Gå til innhold

Jorden er flat

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
el_cash skrev (11 timer siden):

Fantastisk at vi nå har fått tusen sider, med 20 innlegg på hver side, der flathodene latterliggjør seg selv ved hvert eneste innlegg ?

Vært stille i noen dager nå, så får håpe at det snart dukker opp en ny person som ønsker å "diskutere"  ?

Det handler egentlig ikke om vitenskap, men om tilhørllighet!

Dokumentaren på Netflix viser det ganske tydelig. Poenget er ikke å ha rett, men å ha noen å dele med. Det tror jeg er ganske symptomatisk for mange slike teorier. Det klemmes og verdsettes på alle mulige måter, og noen føler seg viktig i en slik sammenheng.

I det perspektivet synes jeg det er helt greit, med mindre noen med slike tanker kommer inn i styre og stell.

• Liker 1
Lenke til kommentar
On 1/5/2020 at 6:25 PM, Andrè den gode said:

Jeg har diskutert flat jord i tre år i USA og fulgt alt. Norge henger som med alt etter endel år. 

Jeg gidder ikke ta den lange diskusjonene som trekker ut. Når jeg møter folk face to face har ingen sjans i havet med globe snakket sitt. Fordi det er kul umulig å bo på en spinnende meteor driftene rundt i intet. Jeg har diskutert med folk som jobber der de vet alt og de kommer til kort til slutt. 

Det ender med at globen er en teori og ja det er den. Slik sett er og flat jord en teori. Den er bare ikke tatt opp i rådet til de høyre herrer som styrer hva du bør lære. 

Det hele koker ned til hvor du er hen i livsløpet og hva du mener utfra din erfaring og ånd. 

Siterer bare denne her, fordi jeg synes den er helt nydelig ? Skal vi konkludere med at André bare var et troll som nå har bestemt seg at han har underholdt seg selv lenge nok? Ser han hvertfall ikke har vært pålogget siden disse "kontraktene" skulle skrives, for det ville ta en del tid. Synes det er litt trist da, siden jeg ikke har hatt mer underholdning her på forumet på en god stund. Håper det kommer en ny flatjorder eller et nytt forumtroll nå snart, for jeg har lyst til å se hvilket svada de prøver å vise da. 

Og for å konkludere, så tror jeg dessverre ikke flatjorderne klarte å overbevise en eneste én denne runden heller.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 22.1.2020 den 6.53):

Jeg skrev "Det må være lov å tvile når en friluftsmann ikke kan ta et bilde eller to når han er ute."
Hvordan dette er å ta hevn ved å finne feil i det du skriver er litt vanskelig å se, men jeg er sikker på at det ga mening for deg da du skrev det.

Tillat meg å tvile på kontraktene da slikt krever et visst nivå av presis formulering via tekst.

Det ble litt hektisk før ferien og spesielt følge opp alt inne på dette forumet som er et av flere jeg er med på.

Etter en god ferie og bilen solgt (derav kontrakt)før jeg dro tar jeg en tur inn her igjen for å lage mer kaos enn før. Det skal bli fint å ta fatt på den døende globe teorien og den gi litt liv til flat jord Teorien som kun er i start gropen.

Globen har hatt såpass mye indoktriering , spesielt de siste 450 år i vestlig skole at nok for være nok.

Mitt mål er at det i Norge arrangeres et forum eller diskusjonskveld for de som vil diskutere flat jord, så kan globe trollene komme å se.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (43 minutter siden):

Siterer bare denne her, fordi jeg synes den er helt nydelig ? Skal vi konkludere med at André bare var et troll som nå har bestemt seg at han har underholdt seg selv lenge nok? Ser han hvertfall ikke har vært pålogget siden disse "kontraktene" skulle skrives, for det ville ta en del tid. Synes det er litt trist da, siden jeg ikke har hatt mer underholdning her på forumet på en god stund. Håper det kommer en ny flatjorder eller et nytt forumtroll nå snart, for jeg har lyst til å se hvilket svada de prøver å vise da. 

Og for å konkludere, så tror jeg dessverre ikke flatjorderne klarte å overbevise en eneste én denne runden heller.

