Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Falsk månestein funnet i museum i nederland.

Nasa fulgte aldri med på hvor steinene ble av etter de ble gitt bort ettersom de ga dem bort.

 

"The museum acquired the rock after the death of former prime minister Willem Dreesman in 1988"

Altså, fikk de aldri bekreftet noe med Dreesman.

 

"She said the space agency told the museum then that it was possible the country had received a rock: NASA gave moon rocks to more than a 100 countries in the early 1970s, but those were from later missions."

NASA sier at det er mulig det ble gitt en stein, men de verken bekrefter eller avkrefter at de har en ekte stein.

 

"Dreesman received it as a private gift on October 9, 1969 from then-US ambassador", altså ikke fra verken Neil eller Buzz.

http://www.brisbanetimes.com.au/world/dutch-museum-duped-by-moon-rock-20090827-f1gd

 

 

Men ettersom du er så glad i youtube kan jeg poste noen filmer:

Sjekk all fakta selv.

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

"Dere" har selv nektet å se youtube-videoer tidligere i tråden. Får se etterhvert om jeg ser på disse...

 

Det skal være mange steiner fra månen som mangler nå.

 

https://en.wikipedia.org/wiki/Stolen_and_missing_moon_rocks

 

Og de kan tydeligvis ikke ta en ny tur til månen for å finne flere.

 

Om å reise langs den antarktiske sirkelen: det er en ide som ville fungert. Men turismen foregår slik at ansatte ved basene og andre, fraktes i militærfly uten vinduer for passasjerene. Og de settes deretter av ved en base. Som naturlig nok er slik de forventer at den skal være. Eller det er skigåere. Skip og fly skal tilhøre militæret eller være under kontroll av militæret.

 

I historien om Cecilie Skog og Ryan Waters hevdes det at et fly satte dem av på Berknerøya, og de gikk deretter sørover mot Sørpolen og videre til McMurdo station.

Jeg klarer ikke helt å verifisere hvor Berkner Island skal ligge på et reelt kart, altså hvor det ligger på den antarktiske sirkelen. Men det er ikke utenkelig at den ligger helt på den andre sida av issirkelen, altså veldig langt fra der hvor de tror de har gått.

Lenke til kommentar

Det er mange man ikke har oversikt over ja, fordi NASA ikke sporer stenene ettersom de har gitt de bort så andre kan gjøre som de vil med de.

Det er ikke veldig rart om slike blir borte på sikt, enten på lager eller stjelt av noen eller solgt.

Hvorfor dra til månen og tilbake for å gi bort steiner? Er jo ikke akkurat billig.

 

Ang filmer, så er det ditt valg, men jeg har skrevet litt om det også og linket til en annen artikkel som har undersøkt litt mer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Om å reise langs den antarktiske sirkelen: det er en ide som ville fungert. Men turismen foregår slik at ansatte ved basene og andre, fraktes i militærfly uten vinduer for passasjerene. Og de settes deretter av ved en base.

Før du sprer enda mer falsk informasjon, så vil jeg råde deg til å gjøre et kjapt søk på hva slags fly som har landet på Antarktis :)

Lenke til kommentar

"Dere" har selv nektet å se youtube-videoer tidligere i tråden. Får se etterhvert om jeg ser på disse...

Jeg har sett videoene deres og er fortsatt lite imponert.

 

Det skal være mange steiner fra månen som mangler nå.

Hvilken betydning har det for de som er igjen?

 

Om å reise langs den antarktiske sirkelen: det er en ide som ville fungert. Men turismen foregår slik at ansatte ved basene og andre, fraktes i militærfly uten vinduer for passasjerene. Og de settes deretter av ved en base. Som naturlig nok er slik de forventer at den skal være. Eller det er skigåere. Skip og fly skal tilhøre militæret eller være under kontroll av militæret.

Dette er tåkeprat.

At det flyes militærfly dit skal jeg ikke nekte for men det flyes også en del sivilt.

At ingen så mye som gjør et halvhjertet forsøk på å faktisk bevise at jorda er flat med instrumenter, vitenskapelig utstyr eller i det minste ved å foreta landmålinger selv skjønner jeg ikke.

Eller jeg skjønner det for de som har ideen og sprer dem har ingen interresse av å bevise noe som helst, kun å lure folk med billige triks.

 

I historien om Cecilie Skog og Ryan Waters hevdes det at et fly satte dem av på Berknerøya, og de gikk deretter sørover mot Sørpolen og videre til McMurdo station.

Jeg klarer ikke helt å verifisere hvor Berkner Island skal ligge på et reelt kart, altså hvor det ligger på den antarktiske sirkelen. Men det er ikke utenkelig at den ligger helt på den andre sida av issirkelen, altså veldig langt fra der hvor de tror de har gått.

