Larzen_91 Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 "Uten vitenskap så er det ikke noe å lure på, det er jo bare sånn. Med vitenskap blir det bare krøll." Skal ikke trollmor legge ungene snart? 2 Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 (endret) Er det ikke riktig å si at spørsmål om hvordan ting kan hvile på en flat jord, har dukket opp med vitenskapen under og etter middelalderen? For uten vitenskapen er det ingen som lurer på hvordan en tung ting holder seg på plass på en flate. Men vitenskapen er på sin side helt avhengig av en teori om gravitasjon, siden de må begrunne at ting holder seg fast på en svevende ball, som går i bane. Selv om man ikke viste hva det var som holdt ting på plass på jorda så må det alikavel være en kraft som holder ting på plass for uten den hadde ikke det eksistern noe opp, ned hit eller dit, alt ville flyte fritt rundt. Uten vitenskapen er det ingen svar, ting bare er sånn. Men at det er sånn betyr som sagt ikke at kraften man ikke vet om eller kjenner til ikke er der, kun at man ikke kjenner til den. Men ettersom de av dere som tror på en flat jord er så sikker i sin sak så er det jo elementer ved dette som har overbevist dere og da regner jeg med at det også må ligge forklaringer bak alle kjente elementer ved en flat jord. For de som tror på en rund jord er det jo tonnevis med informasjon, teorier og hypoteser om hvordan alt henger sammen ned til sub atom nivå. For flat jord forventer jeg at det i det minste finnes hypoteser om hvordan ting henger sammen og hvilken krefter som råder i systemet, og om så ikke finnes så er jo ikke flat jord noe annet en en ide uten forankringer i virkeligheten slik vi kjenner den. En flat jord må ha fysikk, kjemi, krefter og reglert som styrer allt som skjer på den flate jorden. Endret 27. oktober 2016 av perpyro Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Siden de i det antatte verdensrommet er vektløse, må det anses som en selvfølge også for dere at vi ikke er vektløse her på jorda. Dette skulle ikke behøve noen nærmere forklaring. På en flat jord er det helt greit at ting som veier noe ikke flyter vektløst rundt. Og spesielt er det tungt å flytte på tunge ting (for å bruke barnehagespråk). Det kan kanskje bli din nye signatur? Forøvrig mener jeg at Khartago bør ødelegges, og særlig tungt er det å flytte på tunge ting. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Det er vel den store forskjellen, du nøyer det meg at det er sånn uten å trenge noen grunn eller mer forklaring. Men fleste andre vil også vite grunn og hvordan det virker. Du har mistet nyskjerrigheten din Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 27. oktober 2016 Del Skrevet 27. oktober 2016 Gi meg én eneste ting som en "flat jord" kan forutsi? Med det mener jeg, kan dere forutsi noen ting som helst?F.eks, hvis dere skyter ut en artilleriprosjektil med en gitt vekt og med en utgangshastiget på X-hastighet i retning f.eks 243 grader Vest i motvind, kan dere peke på hvor denne treffer? 1 Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Selvfølgelig gjelder alle de jordnære tingene som folk har erfart gjennom alle generasjoner. Å forutsi hvor et prosjektil lander skulle da være mye enklere på flatlandet. Eller spør du om jeg kan regne det ut her og nå? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Jeg i hvertfall forventer ikke noen utregninger på noe, kun hva det er som holder vannet på en flat jord nede på overflaten med tanke på at det ikke er gravitasjon. Lenke til kommentar
Reeve Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 (endret) Siden de i det antatte verdensrommet er vektløse, må det anses som en selvfølge også for dere at vi ikke er vektløse her på jorda."De i det antatte verdensrommet" er ikke vektløse. I den høyden de går i bane, er det faktisk ca. 90% av tyngdekraften vi opplever på bakken. Det eneste de opplever, er en litt (les; mye) sterkere variant av det suget du får i magen når du står i en heis som starter å bevege seg nedover. Eller tror du ikke på heiser heller? Resultatet blir likevel det samme som om de var vektløse. Endret 28. oktober 2016 av Reeve Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Gravitasjon er ikke mulig på en flat jord. Så enkelt er det dessverre... Her påståes det og påståes det, for så å peke på gud, uten at noen forklaring kommer, eller at de med et flatt verdensbilde trenger en forklaring... Gud forklarer ingenting og har aldri gjort det... Hadde det å stappe inn en gud forklart noe ville ikke vitenskap blitt funnet opp... Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Er det ikke riktig å si at spørsmål om hvordan ting kan hvile på en flat jord, har dukket opp med vitenskapen under og etter middelalderen? For uten vitenskapen er det ingen som lurer på hvordan en tung ting holder seg på plass på en flate. Men vitenskapen er på sin side helt avhengig av en teori om gravitasjon, siden de må begrunne at ting holder seg fast på en svevende ball, som går i bane. Så... hvis det ikke er en kule så trengs det ingen forklaring? Snarere tvert imot vil jeg si at om det vi mener nå er feil, så kreves en forklaring mer enn noen sinne. "Jorden er flat så vi trenger ikke forklare" Wow... Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Selvfølgelig gjelder alle de jordnære tingene som folk har erfart gjennom alle generasjoner. Å forutsi hvor et prosjektil lander skulle da være mye enklere på flatlandet. Eller spør du om jeg kan regne det ut her og nå? Nei, jeg spør ikke om det. Jeg spør om dere kunne regne den ut og faktisk treffe et mål på andre siden av horisonten, ved bruk av deres "matte"? Lenke til kommentar
perpyro Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Gravitasjon er ikke mulig på en flat jord. Så enkelt er det dessverre... Her påståes det og påståes det, for så å peke på gud, uten at noen forklaring kommer, eller at de med et flatt verdensbilde trenger en forklaring... Gud forklarer ingenting og har aldri gjort det... Hadde det å stappe inn en gud forklart noe ville ikke vitenskap blitt funnet opp... Joda, gravitasjon på en flat jord er mulig, den blir bare litt ugjevnt fordelt og jorda vil ikke oppleves som flat men mere som en suppebolle der det blir brattere jo nærmere kanten man kommer.Noen har faktisk tatt seg bryet med å simulere gravitasjon på en flat jord. Skal se om jeg finner igjen videoen senere. Lenke til kommentar
Budeia Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Nei, jeg spør ikke om det. Jeg spør om dere kunne regne den ut og faktisk treffe et mål på andre siden av horisonten, ved bruk av deres "matte"? Hva skulle være galt med "vår" matte? Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Nei, jeg spør ikke om det. Jeg spør om dere kunne regne den ut og faktisk treffe et mål på andre siden av horisonten, ved bruk av deres "matte"?Hva skulle være galt med "vår" matte? Det er vel strengt tatt det han spør om. Dersom jorden er flat er det jo ikke noe galt med deres matematikk. Da kan dere regne ut prosjektilbaner og nedslagsfelt deretter, og dere vil få rett om jorden er flat. Bommer dere, mens vi treffer, ja - da, vel... Du ser hvor det går. Lenke til kommentar
RWS Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Gravitasjon er ikke mulig på en flat jord. Så enkelt er det dessverre... Her påståes det og påståes det, for så å peke på gud, uten at noen forklaring kommer, eller at de med et flatt verdensbilde trenger en forklaring... Gud forklarer ingenting og har aldri gjort det... Hadde det å stappe inn en gud forklart noe ville ikke vitenskap blitt funnet opp... Joda, gravitasjon på en flat jord er mulig, den blir bare litt ugjevnt fordelt og jorda vil ikke oppleves som flat men mere som en suppebolle der det blir brattere jo nærmere kanten man kommer.Noen har faktisk tatt seg bryet med å simulere gravitasjon på en flat jord. Skal se om jeg finner igjen videoen senere. Kommer vel an på størrelsen, for den vil jo ikke være flat over en viss størrelse, da vil den "falle" fra hverandre i "kantene" og lage den kula som "eliten" påstår... Jeg vet ikke dette, men gitt hvordan gravitasjon virker så kan jeg tenke meg det... Det er jo en grunn til at alle planeter er runde, ikke sant? Også meteorer, når de er store nok... Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 Gravitasjon er en tro på samme måte som Gud. Ikke kan det måles at større masse tiltrekker seg mindre masse annet enn jorden vi står på tiltrekker seg masse. Og jorden kan være skapt av Gud der Han har satt en retning for det som er tyngre enn luft. Og motsatt for det som er lettere. Det kan være en uendelig flate på en flat jord. Det kan være en uendelig grunn og en uendelig himmel. Men flat jordere tror det er et lukket system med et firmament over oss som det står i bibelen og det står noe om vann som deler vannet fra det som er over til det som er under og dermed kan denne domen være en form for vann som kan være over oss og intet kan bryte gjennom. Grensen for havet som det står i bibelen kan være Antarktisringen rundt. https://www.youtube.com/shared?ci=8_dFESMd0SU Jeg håper det er flere prominente flat jordere som finner ut om fly kan fly raskere eller at flat jord kartet er feil. Eller om Sydney Santiago direkteruten i det hele tatt eksisterer. Eliten har mye makt og det kan være få som tar desse flyturene og de få bloggene av folk som har tatt flyturen kan være oppdiktet av Eliten. Direkteruten kan godt være på nettet. Men om du bestiller den og dukket opp på flyplassen kan du bli satt til en annen rute som ikke er direkte. Som er slik det var før 2012 og i de seneste har det kommet plutselig mange flere direkteruter i sør som ikke eksisterte før. Rutene som eksisterte før var noen meget detur ruter. Kompass må justeres i Australia. Der må de kjøpe kompass som er tilpasset "sørlige hemisfære" Ellers er alt dette med gravitasjon og atmosfære og alt over luften som følger med en kraftig jordrotasjon noe som har syltynne forklaringer som fortsatt baserer seg på tro. Alt tyder heller på en stasjonær jord som er flat fordi vann flater ut og "corioliseffekten" har med en roterende sol og måne og stjerner heller. Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 28. oktober 2016 Forfatter Del Skrevet 28. oktober 2016 https://www.youtube.com/shared?ci=j3kbYvI9bC0 Ser du denne, så kan jeg ikke tro du vil tro mennesker landet på månen lenger. Om du ikke kan se den på mobil. Prøv på PC. Eller speile den fra mobil til TV som jeg gjør på videoer jeg ikke kan se på mobil. Lenke til kommentar
afterall Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Liker at vi bare har glemt dette med umulige flyreiser igjen. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 Selvfølgelig kan det, og blir det forsket på tyngdekraft. At to objekter tiltrekker seg hverandre er absolutt testbart og målbart. Man kan måle variasjon i tyngdekraften på jorden også, for den varierer faktisk fra sted til sted. Noe usikker på hordan skalaen brukes. Lenke til kommentar
Håvard Skrevet 28. oktober 2016 Del Skrevet 28. oktober 2016 https://www.youtube.com/shared?ci=j3kbYvI9bC0 Ser du denne, så kan jeg ikke tro du vil tro mennesker landet på månen lenger. Om du ikke kan se den på mobil. Prøv på PC. Eller speile den fra mobil til TV som jeg gjør på videoer jeg ikke kan se på mobil. Jeg så denne. En diffus skygge fikk han til å være en statue av filmrull, en antenne ble til en vaier? Og han viste jo tilogmed bilde av antenna! Også påstod han plutselig at vi mener det er aliens på Area 51? Også snakker han om hvordan det er feil at månelanderen befinner seg høyere enn kommandomodulen på et tidspunkt... Men at apogee blir løftet når de endrer bane for å lande på en forhåndsbestemt plass på Månen er ikke nødvendigvis rart, avhengig av posisjonen til landeren når de startet manøveren for å endre bane. Og det er hvertfall ikke rart når de tar av fra månen og skal opp for å møte kommandomodulen igjen. Da vil det være nødvendig å gå ut i en høyere bane om de ligger litt forran kommandomodulen, slik at den kan ta igjen månelanderen. Må desverre si jeg fortsatt tror på månelandingen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå