Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

Hva i all verden gjorde du du i Santiago? Jeg har postet en video av en kar som tok med seg kompass i flyet fra santiago til Sydney. Han har vært imot flat jord og ville bevise det. Han sovnet på turen. Men da han våknet og var et par timer ifra Sydney så viste kompasset hans at de fløy sørvest når de egentlig burde flydd nordvest.

Og tror de har kuttet denne ruten nå og flyr hver gang innom new zealand. Men da den startet denne direkte flyvingen i 2013 eller noe, var det selveste Scientologen John Travolta som var pilot. Vil du jeg skal poste videoen igjen?

Jeg bodde i Auckland og dro på ferie til Santiago.

 

Og ingen steder her forklarer du hvorfor det tar 12 timer, når det burde ta over 30 timer på en flat jord. Det hjelper lite om flyet flyr over amerika istedenfor over havet, det vil forsatt ikke ta 12 timer.

Nei gjorde du det du. Hva gjorde du i new zealand da? Hvorfor dra på ferie i Santiago?

Flyet kan ha høyere fart enn 8-900 kilometer i timen. Hvor raskt fløy Concorden? Når ble den laget?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei gjorde du det du. Hva gjorde du i new zealand da? Hvorfor dra på ferie i Santiago?

Flyet kan ha høyere fart enn 8-900 kilometer i timen. Hvor raskt fløy Concorden? Når ble den laget?

 

Jeg studerte i New Zealand og vi dro på ferie til Santiago og noen andre søramerikanske byer, fordi vi ønsker å se sør-amerika.

 

Og dette var et vanlig passasjerfly, ikke en Concorde. Vanlige passasjerfly kan ikke fly fort nok, og selv om de kunne så hadde flyet gått tom for drivstoff. På en flat jord, så er det umulig å fly fra Auckland til Santiago iløpet av 12 timer.

Lenke til kommentar

Ikke sjans at en 747 eller annet konvensjonelt fly og oppnå overlydshastigheter ala Concorde med den vekten og vingeprofilen den trenger for i det heletatt ha nok oppdrift til å holde seg oppe. Bare motstanden vingeprofilen lager alene sørger for det - det er en grunn til at Concorde har/hadde deltavinge-design

Nå skjerper du deg maxRPM, du snakker om ting du ikke har peiling på!  :nei:

Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Fant noe som virker interessant. En fyr ved navn Abu Ismael skriver: "I rang Qantas yesterday to ask about the return flight why it was so much longer. She told me that the plane needed to stop in New Zealand for refueling, I then said that the flight is a non-stopper, She replied that yes it posted as a direct flight but still needs to stop to refuel. She couldn't confirm if the 19 hours and 10 minutes was the exact time."

 

En flyreise kan altså være satt opp som direkte, men flyet behøver likevel å stoppe for å fylle på mer drivstoff.

Fant det som kommentar under denne videoen:

Hva så? De har ruter med refuelling og også uten. Idag har de direkteflight:

https://flightaware.com/live/flight/QFA28/history/20161005/1630Z/SCEL/YSSY

Lenke til kommentar

Boeing 747 har en toppfart på 988km/t så den vil slite med å følge etter en Concorde, med mindre også den har litt samme egenskapene som SR 71 blackbird med oppgitt maks toppfart på mack 3,2 men offisielt har flydd i mack 3,5 men har fløyet fortere en dette under oppdrag uten å oppgi hvor fort.

Desværre er det sånn at om noen forsøker å dytte en 747 gjennom lydmuren så detter den fra hverandre, og noen har ved uhell prøvd i stup med store skader på flyet som resultat.

Lenke til kommentar

 

Nei gjorde du det du. Hva gjorde du i new zealand da? Hvorfor dra på ferie i Santiago?

Flyet kan ha høyere fart enn 8-900 kilometer i timen. Hvor raskt fløy Concorden? Når ble den laget?

Jeg studerte i New Zealand og vi dro på ferie til Santiago og noen andre søramerikanske byer, fordi vi ønsker å se sør-amerika.

 

Og dette var et vanlig passasjerfly, ikke en Concorde. Vanlige passasjerfly kan ikke fly fort nok, og selv om de kunne så hadde flyet gått tom for drivstoff. På en flat jord, så er det umulig å fly fra Auckland til Santiago iløpet av 12 timer.

Så hvorfor skjer dette med kompasset hans?

https://www.youtube.com/shared?ci=tfG9dWc_ebU

 

https://www.youtube.com/shared?ci=seNoPnIrn3s

Lenke til kommentar

Man har ingen grunn til å være uærlig for å beskytte sin tro på det overnatturlige når man ikke er religiøs heller.

Nettopp dette er det jeg ikke skjønner. Hva er det "de" forventer at "vi" vil beskytte? En påstand for påstandens skyld? Det gir jo ingen mening. Tror de seriøst at man ikke kan klare å tjene penger og få makt om jorden viser seg å være flat? Hele dette elitistiske sludderet tjener jo ingen hensikt. Alt det de anklager eliten for å ville fremme kunne eliten like gjerne fremmet på en flat jord.
Lenke til kommentar

Står det noe om hvilken flytype de skulle fly med på den nevnte flighten?

Prøver du å hinte til at forskjellige flytyper har forskjellige kapasiteter, og dermed vil flyturen ikke være identisk med en annen flytype? Og at flyselskaper hele tiden må sørge for at de har de flytypene rundt omkring i verden som flyvningene krever, og dermed - for å få logistikken til å gå opp - må noen ganger enkelte flyruter flys av mindre enn optimale flytyper?

Kanskje som den turen jeg hadde fra Oslo til København i en 767. Overkill på linje med å hente posten i postkassa med limousin. Men bedre enn å fly flyet til København uten passasjerer i det hele tatt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Står det noe om hvilken flytype de skulle fly med på den nevnte flighten?

Prøver du å hinte til at forskjellige flytyper har forskjellige kapasiteter, og dermed vil flyturen ikke være identisk med en annen flytype? Og at flyselskaper hele tiden må sørge for at de har de flytypene rundt omkring i verden som flyvningene krever, og dermed - for å få logistikken til å gå opp - må noen ganger enkelte flyruter flys av mindre enn optimale flytyper?

Kanskje som den turen jeg hadde fra Oslo til København i en 767. Overkill på linje med å hente posten i postkassa med limousin. Men bedre enn å fly flyet til København uten passasjerer i det hele tatt.

Noe sånt, ja. En ganske enkel mekanisme innen den næringen vil jeg tro. De bruker samme konseptet innen shipping ihvertfall.

 

At et kompass gir feil målinger ombord på et fly kan vel enkelt forklares med at det forstyrres av en magnetisk kilde på flyet? Jeg er ingen ekspert på fly og vet ei heller om det er komponenter på et fly som kan gi slike utslag.

Det finnes en ganske fin gruppe på Facebook, "infomation alfa, flyhistorie fra a til å". Masse piloter, ekspiloter og flyinteresserte der. Tipper de kan gi et teknisk godt svar.

Lenke til kommentar

 

Man har ingen grunn til å være uærlig for å beskytte sin tro på det overnatturlige når man ikke er religiøs heller.

Nettopp dette er det jeg ikke skjønner. Hva er det "de" forventer at "vi" vil beskytte? En påstand for påstandens skyld? Det gir jo ingen mening. Tror de seriøst at man ikke kan klare å tjene penger og få makt om jorden viser seg å være flat? Hele dette elitistiske sludderet tjener jo ingen hensikt. Alt det de anklager eliten for å ville fremme kunne eliten like gjerne fremmet på en flat jord.

Det er mye du ikke skjønner. De har fortalt deg at du er et pattedyr og av en eller annen grunn er du fornøyd med det. Eliten er påvirket åndelig som er av det onde. Jesus sa de hadde djevelen til far.

De kan ikke styre verden om folk tror på sannheten. Så de sprer om seg med løgner. Selv har de makten til å skjule så langt det lar seg gjøre. Sikkert mange som har dødd for å prøve å avsløre løgnene. Men folk faller jo fem på. De eier media og folket tror media forteller oss sannheten. De eier pengene som blir trykket ut. Vi vanlige blir bare mer og mer gjeldsslaver fordi vi ikke ser dette.

Se 11 minutt ut i denne videoen for å se hvem som trekker i trådene til verdens ledere. Eller se hele.

https://www.youtube.com/shared?ci=FLcT2RXKi4Y

Lenke til kommentar

 

Og atmosfæriske forhold vil heve bakken.

Men videoen til fyren som ser på fjell 34 (?) miles unna, den tar du med den rette streken og lange siktlinjen det krevde.

 

perspektiv på sjøen.

:hmm:

Er det sjøen som hever og senker seg i denne videoen jeg postet eller er det bakken som går under sjøen og opp igjen?

Fjell vil ikke ha desse illusjonenene. Der vil det bare være at intet teleskop kan se gjennom lag på lag med atmosfære. Noen dager kan man se lenger vekk enn andre. Er det tjukk tåke så ser man ikke lenger enn nesen din uansett om man bruker teleskop.

Lenke til kommentar

Det er mye du ikke skjønner.

Som man roper i skogen får man munnen full av kongler.

 

De har fortalt deg at du er et pattedyr og av en eller annen grunn er du fornøyd med det.

Hva annet skulle vi vært?

"Mammals are any vertebrates within the class Mammalia (/məˈmeɪli.ə/ from Latin mamma "breast"), a clade of endothermic amniotes distinguished from reptiles and birds by the possession of a neocortex (a region of the brain), hair, three middle ear bones and mammary glands."

 

Jeg er varmblodig, har ryggrad, den nevnte hjerneregionen, hår (om enn ikke så mye), mellomørebenene og melkekjertler.

Altså er jeg et pattedyr.

 

Er det noe av dette du ikke har? Eller liker du ikke navnet? Du kan sikkert finne på et annet navn, men jeg er rimelig sikker på at du vil finne det at uansett hva du kaller deg så er du fortsatt deg. Ingen forskjell, med andre ord.

Forhåpentligvis kalles du også menneske. Ikke ape. Eller amøbe. Eller sopp. Menneske. At du deler likheter med en overveldende stor andel dyr er ikke annet enn fakta. At du ikke liker sammenligningen endrer intet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fornekter seg ikke, godeste MaxRPM? Etter at du tapte dette med hastigheten på de forskjellige flymodeller, som jo beviser jorda alene - så bare går du videre? Eru helt bortreist?

 

Hvorfor diskutere dette videre, uansett hva du måtte komme med så hjelper jo ikke det når flytiden er hva den er?

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Tenkte i den forstørrelses-glass videone, for ett forstørrelsesglass fungerer ikke på samme måte som atmosfærisk linse.

Det er fordi det er ikke i en liten rund forstørrelsesglass du ser. Hvorfor drar denne vitenskapsmannen dette eksempelet frem?

 

Hva mener du?

 

Forstørrelsesglass (objektet ser større ut enn det er):

6805684432_08fb824d0d.jpg

 

Atmosferic lensing(objektet ser ut som det er høyere på horisonten enn det er):

 

pCJOn.png

 

Hvordan kan forstørrelsesglass(forstørrer obvjektet) illustrere atmisferic lensing("flytter" objektet) på en god måte?

Lenke til kommentar

pCJOn.png

 

Hvordan kan forstørrelsesglass(forstørrer obvjektet) illustrere atmisferic lensing("flytter" objektet) på en god måte?

Det er også verdt å merke seg fargeforandringen fra gul til rød. Dette er en effekt av hvitt lys som passerer gjennom et prisme. En fargeforandring som virker til å være fraværende i flatjords atmosfæriske linse. Det er rart med det...
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...