Berknerøya ligger i hvertfall på globusen så den saken er grei.

Men hvordan har de kunnet gått så ufattelig mye lengere en de trodde når de havnet der de skulle?

 

Nei det er ikke noe tvil om hvem det er som driver konspirasjon her, og det er ikke de som vet at jorda er rund.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Porcius, om det så er så mye som en eneste flight ved sydpolen (Sydney-Johannesburg) så burde dette være nok til at du får deg en aha-opplevelse

 

MaxRPM, soloppgangen på den 22. vil være 90 grader øst. Solnedgangen vil være 270 vest. Bare sjekk det selv, det er en uke til, og slik vil også være for de som bor i Rio, (skiller bare et par grader). Dette går ikke OL jorda er flat. Jeg er forundret over at jeg må forklare deg dette så mange ganger. Igjen, sjekk selv den 22. og sammenlign gjerne med din egen modell. Du tar feil, rett og slett

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja ytterringen blandt normale kalt antarktis er beskyttet av militære med våpe, folk blir flydd inn i millitærfly uten vinduer for å lures til å tro de er på sydpolen, kjendispar går 40000km feil istedenfor vesentlig kortere distanse på 900km over antarktis, altså over 40 ganger lengere en planlagt uten å mærke det.

Vitenskapen som motsier en flat jord er en pågående svindel.

Det jukses med passasjerfly og flyruter på den sørlige halvkule for late som jorda er rund.

Romfergen Colombia gikk i oppløsning da den blei dyttet fra et fjell for å fake en tilbakekomst fra rommet.

Og alt de har å komme med er en spyttende geit.

Jo det må jo bare være sant.

 

Med alle de andre store hemmelighetene finnes det alltid noen som er villige til å prate om det de har opplevd, noen skriver bøker og andre driver aktivisme mot det de tidligere var med på mens værdens største pågående svindel er det ikke så mye som en person som er villig til å stå fram og avsløre hva som foregår, ingen som forteller om bakteppet for alle rakettoppskytingene, de over 100 romferge flightene eller andre viktige momenter rundt denne svindelen.

Har det aldri slått dere at det enkleste ofte er det beste, at romfart foregår, at jorda er rundt og at vi er en del av et solsystem med en stjerne i midten med planeter rundt.

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

I dag ved frokostbordet, så hadde jeg en liten prat med min Brasilianske kollega. MaxRPM hevdet for noen sider tilbake at flighter fra sør i Afrika som skulle til Sør-Amerika mellomlandet i Nord-Afrika for å fylle fuel. Siden han flyr fra Rio til Luanda hver gang han skal til og fra båten, så jeg spurte ham om dette stemte. Han kan bekrefte at flighten er direkte, så da er jo den saken grei? Han lo godt da jeg spurte ham om det gitt :p

Her er et flat jord kart, som hittil er det som virker som å være det mest "offisielle" fra FE-campen:
(EDIT: Oi, bildet ble lite når det ble postet slik, men klikk på det for å få se det større og med de strekene jeg har tegnet)
post-156855-0-54362200-1473922336_thumb.jpg

Rød strek: Luanda - Rio: 10t 50min

Hvit strek: Luanda - Frankfurt: 8t 35min (denne tar jeg)
Lilla strek: Sydney - Johannesburg: 13t 20min

Ser dere (Max og Porcius) at dette ikke funker? Ser dere hvorfor?


Her er også en video fra QF63 som noen ganger går langs Antarktis. Som du ser, så flyr de ikke over Asia i alle fall:



Btw, Porcius, skulle ikke du tracke denne flighten? Den forlot Sydney for mange timer siden nemlig
Sånn, nå kan du følge QF63. 
https://www.flightradar24.com/data/flights/qf63/#b015524
 

Jo, bare hyggelig, ikke noe å takke for ;) Endret av bshagen
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Flat jordere kommer til å holde på til de får håndfaste fakta.

Det er jo det du og dere har blitt oppfordret til nå i en aldri så liten evighet! Vi sier: Gå å sjekk selv!

Men å bestille et helt standard teleskop på Amazon virker til å sitte langt inne. De koster fra cirka $40 og oppover. Investerer du litt mer (kanskje $150) får du noe som er godt nok til å parkere absolutt alle som er uenige med deg. Om du har rett, selvfølgelig.

Og, om du virkelig kjøper smart, så kan du benytte samme instrument til å sjekke om du kan se ting som allerede har forsvunnet over horisonten.

 

Men - med den motviljen til å lære fra virkelighetenskulle man jo nesten tro dere er redd for hva dere vil finne.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

MaxRPM:

Utsagnet om at du liker å forske selv faller i grus inntil du finner en ball og et kamera.

