HDSoftware Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Folkens.. Jeg har en web site som håndterer resultater. Så hhar jeg laget et XML import er brukere kan laste opp resultat data. Da filene er ganske store så tar dette veldig lang tid. Jeg ønsker å visualisere på siden at noe fortsat foregår Import rutinene er i en egen DLL med klasser Så tenkte jeg, det må jo være enkelt. Så jeg fant en kontrol i VS som heter UpdateProgress. Den ser i hvertfall ut som en Progressbar. La den inn, gav de en ID og sendte den inn i konstruktøren til import klassen: New Tools(updateProgress).ImportXML(savepath); Trykket så på CTRL+. for å generere metoden og vips så var den på plass. Problemet er at når jeg importerer System.Web.UI i Tools DLL'en så gjennkjennes ikke UpdateProgress Noe annet jeg må importere? Eller er dette feil fremgangsmåte? Det jeg altså i korte trekk vil, er at import rutinen skal fortelle tilbake hvor lang i prosessen den har kommet slik at WEB siden kan visualisere dette Håper på gode svar her ;-) Lenke til kommentar
Enthroner Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Bortsett i fra at jeg ikke ville brukt Forms til noe, noensinne, aldri - saa er det slik at UpdateProgress er i et annet namespace. https://msdn.microsoft.com/en-us/library/system.web.ui.updateprogress.aspx Du maa ta med System.Web.Extensions for at den skal finnes Lenke til kommentar
HDSoftware Skrevet 4. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 4. mai 2016 litt usikker på hva du mener med at du ikke ville brukt Forms til noe, men takk alikevel. Fant komponentet.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå