Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Å takk for det.

Svært mange av nedleggelsen kan vi takke skattefuten for.

Mange slike små butikker var man og kone drevet og de fikk det til å gå rundt med nøysomhet. men så kom skattefuten og påsto at det ikke gikk an å leve av den inntekten og skjønnslignet dem med det resultat at de la ned rett og slett p.g.a. offentlig ran.

Jeg husker et eldre par på Kampen i Oslo som egentlig var modne for pensjonsalder og hadde drevet en malerforretning i et par mannsaldre. De ville holde det gående så lenge som mulig. Men da de ble skjønnlignet la de ned så folk på Kampen måtte ut av nabolaget for å kjøpe maling etc.

Roar

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å takk for det.

Svært mange av nedleggelsen kan vi takke skattefuten for.

Mange slike små butikker var man og kone drevet og de fikk det til å gå rundt med nøysomhet. men så kom skattefuten og påsto at det ikke gikk an å leve av den inntekten og skjønnslignet dem med det resultat at de la ned rett og slett p.g.a. offentlig ran.

Jeg husker et eldre par på Kampen i Oslo som egentlig var modne for pensjonsalder og hadde drevet en malerforretning i et par mannsaldre. De ville holde det gående så lenge som mulig. Men da de ble skjønnlignet la de ned så folk på Kampen måtte ut av nabolaget for å kjøpe maling etc.

Roar

Ja, staten er visst den eneste i Norge som har lov å være kjeltring.  Skjønnsligning er noe herk!  Mannen min også ble utsatt for dette en gang husker jeg.  Vi måtte bevise at vi greide oss på lite penger. :wallbash:

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Takker:-) Flott dokumentasjon.

Savner egentlig disse småbutikkene med sjel...tror jeg begynner og bli gammel, for jeg savner mye av det som var før...

Lenke til kommentar

Ja vel ... da går jeg inn ! Stilig motiv og bilde :)

Ja velkommen kan de jo sagens sige når de har lukket :-D flot dør ellers..men hvor trist at alt skal forgå på nettet..den ene butik efter den anden lukker ..suk hilsen Suss

Hei lady.

Flott bilde, dørr :) Trist ner det gamle koselige blir borte :hm:

M v h

Lord Leif

Ladys nye venn ;)

​

Takker:-) Flott dokumentasjon.

Savner egentlig disse småbutikkene med sjel...tror jeg begynner og bli gammel, for jeg savner mye av det som var før...

Det er noe med disse butikkene som gjør at jeg tror de kommer tilbake med tiden. Vi blir lei av å aldri møte et menneske når vi handler. Vi liker alle å få litt personlig service, gjør vi ikke?

Det er helt klart mulig å få til noe tror jeg! :) Vent bare og se!

Tusen takk for hyggelige kommentarer alle sammen! :D

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+0987123

Det er synd at en butikk med en slik velkommen innstilling allerede ved inngangsdøren skal måtte legge inn årene.

I stedet går vi og handler i disse upersonlige og sterile handlemaskinene (butikksentrene ) .

Flott fanget , komponert og med fin fargepalett og lys.

Med nostalgisk hilsen

Alec

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...