Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Men hvordan søker du sannheten? Gjør du noen praktiske øvelser/eksperimenter selv, eller sitter du bare å ser på youtube?

Jeg kan ikke å lage youtube videoer så bra som de som jeg ser på, men dette er vanlige folk som du og jeg. De eksprimenterer med ting vi lett kan gjøre selv. Men Nasa forteller oss at vi har vært på månen, sendt ut romferger og satelitter og alt, vi vanlige folk har ikke penger til å eksprimentere med sånt. De har tatt de fleste pengene fra oss med sine beskatninger til å betale for dette nonsenset med å reise ut i universet, noe jeg ikke tror de kan etter å ha sett og lest meg inn på en del av dette temaet. Jeg ser ikke vanlig tv-underholdning lenger. Kanskje noen filmer i ny og ne, så da har jeg bedre tid til å se desse kontroversielle videoene.

Men du eier en bil? Kan du ikke måle avstander selv da, og sammenligne med kartet? Det koster deg jo bare litt bensin trossalt

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja det er dett jeg er indoktrinert med siden jeg ble født, holder på å lære noe nytt nå.

Gud er fake btw.

Hvorfor har du linken. "Why i have nothing to hide is the wrong way of thinking about surveillance"? Stoler du ikke på mydighetene?

Snart vil de ta kontantene fra oss, hva om onde personer tar over regjeringen, ooops det er visst for sent.

Om du bare kunne fokusere oppmerksomheten din på virkelige problemer istedenfor. :)

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Interessant.

Jeg har hørt om såkalte "flat earthers" før, men visste ikke at det faktisk lå seriøs argumentasjon bak og at folk faktisk tror seriøst på dette. Skal lese litt og se litt av videoene bare for moro skyld. Med et åpent sinn. ;)

Vet ikke om det har blitt besvart enda, men hva salgs interesse skulle "eliten" ha av å få allmuen til å tro at jorden er rund og ikke flat?

Lenke til kommentar

brukte de ikke wire på astronautene

Nei. Det er atfor mye og tungt å frakte med til månen.

det har holdt på med filmtriksing siden månelandingen og før det også. Hva med denne videoen

Det blir for dumt når videoklipp som skal "bevise" filmtriksing er trikset med. Denne videoen som liksom skal bevise noe går i feil hastighet slik at det skal se rart ut. Kan se ut som hastigheten er skrudd opp til 3 eller 4 ganger opprinnelig hastighet. Bevegelsene går nemlig vesentlig saktere når gravitasjonen er mindre.

Kom igjen, denne mannen 1. minutt inn i videoen. Kom han seg opp ved hjelp av den andre mannen, men ser ikke slik ut fordi hastigheten er skrudd opp?

Kom igjen hva...? Jeg spør deg om hvorfor du beskylder alt for å være filmtriks mens det er greit at dine "bevis" er tuklet med? Hvis dine meningsfeller trikser og klipper orginalfilmene så blir det filmtriks for å bevise filmtriks... Skikkelig seriøst. :roll:

Hvordan skal man diskutere hvordan mannen kom seg opp når han blir borte fra bildet før han kommer seg opp? Hvis jeg stopper filmen på 1:00 er jo ikke noen personer i bildet.

post-22653-0-10279200-1465328687_thumb.jpg

Edit: Tipper det var Gud eller Iluminati som var på månen og hjalp mannen. :tease:

Endret av Mr D
Lenke til kommentar

har tenkt litt på om jeg ville starte denne diskusjonen her. Fordi jeg ikke har tid til å diskutere så mye her.

Så bra du ikke har tid til å diskutere dette, for diskusjonen var over for flere hundre år siden...

Case closed helt enkelt..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Men hvordan søker du sannheten? Gjør du noen praktiske øvelser/eksperimenter selv, eller sitter du bare å ser på youtube?

De har tatt de fleste pengene fra oss med sine beskatninger til å betale for dette nonsenset med å reise ut i universet (...)
Fra oss?? Jeg skatter ikke til USA. Jobber du i USA? Uansett, NASAs budsjett er ganske nøkternt. Hver amerikanske husholdning betaler rundt 33 dollar i året til NASA gjennom skatteseddelen. Trenger ikke akkurat å knuse sparegrisen av den grunn.

http://www.space.com/10849-nasa-budget-contribute.html

De går faktisk i pluss på grunn av industriene som har oppstått som følge av romteknologier.

Endret av Milmo
Lenke til kommentar

Det har med perspektiv å gjøre.

Jeg vet hva perspektiv er. Jeg har sågar hatt tegnekurs hvor jeg lærte hvordan dette skal brukes i komposisjoner. Og det perspektiv aldri vil kunne gjøre er å plassere noe under bunnlinjen slik solen var i videoen samtidig som den snakket om at ting aldri går under denne linjen (horisonten).

Referanse:

KMMtHh4.jpg

Det er ikke nøyaktig dette bildet, men dette er også fra Lake Michigan, Chicago og solnedgangen, og viser samme problem med solen. Husk at byen skal etter flat jord idèen stå på vannlinjen hvor intet kan komme lengre ned. Hvor er egentlig resten av solen?

Så nei, det er ikke en kollisjon av katklysmiskesmiske proposjoner. Solen ser faktisk større ut midt på himmelen.

Ha i det minste anstendighet nok til å finne frem (i din egen video!) det bildet jeg snakker om etter at du har gått så høyt ut om at folk ikke ser videoene dine. Gitt dette svaret så gjorde du ikke det.

Den var ikke bare liten, den var under horisonten. Som en fotball på bakken uten luft.

I dette skal du heller ikke glemme at dette med zoom og båt er nøyaktig det samme argumentet dere bruker for solen. Bortsett fra at båten vil i deres øyne aldri bli helt borte, men solen blir så borte at det til og med blir mørkt. Begge deler kun grunnet perspektiv. Skurrer virkelig ikke det for deg?

Takk for at du så videoen forresten, vil gjøre deg mye bedre å motargumentere.

Jeg har sett mange av disse. Dette var dessverre ikke en av de bedre.

Jeg søker sannheten og da må man argumentere for og imot, opp til hver enkelt å komme til en konklusjon, men den kan forandre seg på veien. Er du banna bein på at mennesker har vært på månen, og at ISS er ekte?

Min argumentasjon her dreier seg ikke om det, for det er å begynne i feil ende.

Derimot kommer du med slik tull som at en person blir gjennomsiktig fordi NASA ikke klarer copy-paste. Og slikt baserer du en konklusjon om at vi ikke var på månen på.

Lenke til kommentar

Men bare for å vise hvertfall de som gidder å ta til seg informasjon:

reflections2-400x285.jpg

Men du tror seriøst NASA ikke er kapable til å lage et filmtriks hvor en av skuespillerene ikke blir gjennomsiktig?

Og det selv ikke når jeg sitter her å forteller deg en vanlig metode for filmtriks som gjør nettopp dette.

Jeg tror det er en filmtriksfeil, du har sikkert rett i at videokomprimering kan gjøre en uynlig. Jeg tror at intervjuene på ISSer full av filmtriks. Ikke bare dette ene. Se dama du postet, hun er gjennomsiktig i vannet.

Nei, det er hun ikke. De har klippet bort føttene og en del av sløret for å gi effekten av at hun står med vann til anklene, og så har de lagt til en refleksjon for ytterligere å styrke illusjonen av at hun står midt i vannet.

Bruk mer tid på å forklare, og litt mindre tid på å lete etter hvordan du har blitt lurt når du ikke engang vet om du har blitt lurt enda.

Lenke til kommentar

Kom igjen, denne mannen 1. minutt inn i videoen. Kom han seg opp ved hjelp av den andre mannen, men ser ikke slik ut fordi hastigheten er skrudd opp?

Kom igjen selv. Om dette var et filmsett - kunne ikke NASA bare ta et nytt opptak? I din egen video vil du finne litt om hva slags penger NASA leker med. Jeg tror de har råd til ett opptak til om skuespilleren skulle snuble... Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Jeg kan ikke å lage youtube videoer så bra som de som jeg ser på, men dette er vanlige folk som du og jeg. De eksprimenterer med ting vi lett kan gjøre selv. Men Nasa forteller oss at vi har vært på månen, sendt ut romferger og satelitter og alt, vi vanlige folk har ikke penger til å eksprimentere med sånt. De har tatt de fleste pengene fra oss med sine beskatninger til å betale for dette nonsenset med å reise ut i universet, noe jeg ikke tror de kan etter å ha sett og lest meg inn på en del av dette temaet. Jeg ser ikke vanlig tv-underholdning lenger. Kanskje noen filmer i ny og ne, så da har jeg bedre tid til å se desse kontroversielle videoene.

Du trenger ikke penger til satelitter. Det holder med en kalkulator, et kamera, og jeg kan anbefale en avstandsmåler.

Utover det kan jeg også anbefale å gjøre en satelitt-TV test. De er enkle og billige.

Med litt enkel geometri kan man ved egne målinger regne ut hvor satelitten(e) er. Du kan for eksempel gjøre målingen i din egen hage, så kanskje dra litt nordover eller til Sverige og gjøre målingen igjen. Du vil finne to forskjellige himmelretninger som peker på samme punkt.