Jeg har vært på ferie og er ennå det. Noe du lurte på?

Endret av Andrè den gode
Lenke til kommentar
theNiceOne skrev (På 22.1.2020 den 7.37):

Jeg synes det er fascinerende hvordan André mener han har bevist flat jord og vunnet diskusjonen fordi det ikke finnes noen video av rakettoppskytninger som han godtar.

Hva med da å snu bevisbyrden? Hvor er alle videoene av isveggen rundt Antarktis, som er en forutsetning for flat jord? Denne er jo mye enklere å filme enn å skyte ut en romrakett, så gode videoer av isveggen må det jo finnes flust av.

Hvis André ikke har disse videoene må han jo enten mene at flat jord er motbevist, eller så krever han bare bevis for globe, men godtar flat jord helt uten bevis, med andre ord god en god gammeldags dobbeltmoralsk hykler.

Det er ingen kurve over vann. Det er noe jeg tror på.

Hvis du vil vise globen så kom gjerne med bildene fra ytre rommet? eller hvordan var det med de? kan dere ta med kamera ut eller ikke?

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (På 21.1.2020 den 19.16):

Han vil at de skal sende opp en ren rakett uten andre mål enn å vise jorda i ett klipp. Så @Andrè den gode, hvis du og de andre flatjorderne har noen millioner dere kan svi av, kan det sikkert ordnes i samarbeid med SpaceX.

Og før du sier at alle burde chippe inn eller at ikke kan gjøres, så har ikke vi noe behov for å se noe som er bevist og fotografert igjen og igjen, og jo. Det er blitt gjort. Opptil flere titalls tusen ganger. 

De har kamera på raketten, hva snakker du om ? det viser de jo i videon som er på denne linken. MEn de kutter sendingene etter par minutter før de drar ut.

JEg har ikke bedt om å sende en rakett, de sendes ut hele tiden og de må ha kamera for å visuelt se på div saker.

Hvorfor Filmen ALT annet enn akkuratt den dokumentasjonen. Jaja.

Lenke til kommentar
JTHammer skrev (På 21.1.2020 den 19.08):

Men .... raketten og satelitten skulle jo ikke videre vekk fra jorden?!?
Den var kommet dit den skulle, og slapp løs satelitten??!

Hva er det du snakker om her egentlig?!??!

SPiller ingen rolle..

Det er raktetter som skal videre ut, så send over den. Burde være flere 100 av de.

Jeg bryr meg ikke om jorda er flat eller rund.

Skal vi liksom ikke kunne se jorda på avstand, hva er problemet med å feste et kamera på rakett.

Jeg leter etter video av en eller annen raktett som skal videre ut.

Lenke til kommentar
fokkeslasken skrev (På 21.1.2020 den 19.01):

Det må være lov å tvile når en friluftsmann ikke kan ta et bilde eller to når han er ute.

Bilde eller to jeg har Nikon p900. Fikk den i høst og et kamera til.

Friluftmann, ja jeg er frimann og er i friluft.

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (På 21.1.2020 den 18.57):

Nei, nei. Jeg tenkte jeg bare skulle svare i forsvar for Fokkeslasken, ettersom han ikke hadde "beordret" deg ut i det hele tatt. Les innlegget mitt igjen :). 

Forresten så sier du at du ikke har tid til å gå ut og ta noen bilder av ISS for å faktisk finne fakta på noe du tydeligvis brenner veldig for. Samtidig sier du at du er en friluftsmann. Går du aldri ut om kvelden? Selv ikke om sommeren? Vil jo tro at hvis man vil vite hva som faktisk er rett, så finner man tid til det. Med mindre du er fast bestemt på at vi alle tar feil da. Da snakker vi, som jeg har skrevet tidligere her, til en murvegg.

Hva gjør ett bilde av ISS noen forskjell. HAr du sett de andre 30,000 satelittene der oppe? Jeg har forsøkt å ta bilde av de samt den vedlikeholds satelitten som skla zoome seg inn og vedlikeholde alle de satelittene som er der oppe i flere tusen km/t. Jeg klarte ikke det

Lenke til kommentar
Alak87 skrev (1 time siden):

jeg skal sende ut skjema til alle inne her, så de kan sende inn til meg eller. Questback f.eks.Om de ble overbevist eller ikke.

