Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Om jeg tenker kritisk, slik man bør gjøre i slike sammenhenger legger jeg ofte sammen egne opplevelser samt forskere og hva historien har lært meg. Jeg har vanskelig for å endre mening når dine argumenter er av så svak karakter som det de faktisk er, men jeg håper du kan vise meg at jorda er flat ved å gi solid grunnlag for din teori :)

 

Jeg er absolutt åpen for enhver fantastisk konspirasjonsteori, det være seg chem trails, illuminati eller en flat jord. Men vit at det krever ganske mye, jeg er som du sier ganske indoktrinert i denne verdenen vi lever i. 

 

Jeg vet ikke om jeg skal la deg trolle videre eller faktisk nevne at om det buede glasset får verden til å se rund ut, hvorfor endrer det ikke.. AH glem det den indoktrinerte fokkeslasken kom meg i forkjøpet. 

 

Lykke til!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Til alle som har svart her. Takk for svarene. Men utregningene deres er feil i forhold til perspektiv på en flat jord.

Dette er ikke riktig. Perspektiv endrer størrelse på objekter i rene forholdstall. Uansett egentlig størrelse. At solen ikke endrer nevneverdig størrelse er direkte feil i forhold til perspektiv. Helt og totalt feil.

Om solen ikke endrer størrelse, da flytter den seg ikke i en synlig avstandsforandring. Det er bare sånn perspektiv virker.

Lenke til kommentar

 

Tipper han som de fleste andre er så indoktrinert av balljorden at han ikke evner at buet glass kan bue det han ser på

Dette er hvordan fisheye ser ut. Linsen helt til venstre er et minimum:

lens_structure.gif

Enhver forandring i bildestruktur krever en "ugjevn" tykkelse. Dette er fysikk. Ikke noe mer. Et buet vindu med samme tykkelse hele veien vil ikke forstyrre bildet på noen måte.

 

La meg legge til:

Dette er grunnen til at folk har kontaktlinser som ikke er mange centimeter tykke. Det er et forholdstall. I realiteten er det vinkelforskjeller mellom flatene, og om man gjør dette smått nok så kan man ha det på øynene uten at det er nevneverdig plagsomt.

Lenke til kommentar

Men, jeg lurer fortsatt da du hoppet over dette, hva sier du om plassering av satelitter? Jeg kan vise til matematikk og metodikk for å plassere satelitter. Du kan dra til campingplasser og se det samme. De alle har en oversikt over hvor man skal peke sine paraboler for å finne en spesifikk satelitt. Og alle - helt uten unntak - alle - peker langt over overflaten.

Problemet med dette er: Det fungerer hver enste gang. Hver gang. Og det peker langt over enhver menneskelig bygning vi har.

 

Hva er forklaringen på dette?

Lenke til kommentar

 

 

 

Inn i et sånt fly så har du buet glass, da vil det skape fiskeøye perspektiv
Buet glass som gir fiskeøyeperspektiv? Er det din "debunk" av James May som sier at han ser krumningen?

Tipper han som de fleste andre er så indoktrinert av balljorden at han ikke evner at buet glass kan bue det han ser på

 

Dette glasset hans er jo bua "feil vei" jo! 

 

Ellers, hvor er "horisonten"? På en flat jord så kan det IKKE være noen horisont, så når sola forsvinner så må det være fordi sola er så langt unna og blitt så liten at du ikke kan se den lenger og må ha kikkert, ikke fordi den delvis forsvinner bak en "kant". Så "perspektiv"-argumentetet ditt forsvinner av seg selv, i nettopp den videoen du mener beviser en flat jord, som faktisk greier å bevise en rundt jord. Har du forresten prøvd å se om du kan se månen med kikkert ETTER at den har gått ned? Si ifra om hvordan det går er du snill :p

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Er det kun trådstarter som tror på dette i denne tråden? 

 

Det virker dessverre som om korthuset har falt sammen. Jeg er litt skuffet ettersom det hadde vært helt utrolig om jorden faktisk viste seg å være flat. :D 

Lenke til kommentar

Perspektiv medfører for øvrig at objekter som er langt nok unna til synlig å nærme seg horisonten, nødvendigvis blir forsvinnende små. (Det heter ikke vanishing point for ingenting.)

 

La meg vise hvorfor perspektiv-konseptet bryter sammen i flat jord-modellen. Fra en video (min korrigering, edit: tidspunkt 5:40):

 

ix4Hdy8.png?1

 

Det er tross alt hele poenget med perspektiv-linjer, å kunne tegne et objekt i riktig størrelse relativt til avstanden. Merk at det fortsatt er et godt stykke igjen ned til horisonten, og det er aldri aktuelt å kunne se en sol i full størrelse med avskåret bunn.

 

Edit: Merk også at «avstanden til horisonten» på en flat jord er uendelig. Fortsett gjerne å se videoen et lite stykke, før du bryter sammen i latter.

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Perspektiv medfører for øvrig at objekter som er langt nok unna til synlig å nærme seg horisonten, nødvendigvis blir forsvinnende små. (Det heter ikke vanishing point for ingenting.)

