Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er diameteren til den flate jorden? 

 

Siden den flate jorda "bretter seg ut" på begge sider fra Nordpolen, må diameteren være omtrent det dobbelte av den antatte diameteren på en globe.

http://www.universetoday.com/15055/diameter-of-earth/

 

Å regne ut lengden på den store issirkelen som omgir alt... Vi snakker jo da om kolossale forhold.

 

Det sies at domen er 10 mil oppe i lufta, kanskje der hvor de sier at det er et "Van Allen strålingsfelt".

 

Bare et naturbilde som jeg fant...

 

cascade-Saddle-Ice-circle-2-692x458.jpg

Lenke til kommentar

Jeg tar meg til takke med å tro på observerbar og beviselig vitenskap. Den dagen du kommer med utregninger, et nøyaktig kart og troverdig fakta, så skal jeg vurdere å se på denne teorien deres. Men dette er noe verken du eller Porcius har klart å bidra med i denne tråden, ei heller vil komme til å bidra med i framtiden.

Er merkator kartet riktig i forhold til distanse. Hvorfor oppfører det seg sånn som det her?

 

https://www.youtube.com/shared?ci=vA-C4LsD5Z8

Lenke til kommentar

 

Jeg tar meg til takke med å tro på observerbar og beviselig vitenskap. Den dagen du kommer med utregninger, et nøyaktig kart og troverdig fakta, så skal jeg vurdere å se på denne teorien deres. Men dette er noe verken du eller Porcius har klart å bidra med i denne tråden, ei heller vil komme til å bidra med i framtiden.

Er merkator kartet riktig i forhold til distanse. Hvorfor oppfører det seg sånn som det her?

 

https://www.youtube.com/shared?ci=vA-C4LsD5Z8

 

 

Vet du hva en meridian er? 

 

Er det forresten du som har lagd den filmen? Morsomt at det første punktet han pekte til, lå fint plassert midt i bibelbeltet :p 

Lenke til kommentar

Ligger sola innenfor eller utenfor domen? 

 

Omkretsen av issirkelen vil jo isåfall være 80.000km?

 

Ligger sola og månen innenfor eller utenfor domen? Ifølge alle kilder ligger sola og månen innenfor domen, ikke så langt ovenfor skyene (når det er skyer...)

Av og til kan vi oppfatte sola og månen som veldig nære og store.

 

FullMoon660.jpg

 

Kan noen ganger se ut som månen henger like bak ei treklynge, for eksempel.

Lenke til kommentar

Skulle ikke månen vært knøttliten på det bilde om deres forklaring var riktig?

Hvorfor ser det ikke ut som sola er nærmere når man flyr over skyene? Man burde jo flydd over sola noen ganger om den er rett over skyene.

Og hvordan lyser den opp halve jorden fra litt over skyene?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

 

Jeg tar meg til takke med å tro på observerbar og beviselig vitenskap. Den dagen du kommer med utregninger, et nøyaktig kart og troverdig fakta, så skal jeg vurdere å se på denne teorien deres. Men dette er noe verken du eller Porcius har klart å bidra med i denne tråden, ei heller vil komme til å bidra med i framtiden.

Er merkator kartet riktig i forhold til distanse. Hvorfor oppfører det seg sånn som det her?

 

https://www.youtube.com/shared?ci=vA-C4LsD5Z8

 

Testet det samme, på både google maps og google earth, det er akkurat samme punkter og rute på begge:

 

post-27317-0-96193900-1473861647_thumb.png

 

post-27317-0-16460000-1473861687_thumb.png

 

Virker det litt mer logisk da?

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skulle ikke månen vært knøttliten på det bilde om deres forklaring var riktig?

Hvorfor ser det ikke ut som sola er nærmere når man flyr over skyene? Man burde jo flydd over sola noen ganger om den er rett over skyene.

Og hvordan lyser den opp halve jorden fra litt over skyene?

 

Nei, sola og månen ser ulike ut etter hvilken tid på året det er, hvilken månefase...

Hvis jorda derimot går i bane rundt sola, er den avhengig av å ha nøyaktig samme bane hele tida for ikke å kollidere, og beholde samme temperatur.

 

Sola er ikke nødvendigvis rett over skyene, men et sted over.

Hvis du ser på tidssonene, er det ikke helt riktig at halve jorda blir opplyst om gangen. Om du har ei lyspære i taket behøver ikke den være veldig stor for å lyse opp et stort område.

Lenke til kommentar

 

Skulle ikke månen vært knøttliten på det bilde om deres forklaring var riktig?

Hvorfor ser det ikke ut som sola er nærmere når man flyr over skyene? Man burde jo flydd over sola noen ganger om den er rett over skyene.

Og hvordan lyser den opp halve jorden fra litt over skyene?

 

Nei, sola og månen ser ulike ut etter hvilken tid på året det er, hvilken månefase...

Hvis jorda derimot går i bane rundt sola, er den avhengig av å ha nøyaktig samme bane hele tida for ikke å kollidere, og beholde samme temperatur.

 

Sola er ikke nødvendigvis rett over skyene, men et sted over.

Hvis du ser på tidssonene, er det ikke helt riktig at halve jorda blir opplyst om gangen. Om du har ei lyspære i taket behøver ikke den være veldig stor for å lyse opp et stort område.

 

 

Men hvor høy er denne domen over nordpolen? 

Lenke til kommentar

Ei pære i ett rom vil lyse opp hele rommet og være synlig fra hele rommet, helt motsatt av hvordan solen i din verden fungerer, som bare lyser opp deler og er ikke synlig mer enn halvparten av tiden og forsvinner under "gulvet" om man går for langt unna, selv om det fortsatt henger i taket.

Og ja, jorden går i bane rundt sola og har  ~samme bane hele tiden.

 

"ikke så langt ovenfor skyene" mente du den var, hva er "ikke så langt"?

10 meter er ikke så langt, 10 mil er heller ikke så langt.

 

Og jo, ~50% av jorden er opplyst av gangen.

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Og hva er virkeligheten? At vi er tilfeldig skapt i et univers som er 13 milliarder år det de siste 100 000 årene ble mennesker som tenkte og observerte dette.

Då må jeg spørre, er det mere virkelig at en skapning som er i stand til å skape hele universet blei til helt tilfeldig av seg selv for så å skape universet ut av ingenting?

 

Og videre finner ut at det må en sånn fin tuning av at universet skal eksisterer sånn det gjør.....

Hva om det er den andre veien, at alt har tilpasset seg hverandre for å bli sånn det er i dag?

 

at man må ty til multivers. Av trillioner av univers er dette universet det som akkurat gikk. Er ikke dette å dra strikken enda lenger enn den allerede var?

Nå blander du teorier og hypoteser her.

Det er ingenting som sier at det ikke kan være flere universer samtidig som vi hverken kan bevise eller motbevise at det er sånn.

I allefall er ikke Big Bang teorien basert på multivers og således holder med et univers.

 

Men nå trodde jo du på en flat jord med en dom over, hvor passer solsystemet, stjernene og galaksene inn i flat jord hypotesen?

 

Hva er det neste, siden matematikken for tilfeldig evolusjon ikke går opp. At Aliens plantet liv her på planeten?

Hvor får matematikken tidlig evolusjon ikke til å gå opp?

Her har du en liten videosnutt som handler om hva som kunne ha skjedd før selvreplikerende molekyler blei til encelle organismer.

 

Jeg tar meg til takke med Jesus. Gir meg full forståelse av menneskets oppførsel.

Du er klar over at den bibelske Jesus er et fantasifoster laget av menn som aldri møtte han.

Ingen av de som skrev om Jesus hadde noen sinne møtt mannen de skrev om så ikke usansynlig at det er mye fri fantasi med i bildet.

De venta faktisk med så skrive noe som helst om han til rundt 70 år etter at han var død.

Blir litt som å skulle starte dokumentasjonen av 2. verdenskrig omtrent nå.

Lenke til kommentar

Hvem lagde gud, eller hvor kommer gud fra?



Du er klar over at den bibelske Jesus er et fantasifoster laget av menn som aldri møtte han.

Ingen av de som skrev om Jesus hadde noen sinne møtt mannen de skrev om så ikke usansynlig at det er mye fri fantasi med i bildet.
De venta faktisk med så skrive noe som helst om han til rundt 70 år etter at han var død.
Blir litt som å skulle starte dokumentasjonen av 2. verdenskrig omtrent nå.

 

Mtp. levealder blir det mer riktig å vente til neste generasjon har vokst opp med å begynne å dokumentere :)



Endret av aklla
Lenke til kommentar

Tviler du på at Gud satte lys under himmelhvelvingen for å vise tider og høytider? Israelittene skulle feire nymåne. Det var ettersom de så tegnene på himmelen. Vår romerske kalender er ikke i direkte sammenheng med månefasene.

 

"Global flight patterns"

 

sci-am-600px.jpg

 

Som vi enkelt ser er det svært få flygninger som beveger seg mot det antarktiske området.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...