Gå til innhold

Grå trost på grønn plen ... .

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Super fint motiv her...jeg lærte på en anden side...at jeg altid skulle huske at lysne øjnene en lille bitte smule...prøv lige dette..hvis de er meget mørke så man får kontakt til øjet på fuglen :-) men hvor er det bare et dejligt billede alligevel vh Suss

Lenke til kommentar

Hei, Sussss.

Mange takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding !

Du har helt rett i at trostens øye er så mørkt at det er et hinder for direkte blikkontakt.

Jeg har imidlertid (for) "høy terskel" for å endre enkeltdetaljer i et bilde, og burde ha forsøkt å vente til trosten snudde seg litt, slik at siden av hodet ble bedre belyst av solen !

Men, - tusen takk for et godt råd !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Se gråtrosten er sur som en pædd enda du var laangt unna. Rart med den arten der. De blir alltid pæddesure på bilder.

Men lys, skarphet, farger og detaljer er det fint lite å si på.

Jeg er nok litt konservativ for jeg har ikke mye til overs for den nye trenden med å ramme inn motivet med skarphet både foran og.

Jeg er som de gamle fotografer som sa at skarpheten hører bakgrunnen til - uskarpt både foran og bak er en uting.

Derfor forsøker jeg å huske å ta med mer foran motivet enn jeg trenger for å kunne klippe det bort i redigeringen. men innrømmer gjerne at det stadig blir glemt og avstedkommer en tirade a'la en nordlending når bildet kommer på skjerm.

Roar

Lenke til kommentar

Hei, Sussss.

Du har helt rett i at trostens øye er så mørkt at det er et hinder for direkte blikkontakt.

Jeg har imidlertid (for) "høy terskel" for å endre enkeltdetaljer i et bilde, og burde ha forsøkt å vente til trosten snudde seg litt, slik at siden av hodet ble bedre belyst av solen !

M v h

Albert.

Hej Albert...ja men nogen gange må man i sving med redigeringen eller vente til det rette øjeblik..synes du har nogen skønne fugle billeder anyway :-D Hilsen Suss

Lenke til kommentar

Hei, Sussss.

M v h

Albert.

Hej Albert...ja men nogen gange må man i sving med redigeringen eller vente til det rette øjeblik..synes du har nogen skønne fugle billeder anyway :-D Hilsen Suss

Hei, igjen, Sussss.

Jeg redigerer alle bilder jeg legger ut, - fjerner støy, bruker "Uskarp Maske", retter opp, fargekorrigerer (evt.), bruker "Høylys / Skygger (evt.), bruker "Objektivkorreksjon",øker kontrast (evt.) og foretar utsnitt, - og en sjelden gang kloner jeg vekk elementer som ikke hører til i bildet, - som f. eks. "ghosting", "flare" o. l.

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Se gråtrosten er sur som en pædd enda du var laangt unna. Rart med den arten der. De blir alltid pæddesure på bilder.

Men lys, skarphet, farger og detaljer er det fint lite å si på.

Jeg er nok litt konservativ for jeg har ikke mye til overs for den nye trenden med å ramme inn motivet med skarphet både foran og.

Jeg er som de gamle fotografer som sa at skarpheten hører bakgrunnen til - uskarpt både foran og bak er en uting.

Derfor forsøker jeg å huske å ta med mer foran motivet enn jeg trenger for å kunne klippe det bort i redigeringen. men innrømmer gjerne at det stadig blir glemt og avstedkommer en tirade a'la en nordlending når bildet kommer på skjerm.

Roar

Hei, Roar.

Tusen takk for hyggelig og konstruktiv tilbakemelding !

Jeg hadde ikke planlagt å markere dybdeskarpheten, men det blåste en del, sa jeg gikk ned på huk, så ikke vinden skulle få så godt tak, - jeg brukte monopod !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Sussss.

M v h

Albert.

Hei, igjen, Sussss.

Jeg redigerer alle bilder jeg legger ut, - fjerner støy, bruker "Uskarp Maske", retter opp, fargekorrigerer (evt.), bruker "Høylys / Skygger (evt.), bruker "Objektivkorreksjon",øker kontrast (evt.) og foretar utsnitt, - og en sjelden gang kloner jeg vekk elementer som ikke hører til i bildet, - som f. eks. "ghosting", "flare" o. l.

M v h

Albert.

Ja det samme her... :)  Vi kan jo også komme på overarbejde  :) jeg er nu også mest til naturlige billeder...det er ikke helt rigtigt at man skal fjerne alt muligt synes jeg ..mvh Suss

Lenke til kommentar

Hei, Sussss.

M v h

Albert.

Hei, igjen, Sussss.

M v h

Albert.

Ja det samme her... :)  Vi kan jo også komme på overarbejde  :) jeg er nu også mest til naturlige billeder...det er ikke helt rigtigt at man skal fjerne alt muligt synes jeg ..mvh Suss

Hei, igjen, Sussss.

Det er fint å få tilbakemelding fra andre, - da får man forslag og ideer som kan bidra til å endre arbeidsmønsteret til det bedre.

Jeg vet at jeg har bilder som blir liggende fordi én liten detalj er til hinder, - kanskje jeg burde se på dem med tanke på å vurdere å forbedre dem slik at de kan presenteres på forumet her ... .

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Denne gråtrosten poserer jo riktig så fint. Ellers er det typisk for trost å hoppe rundt på en plen etc for å se etter meitemark. Ikke utenkelig at denne var ute i et slikt ærend.

Mvh Ragnar

Hei, Ragnar.

Mange takk for hyggelig tilbakemelding !

Du har så rett, - gråtrosten VAR på jakt etter meitemark og småkryp !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...