Lenke til kommentar
trn100 skrev (På 28.1.2020 den 0.32):

Dokumentaren på Netflix viser det ganske tydelig. Poenget er ikke å ha rett, men å ha noen å dele med. Det tror jeg er ganske symptomatisk for mange slike teorier. Det klemmes og verdsettes på alle mulige måter, og noen føler seg viktig i en slik sammenheng.

I det perspektivet synes jeg det er helt greit, med mindre noen med slike tanker kommer inn i styre og stell.

netfix er en kilde fra filmindustrien.

Lenke til kommentar
trn100 skrev (På 28.1.2020 den 0.32):

Når man legger ut en video her med noe , så kommer kommentaren, denne har "Vi forklart før".

Lenke til kommentar
Andrè den gode skrev (57 minutter siden):

De har kamera på raketten, hva snakker du om ? det viser de jo i videon som er på denne linken. MEn de kutter sendingene etter par minutter før de drar ut.

JEg har ikke bedt om å sende en rakett, de sendes ut hele tiden og de må ha kamera for å visuelt se på div saker.

Hvorfor Filmen ALT annet enn akkuratt den dokumentasjonen. Jaja.

Du er så opphengt i ett tema at det nesten er rart. Kan du overhode tenke deg å diskutere noen av de andre bevisene som er framlagt i tråden?

• Liker 1
Lenke til kommentar
trn100 skrev (På 28.1.2020 den 1.32):

dette burde bare bli merket som "beste svar" og tråden låses.. alt koker ned til sheep mentality. alt rundt er bare forsvarsmekanismer for å styrke flokkens posisjon.

Har ikke sett filmen, men dette er gjennomsnitts-mennesker i et nøtteskall. Det vises over alt i samfunnet hvis man bare ser etter.

• Liker 2
Lenke til kommentar
matteus skrev (2 minutter siden):

Du er så opphengt i ett tema at det nesten er rart. Kan du overhode tenke deg å diskutere noen av de andre bevisene som er framlagt i tråden?

Jeg har klart sagt fra at jeg kom inn her først og fremst for å se om noen av dere som har diskutert 1000 sider på denne tråden hadde en video fra rommet av jorda med turen ut og dokumentasjon av noen som er i følge dere gjort. Jeg sa at det var for å provosere.

Jeg har lagt ut flere andre videor men siden jeg dro på ferie så rakk jeg ikke å kommentere svar på 8-10 stk forskjellige personer med en 10-15 kommentarer .  Det så mye mas ? pluss at noen drev å kastet kommentarer om at jeg ikke skrev rett osv.

1.VAkum saken. 2. Chigago skyline.3.FLyet i 970km/t som må droppe 20 meter hvert sekund,

4.Video bevis til ytre rommet og tilbake 5. Sørlige flyruter .

En tråd som sier Flat jord, det omfavaner så sjukt mye, at det ikke er lett å dekke komplett.

Pluss jeg har fått tenkt ut mer jeg skal ta opp på en diskusjonskveld i Oslo evt på bygda(sør norge). Som jeg skal forsøkte å arrangere en gang på slutten av 2020 dersom det er interesse for det.

Hvis folk vil sitte bare hjemme, så tror jeg at jeg ikke kommer så ofte innom her men kanskje 1 gang per uke .

Lenke til kommentar
Crayonz skrev (5 minutter siden):

dette burde bare bli merket som "beste svar" og tråden låses.. alt koker ned til sheep mentality. alt rundt er bare forsvarsmekanismer for å styrke flokkens posisjon.

Har ikke sett filmen, men dette er gjennomsnitts-mennesker i et nøtteskall. Det vises over alt i samfunnet hvis man bare ser etter.

Jeg synes man kunne begynne en ny tråd. Eller dele opp.

Alle vil ha en viss tilhørighet. Globe folket vil gjerne ikke miste tilhørigheten sin. Det er ingen som kan si at alle "tror" på det dere tror på.

Ta deg en tur rundt om i verden. Du vil få forskjellige svar på alt. Alle er forskjellige

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...