Imsvale Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 En annen generell og morsom observasjon rundt konspirasjonsteoretikere: 1. Avviser allmennkunnskap, vitenskap og media som løgn og indoktrinering. Som regel fra en "elite" som styrer verden. 2. Aksepterer nå ukritisk sin nye doktrine og sine nye guruer; konspirasjonsteoretikerne, Morpheusene og Youtube-videoer. Den selvstendige tenkningen uteblir fortsatt og de forblir minst like uopplyste som "saueflokken" de trodde de hadde forlatt. Det er kompartmentalisering av paranoide tanker, med confirmation bias fra ende til annen. Det finnes ikke et fnugg av rasjonalitet i denne prosessen, men det er et robust fenomen, det skal de ha. Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Kameraet er jo så vidt lavere enn bordet, burde ikke kameraet vært på samme nivå som bordet? Hvor langt oppe er solen egentlig? Ta kameraet slik at det er nivå med bordet og hold myntenover bordet og se hvor langt bak du må holde mynten før den blir helt borte. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Jeg har hørt om såkalte "flat earthers" før, men visste ikke at det faktisk lå seriøs argumentasjon bak og at folk faktisk tror seriøst på dette. Skal lese litt og se litt av videoene bare for moro skyld. Med et åpent sinn. Når man ser ting som dette, da virker plutselig ikke det at noen mener jorden er flat like underlig lengre. Leste jeg riktig? Tømme sola for solstråler? Begynner nesten å bli lei av å skrive: Only in America... 1 Lenke til kommentar
aklla Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Hvorfor er himmelen blå egentlig? hva gjør den blå? Leste jeg riktig? Tømme sola for solstråler? Begynner nesten å bli lei av å skrive: Only in America... Kan du fantasere om det så er det noen som tror på det Les litt om scientology, god underholdning med sjeler som blir fanget av romvesner når man dør osv. Kunne vært en dårlig science fiction-film men er i stedet en religion... Endret 8. juni 2016 av aklla Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Hvorfor er himmelen blå egentlig? hva gjør den blå? Leste jeg riktig? Tømme sola for solstråler? Begynner nesten å bli lei av å skrive: Only in America... Kan du fantasere om det så er det noen som tror på det Les litt om scientology, god underholdning med sjeler som blir fanget av romvesner når man dør osv. Kunne vært en dårlig science fiction-film men er i stedet en religion... Religionen er jo skrevet av en science fiction forfatter så det kan tenkes at du er helt spot on her 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Den selvstendige tenkningen uteblir fortsatt og de forblir minst like uopplyste som "saueflokken" de trodde de hadde forlatt.Man slutter ikke å være sau bare fordi man bytter flokk. Det må litt kraftigere midler til. 1 Lenke til kommentar
SVD Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Jeg trodde vi levde i en diger halo og at vi ikke kunne se den andre siden på grunn av et stort speil i midten. Men nå som jeg har lest igjennom denne tråden så har jeg sett at det finnes mange bevis for at jorden er både flat og rund. Dermed har jeg kommet til den konklusjon at jorden er en invers parabol. Jeg har enda ikke funnet ut hvorfor vannet ikke bare renner av. Det er sikkert fordi gravitasjon ikke eksisterer eller at Antarktismuren er veldig høy akkurat som i Game of Thrones. 2 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Horisonten er på ditt øye nivå.Kun i helga klokka fire på morgenen etter 20 øl. Alle andre våkentider er nok øyehøyden min betraktelig høyere. her er en enkel forklaring.Nei, ærlig talt. Den videoen viser øyehøyden under bakkenivå. Øyehøyden er over bakkenivå. Den videoen tror jeg rett og slett ikke på at du tror selv engang. Sett deg ned og tegn dette på et papir. Prøv å finn ut av noe selv i stedet for å bare høre på det du vil høre. Her er litt ASCII grafikk for å hjelpe deg i gang: solen - - - - - - - - - - > O | du |___________________________ jorden Så altså gitt at jorden er flat og solen har konstant høyde: Hvor langt unna må du flytte solen for at den skal se ut som den er under jorden? Du kan sette hvilke mål du vil på aksene om du mener det hjelper saken din. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Det er kompartmentalisering av paranoide tanker, med confirmation bias fra ende til annen. Det finnes ikke et fnugg av rasjonalitet i denne prosessen, men det er et robust fenomen, det skal de ha.Og hvis de svelger den videoen på toppen av siden her trenger det vel ikke være veldig robust heller... Lenke til kommentar
Imsvale Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Det er kompartmentalisering av paranoide tanker, med confirmation bias fra ende til annen. Det finnes ikke et fnugg av rasjonalitet i denne prosessen, men det er et robust fenomen, det skal de ha.Og hvis de svelger den videoen på toppen av siden her trenger det vel ikke være veldig robust heller... lol hvis den videoen er noe annet enn en vits, så er det så fantastisk talentløst at jeg vet ikke hvor jeg skal gjøre av meg. *video* Hva har du å si til ditt forsvar? Dette er bevis på intet annet enn null selvstendig hjerneaktivitet hos deg. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Her er en jeg mistenker er laget på mye samme måte: 1 Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) Hvorfor er himmelen blå egentlig? hva gjør den blå?Maling? Lakk? Ferniss? Keramiske fliser? For, let's face it, rayleigh-spredning kan det ikke være. Det får være grenser på eventyr også. Endret 8. juni 2016 av fokkeslasken Lenke til kommentar
SVD Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 (endret) "Skallen til Yme blei sett over Ginnungagap og blei til himmelen, halden oppe av dei fire dvergane Austre, Vestre, Søndre og Nordre." Skallen til Yme er blå Endret 8. juni 2016 av SVD Lenke til kommentar
Noxhaven Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Easy. Himmelen er blå pga. havets refleksjon i barrièren som skiller jorden fra det som befinner seg utenfor jorden. På kvelden samt om morgenen, når himmelen er rødlig, så ser man spor av tidligere astronauter som har kolliderte med barrièren. Som insekter som kolliderer med frontruta på bilen. Hva trodde dere egentlig? Sheeples. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Jeg trodde vi levde i en diger halo og at vi ikke kunne se den andre siden på grunn av et stort speil i midten. Men nå som jeg har lest igjennom denne tråden så har jeg sett at det finnes mange bevis for at jorden er både flat og rund. Dermed har jeg kommet til den konklusjon at jorden er en invers parabol. Jeg har enda ikke funnet ut hvorfor vannet ikke bare renner av. Det er sikkert fordi gravitasjon ikke eksisterer eller at Antarktismuren er veldig høy akkurat som i Game of Thrones. Sound legit Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Easy. Himmelen er blå pga. havets refleksjon i barrièren som skiller jorden fra det som befinner seg utenfor jorden. På kvelden samt om morgenen, når himmelen er rødlig, så ser man spor av tidligere astronauter som har kolliderte med barrièren. Som insekter som kolliderer med frontruta på bilen. Hva trodde dere egentlig? Sheeples. Trodde det var konditorfarge jeg, og det er derfor blå pleide å være vanskelig å få tak i for å farge kakene med. "Kreftfremkallende" my ass, det er jo illuminati ZOMG !!!!1 Lenke til kommentar
frustrert_97 Skrevet 8. juni 2016 Del Skrevet 8. juni 2016 Himmelen er blå pga. man ikke fikk nok rødmaling fra Roger sitt blod så man drepte heller kongene å brukte blåmaling. 1 Lenke til kommentar
maxRPM Skrevet 9. juni 2016 Forfatter Del Skrevet 9. juni 2016 Horisonten er på ditt øye nivå.Kun i helga klokka fire på morgenen etter 20 øl. Alle andre våkentider er nok øyehøyden min betraktelig høyere. her er en enkel forklaring.Nei, ærlig talt. Den videoen viser øyehøyden under bakkenivå. Øyehøyden er over bakkenivå. Den videoen tror jeg rett og slett ikke på at du tror selv engang.Sett deg ned og tegn dette på et papir. Prøv å finn ut av noe selv i stedet for å bare høre på det du vil høre. Her er litt ASCII grafikk for å hjelpe deg i gang: solen - - - - - - - - - - > O | du |___________________________ jorden Så altså gitt at jorden er flat og solen har konstant høyde: Hvor langt unna må du flytte solen for at den skal se ut som den er under jorden? Du kan sette hvilke mål du vil på aksene om du mener det hjelper saken din. Om du står på bakkenivå. Så er horisontlinjen din cirka 4,5 kilometer unna. 30 meter over bakken så vil den linjen være cirka 12 kilometer unna. Når mørket kommer skal solen være et sted sørvest for California USA. Så din horisontlinje er meget kortere enn de 100 000 vis av kilometer solen er. Det vil være vanskelig og vise dette uten at man tar kameraet så bordet vil skjære i midten slik horisonten din er og mynten på kanten av bordet og bortover. Dermed vil det i perspektiv se ut som solen går i vinkel fra øst til rett over deg og dale i vinkel til vest. Dette er logisk tankegang om man tenker solen ikke er 150 millionar kilometer unna og like mye i diameter. Solen er cirka 4500 kilometer unna og cirka 55 kilometer i diameter. Det er stort nok. Flyr man langt nok opp så vil sikkert solen bare "fade" vekk. Dessuten så vil det være mer logisk at man bare kan se stjerner på bakken og ikke i fly. Fordi i fly så er man så høyt oppe der solen er i større rekkevidde og blotter ut stjernelysene. Men vitenskapen skal ha det til at eneste grunnen man ikke ser stjerner på himmelen i fly er på grunn av lys inne i kabinen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå