Gå til innhold

Jorden er flat


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fokkeslasken: Det finnes optiske gyroskoper med drit så lite som 0,01° per time, såkalte ring laser gyroscopes. Jeg har selv flydd fly med disse.

Joda. Det er mulig jeg har misforstått, men jeg tror det maxRPM snakker om her er disse mekaniske med spinnende hjul og slikt som typisk er/har vært brukt i denne horisontkulen i flyet. Jeg er klar over at det er mye artig som finnes nå, uten at jeg kjenner dette i detalj selvfølgelig.

 

EDIT: Og om jeg kan få legge til - 0,01 per time er ganske sexy.

Endret av fokkeslasken
Lenke til kommentar

Her er to dårlige bilder jeg selv har tatt av ISS, kameraet jeg brukte er et simpelt Nikon D3100 med 18-55mm objektiv og 30 sekunder forsinkelse. Det er derfor stjernene er dradd (jordens rotasjon), det er de to strekene som er ISS og Progress M-22M.

 

Bildene er tatt 05.02.2014, jeg viste ikke på forhånd at det var ISS jeg tok bilde av. Etter jeg tok bildene så sjekket jeg på nett hvilke satellitter som passerte over her (28°09'27.5"N 17°19'22.9"W) på det tidspunktet.

Det viste seg at det var ISS og Progress M-22M som passerte over her den kvelden, Progress M-22M er Russisk, jeg tror det er et ubemannet forsyningsfartøy.

 

1799054_10152208053466469_633418834_o.jp

 

1801159_10152208054201469_906721890_o.jp

Lenke til kommentar

Alle disse konspirasjonene og alt som er fake er irrelevant! Man fant ut at jorda var rundt leeeeeenge før både hitler og NASA, gyroskoper, "Eliten" osv osv. Faktisk så visste man at jorda var rund før denne profeten deres var født. Det er over 2000 år (!) siden! Om NASA ikke reiste til månen så forandrer ikke det faktumet at jorda er rund!

 

De eneste "bevisene" dere har for en flat jord er bare "jammen alt er fake i dagens vitenskap". Dere kommer jo ikke med noen forskning som peker på en flat jord - ingenting! Null, niks og nada. Og når dere gjør det, så debunker vi her inne det så hardt at dere kommer med slike ting som "synden". Det finnes ingen gode argumenter dere kan si, dere greier rett og slett ikke å komme med noe håndfast

 

Så la meg si deg igjen, jorda er rund!

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Litt uklart hvor fort ISS skal bevege seg i forhold til jorda.

I filmen fra ISS med den mørkhårede dama i khaki-shorts, går hun (eller svever) til utsiktspunktet  Hun lurer på hvor de er hen, og konkluderer med at de er over Afrika.

I den presentasjonen synes ikke Afrika å bevege seg i det hele tatt i forhold til ISS. Det kan jo forklares med at ISS går i bane med jorda og har relativt samme fart.

 

Men i tilfelle ISS omdannes til en strek på grunn av noen få sekunders forsinkelse, tyder det på at jorda beveger seg mye raskere i forhold til ISS, og at vi også burde sett at Afrika beveget seg under ISS.

 

Må jo også gjenta skuffelsen over at det ikke går an å bevise noe med stillestående zeppelinere eller med flytrafikken, eller med skihoppere eller annet, fordi det sies at atmosfæren flytter seg sammen med jordas overflate.

Et kjapt blikk på skyene tyder da på at det er mye som er i bevegelse der oppe.

 

Flat-Earth-Meme-0-20.jpg

Lenke til kommentar

Litt uklart hvor fort ISS skal bevege seg i forhold til jorda.

I filmen fra ISS med den mørkhårede dama i khaki-shorts, går hun (eller svever) til utsiktspunktet  Hun lurer på hvor de er hen, og konkluderer med at de er over Afrika.

I den presentasjonen synes ikke Afrika å bevege seg i det hele tatt i forhold til ISS. Det kan jo forklares med at ISS går i bane med jorda og har relativt samme fart.

 

Men i tilfelle ISS omdannes til en strek på grunn av noen få sekunders forsinkelse, tyder det på at jorda beveger seg mye raskere i forhold til ISS, og at vi også burde sett at Afrika beveget seg under ISS.

 

Må jo også gjenta skuffelsen over at det ikke går an å bevise noe med stillestående zeppelinere eller med flytrafikken, eller med skihoppere eller annet, fordi det sies at atmosfæren flytter seg sammen med jordas overflate.

Et kjapt blikk på skyene tyder da på at det er mye som er i bevegelse der oppe.

 

 

 

Jorden roter i ca 1675km/t, ISS går rundt jorden fra vest mot øst i en hastighet av ca 27000km/t +- og i en høyde på ca 400km.

Det er på grunn av den høye hastigheten at ISS blir en strek på bildet når man bruker 30 sekunder lukketid på kamera, hadde jeg brukt kortere lukketid så hadde den sett ut som en stjerne.

Her hvor jeg bor så er det veldig lite lysforurensning så det er lett å se satellitter på kveldshimmelen, dette kan du gjøre selv en kald vinternatt i Norge med klar himmel. Ta deg en tur langt ut i marka langt bort fra byer og tettsteder, da tar det ikke lang tid før man ser satellitter.

Lenke til kommentar

Flat-Earth-Meme-0-20.jpg

 

Tenker du i det hele tatt før du poster bilder som dette? Det er ikke alle steder på jorda som er paddeflate med lett tilgang av kabling langs med jorda. Et land som heter norge er et godt eksempel på dette. Det er også forholdsvis vanskelig å putte opp antennemaster midt i havet. Tror du fly finner veien ved hjelp av magi når de flyr over atlanterhavet?

Lenke til kommentar

 

Fokkeslasken: Det finnes optiske gyroskoper med drit så lite som 0,01° per time, såkalte ring laser gyroscopes. Jeg har selv flydd fly med disse.

Joda. Det er mulig jeg har misforstått, men jeg tror det maxRPM snakker om her er disse mekaniske med spinnende hjul og slikt som typisk er/har vært brukt i denne horisontkulen i flyet. Jeg er klar over at det er mye artig som finnes nå, uten at jeg kjenner dette i detalj selvfølgelig.

 

EDIT: Og om jeg kan få legge til - 0,01 per time er ganske sexy.

 

For all del, jeg er helt enig. :) Jeg tror ikke det gjør annet enn å skape enda flere missforståelser for maxRPM. :)

Lenke til kommentar

"Tror du fly finner veien ved hjelp av magi når de flyr over atlanterhavet?"

 

Undervannskabler? En flyger i et Flat Earth-program antyder forresten at oversjøiske flygninger i mange tilfeller er fake. Kanskje man tok lærdom av at Amelia Earhart forsvant på en slik flygning, da hun skulle finne en bitteliten øy og tanke drivstoff. Kanskje Earhart var et offer for Ball Earth-læren, da hun var avhengig av å lande på en bitteliten øy. Det gikk tydeligvis galt.

 

Dere (eller bshagen) har det vel slik at dere ønsker å bruke tida på andre ting enn denne tråden, men så lenge det blir postet flat earth-argumenter her "må" dere overvåke situasjonen og stadig redde vitenskapens ære. Det fører derfor til fortvilelse og frustrasjon når tråden fortsetter og fortsetter. Stemmer ikke det?

 

zfo3p.jpg

Lenke til kommentar

 

 

 En flyger i et Flat Earth-program antyder forresten at oversjøiske flygninger i mange tilfeller er fake. 

Vent nå litt. "I mange tilfeller"? Så ikke alle tilfeller? Jeg flyr mye, og har flydd alle retninger på denne jorda her. Kan du, på en flat jord, forklare hvordan min kollega kan fly fra Luanda (Afrika) til Rio (Brasil) på litt over 7 timer uten at det blir foretatt noen form for mellomlandinger?  Se på kartet ditt nå

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...