Målingen kan gjøres så mange steder du vil, og alle stedene vil peke mot samme punkt - der hvor satelitten befinner seg.

Joda, jeg kjenner argumentet om at dette er kun bakkestasjoner satt opp for å simulere satelitter. Problemet med dette er at så høye frekvenser i praksis ikke reflekterer nevneverdig, og dermed befinne seg så høyt at alle mottakere har den i direkte synslinje.

Og det å bestemme radioretning er plankekjøring. Det kan sågar testes med 100% eget utstyr. Man kan sette opp egen sender, og benytte egen mottaker for test. Intet regjeringskontrollert utstyr nødvendig.

Men jeg kan forstå konspiratorikeres hang etter å se på det slik, da dette gjerne er ting folk uten spesiell utdannelse ikke vet.

Lenke til kommentar

Jeg har hørt om såkalte "flat earthers" før, men visste ikke at det faktisk lå seriøs argumentasjon bak og at folk faktisk tror seriøst på dette. Skal lese litt og se litt av videoene bare for moro skyld. Med et åpent sinn. ;)

Når man ser ting som dette, da virker plutselig ikke det at noen mener jorden er flat like underlig lengre.
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

Når man ser ting som dette, da virker plutselig ikke det at noen mener jorden er flat like underlig lengre.

Mhm.

Jeg undrer fortsatt på hva slags interesse "eliten" skulle ha av å la oss tro at jorden er rund. I de fleste andre konspirasjonsteorier er det jo ganske enkelt å tenke seg nettopp dette, men akkurat her er jeg ikke helt med.

Det viser seg også at disse "flat earth" folkene kobler teoriene sine opp mot religion og kristendom. Om jeg ikke falt av lasset før, så gjorde jeg det da. :) 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-239845

En annen generell og morsom observasjon rundt konspirasjonsteoretikere:

1. Avviser allmennkunnskap, vitenskap og media som løgn og indoktrinering. Som regel fra en "elite" som styrer verden.

2. Aksepterer nå ukritisk sin nye doktrine og sine nye guruer; konspirasjonsteoretikerne, Morpheusene og Youtube-videoer.

Den selvstendige tenkningen uteblir fortsatt og de forblir minst like uopplyste som "saueflokken" de trodde de hadde forlatt.

:)  

Lenke til kommentar

"Dette nonsenset å reise ut i universet"......

Selv kan jeg ikke forestille meg noe som kan gi mer mening enn å utforske fremmede planeter på jakt etter liv. Men klart, dette stikker vel kjepper i hjula på den jern-jøde teorien om Jesus og sky-guden og alt det der...

Så tipper dette bunner mest i at du ikke ønsker at dette skal gå ann, men det gjør nok det ettersom månelandingen, ISS og Mars Rover er levende bevis på akkurat det. Teknologi er spennende, men er tydeligvis ikke alle forundt å skjønne seg på.

Lenke til kommentar

Fokkeslasken. Horisonten er på ditt øye nivå. Så alt som er på bakken vil gå oppover til ditt øyenivå. Om man går opp på et høyt fjell vil man fortsatt se hele solen. Men fortsatt der vil bakken gå oppover til ditt øyenivå. Alt over ditt øyenivå vil gå nedover. Jeg tipper om man er høyt nok oppe så vil man bare se solen "fade" ut i mørket fordi de er for langt unna. Trodde det var godt nok forklart. Men her er en enkel forklaring.

Så til Elijah. Hva har eliten å tjene på. Jo en klode spennende rundt en sol i et ubetydelig sted i et multivers får folk til å gi opp håpet. Og et folk uten håp er lettere å kontrollere med løgner. De er rike på løgnene de sprer. Så kom Jesus og gikk imot de. Jesus er en person du ikke vil møte om du har tenkt stå for alt det dårlige du har gjort. Lite vet du at at samme person kan tilgi alt du har gjort mot at du tror på det og dermed kan forandre dine gjerninger til noe du gledelig kan komme til Gud med. Selvfølgelig er det en prosess og det er mange ting du vil angre på. Men håpet og løftet vil dra deg videre.

Om eliten kan få deg ugudelig og få deg til å gjøre mange ugudelige gjerninger. Så vil du ikke ha håp. Og du vil beskytte dette U-håpet med kognitiv dissonans selv om filmtriksene og trylleriene er klare og tydelige om man ser litt etter. Samme som Farao "gjorde" de samme undere som Moses gjorde gjennom sine magikere. Jeg vil du skal komme et skritt nærmere sannheten selv om du velger å ikke tro på Jesus. Sannheten setter deg fri.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...