Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

 

Du gjør deg vanskelig. Men jeg oppfordrer folk til å tenke over disse tingene selv. Hvorfor faller ting nedover i et verdensrom som ikke har opp

 

I verdensrommet faller ingen ting, det beveger seg i forskjellige retninger. 

I sta snakket du om at stjernehimmelen burde være forskjellig på hver halvkule, da det ble presentert bevis, valgte du bare å overse det, og ta frem andre ting.

Og av nyskjerrighet, hva gjør at vi "sitter fast" i bakken på en flat jord?

 

 

Grunnen til spørsmålet er at vi nettopp ikke ser kometer o.l. bevege seg i forskjellige retninger, fra vår synsvinkel.

 

Har tidligere linket til en video med en mann fra Australia eller New Zealand, som presenterer en hjemmelagd modell av hvordan stjernene fungerer på den sørlige halvkule.

 

En flat jord behøver ikke tyngdekraft, annen enn den dagligdagse funksjonen at ting som er tyngre enn luft vil dale ned.

 

Stjerneskudd som går oppover blir jo vanskelig, da det er stein som faller MOT jorden.

 

Og en flat jord behøver jo også noe som gjør at tyngde virker. Man kan jo godt si at "det bare er sånn", men det hadde jo gjort seg med en forklaring på hvorfor ting er som det er. 

Lenke til kommentar

Hvorfor det?

Vitenskapen har svaret på hvorfor, men hva mener du på en flat jord?

 

Du mener hvorfor steinens vekt gjør at den ikke holder seg svevende?

Skulle være et unødig spørsmål.

 

Men må si det er praktisk at gjenstander er skapt slik at de holder seg på plass og ikke flyr sin vei!

Lenke til kommentar

Kjapt oppsummert: forklaringen er at "sånn er det bare, det er skapt sånn". Det å finne ut av hvordan ting funker er overflødig. Den holdningen forklarer egentlig situasjonen her godt.

Er det jeg tror også, hvorfor eller hvordan har aldri vært noe tema, bare at "det er sånn" uten å stille spørsmål.

Etter min mening er "hvorfor" eller "hvordan" aldri dumme spørsmål, det er slik man lærer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Kjapt oppsummert: forklaringen er at "sånn er det bare, det er skapt sånn". Det å finne ut av hvordan ting funker er overflødig. Den holdningen forklarer egentlig situasjonen her godt.

Er det jeg tror også, hvorfor eller hvordan har aldri vært noe tema, bare at "det er sånn" uten å stille spørsmål.

Etter min mening er "hvorfor" eller "hvordan" aldri dumme spørsmål, det er slik man lærer.

 

Hvorfor lære når man allerede har svaret? (Gud)
Lenke til kommentar

En tyngdelov som sier at det er som er tyngre enn luft faller ned mot bakken, kan jo fungere uavhengig av den utvidede globalistiske gravitasjonslæren, som skal forklare hvordan alt sammen kan henge fast ved en ball.

 

Viser igjen til at jeg tidligere linket til en video om stjernene i den sydlige hemisfære, det må vel være et par sider siden nå.

Får linke til den igjen, da. Høres ut som han er fra Australia eller New Zealand, og han er derfor opptatt av saken.

 

Lenke til kommentar

 

"Alle er i samme vinkel, 90 grader i forhold til jorden :)"

 

Du kan prøve å bortforklare det, men hvis jorda er en ball er det et faktum at omtrent alle må være sidelengs eller opp-ned. Selv om de ikke opplever det slik, har du selv skrevet at de er opp-ned i forhold til oss. Så hva betyr det da, at de ikke er opp ned men opp-ned i forhold til oss?

Dette gir ingen mening, bortsett fra om gravitasjon er en overnaturlig kraft. Men selv en overnaturlig kraft kan ikke forandre en ball til å være en slette.

Hvofor overnaturlig? Er magneter magiske? Magneter tiltrekker seg jern. Hvorfor er det så fryktelig magisk at noe kan tiltrekke seg andre materialer? Jeg må virkelig si at jeg ikke ser problemet.

 

Ditt absolutt store problem virker til å være gravitasjon. Denne magnetismen som fungerer på all slags materie.

Som et minimum burde du svare på dette.

Lenke til kommentar

En tyngdelov som sier at det er som er tyngre enn luft faller ned mot bakken, kan jo fungere uavhengig av den utvidede globalistiske gravitasjonslæren, som skal forklare hvordan alt sammen kan henge fast ved en ball.

 

Viser igjen til at jeg tidligere linket til en video om stjernene i den sydlige hemisfære, det må vel være et par sider siden nå.

Får linke til den igjen, da. Høres ut som han er fra Australia eller New Zealand, og han er derfor opptatt av saken.

 

Joda, men det folk spør om er hva er det som gir noe tyngde, og hva bestemmer retningen for effekten. Hva er "ned" og hvorfor, med andre ord.

Klodejord og gravitasjon kan svare på dette. Din flate jord ser ut til å ikke kunne svare på det. Så vi spør igjen og igjen og igjen. Intet svar kommer.

 

EDIT: og når det kommer til sørsiden så var hva du lurte på hva man ser på himmelen. Denne videoen svarer kun på hvorfor det roterer den andre veien. Ikke hvorfor det man ser er en helt annen himmel.

Endret av fokkeslasken
  • Liker 1
Lenke til kommentar

En tyngdelov som sier at det er som er tyngre enn luft faller ned mot bakken, kan jo fungere uavhengig av den utvidede globalistiske gravitasjonslæren, som skal forklare hvordan alt sammen kan henge fast ved en ball.

En tyngdekraft altså, noe du har benektet flere ganger tidligere at eksisterer?

:)

 

Men om du slipper en stein i australia, hvor tror du den faller?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Gjør du? Om så, da ville du strengt tatt ikke gjort et poeng ut av opp og ned på en klode.

Kanskje du ikke vet det så godt som du tror?

Merk at han tilsynelatende hovedsakelig bruker en klodemodell han selv har funnet på, ikke den vitenskapen bruker.

Det er altså 3 forskjellige teorier.

Flat earth

Flat earth sin klodemodell

Vitenskapen sin klodemodell

 

Ikke rart alt er vanskelig :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...