Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Har ikke ork til å lese igjennom alt her igjen, skulle tro svarene TS har fått by now holdt i lange baner for kunne klare å innse realitetene.

 

Skjønner ikke hvorfor man skulle trenge å kjøpe ett teleskop engang, er det ikke bare å holde seg våken til 22-23 tiden på kvelden å titte opp på den RUNDE månen da? Eller mener man at den bare ser ut som en kule herifra men skulle man ta stigen opp å se den i profil så er den flat som klippet ut av papp? Hehe knegg.

 

Mest nærliggende forklaringen jeg har på alt dette er at TS trollolloller med oss alle her :)

Der verserer forskjellige teorier. Den mest vanlige er at den er en kule, men mye nærmere enn det man har fått vite av NASA. Disse mener også den er like stor som solen og følger et kretsløp noen tusen kilometer over jordplanet.

Også har du de som tror månen er et projisert bilde på himmelhvelvingen. Da altså projisert av en eller annen makt. Skal jeg gjette så ... NASA. Men man skjønner jo tegninga. Sistnevnte har også forsøkt blitt forklart med at derfor ser vi alltid det samme bildet projisert. Månen snurrer aldri.

 

 

hehe ja nei, hva skal man si. Det positive man kan hale ut av dette her er kanskje at verden blir ett litt mer spennende sted med slike spennende teorier, men selv en slik spennende teori merker jeg fort kan bli drepende kjedelig etter 11 sider av detta... :p

Lenke til kommentar

Gud skapte bibelen super kontroversiell, jeg mener så feilaktig og uten logikk at boken "spyr" deg i ansiktet, dette har han gjort for å få deg til å si "Dette stemmer jo ikke" istedet for å la deg si "Jeg liker å studere det virkelige mysteriet". Han er super smart, men ekstremt manipulerende.

 

Det er for å "spise" opp tida di.

Endret av VampireLord
Lenke til kommentar

 

Har ikke ork til å lese igjennom alt her igjen, skulle tro svarene TS har fått by now holdt i lange baner for kunne klare å innse realitetene.

 

Skjønner ikke hvorfor man skulle trenge å kjøpe ett teleskop engang, er det ikke bare å holde seg våken til 22-23 tiden på kvelden å titte opp på den RUNDE månen da? Eller mener man at den bare ser ut som en kule herifra men skulle man ta stigen opp å se den i profil så er den flat som klippet ut av papp? Hehe knegg.

 

Mest nærliggende forklaringen jeg har på alt dette er at TS trollolloller med oss alle her :)

Der verserer forskjellige teorier. Den mest vanlige er at den er en kule, men mye nærmere enn det man har fått vite av NASA. Disse mener også den er like stor som solen og følger et kretsløp noen tusen kilometer over jordplanet.

Også har du de som tror månen er et projisert bilde på himmelhvelvingen. Da altså projisert av en eller annen makt. Skal jeg gjette så ... NASA. Men man skjønner jo tegninga. Sistnevnte har også forsøkt blitt forklart med at derfor ser vi alltid det samme bildet projisert. Månen snurrer aldri.

 

Månen snurrer ikke, men den beveger seg faktisk litt. Det er sant at vi ikke kan se mer enn 50% av månen, men over tid så snur og vrir den seg akkurat bittelitt. Det vi totalt kan observere av månen fra jorda er ca 59% :)

 

Lunar_libration_with_phase_Oct_2007_450p

 

EDIT:

Og før noen kommer å sier "FAKE", så kan det være verdt å nevne at dette er eksperiment man kan gjøre på egenhånd, hvis man har tid og lyst til å registrere bevegelsene. Jeg veit noen av teleskopene man kan kjøpe i dag til hobbybruk kan bruke kamera, så da er det bare å sette seg ned og knipse bilder av månen over en liten periode, så kan man se selv. Kunne vært artig når jeg tenker meg om :)

 

Interessant, et lite spørsmål til TS; jeg jobber for tiden sør for ekvator (Angola). Hvorfor blir måne-syklusen "opp-ned" og omtrent midt på månen her nede?

 

Oslo akkurat nå:

http://www.timeanddate.com/moon/phases/norway/oslo

 

Luanda akkurat nå:

http://www.timeanddate.com/moon/phases/angola/luanda

 

Går ut ifra at "Flat Earth Society" har regnet ut alle månesykluser og har svar på nøyaktig hvordan månensyklusen er og hvor langt på vei til fullmåne den er til en hver tid uansett hvor man er på jorda og at dere har svaret på hvordan dette passer med modellen deres, med det vi observerer på himmelen? Her er det viktig å huske en ting, månesyklusen er ingen konspirasjon fra NASA, månen har vært observert og studert i tusenvis av år, med pinlig nøyaktighet.

 

Kan ikke si jeg noensinne har sett verken sola eller månen "fade" inn/ut som en diskokule akkurat, mulig jeg har vært for trøtt om morningen til å forstå hvordan de kan dukke opp over horisonten og ikke plutselig midt på himmelen  :wee: 

 

 

MaxRPM:

lalalala.jpg

 

Endret av bshagen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Skal me se. Tror det var Imsvale som nevnte noe om romfergen, at jeg mangler kunnskaper om den, Kan du vær så snill fortelle meg hvordan romfergen er festet til den digre oransje tanken, uten at dette festesystemet går ifra hverandre med den vekten begge har, spesielt når den skal skyte fart ut i rommet?

Søk også space shuttle hoax, det skal ikke mange videoer til for at du innser det er umulig.

Og du prøver hele tiden å si at jeg ikke vet hva gravitasjon er. Vel forskere vet ikke selv helt hva det er. Det må være en slags gravitasjonspartikkel i senter av jordkloden. Men partikkelen er ikke mulig å se. 

Flat jord er flat jord, du har ingen ting å falle imot annet enn den flate jorden, med mindre du er helium eller hydrogen.

Og du nevner at ISS må være sant for de har vist oss filmer der de viser oss at de er i vektløshet. Vel filmtriks har kommet en lang vei. 

De lager nesten alle filmer nå med  datagenererte bilder. Så slipper de bryderiet med å sende skuespillerer langt veis. Husker de gamle terminator filmene, synes å huske de var av de dyreste slaget på sin tid å produsere. Nå i desse dager hadde desse filmene kostet slikk og ingenting å lage. 

Se denne videoen og tenk deg om om Nasa har tatt denne teknologien for å spare penger på å lure massene.

https://www.youtube.com/watch?v=9e0D-eTl26E

 

Så over til bshagen sin kommentar på at man ikke kan se stjerner fra månen? Er ikke himmelen på månen beksvart på desse videoene de har lagt ut fra sine måneferder? Her er en video fra forskjellige Nasa folk, legg merke til Buzz Aldrin sin Frimurer-ring.

Og du tror denne SpaceX videoen er ekte? Jeg henvender deg til videoen jeg linket til Imsvale.

 

Fokkeslasken, du som så mannen ble gjennomsiktig. Så du heeele videoen på 1 time og 5 minutter? Du sier dette har med kraftig komprimering gjør noe med bildet, og da spesielt over tid. Så de la ut bildet da fem år etter det var filmet? Tror ikke du det kan ha med videomanipulering å gjøre? Er du så virkelig troende til alt Nasa gjør?

 

Jeg kan forstå dere at siden dere ikke tror på Gud, så må universet være ufattelig gammelt for at vi i det hele tatt skal starte å eksistere gjennom en hel rekke tilfeldigheter . Og da i en liten ubetydelig plass i universet begynte livet på jorden gjennom en rekke mutasjoner matematikere ikke får til å stemme med tidsrommet det skal ha skjedd på. Men likevel har skjedd, universet skal heller ikke ha startet slik vi kjenner det hadde det ikke vært for den minste av de minste sannsynligheter "fine tuned universe" universet vårt er. derfor er det en teori om det finnes milliarder av universer. Så vi lever i et multivers.

Men hallo, jeg tror på Gud, jeg tror på Jesus.  Jeg sier når jeg leser bibelen "Jeg liker å studere det virkelige mysteriet" Jeg mener de matematiske regelmessighetene i bibelen jeg har skrevet om tidligere, er et håndfast bevis i tilegg til troen jeg har.

 

Den der månen ser rund ut ja, men i hvilken form, har jeg sett den spinne rundt seg selv, nei, den er tilfeldigvis låst fast med ene side pekende mot jorden hele tiden. Likeså spinner jorden 360 og en brøkdel av 360 hver dag for at klokken 12 på dagen 1. Januar skal solen stå samme sted et eller annet sted i ekvator som den gjør 1. Juli. Om den ikke hadde spunnet denne ene brøkdelen av 360, så ville det vært midt på svarte natta.

Du bshagen i Angola, jeg har ikke svar akkurat nå på hvorfor halvmånen der er opp ned. Kanskje du har et svar sett ifra "spinnende ball" teorien. 

Lenke til kommentar

Skal me se. Tror det var Imsvale som nevnte noe om romfergen, at jeg mangler kunnskaper om den, Kan du vær så snill fortelle meg hvordan romfergen er festet til den digre oransje tanken, uten at dette festesystemet går ifra hverandre med den vekten begge har, spesielt når den skal skyte fart ut i rommet?

 

«Min mangel på fantasi og kunnskap er bevis på verdensomspennende konspirasjoner.» Du får spørre Nasa hvordan de festet tanken til romferga. Du foreslår med andre ord at romferga aldri kom seg opp i lufta uten å ramle fra hverandre. Sukk.

 

Gidder ikke lese mer, kamerat.

Lenke til kommentar

Vi vet jo såklart at den virkelige konspirasjonen her er blant konspirasjonsteoretikerne. Kjøper du virkelig disse mainstream teoriene de kommer opp med? De vil at vi skal tro at vi ikke har reist til Månen og at Jorden ikke er rund, og de er alle kjente medlemmer av Illuminati/Frimurerlosjen.

Lenke til kommentar

Fokkeslasken, du som så mannen ble gjennomsiktig. Så du heeele videoen på 1 time og 5 minutter? Du sier dette har med kraftig komprimering gjør noe med bildet, og da spesielt over tid. Så de la ut bildet da fem år etter det var filmet? Tror ikke du det kan ha med videomanipulering å gjøre? Er du så virkelig troende til alt Nasa gjør?

Ja, jeg så hele vidoen. Når jeg sier "over tid" så betyr det fra bilde til bilde. Ikke en degenerering over dager/måneder/år. I Europa er en standard film 25 bilder i sekundet, og "over tid" fra ett bilde til et annet blir 20 millisekunder. Altså, de komprimerer over tid i stedet for bare over en statisk situasjon i gjeldende bilde fordi det fungerer med det menneskelige øyet. Man gjør akkurat det samme med lyd i for eksempel mp3 format hvor man komprimerer etter ørets døvhet per frekvens. Når du har hørt en lyd, er øret døvt for denne lyden i gjennomsnittlig 300ms etterpå. Cirka 1/3 sekund rett etter. Øyet fungerer på samme måte. Men om man velger ut en sekvens, endrer hastigheten og volum (zoom) så blir det veldig hørbart (synlig).

Du må gjerne være uenig i dette, men det er faktisk hvordan man gjør det for å spare båndbredde.

Og en nærmere eksaminsjon av dette avslører ikke Illuminati, men funksjonell kompresjon som gjør at Spotify og Youtube fungerer med dagens overføringsteknologi.

 

Men - alt det tekniske som du helt åpenbart ikke vet noe om satt til side - at du tror folk med mer penger enn noe filmbudsjett tilgjengelig skulle kunne gjøre en slik amatørmessig feil som enhver idiot på gutterommet skulle kunne slite med å engang gjenskape ved å klippe sammen bilder vil gjøre, det overrasker meg mer.

 

Jeg mener - hvilken feil mener du de gjorde ved å vise at denne mannen egentlig ble gjennomsiktig? Skal vi være enige i at han ikke egentlig ble gjennomsiktig? Hva skjedde da? Photoshopperene ved NASA klarer ikke copy-paste? Illuminati? Occams barberhøvel barberte feil mann?

Lenke til kommentar

MaxRPM:

Det jeg mente var:

Flat_earth.png

 

Bildet over er kartet som oftest er brukt når det beskrives en flat jord. Sola og Månen går rundt som to kuler rundt i en ring på denne flate jorda. Burde vi to da se månen i forskjellige retninger på samme tidspunkt? Har dette blitt mappet ut av forskerne deres?

Enklere kanskje, er det samsvar mellom den Månen jeg ser sør for ekvator og den du ser hjemme i Norge når jorda er flat? Er dette noe du er i stand til å forklare meg?

Spørsmål nummer 2: Sola da? Hvordan dukker den opp over horisonten? Hvis den ikke er så langt unna og går i en rett bane i ring, hvorfor blir det ikke bare gradvis lysere inntil vi ser den, og hvorfor ser det ut som den "står opp" og "går ned"? Hvis jorda er flat, så skal den jo ikke stige/synke på himmelen slik? Månen gjør jo også det samme

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Men - alt det tekniske som du helt åpenbart ikke vet noe om satt til side - at du tror folk med mer penger enn noe filmbudsjett tilgjengelig skulle kunne gjøre en slik amatørmessig feil som enhver idiot på gutterommet skulle kunne slite med å engang gjenskape ved å klippe sammen bilder vil gjøre, det overrasker meg mer.

 

Amatører på Youtube som ser spøkelser istedenfor kompresjonsartefakter – det, av alle ting, tror man på uten spørsmål. Confirmation bias has aldri vært så sterkt.

Lenke til kommentar

 

Men - alt det tekniske som du helt åpenbart ikke vet noe om satt til side - at du tror folk med mer penger enn noe filmbudsjett tilgjengelig skulle kunne gjøre en slik amatørmessig feil som enhver idiot på gutterommet skulle kunne slite med å engang gjenskape ved å klippe sammen bilder vil gjøre, det overrasker meg mer.

 

Amatører på Youtube som ser spøkelser istedenfor kompresjonsartefakter – det, av alle ting, tror man på uten spørsmål. Confirmation bias has aldri vært så sterkt.

 

Og hvis du zoomer litt inn på veggene eller klærne, så vil du se at de er bygget opp av relativt store firkanter. Firkanter større enn punktene i bildet. Dette kan bare bety at hele filmsettet er laget med post-it lapper, og skuespillerene kler seg med post-it.

De kommer jo i så mange fine farger i dag.

 

Videokompresjon eller post-it?

 

Definitivt post-it lapper.

Lenke til kommentar

MaxRPM:

 

Det jeg mente var:

 

Flat_earth.png

 

Bildet over er kartet som oftest er brukt når det beskrives en flat jord. Sola og Månen går rundt som to kuler rundt i en ring på denne flate jorda. Burde vi to da se månen i forskjellige retninger på samme tidspunkt? Har dette blitt mappet ut av forskerne deres?

 

Enklere kanskje, er det samsvar mellom den Månen jeg ser sør for ekvator og den du ser hjemme i Norge når jorda er flat? Er dette noe du er i stand til å forklare meg?

 

Spørsmål nummer 2: Sola da? Hvordan dukker den opp over horisonten? Hvis den ikke er så langt unna og går i en rett bane i ring, hvorfor blir det ikke bare gradvis lysere inntil vi ser den, og hvorfor ser det ut som den "står opp" og "går ned"? Hvis jorda er flat, så skal den jo ikke stige/synke på himmelen slik? Månen gjør jo også det samme

La meg får legge til at om man måler ute i naturen så vil man finne at lengden rundt den ytterste hvite sirkelen og lengden rundt den hvite prikken i midten kun er fraksjonelt forskjellig. Ikke magnituder som dette bildet viser.

Jeg er sikker på at de har en forklaring på dette også, men jeg har aldri hørt den.

Lenke til kommentar

 

MaxRPM:

La meg får legge til at om man måler ute i naturen så vil man finne at lengden rundt den ytterste hvite sirkelen og lengden rundt den hvite prikken i midten kun er fraksjonelt forskjellig. Ikke magnituder som dette bildet viser.

Jeg er sikker på at de har en forklaring på dette også, men jeg har aldri hørt den.

 

 

Ja, Australia er på dette kartet strekt ekstremt langt, som alt annet i sør og omvendt i nord, det har du jammen rett i, så det ikke selv med en gang :)

 

Max, du kan ikke mene seriøst at dette er modellen du tror på? Hvor blir disse ekstra lengdene lagt ti/trukket i fral hen? Norge er fra gammelt av en stor shippingnasjon, du er klar over at ingen kart vil stemme med det atlaset her?

 

Forøvrig, synd Thor Heyerdahl er dø, skulle nesten gitt ham enda en medalje fordi det viste seg at Kon-Tiki ekspedisjonen hans var 10x lengre enn det de trodde.  

Lenke til kommentar

Ja, Australia er på dette kartet strekt ekstremt langt, som alt annet i sør og omvendt i nord, det har du jammen rett i, så det ikke selv med en gang :)

Det er jo gjennomgangsproblemet med flat jord, at det er fysisk umulig å få fakta på bakken til å passe med kartet (bokstavlig talt). Det er bare å dra til Australia, leie bil, nullstille kilometertelleren, kjøre tvers over landet, og så se hva måleren står på da de kommer frem. Denne øvelsen kan gjøres absolutt over alt i hele verden på både små og store skalaer. Man kan sågar gjøre det i Norge, men det ligger så nærme nordpolen at utslagene blir veldig små.

 

Men en slik sammenligning mellom fakta og hypotese glimrer med sitt fravær. Det er rart med det.

 

Det skal være sagt at øvelsen er gjort utallige ganger over hele jorden, men den har aldri bevist noe annet enn en klode.

...og der besvarte jeg vel mitt eget spørsmål på hvorfor disse enkle målingene aldri tas opp i flat jord fora.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...