 

La meg vise hvorfor perspektiv-konseptet bryter sammen i flat jord-modellen. Fra en video (min korrigering, edit: tidspunkt 5:40):

 

ix4Hdy8.png?1

 

Det er tross alt hele poenget med perspektiv-linjer, å kunne tegne et objekt i riktig størrelse relativt til avstanden. Merk at det fortsatt er et godt stykke igjen ned til horisonten, og det er aldri aktuelt å kunne se en sol i full størrelse med avskåret bunn.

 

Edit: Merk også at «avstanden til horisonten» på en flat jord er uendelig. Fortsett gjerne å se videoen et lite stykke, før du bryter sammen i latter.

Hahahaha, se oppover på noe som er under han, denne fyren her er jo helt på bærtur!  :rofl:

(Jeg nådde rundt 7:30 før latteren kom :p )

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Hahahaha, se oppover på noe som er under han, denne fyren her er jo helt på bærtur!  :rofl:

(Jeg nådde rundt 7:30 før latteren kom :p )

 

Hehe. Men nå forstår jeg hvordan de har prestert å få sola bak horisonten på den flate jorda. Med en grad av idioti hittil ikke trodd mulig.

 

7:30 er forresten hvor alle himmelens engler eksploderer i latter.

 

Edit: Kan ikke dy meg:

 

https://www.youtube.com/watch?v=ejwrxGs_Y_I

Endret av Imsvale
Lenke til kommentar

Perspektiv medfører for øvrig at objekter som er langt nok unna til synlig å nærme seg horisonten, nødvendigvis blir forsvinnende små. (Det heter ikke vanishing point for ingenting.)

 

La meg vise hvorfor perspektiv-konseptet bryter sammen i flat jord-modellen. Fra en video (min korrigering, edit: tidspunkt 5:40):

 

ix4Hdy8.png?1

 

Det er tross alt hele poenget med perspektiv-linjer, å kunne tegne et objekt i riktig størrelse relativt til avstanden. Merk at det fortsatt er et godt stykke igjen ned til horisonten, og det er aldri aktuelt å kunne se en sol i full størrelse med avskåret bunn.

 

Edit: Merk også at «avstanden til horisonten» på en flat jord er uendelig. Fortsett gjerne å se videoen et lite stykke, før du bryter sammen i latter.

Meget bra video det der. Så den nettopp selv. Og vil bøye meg i støvet. For det er visst ikke mulig å se forbi horisont linjen som er på ditt øyenivå. Selv om man bruker kikkert. Jeg lever ved kysten og båter jeg så som så ut til å forsvinne. Jeg tok frem kikkerten og så den igjen. Bunnen av båten som jeg med mitt blotte øye ikke så med mitt vanlige syn. Men det kan være synsbedrag. Jeg tenkte den gang at man kan se litt lenger.

Men så du hele videoen? Til og med en proffesor i matematikk sa at der vil være en horisont på en flat jord i artikkelen han viste til.

Den varer i 15 minutt. Linker til den igjen

http://youtu.be/63bK7AnWNWw

Lenke til kommentar

 

Men utregningene deres er feil i forhold til perspektiv på en flat jord.

Si det igjen med riktige utregninger, noe du selvsagt er i stand til å produsere, siden du er i stand til å vurdere utregningene mine/våre som feil.

Det er som jeg sa tidligere. Om solen er 4500 kilometer unna må jeg minst være over halve den avstanden for at jeg ikke skal kunne se den gå under horisonten. Se videoen på 15 minutt som blir så latterliggjort akkurat nå. Da latterliggjør dere en matematikk proffesor som sier at horisont vil også finnes på en flat jord som proffesoren fikk forespørsel om.
Lenke til kommentar

Til og med en proffesor i matematikk sa at der vil være en horisont på en flat jord i artikkelen han viste til.

 

Jeg har ikke noe imot å kalle det en horisont, det du ser i forsvinningspunktet. Men det er ingen horisont i samme betydning som på kulejorda, og du kan ikke praktisk snakke om avstanden til horisonten på en uendelig stor flat jord.

 

Da latterliggjør dere en matematikk proffesor som sier at horisont vil også finnes på en flat jord som proffesoren fikk forespørsel om.

 

Se over. Glemmer du at samme professor sier at jorda ikke er flat? Og viktigere: Forstår du hvorfor videoen blir latterliggjort?

Lenke til kommentar

Ang. det med objekter som ikke blir mindre om ikke objektet beveger seg rett mot/fra deg.

Har du noen gang stått på en bro å sett bilene kjøre under?

La du merke til at bilene alltid så like store ut?

Det samme gjelder båter, du bodde ved vannet, la du noen gang merke til båter som var laaangt unna, men som så ut som om de var rett forran deg om du skulle gå etter størrelsen?

Han sier jo tydelig at det kun er objenter som beveger seg rett mot eller fra deg som blir større eller mindre, alt annet forblir i samme størrelse uavhengig av hvor langt unna det er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...