Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke noe grunnlag for å spekulere i det, vi må konstatere at vi er til og at det er en kamp som pågår i det åndelige om hver enkelts endelige skjebne.

Hvorfor spekulerer du da i hvorfor en rund jord eksisterer?

For noe eller noen må ha skapt din gud, en gudeskaper. Skapt av en annen gudeskaper osv.

Er dette mer logisk enn at vi er resultat av en tilfeldighet?

 

Eller er din gud ett resultat av en tilfeldighet? Ved en tilfeldighet kom en allmektig gud til i en verden med ingenting.

Logisk?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jorda, sola og månen skal altså være skapt ved rene tilfeldigheter. Hvor sannsynlig er dette? Du vil si - det er slik fordi det må være slik, og fordi vitenskapen sier det. Og alle lærer hva vitenskapen sier på alle skoler.

 

Ingen vitenskapsmann eller lekmann som setter sin lit til vitenskapen vil si at verden er skapt ved rene tilfeldigheter eller motsatt, det er det ingen som vet. Det er derfor jeg mener ateister stort sett er idiotiske da de påstår ditten, datten, mener de følger vitenskapen og de sier at det ikke finnes noen gud(er) fordi vitenskapen tilsier at det ikke finnes noen gud(er).

 

Hvordan jorda har oppstått er irrelevant for denne diskusjonen. Vi kan godt sette "Gud har skapt universet" som kriterie her, det forandrer ingenting.

Lenke til kommentar

Det er derfor jeg mener ateister stort sett er idiotiske da de påstår ditten, datten, mener de følger vitenskapen og de sier at det ikke finnes noen gud(er) fordi vitenskapen tilsier at det ikke finnes noen gud(er).

Feil. Det finnes ingenting som tilsier en eller flere guder finnes. På samme måte som ar det ikke finnes noe indikasjon på at flyvende rosa elefanter finnes. Man kan ikke bevise at noe ikke eksisterer, bare at noe eksisterer. Slik er det med gudene også, vitenskapen sier ikke at de ikke finnes, bare at det ikke finnes noe i indikasjon eller bevis på at de finnes.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor spekulerer du da i hvorfor en rund jord eksisterer?

 

Mener du nå en flat, rund verden eller en ball-jord?

"Rund jord" kan bety så mye. Personlig prøver jeg å spekulere innenfor Bibelens rammer. Er også pliktig til å gjøre det ettersom det forventes at en skal studere Skriften.

 

De flat-jordere som ikke er religiøse, er kanskje på vei til å bli det. Eller de orker ikke gå inn i spørsmålet. De har bare blitt overbevist om at jorda er flat, og kan ikke overse disse fakta.

Lenke til kommentar

Jeg syntes bare det er rart du ikke ofrer en tanke på hvordan skaperen av flat jord oppstod, men syntes det er ulogisk at en rund jord oppstod ved en tilfeldighet.

Har du aldri lurt på hvor din gud kommer fra? Hva skapte din gud?

 

Rund jord=ball jord, når jeg skriver det ihvertfall.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Har du aldri lurt på hvor din gud kommer fra? Hva skapte din gud?

 

Som barn spurte jeg engang om det, men har nå sluttet å spørre om det, da en skal prøve å spekulere innenfor Bibelens rammer. Og forresten kan en aldri få noe svar på det.

Bibelen tar utgangspunkt i at vår nåværende kunnskap er ufullstendig, og at vi på en del måter lever i en ufullkommenhet.

Lenke til kommentar

Synd du har sluttet å være nyskjerrig og lærevillig, for det er fine egenskaper.

 

Ikke akkurat, for jeg vokste opp i tiårene etter månelandingen, da flat jord var en absolutt utenkelighet. Tror at for disse generasjonene er det en spesielt stor påkjenning å gå over til flat jord. Det er lettere for en 19-åring i dag å gå over til flat jord ved å se youtube-videoer og regne ut litt matte på barnerommet. Jeg måtte gjøre det samme i en høyere alder, fordi jeg var så inderlig teit og ikke klarte å trekke de nødvendige konklusjonene alene.

Lenke til kommentar

bshagen;

Hvis det er helt greit å oppgi breddegrad og lengdegrad, hva er disse dataene for ditt fødested og for ditt nåværende bosted i Norge (forstår det slik at du jobber mye utenlands)?

 

Som vi egentlig alltid har visst, har du en fullstendig låst oppfatning om at verden er en ball som surrer gjennom universet. Så hva vil da hensikten være med å dra med seg flat-jordere til en sjø for å måle en kurve? Ingen hensikt overhodet.

 

Jorda, sola og månen skal altså være skapt ved rene tilfeldigheter. Hvor sannsynlig er dette? Du vil si - det er slik fordi det må være slik, og fordi vitenskapen sier det. Og alle lærer hva vitenskapen sier på alle skoler.

 

Du bare ror, det er meg rivende likegyldig hvor du bor, alt jeg ville var at dere skulle se antall grader for solopp-/nedgangen - that´s it! Om dere hadde hatt soloppgangen ved 73 grader på jevndøgn - så er det JEG som tar feil, fordi jeg sier at det likt over HELE VERDEN (90 og 270 grader for opp-/nedgang)

 

Slutt å ro, motbevis meg heller - jævla fjas at du skal endre tema med en gang du ikke veit hva du skal si en gang

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

en skal prøve å spekulere innenfor Bibelens rammer.

Hvor i alle dager har du det fra?

 

 

Har skjønt at du gjerne vil tenke utenfor Bibelens rammer.

 

Men det er slik at enhver skapning som jobber mot Bibelen på et eller annet punkt, etterhvert vil få Bibelen i hodet bokstavelig talt når sannheten blir klarlagt. Slik mener jeg det er med revolusjonen om Flat jord. Som egentlig er utenkelig, fordi vitenskapen har hevdet lenge at jorda er en ball. Men nå er øyeblikket der da sannheten endelig kommer fram og slår oss i hodet.

Lenke til kommentar

Har skjønt at du gjerne vil tenke utenfor Bibelens rammer.

 

Men det er slik at enhver skapning som jobber mot Bibelen på et eller annet punkt, etterhvert vil få Bibelen i hodet bokstavelig talt når sannheten blir klarlagt. Slik mener jeg det er med revolusjonen om Flat jord. Som egentlig er utenkelig, fordi vitenskapen har hevdet lenge at jorda er en ball. Men nå er øyeblikket der da sannheten endelig kommer fram og slår oss i hodet.

Beklager men så langt i løpet av menneskehetens historie har det vist seg gang på gang selv under brutale forsøk på overbevisning så har ikke sannheten blitt klarere for de som ikke tror, snarere tverdt i mot for jo mere kristenfolket forsøker jo større vokser kunskapen om hvorfor det hele er så feil og dermed motstanden.

Bibelens sannheter vil aldri falle i hodet på oss selv om avataren min, historiens første politioffiser skulle utøve tilstrekkelig politivold med kølla si for å banke det inn.

Endret av perpyro
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

en skal prøve å spekulere innenfor Bibelens rammer.

Hvor i alle dager har du det fra?

 

 

Har skjønt at du gjerne vil tenke utenfor Bibelens rammer.

 

Men det er slik at enhver skapning som jobber mot Bibelen på et eller annet punkt, etterhvert vil få Bibelen i hodet bokstavelig talt når sannheten blir klarlagt. Slik mener jeg det er med revolusjonen om Flat jord. Som egentlig er utenkelig, fordi vitenskapen har hevdet lenge at jorda er en ball. Men nå er øyeblikket der da sannheten endelig kommer fram og slår oss i hodet.

 

Hvor står det forresten i bibelen at jorden er en flat disk?

Endret av Håvard
Lenke til kommentar

 

 

en skal prøve å spekulere innenfor Bibelens rammer.

 

Hvor i alle dager har du det fra?

 

Har skjønt at du gjerne vil tenke utenfor Bibelens rammer.

 

Men det er slik at enhver skapning som jobber mot Bibelen på et eller annet punkt, etterhvert vil få Bibelen i hodet bokstavelig talt når sannheten blir klarlagt. Slik mener jeg det er med revolusjonen om Flat jord. Som egentlig er utenkelig, fordi vitenskapen har hevdet lenge at jorda er en ball. Men nå er øyeblikket der da sannheten endelig kommer fram og slår oss i hodet.

Bibelens versjon av virkeligheten er totalt uvesentlig når det handler om verden slik den virkelig er.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

Synd du har sluttet å være nyskjerrig og lærevillig, for det er fine egenskaper.

 

Ikke akkurat, for jeg vokste opp i tiårene etter månelandingen, da flat jord var en absolutt utenkelighet. Tror at for disse generasjonene er det en spesielt stor påkjenning å gå over til flat jord. Det er lettere for en 19-åring i dag å gå over til flat jord ved å se youtube-videoer og regne ut litt matte på barnerommet. Jeg måtte gjøre det samme i en høyere alder, fordi jeg var så inderlig teit og ikke klarte å trekke de nødvendige konklusjonene alene.

 

Heisann Porcius!

Kunne du vist oss noe av denne matten du har regnet ut?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

 

 

en skal prøve å spekulere innenfor Bibelens rammer.

Hvor i alle dager har du det fra?

 

 

Har skjønt at du gjerne vil tenke utenfor Bibelens rammer.

 

Men det er slik at enhver skapning som jobber mot Bibelen på et eller annet punkt, etterhvert vil få Bibelen i hodet bokstavelig talt når sannheten blir klarlagt. Slik mener jeg det er med revolusjonen om Flat jord. Som egentlig er utenkelig, fordi vitenskapen har hevdet lenge at jorda er en ball. Men nå er øyeblikket der da sannheten endelig kommer fram og slår oss i hodet.

 

Nei, du sa "en skal prøve å spekulere innenfor Bibelens rammer". Hvor har du det fra? Hvorfor?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

Heisann Porcius!

Kunne du vist oss noe av denne matten du har regnet ut?

 

Hei. Dette fører sikkert til ny totalfordømmelse, men er litt sliten og tenkte faktisk mest på et "flat earth testimony" som jeg hørte på tidligere. Typisk nok klarer jeg ikke å finne det igjen, men det var en ung britisk mann som fortalte at han begynte å se på flat jord-videoer, og at han brukte å være god i matte. Så han ville bruke matten til å regne ut at jorda var en ball. Han prøvde på det i flere dager, og satt nærmest 24 timer i døgnet og regnet matte (fikk jeg inntrykk av). Han gikk dødssliten ned på kjøkkenet, og mora spurte; "Are you all right?" Han svarte "Noooo, the Earth is flat!!!"

 

Det ble ikke beskrevet noen regnestykker, men det må ha vært dette med kurve eller manglende kurve, tror du ikke?

 

Abigor skrev:

Nei, du sa "en skal prøve å spekulere innenfor Bibelens rammer"

 

Det går an å bruke andre ord kanskje. Men så lenge det i sannhet er innenfor Bibelens rammer, kan det da heller ikke resultere i noe ukristelig...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...