Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tyngdekraft er som en støvsuger uten sugingen. Alt som kommer i nærheten av hullet/tuten beveger seg mot hullet/tuten.

 

Dette har jeg skjønt, det er det som får alt sammen til å henge fast på ballen.

Men derfra til å si at ingenting er på skjeve og ingenting er opp-ned, er faktisk å gå et steg lengre. Når det er en ball vi snakker om, og der hele ballen skal være bebodd.

 

Vel, alt er på skjeve og alt er opp-ned. Er det bedre. Tenk deg at alle henger fast med en snor som går til midten av ballen så man er festet til overflaten så man står. Hvor er opp? Alle har sin egen snor og ALLE VEIER ER OPP!!!!!

 

Edit; Bortsett fra høyre og venstre :rofl:

Endret av SlikGårNoDagan
Lenke til kommentar

Opp er mot himmelen, ned er den veien en stein faller når man slipper det.

Hva forstår du ikke?

 

Hvis du tar den, kan jeg gå tilbake til spørsmålet; Hvorfor ser det ut for jordboere at alle himmel-fenomener beveger seg nedover?

Til og med fenomener langt utenfor jordas atmosfære?

Lenke til kommentar

Hvilke himmel-fenomener?

Vet du hva ett fenomen er?

 

Du gjør deg vanskelig. Men jeg oppfordrer folk til å tenke over disse tingene selv. Hvorfor faller ting nedover i et verdensrom som ikke har opp eller ned?

 

Siden alle mennesker bor på det samme flatlandet, vil ikke de som bor i Australia ha noen ekstra utfordringer.

Lenke til kommentar

 

Hvilke himmel-fenomener?

Vet du hva ett fenomen er?

 

Du gjør deg vanskelig. Men jeg oppfordrer folk til å tenke over disse tingene selv. Hvorfor faller ting nedover i et verdensrom som ikke har opp eller ned?

 

Siden alle mennesker bor på det samme flatlandet, vil ikke de som bor i Australia ha noen ekstra utfordringer.

 

Ting faller ikke, de beveger seg i en retning og hva vi har definert retningen som er egentlig irrelevant.

 

Edit; Når de kommer nærme jorden så får de sin egen snor og når de da beveger mot sentrum av jorden så kaller vi det falle.

Endret av SlikGårNoDagan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilke himmel-fenomener?

Vet du hva ett fenomen er?

 

Du gjør deg vanskelig. Men jeg oppfordrer folk til å tenke over disse tingene selv. Hvorfor faller ting nedover i et verdensrom som ikke har opp eller ned?

 

Siden alle mennesker bor på det samme flatlandet, vil ikke de som bor i Australia ha noen ekstra utfordringer.

 

 

Ting faller ikke opp eller ned i verdensrommet. Det er du som gjør deg vanskelig i tråden her.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Alle er i samme vinkel, 90 grader i forhold til jorden :)"

 

Du kan prøve å bortforklare det, men hvis jorda er en ball er det et faktum at omtrent alle må være sidelengs eller opp-ned. Selv om de ikke opplever det slik, har du selv skrevet at de er opp-ned i forhold til oss. Så hva betyr det da, at de ikke er opp ned men opp-ned i forhold til oss?

Dette gir ingen mening, bortsett fra om gravitasjon er en overnaturlig kraft. Men selv en overnaturlig kraft kan ikke forandre en ball til å være en slette.

Hvofor overnaturlig? Er magneter magiske? Magneter tiltrekker seg jern. Hvorfor er det så fryktelig magisk at noe kan tiltrekke seg andre materialer? Jeg må virkelig si at jeg ikke ser problemet.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilke himmel-fenomener?

Vet du hva ett fenomen er?

 

Du gjør deg vanskelig. Men jeg oppfordrer folk til å tenke over disse tingene selv. Hvorfor faller ting nedover i et verdensrom som ikke har opp eller ned?

 

Siden alle mennesker bor på det samme flatlandet, vil ikke de som bor i Australia ha noen ekstra utfordringer.

 

Hva er det som faller? Stjerneskudd faller ja, mot jordens sentrum.

 

I verdensrommet faller ingen ting, det beveger seg i forskjellige retninger. 

I sta snakket du om at stjernehimmelen burde være forskjellig på hver halvkule, da det ble presentert bevis, valgte du bare å overse det, og ta frem andre ting.

Og av nyskjerrighet, hva gjør at vi "sitter fast" i bakken på en flat jord?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvorfor må gravitasjon være overnaturlig? Fordi du ikke forstår den?

Hvis alle er festet til en ball og tror at de er på toppen av ballen, må dette skyldes at deres mentale innstilling er fordreid. For alle kan faktisk ikke være på toppen av ballen samtidig.

 

Dette må være noe av det riktigste du har skrevet så langt. For om noen tror de er på toppen av ballen, da tar de rett og slett feil. Men det er lov å ta feil. Det betyr jo ikke at ballen ikke finnes bare fordi noen tar feil om noe annet.
Lenke til kommentar

Et stjerneskudd eller en komet eller et annet himmelfenomen, har ikke noe opp eller ned?

Et stjerneskudd faller mot jorden, så jo, det faller nedover.

En komet går i bane rundt solen. Jeg vet ikke helt hva du vil kalle "ned" for den.

 

Det er vanskelig å akseptere at jorda ikke har noen topp eller bunn, når vitenskapen har gitt globusen en topp og en bunn og sagt hvor mange grader den "tilter".

Vitenskapen? Kotymen er å lage globuser på denne måten. Det er intet krav. Ei heller er det feil å gjøre noe annet. Derimot er det best å holde seg til èn variant, da det gjør det mer gjenkjennelig for folk.

Tilten er ikke i forhold til "toppen", men er ekvators avvik fra jordens baneplan rundt solen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Det er nok umulig for han å fatte tanken om at de i australia ikke faller av. Vi har vært gjennom dette sikkert 10 ganger må, men konsepter med hvordan tyngdekraft virker jo fortsatt som noe helt nytt

Tyngdekraft er som en støvsuger uten sugingen. Alt som kommer i nærheten av hullet/tuten beveger seg mot hullet/tuten.

 

Jeg hørte en artig variant for en stund siden.

Et tomt rom vil ikke ha gravitasjon. Plassèr et objekt der, og rommet vil presse mot objektet for å komme tilbake til "hviletilstanden". Jo nærmere objektet man er, jo kraftigere blir presset mot objektet. Jo mer massivt objektet er, jo mer plass tar det og rommet vil motstå enda mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvilke himmel-fenomener?

Vet du hva ett fenomen er?

 

Du gjør deg vanskelig. Men jeg oppfordrer folk til å tenke over disse tingene selv. Hvorfor faller ting nedover i et verdensrom som ikke har opp eller ned?

 

Siden alle mennesker bor på det samme flatlandet, vil ikke de som bor i Australia ha noen ekstra utfordringer.

 

Du må jo si hva du snakker om. MArs for eksempel faller ikke nedover. Den går i bane rundt solen. Alle ser det uansett hvor på jorden de bor. Alt som kommer inn i atmosfæren vil falle mot jorden (nedeover). Alle kan se det. Du må nesten si hva du mener vi ser ute i verdensrommet som forholder seg til "nedover", for ingen her aner hva du snakker om når du sier dette.
Lenke til kommentar

Noe jeg lurer på med flat jord. Vi kan alle sjekke når solen går ned og opp. Tar vi alle disse tidene og lager et kart, da vil det se slik ut midt i Mai:

Earth_day_night.jpg

 

Dette er rett og slett fakta. Spørsmålet er jo hvordan kan man se for seg en realitet hvor det kan bli slik. Den flate jorden med solen i sirkel over klarer ikke dette. Derimot klarer en kule dette med en eneste lyskilde som lyser på den.

Jeg mener, klarer man ikke engang forklare dag og natt ... da er det noe feil med teorien.

Lenke til kommentar

 

Du gjør deg vanskelig. Men jeg oppfordrer folk til å tenke over disse tingene selv. Hvorfor faller ting nedover i et verdensrom som ikke har opp

 

I verdensrommet faller ingen ting, det beveger seg i forskjellige retninger. 

I sta snakket du om at stjernehimmelen burde være forskjellig på hver halvkule, da det ble presentert bevis, valgte du bare å overse det, og ta frem andre ting.

Og av nyskjerrighet, hva gjør at vi "sitter fast" i bakken på en flat jord?

 

 

Grunnen til spørsmålet er at vi nettopp ikke ser kometer o.l. bevege seg i forskjellige retninger, fra vår synsvinkel.

 

Har tidligere linket til en video med en mann fra Australia eller New Zealand, som presenterer en hjemmelagd modell av hvordan stjernene fungerer på den sørlige halvkule.

 

En flat jord behøver ikke tyngdekraft, annen enn den dagligdagse funksjonen at ting som er tyngre enn luft vil dale ned.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...