En "vanlig mann" kan ikke forske, vet du. Det må masse penger til. Tillatelser. Kunnskap hinsides hva vi dødelige har innen rekkevidde. Det er da tross alt ikke slik at man bare kan gå å kjøpe seg et teleskop for å se opp på himmelen. Jeg mener - ærlig talt. Da kunne jo hvem som helst funnet ut hva som helst.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

Det er jo det du og dere har blitt oppfordret til nå i en aldri så liten evighet! Vi sier: Gå å sjekk selv!

Men å bestille et helt standard teleskop på Amazon virker til å sitte langt inne. De koster fra cirka $40 og oppover. Investerer du litt mer (kanskje $150) får du noe som er godt nok til å parkere absolutt alle som er uenige med deg. Om du har rett, selvfølgelig.

Og, om du virkelig kjøper smart, så kan du benytte samme instrument til å sjekke om du kan se ting som allerede har forsvunnet over horisonten.

 

 

 

Jeg tror vi kan regne med at det har blitt hevdet at "atmospheric lensing" bryter ned lyset akkurat i det det har nådd maksavstanden sin :grin2:

 

Forøvrig er det jo morsomt at MaxRPM ikke viser fram videoer der menneskemodellene har kroppshøyde på ca 1/4-del av klodediameteren lenger. Kanskje har til og med han skjønt at enten jorda er flat eller rund så er den større enn 8m i diameter? Blir drøyt når perspektivspesialisten hans my perspective laller om hvordan perspektivet ser ut fra 2000-3000 kilometers høyde og later som om man vil se det samme der oppe fra som fra rett over havflaten. Nåja surstoffmangelen i Sør-Afrika ser jo ut til å være like stor som på denne høyden om ikke annet.

 

Nå er han over på idiot777 som finner opp nye atmosfæriske fenomen som bygger på gjennomtenkte postulater som "husk at lys alltid brytes nedover". Det idiot777 forbigår i stillhet er jo at lyset i forstørrelsesglasset hans brytes inn mot glassets akse og dermed oppover i glassets nedre del. Mulig at det kan spille inn på forsøket hans?

 

Litt morsomt er det vel også at en som utfra nicket skal ha greie på rotasjon, ikke finner ut av seg selv at når jorden roterer en omdreining rundt sin egen akse på 24 timer, mens månen bruker en hel måned (bombe!) på å rotere rundt jorda så er det jordrotasjonen som dominerer og det vil derfor se ut fra jorda som om månen roterer rundt oss i motsatt retning av den den faktisk roterer i. Da er det også mulig at måneformørkelse kommer nedenfra og opp samtidig som at månen går ned. Dersom MaxRPM hadde hatt bare et snev av den forskertrangen han skryter på seg, så hadde han antagelig søkt opp flere videoer av den samme formørkelsen og sett formørkelsen kommer inn fra flere forskjellige vinkler, avhenig av hvor på kloden videoen stammer fra. I Brisbane kommer den selvsamme måneformørkelse ovenfra og ned.... Og skulle du ha sett: Dette passer jo uhyggelg godt med at de som står på den andre siden av en jordkloden rent fysisk står opp ned.

Lenke til kommentar

Vi må bryte ned bedrag og sataniske tankebygninger.

 

Kommentarene fra rund-jord-folk motsier hverandre litt. I en diskusjon hos flat earth society sier de om ruta mellom Sydney og Johannesburg at ingen fly flyr over Antarktisk pga stråling og andre mystiske ting.

Mens i kommentarene under bs sin video over de ytre deler av Antarktis, sier en rund-jorder at det er flere fly som jevnlig flyr over Antarktis. En kjedelig motsigelse der...

 

Sier ikke at skiløpere går mye lengre uten å merke det, men at de blir fløyet til et sted som ligger i et ok forhold til Sydpolen. De vet bare ikke hvor de er. Sydpolen ligger ikke ved 18.30-merket på klokka som en skulle tro, men ved 18.45-merket syd for Scott og McMurdo-basene.

 

Her er et eksempel på skiløpere som prøver å nå Sydpolen fra en base som i realiteten ligger kanskje 40.000 km unna Sydpolen.

 

Lenke til kommentar

...

 

Sier ikke at skiløpere går mye lengre uten å merke det, men at de blir fløyet til et sted som ligger i et ok forhold til Sydpolen. De vet bare ikke hvor de er. Sydpolen ligger ikke ved 18.30-merket på klokka som en skulle tro, men ved 18.45-merket syd for Scott og McMurdo-basene.

 

...

 

Men den lengre flydistansen den merker de altså ikke?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...