Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Hvis jordas atmosfære kan sammenlignes med en bil, viser det vel nettopp at atmosfæren er som en kuppel...

Kuppel? Nå påstod du at stjernene er ca 10 mil over oss for litt siden. Hvis firmamentet da er formet som en halvkule så har i tilfelle denne flate jorden din bare en diameter på 20 mil noe som vel til og med for dere flatjordmenneskene høres ganske lite ut. Om man skal dømme ut fra de kartene du har vist der tre kontinenter spriker ut i hver sin retning så må selv en flat jord ha en diameter på kanskje noe sånt som 3000 mil. 10 mil er bare 0,33% av 3000 mil og det du kaller en kuppel er da mer å se på som et flatt lokk rett over hodene våre. Ganske underlig at stjernehimmelen ser såpass lik ut sør og nord i Norge under slike forhold, jeg mener man regner vel ikke med å se den samme biten av taket rett over seg hele tiden om man beveger seg rundt i et ganske lavt og veldig bredt rom?

Jeg forstod det slik tidligere i tråden at det er ønskelig med en kortreist gud, men tror du ikke at du nesten må flytte han ut til 1500 mils avstand rett over nissens verksted om vi altså skal få på plass kuppelen din? Et funfact da er vel at man må dra lengst mulig sydover om man vil være nærmest mulig gud.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kuppel? Nå påstod du at stjernene er ca 10 mil over oss for litt siden.

Avstanden til en glasskuppel og til stjernene er bare antatt.... Da alt vi har lært om er en globus. Men Enoks bok synes å antyde at domen har åpninger der sola, månen og stjernene slippes ut til bestemte tidspunkter. I tilfelle behøver ikke stjernene være helt i toppen av domen.

Dere mener at det meste baserer seg på fysikk og kjemi-forsøk, kanskje bortsett fra disse flyturene da...

Luftskip skal bli holdt fast i lufta over en ball, ved hjelp av gasser. Det finnes vel ikke noe fysikkforsøk som demonstrerer dette.

Kan en gjenta dette i noe laboratorium?

Vann skal bli holdt fast på alle sider av en ball som sakte beveger seg, på grunn av gravitasjon. Kan en gjenta dette i noe laboratorium?

Lenke til kommentar

Så klart det finnes forsøk du selv kan gjøre som demonstrerer at luftskip fungerer slik.

Jeg tar meg ikke bryet med å forklare ettersom du ikke vil skjønne det uansett.

Her tror jeg du bløffer...

Forsøk som kunne bevist slike ting er vanskelige å utføre, fordi en ikke kan kopiere 100% en jordklode med atmosfære rundt. En kan ikke kopiere en jordklode som drar ting til seg med gravitasjon, med mindre det brukes magnet...? Men en magnet vil ikke kunne feste vann og mennesker på en svevende ball.

En ball som svever av seg selv er selvsagt også veldig vanskelig å gjenskape i et laboratorium.

Det er derfor rakettoppskytinger og intervjuer med ISS blir så viktige.

Lenke til kommentar

Og atter en gang benektes gravitasjonen.

Fantastisk!

Det går i loop her ja, vet ikke hvor mange ganger dette har blitt forklart.

Snart kommer vel den "hvorfor faller ikke de i kina av" igjen også...

Forutsigbart :)

Var riktignok ikke folk, men vann. Men akkurat samme opplegg.

Lenke til kommentar

Forsøk som kunne bevist slike ting er vanskelige å utføre, fordi en ikke kan kopiere 100% en jordklode med atmosfære rundt. En kan ikke kopiere en jordklode som drar ting til seg med gravitasjon, med mindre det brukes magnet...? Men en magnet vil ikke kunne feste vann og mennesker på en svevende ball.

Makan til ignorant visvas...   :(

Det som blir skikkelig vanskelig er å bevise dette du her fabler om på en flat jord, for den eksisterer ikke... En flat jord er så feil på så mange områder at det er kul umulig å begynne med hvor feil dette er... Og ihvertfall til deg, du er jo totalt lukket for alt annet enn tullet ditt og har egentlig kvalifisert deg som inkompetent å diskutere med, for du evner ikke å lære noe nytt... 

Hva med alle de som har sett kanten på denne flate jorden? Blir de systematisk drept av eliten de eller? Makan til vrøvl.... 

Endret av RWS
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Så klart det finnes forsøk du selv kan gjøre som demonstrerer at luftskip fungerer slik.

En ball som svever av seg selv er selvsagt også veldig vanskelig å gjenskape i et laboratorium.

Dersom det ikke kan være gravitasjon som holder vannet på plass på en rund jord, hva er det da som holder den nede på en flat jord?

Om det ikke er gravitasjon, hva er det da, for noe må jo hindre det i å flyte rundt fritt inni doomen.

Lenke til kommentar

Dersom det ikke kan være gravitasjon som holder vannet på plass på en rund jord, hva er det da som holder den nede på en flat jord?

Om det ikke er gravitasjon, hva er det da, for noe må jo hindre det i å flyte rundt fritt inni doomen.

Guds kraft har det blitt meg fortalt...   :)

He he... Fyren klarer ikke å stoppe en eneste ulykke eller katastrofe eller annet, men han holder nede hver en vanndråpe... joda, skikkelig troverdig... 

Endret av RWS
Lenke til kommentar

Er det ikke riktig å si at spørsmål om hvordan ting kan hvile på en flat jord, har dukket opp med vitenskapen under og etter middelalderen?

For uten vitenskapen er det ingen som lurer på hvordan en tung ting holder seg på plass på en flate.

Men vitenskapen er på sin side helt avhengig av en teori om gravitasjon, siden de må begrunne at ting holder seg fast på en svevende ball, som går i bane.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...