Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

"Solen skal alltid stå opp i sørøst og nord for tropic of cancer. Synes solen går i en bue på himmelen"

- Jasså, så det synes du det MaxRPM. Vel, se på 22 september i år da vel? Så skal du se at den står opp direkte øst. 
Forøvrig så kan jeg fortelle deg at sola står opp i nordøst om sommeren, og sørøst om vinteren. Så argumentet ditt holder ikke helt, når det du sier ikke er det som er observert

EDIT: Dette gjelder for Norge som lokasjon, dog soloppgangen vil være lik som samtlige lokasjoner på vår-/høstjevndøgn.

Kan det være at du maxRPM bare ikke skjønner hvordan dette virker, og derfor bare skyver det unna?

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Sorry Clock men i tilfelle flat jord duoen ikke ville klikke på linken din så legger jeg ut selve videoen her.

https://www.youtube.com/watch?v=uexZbunD7Jg

Så den og linken til clock. Har forklaring på det meste. Ta heller en og en så skal jeg forklare.

Solen skal alltid stå opp i sørøst nord for tropic of cancer. Synes solen går i en bue på himmelen. Men ikke en sånn bue man skal ha om man se på en globus og den tilten den har. Om solen og månen er 3000 miles oppe er litt vansklig å regne ut for den vanlige mann. Man må nesten vite hvor stor den er også. Månen viser bare en side selv på en flat jord også. Folk i nord vil se månen en vei. Og folk i sør vil se dette opp ned. Når det gjelder de sørlige konstellasjonene. Man kan ikke se alle de sørlige konstellasjoner samtidig slik man kan med de nordlige konstellasjoner på en flat jord om vinteren i nord når det er mørkt mesteparten av tiden. Er litt dårlig på å forklare men har videoer som utdyper det. Så hva er det du vil vite en for en? Om du vil bare ta alle på en gang uten å gå i dybden. Da er du ikke interessert i svar. Jeg vet svarene for en globe. Men jeg finner dem ikke bevisverdig lenger. Spesielt når vi har med løgnaktige myndigheter å gjøre.

Kan du forklare hvorfor ingen kan se sola når det er mørkt når den tross alt er på himmelen hele tida i en direkte linje fra alle steder på jorda.

Ja ganske enkelt hvorfor kan jeg ikke se sola nå men må vente til den kryper over horrisonten?

Lenke til kommentar

Et lite aspekt som bekymrer meg med flat jord hypotesen er den helsebringende effekten av å ha en 51,2 km stor åpen uskjermet fusjonsreaktor hengende 480 mil over hodet.

Spredning av radioaktive partikler i skydekket ville bli enormt i løpet av kort tid og jorda ville blitt steril ganske fort.

Regnskyllene ville fått regnskyllene rundt Chernobyl i slutten av april 1986 til å se barnslige ut med tanke på radioaktivt nedfall.

Men nå er vi hverken selvlysende eller utdødde så hvor blir all denne radioaktiviteten av?

Endret av perpyro
  • Liker 1
Lenke til kommentar

"Solen skal alltid stå opp i sørøst og nord for tropic of cancer. Synes solen går i en bue på himmelen"

 

- Jasså, så det synes du det MaxRPM. Vel, se på 22 september i år da vel? Så skal du se at den står opp direkte øst.

Forøvrig så kan jeg fortelle deg at sola står opp i nordøst om sommeren, og sørøst om vinteren. Så argumentet ditt holder ikke helt, når det du sier ikke er det som er observert

 

EDIT: Dette gjelder for Norge som lokasjon, dog soloppgangen vil være lik som samtlige lokasjoner på vår-/høstjevndøgn.

 

Kan det være at du maxRPM bare ikke skjønner hvordan dette virker, og derfor bare skyver det unna?

Se bare på globusen din. Og sett den til høstjevndøgn. Er solen midt på jordkloden og sprer lyset derifra så vil du se den i sørøst så vil den være enda mer sør midt på dag fordi tilten får Norge til å være mer opp på toppen av kloden. Så vil Norge tilte enda mer opp på toppen av kloden ved solnedgang. Og det betyr at du ser enda mer sørvest enn du har sett sørover midt på dag og på morgenen ved solnedgang. Dette stemmer ikke med det jeg observerer. Synes jeg må kikke nordøst ved soloppgang og nordvest ved solnedgang til og med nå.

Lenke til kommentar

Et lite aspekt som bekymrer meg med flat jord hypotesen er den helsebringende effekten av å ha en 51,2 km stor åpen uskjermet fusjonsreaktor hengende 480 mil over hodet.

Spredning av radioaktive partikler i skydekket ville bli enormt i løpet av kort tid og jorda ville blitt steril ganske fort.

Regnskyllene ville fått regnskyllene rundt Chernobyl i slutten av april 1986 til å se barnslige ut med tanke på radioaktivt nedfall.

Men nå er vi hverken selvlysende eller utdødde så hvor blir all denne radioaktiviteten av?

Så du mener på at ved eksakte kalkulasjoner av miles og kilometer så har man mer korrekt? Kanskje du kan kalkulere om hvilken fart månen har fra siste del av halvmåne til første del av halvmåne når jorden raser hver dag sitt løp rundt solen i 65 000 miles per time. Månen må da senke farten i forhold for fra å være 237000 miles foran jorden til å være 237000 miles bakom jorden på jordens reise rundt solen. Så må den øke farten for å komme foran jorden igjen og bli fullmåne og siste del av halvmåne.

 

Tror flat jordere ikke tror på solen som en fusjonerende ball med sin egen gravitasjon. Solen månen og stjernene holdes oppe av et medium der oppe. Nikola Tesla kalte det "Aether". Lettere enn luft men likevel kan holde solen månen og stjernene i bane. Solens varme kan være et resultat av magnetisme. Samme med Flo og fjære.

Lenke til kommentar

Men hvor var sola klokka 0556 i morrest?

Hvorfor kunne jeg ikke se den svakt da?

480 mil over bakken burde den være synlig fra min possisjon.

Perspektiv og atmosfærisk linseeffekt er noe jeg hviler dette på. Det er en god forklaring mener nå jeg. Kurven er verre da tre fjelltopper, en langt unna deg og en til enda lenger unna og en til enda lenger unna der igjen synes å være på lik linje med hverandre, mens kurven egentlig skal gjøre de to fjelltoppene lengst unna ute av syne fordi den første fjelltoppen har en rygg som skal blokkere synet av de andre. Ja da er kurven problematisk for min del.

Lenke til kommentar

 

Et lite aspekt som bekymrer meg med flat jord hypotesen er den helsebringende effekten av å ha en 51,2 km stor åpen uskjermet fusjonsreaktor hengende 480 mil over hodet.

Spredning av radioaktive partikler i skydekket ville bli enormt i løpet av kort tid og jorda ville blitt steril ganske fort.

Regnskyllene ville fått regnskyllene rundt Chernobyl i slutten av april 1986 til å se barnslige ut med tanke på radioaktivt nedfall.

Men nå er vi hverken selvlysende eller utdødde så hvor blir all denne radioaktiviteten av?

Så du mener på at ved eksakte kalkulasjoner av miles og kilometer så har man mer korrekt? Kanskje du kan kalkulere om hvilken fart månen har fra siste del av halvmåne til første del av halvmåne når jorden raser hver dag sitt løp rundt solen i 65 000 miles per time. Månen må da senke farten i forhold for fra å være 237000 miles foran jorden til å være 237000 miles bakom jorden på jordens reise rundt solen. Så må den øke farten for å komme foran jorden igjen og bli fullmåne og siste del av halvmåne.

Tror flat jordere ikke tror på solen som en fusjonerende ball med sin egen gravitasjon. Solen månen og stjernene holdes oppe av et medium der oppe. Nikola Tesla kalte det "Aether". Lettere enn luft men likevel kan holde solen månen og stjernene i bane. Solens varme kan være et resultat av magnetisme. Samme med Flo og fjære.

Jeg trenger ikke å mene noe som helst da tallene er hentet rett ut av flat jord wikipedia, men det vil du naturligvis ikke diskutere.

 

Dette minner mere og mere på religion der vitenskapen må ta feil.

Forskjellen fra religion og flat jord hypotesen er at de religiøse har svar på alt i sin doktrine mens dere i flat jord kulten improviserer under veis.

Ikke er jeg interresert i hva det kan være som skaper varmen fra sola eller holder den oppe men teorier som alle med forståelse kan etterprøv eller falsifisere.

Aetheren til Nikolai Tesla er heller ikke dokumentert noen steder, snarere tverdt i mot er den avkreftet i eksperimenter med sollys om at sollys ikke trengte noe aether til å passere gjennom.

Det dere gjør er å finne på hypoteser og eventyr rundt det dere faktisk ser og kan observere uten bakgrunn i hverken vitenskap eller mattematikk.

 

Men svaret ditt anngående sola er litt tåkete hva dere tror sola er eller ikke.

Er sola en ball av flytende plasma basert på hydrogen som fusjonerer eller er den det ikke?

Lenke til kommentar

Og bare det at du ser sola stå i nordøst burde jo få deg til å begynne å lure litt på en flat jord, sola går vel ikke i bane nord for Norge vel? Hallooooo i luken

Jo. Bare se på en flat jord modell og solens bane nå skal være ved ekvator.

Så du sier at solen står opp i nordøst på sommeren i Norge? Gjelder det samme for de som bor syd for tropic of capricorn også da om vinteren at solen står opp i sydøst?

Lenke til kommentar

Ja, jeg mener at de tilbad mange guder som de delvis diktet opp selv eller som var onde ånder, men at de kan ha hatt en rett forståelse av noen hovedelementer, som elementene i deres verdensbilde.

 

Er du virkelig seriøs nå? Jeg kan ikke fatte logikken i det utsagnet der da opphavet til den kristne gud er identisk med opphavet til andre religioner, fortellinger som har gått i arv og utviklet seg. Hvis jeg skal tolke det i forhold til hva som står skrevet i bibelen så er den kristne gud en djevel som ønsker å påføre sin påståtte kreasjon, mennesket, størst mulig skade.

Lenke til kommentar

Ser dere har funnet opp "law of perspective" som forklaring på at sola går ned og forsvinner bak horisonten.

Ville ikke et teleskop fort få sola tilbake igjen og ville ikke en kikkert forskyve solbedgangen til observatøren med kikkert med tanke på at sola er 480 mil over jorden?

Perspektiv vil få det til å se ut som sola går ned. Atmosfærisk linseeffekt vil blokkere sola ved solnedgang. Avstand vil gjøre det mørkt da solen har en viss avstand av lys. Se videoen av solnedgang i ørkenen noen sider tilbake. Så ser man solen bli liten ved solnedgang.

Lenke til kommentar

MaxRPM, du skjønner dette virkelig ikke du?

Sola kommer til å stå opp i direkte øst på hele planeten. Finn frem kompasset ditt og sjekk den 22. og sett dette opp mot den flate modellen. Du vil se med en gang at dette ikke vil fungere, og at det tull fra ende til annen

Nei jeg forstår ikke at alle på jorden vil se direkte øst på en jordklode nå. Jeg kan forstå at alle vil ha 12 timer sol nå. Og de ved ekvator vil se solen direkte over seg midt på dag. For å se solen midt på dag, må de tilte hodet 90 grader som en sverdsluker.

Men alle som bor nord for tropic of cancer må hele tiden se sørøst for soloppgangen, til og med på sommeren. De som bor ved tropic of cancer om sommeren vil se solen rett opp 90 grader midt på dag om vinteren er det de som bor ved tropic of capricorn. Dette fungerer på en flat jord også. Men de som bor sør for tropic of capricorn vil ikke ha samme forholdene om vinteren. Har hørt det er 14 timer sol i new zealand om sommeren, dette kan ha med virkningen av solens spredning av lys på kanskje en kristendome over oss. Men aldri hørt det er 24 timer sol i Antarktis. Og mørket faller brått på selv på vinterstid i sør. Men her i nord så er mørket meget langsomt rundt sommerstid.

Endret av maxRPM
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...