Gå til innhold

Når, Hvordan og bør jeg be om lønnforhøyelse?

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg er 21 år og jobber som industrielektriker i en offshore/onshore bedrift, jobber på ett verksted med 8 ansatte. jeg tok fagbrev i Desember 2014 og har jobbet i bedriften i 4,5 år (fra jeg var 17år) jeg har lengst ansiennitet av alle ansatte på verksted foruten min sjef (Verskted ansvarlig) som har 1 år mer enn meg. jeg tjener for øyeblikket 3 kroner mer i timen enn det jeg gjorde som lærling men mye har endret seg siden da, når jeg ble ansatt etter lærlingtid var vi 3 elektrikere, (1 fagansvarlig, 1 industrielektiker (Megselv) og en automatiker, pga dårlige tider har dem kvittet seg med fagansvarlig og istedenfor latt en av ingeniørene passe på oss men vi er for det meste selvforsynte. nå skal automatikeren slutte og dem har ingen tanker om å ansette en erstatter som med andre ord betyr mer ansvar og arbeid til meg. i tillegg til dette er jeg blitt verneombud på verksted og stedfortreder for HVO når dette blir nødvendig, jeg har i tillegg sertifikat på bil, kran og truck. selv føler jeg att jeg fortjener mer i lønn da jeg i tillegg for å ha ansvar for mitt eget utstyr også har ansvar for sikkerheten og miljøet på verksted. jeg kan nok om mitt eget yrket til att det vanligvis går smertefritt men det forekommer att jeg ber om råd eller hjelp fra verkstedansvarlig eller ingeniørene. det må nevnes att jeg ikke er redd for å spør og vil heller få hjelp og råd en gang for mye enn for lite. 

Foreløpig lønn er 384 848 (B2 fagarbeider på matrise, kunne tenkt meg 400+ (B4-B7)

er det noen som har forslag ide eller tanker til mitt ønske? er jeg for storforlangende...?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes det andre bedrifter i nærheten som kan tilby deg høyere lønn for samme jobb?

Hvis ja, kunne du tenke deg å bytte jobb?

Hvis ja, er dette et tungtveiende argument for at din nåværende arbeidsgiver skal gi deg høyere lønn, fordi h*n risikerer å miste deg om du ikke får den lønna du mener du er verdt. Dette må dog ikke være en tom trussel, om du legger frem dette uten å få gehør og heller ikke slutter, vet arbeidsgiver at h*n ikke trenger øke lønna di for at du skal bli værende.

Lenke til kommentar

Finnes det andre bedrifter i nærheten som kan tilby deg høyere lønn for samme jobb?

Hvis ja, kunne du tenke deg å bytte jobb?

Hvis ja, er dette et tungtveiende argument for at din nåværende arbeidsgiver skal gi deg høyere lønn, fordi h*n risikerer å miste deg om du ikke får den lønna du mener du er verdt. Dette må dog ikke være en tom trussel, om du legger frem dette uten å få gehør og heller ikke slutter, vet arbeidsgiver at h*n ikke trenger øke lønna di for at du skal bli værende.

Pga dårlig tider tider er det nesten umulig flrr meg å finne jobb, jeg trives ikke lenger og er på konstant jobbjakt uten hell foreløpig

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...