Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

 

MaxRPM, du skjønner dette virkelig ikke du?

Sola kommer til å stå opp i direkte øst på hele planeten. Finn frem kompasset ditt og sjekk den 22. og sett dette opp mot den flate modellen. Du vil se med en gang at dette ikke vil fungere, og at det tull fra ende til annen

Nei jeg forstår ikke at alle på jorden vil se direkte øst på en jordklode nå. Jeg kan forstå at alle vil ha 12 timer sol nå. Og de ved ekvator vil se solen direkte over seg midt på dag. For å se solen midt på dag, må de tilte hodet 90 grader som en sverdsluker.

Men alle som bor nord for tropic of cancer må hele tiden se sørøst for soloppgangen, til og med på sommeren. De som bor ved tropic of cancer om sommeren vil se solen rett opp 90 grader midt på dag om vinteren er det de som bor ved tropic of capricorn. Dette fungerer på en flat jord også. Men de som bor sør for tropic of capricorn vil ikke ha samme forholdene om vinteren. Har hørt det er 14 timer sol i new zealand om sommeren, dette kan ha med virkningen av solens spredning av lys på kanskje en kristendome over oss. Men aldri hørt det er 24 timer sol i Antarktis. Og mørket faller brått på selv på vinterstid i sør. Men her i nord så er mørket meget langsomt rundt sommerstid.

 

Men jeg kan garantere deg at dette vil skje den 22. september. Sjekk det ut selv med et kompass, og bli klokere

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Ser dere har funnet opp "law of perspective" som forklaring på at sola går ned og forsvinner bak horisonten.

Ville ikke et teleskop fort få sola tilbake igjen og ville ikke en kikkert forskyve solbedgangen til observatøren med kikkert med tanke på at sola er 480 mil over jorden?

Perspektiv vil få det til å se ut som sola går ned. Atmosfærisk linseeffekt vil blokkere sola ved solnedgang. Avstand vil gjøre det mørkt da solen har en viss avstand av lys. Se videoen av solnedgang i ørkenen noen sider tilbake. Så ser man solen bli liten ved solnedgang.

Da burde vel tid og sted for solnedgangen variere voldsomt med vær og atmosføriske forhold, noe den ikke gjør.
Lenke til kommentar

Utrolig vanskelig det skulle være å fortelle den fyren at modellen hans ikke passer med det vi observerer på himmelen da? Enda når jeg kan garantere ham om at sola vil gjøre "sånn og sånn" den 22 denne måneden, så rører han videre. Skulle ønske han i det minste kunne sjekke med et enkelt kompass når dagen kommer, men antar at dette er noe han ikke kommer til å gjøre. Så da er vi i gang igjen, da har det ikke skjedd osv... Utrolig frustrerende :(

Lenke til kommentar

Utrolig vanskelig det skulle være å fortelle den fyren at modellen hans ikke passer med det vi observerer på himmelen da? Enda når jeg kan garantere ham om at sola vil gjøre "sånn og sånn" den 22 denne måneden, så rører han videre. Skulle ønske han i det minste kunne sjekke med et enkelt kompass når dagen kommer, men antar at dette er noe han ikke kommer til å gjøre. Så da er vi i gang igjen, da har det ikke skjedd osv... Utrolig frustrerende :(

Bare de som bor ved tropic og cancer vil ha solen rett øst på en globe nå ved høstjevndøgn. Få faktaen dine rett for en globe.

 

https://www.youtube.com/shared?ci=CFctLmXBZPU

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Hvordan blir det med kalkulert hastighet til solen midtvinters og midtsommers kontra observert hastighet med utgangspunkt at solen er 4800km over jorda.

Regner med at sola burde rase avsted over himmelen over

Australia mens den putler seg bedagelig over nordafrika et halvår etter.

Dette burde være enkel regning med vinkelmålinger utover dagen når sola passerer over ettersom høyden er kjent.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

 

Utrolig vanskelig det skulle være å fortelle den fyren at modellen hans ikke passer med det vi observerer på himmelen da? Enda når jeg kan garantere ham om at sola vil gjøre "sånn og sånn" den 22 denne måneden, så rører han videre. Skulle ønske han i det minste kunne sjekke med et enkelt kompass når dagen kommer, men antar at dette er noe han ikke kommer til å gjøre. Så da er vi i gang igjen, da har det ikke skjedd osv... Utrolig frustrerende :(

Bare de som bor ved tropic og cancer vil ha solen rett øst på en globe nå ved høstjevndøgn. Få faktaen dine rett for en globe.

 

https://www.youtube.com/shared?ci=CFctLmXBZPU

Så hva skjer om du får soloppgangen i øst nå den 22.? Kommer du til å sjekke?

Lenke til kommentar

Og bare så det er sagt, om solen skal stå opp direkte øst på hele jorden, så begynner ting å vakle litt for deg, da dette krever endel flere soler (noe vi ikke observerer) og at kartet dere har laget bør få en fasong som ikke går opp i det vi måler den dag i dag. Håper du forstår at dette er noe du ikke får til. Og det kartet dere har idag, stemmer ikke det heller. Jeg jobber sør for ekvator, så dette veit jeg

 

Gi opp dette nå, gå ut den 22. og mål med et kompass, se at det jeg sier stemmer og begynn heller og funder på hvordan du får guden din til å gå opp på en globe

 

Edit: så kan du også forklare hvordan man kan fly fra Sydney til Johannesburg på 14timer uten mellomlanding. Dette kan du fly med Quantas

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Ja, jeg mener at de tilbad mange guder som de delvis diktet opp selv eller som var onde ånder, men at de kan ha hatt en rett forståelse av noen hovedelementer, som elementene i deres verdensbilde.

Men den guden du tilber, den har du ikke diktet opp selv eller er ikke ond ånd?

 

Det som passer med din tro kan de ha forstått rett. Men det som ikke passer med din tro, det har de diktet opp eller er onde ånder. Du narrer kanskje deg selv, men ikke meg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som vi har noen interresante flyrute på den sørlige halvkule jeg gjerne skulle hatt en flat jord forklaring på.

Denne er fra Australia til sørspissen av Afrika.

 

Så har vi denne flyruta.

https://www.metabunk.org/attachments/20160607-101534-jtqli-jpg.19397/

https://www.metabunk.org/attachments/20160607-101226-msprw-jpg.19396/

 

Som på flat jord kartet blir sånn.

20150703-151608-1j9wq.jpg

 

Så til deg maxRPM.

Som du sikkert ser så gir det ingen mening men det er mange sånne flighter på den sørlige halvkule nettop fordi på en rundt jord er dette korteste veien mellom 2 punkter og når man da i tillegg vet at private flytselskaper må tjene pengene sine selv så blir det det reneste tøv at flyselskjaper skal fly lange omveier for hver flygning de skal foreta bare for å delta i en stor scam.

Husk disse selskapene må tjene pengene sine selv og betale for drivstoffet sitt selv så det blir fort dyrt om man skal fly halve jorda unødvendog for å lure folk til å tro at jorda er rund.

Et annet tema er tida fligten tar kontra distansen de måtte ha flydd på en flat jord som heller ikke gir mening.

Det tar vesentlig lengere tid å fly halve jorda rundt i 900km/t en bare 9 timer og 10 minutter.

Vi venter i spenning på neste bortforklaring eventuelt stilltiende ignoranse som på en del andre spørsmål jeg har stilt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ser ut som vi har noen interresante flyrute på den sørlige halvkule jeg gjerne skulle hatt en flat jord forklaring på.

Denne er fra Australia til sørspissen av Afrika.

https://www.youtube.com/watch?v=UaIiw0uKE-s

 

Så har vi denne flyruta.

https://www.metabunk.org/attachments/20160607-101534-jtqli-jpg.19397/

https://www.metabunk.org/attachments/20160607-101226-msprw-jpg.19396/

 

Som på flat jord kartet blir sånn.

20150703-151608-1j9wq.jpg

 

Så til deg maxRPM.

Som du sikkert ser så gir det ingen mening men det er mange sånne flighter på den sørlige halvkule nettop fordi på en rundt jord er dette korteste veien mellom 2 punkter og når man da i tillegg vet at private flytselskaper må tjene pengene sine selv så blir det det reneste tøv at flyselskjaper skal fly lange omveier for hver flygning de skal foreta bare for å delta i en stor scam.

Husk disse selskapene må tjene pengene sine selv og betale for drivstoffet sitt selv så det blir fort dyrt om man skal fly halve jorda unødvendog for å lure folk til å tro at jorda er rund.

Et annet tema er tida fligten tar kontra distansen de måtte ha flydd på en flat jord som heller ikke gir mening.

Det tar vesentlig lengere tid å fly halve jorda rundt i 900km/t en bare 9 timer og 10 minutter.

Vi venter i spenning på neste bortforklaring eventuelt stilltiende ignoranse som på en del andre spørsmål jeg har stilt.

https://www.youtube.com/shared?ci=lKfC_-kNVeM

Lenke til kommentar

Der var det ja.

Når noe ikke passer roper de bare conspirasjon og forsøker å bortforklare det hele.

 

BTW. litt morsomt at han som var passasjer sier 6,48 i videoen "i didn`t proove anything"

However flyturen tok ikke mere en 11 timer så distansen flydd er altså den påståtte og ikke flat jord kilometer.

Endret av perpyro
Lenke til kommentar

Dette her er et stort tema. Men har sporet noen flyruter allerede, ca. 15. (Let flight tracker find a random flight for you). Ingen av disse var over Sydpolen, men det var heller en tendens at de svingte oppom Nordpolen.

Noe som er naturlig hvis Nordpolen er verdens sentrum.

 

På en flat jord ville Titanic ha tatt en sving rundt halve Nordpol-isen. Og det forklarer bedre hvorfor det var så mange isfjell der.

 

På sidene av Gleason map (flat earth map) står det forklart solvervene (solstices).

 

51xbFAAvbmL.jpg

Lenke til kommentar

Dette her er et stort tema. Men har sporet noen flyruter allerede, ca. 15. (Let flight tracker find a random flight for you). Ingen av disse var over Sydpolen, men det var heller en tendens at de svingte oppom Nordpolen.

Noe som er naturlig hvis Nordpolen er verdens sentrum.

 

På en flat jord ville Titanic ha tatt en sving rundt halve Nordpol-isen. Og det forklarer bedre hvorfor det var så mange isfjell der.

 

På sidene av Gleason map (flat earth map) står det forklart solvervene (solstices).

 

 

Er konseptet tilbud/etterspørsel virkelig så vanskelig å forstå?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...