvis australierne ikke skal vite hvordan landet deres ser ut, men alle de store byene er vel langs kysten - den store ødemarken "The outback" er ikke like grundig kartlagt, kanskje?

 

"Spørsmålet er, hvis det er det riktige kartet - hvorfor er det ingen båter eller fly som har noe liknende i dag? Jeg kan ikke huske å ha sett liknende kart i kartskuffen om bord på båten jeg jobbet på."

 

Har vel vært et krav at slike kart skulle fjernes, også i skolevesenet. Men kommer du til et visst nivå i samfunnet, er det ledere og flygere som vil kjenne til, og eie, slike kart.

På samme måte som vi ikke skal tenke over at det er en reell mulighet også i dag med gutteklasser og jenteklasser på skolene.

Lenke til kommentar

Når man bretter ut sydpolen slik blir det jo til en sirkel rundt resten av jorden, drar man syd kommer man uansett til sydpolen, både fra afrika, asia og amerika, så kartet er jo riktig.

Om man tar en globus, og skjærer i vertikale striper og legger de slik at nordpolen er riktig blir sydpolen en ring rundt, om man ser bort ifra alt som mangler :)

 

Det ytterste på sirkelen er alt sammen samme punkt, rundt hele, da blir det slik.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Synes nå virkelig det er fire kart på det bildet jeg. Hvordan forklarer du de tre andre projeksjonene?"

 

De andre projeksjonene kan være der for å skape et indre bilde av en globus, og gjør hovedkartet mer akseptabelt.

"Også er det jo igjen dette med størrelser, som du hver gang unnlater å svare på..."

 

Vet ikke helt, men det kan faktisk være at disse kartene gir et mer riktig bilde av Australia enn det vi har. Er vel rart hvis australierne ikke skal vite hvordan landet deres ser ut, men alle de store byene er vel langs kysten - den store ødemarken "The outback" er ikke like grundig kartlagt, kanskje?

 

"Spørsmålet er, hvis det er det riktige kartet - hvorfor er det ingen båter eller fly som har noe liknende i dag? Jeg kan ikke huske å ha sett liknende kart i kartskuffen om bord på båten jeg jobbet på."

 

Har vel vært et krav at slike kart skulle fjernes, også i skolevesenet. Men kommer du til et visst nivå i samfunnet, er det ledere og flygere som vil kjenne til, og eie, slike kart.

På samme måte som vi ikke skal tenke over at det er en reell mulighet også i dag med gutteklasser og jenteklasser på skolene.

Eller er de andre projeksjonene der for å gjøre kartet mer brukbart?

 

Også går det jo fly over Australia daglig. Vi må nesten ta utgangspunkt i at vi vet størrelsene på landeområdene i 2017. Folk har jo tilogmed gått hele veien

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg er ikke den eneste flat jorderen i Norge. Porcius virker som han leker med tanken. Men kan lese på forskjellige diskusjoner på nettet at det er mange seriøse, også fra Norge. TETs truth tube er jo en flat jorder fra Norge som lager mange YouTube videoer om at jorden er flat og NASA er lureri. Hans siste video viser han til at han filmer midnattsolen i tre døgn og at retningen kameraet dreier er konstant pluss at solen er konstant i midten av bildet som er et bevis for meg at det ikke kan være den heliosentriske modellen som er rett.

Var et godt tips fra bshagen å bruke kamera istedetfor laser. Da vil jeg få en selvbekreftelse på at det er flatt. Må vente til det fryser på igjen. Ble visst mildvær nettopp.

Men skulle likt å sett noen gjør dette i Norge.

https://www.youtube.com/shared?ci=hXyVb18cHCg

 

Porcius, har du en åker å gjør dette på?

Lenke til kommentar

 

Hans siste video viser han til at han filmer midnattsolen i tre døgn og at retningen kameraet dreier er konstant pluss at solen er konstant i midten av bildet som er et bevis for meg at det ikke kan være den heliosentriske modellen som er rett.

Hvor i filmen er det han viser til det?
Jeg skulle finne det til deg. Men ser ut som han har tatt vekk de to siste videoene han har laget. Han surrer litt med videoene og redigerer dem og legger dem ut igjen. Så kanskje han holder på å redigere dem.

https://www.youtube.com/shared?ci=MCDw5Ekg4oQ

 

Her er den siste videoen på kanalen hans. Men vet og har sett at han har lagt ut fler etter denne hvorpå den ene var om midnattssolen fra nord Norge et sted. Tror det var Tromsø.

 

Tror dette er videoen.

https://www.youtube.com/shared?ci=xKOAmvDx9yQ

 

Vil ikke bruke megabytes på å finne ut. Er på jobb nå.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+981234789

 

tror du virkelig man bruker kart til å navigere med fly og båt idag?

Unnskyld meg, men vi bruker fortsatt kart for navigasjon... 

 

 

 

det du sikkert hadde skjønt var at jeg refererte til ett papirkart som vist over.

Lenke til kommentar

 

 

tror du virkelig man bruker kart til å navigere med fly og båt idag?

Unnskyld meg, men vi bruker fortsatt kart for navigasjon... 

 

 

 

det du sikkert hadde skjønt var at jeg refererte til ett papirkart som vist over.

 

Et elektronisk kart er også et kart. Forøvrig brukes fortsatt papirkart i stor utstrekning. Men hva skjønner vel jeg  :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...