Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

For høy hastighet fra telenor?

Anbefalte innlegg

Jeg har Telenor ADSL på 708/128.. Så vidt jeg vet skulle det ta være 88.5 KB ned og 16 opp. Jeg opplever mange ganger at downloadspeeden går på 130-150 KB/s. Hva kan dette komme av?

Har ikke gjort noe rart, adsl modemet er fra telenor og står i uplinken på huben min.

[ Denne Melding var redigert av: Johan på 2002-02-25 21:48 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

On 2002-02-26 06:24, staljin skrev:

BKK har lagt ned optisk fiberkabel i Bergen og jeg bare venter på et tilbudt om 10MB/s (YES 10 MEGABYTER per sekund) begge veier til 430mnd.

Er nok snakk om 10Mb/s altså 10megabit per sekund. Det står på sida du selv viste til. Du tror vel virkelig ikke at noen gir 80Mbit linje til rett over 400kr i måneden?

Venter forøvrig i spenning på at mitt nabolag skal få tilbudt 10Mbit fra Agder Energi. Sitter med analog kabelTV fra UPC også så bildekvaliteten på TV sendinger vil også gå betraktelig opp :smile: Tror jeg må mase litt på folk i borettslaget så vi kan purre på AE sammen :wink:

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-26 15:02, borre skrev:

Quote:

On 2002-02-26 13:45, Anders Leipsland skrev:

Du tror vel virkelig ikke at noen gir 80Mbit linje til rett over 400kr i måneden?

Jeg tror og vet at jeg får 100 mbit til 100 kr/mnd.
:grin:

HÆ? ossen i ***** får du deT?

Lenke til kommentar

SIT (Studentsamskipnaden i Trondheim) sine hybler har 10 mbit linjer på "alle" hybler. I fjor sommer ble det lagt inn 100 mbit nett til oss som ikke hadde tilkobling fra før :grin:

En stor og god grunn til å anbefale Trondheim som Norges beste studentby! :smile:

Lenke til kommentar

hmmm... Nedlastingshastigheter, ja.. savner gode, gamle NGT. Sitter i Melbourne nå med 46 kbit/s som vi deler på 4.

ADSL her er svinedyrt og dårlig. *frust*

sjekket opp litt, og 2000 i oppkobling og 300/400 i mnd, men men total opp/nedlasting på 3 gigg i mnd.

iiik - da er det bedre tross alt med 50 øre i 4 timer på modem.. Så lenge vi orker det i allefall.

Lenke til kommentar

Quote:

On 2002-02-25 21:18, Johan skrev:

Jeg har Telenor ADSL på 708/128.. Så vidt jeg vet skulle det ta være 88.5 KB ned og 16 opp. Jeg opplever mange ganger at downloadspeeden går på 130-150 KB/s. Hva kan dette komme av?

Har ikke gjort noe rart, adsl modemet er fra telenor og står i uplinken på huben min.

<font class=editedby>[ Denne Melding var redigert av: Johan på 2002-02-25 21:48 ]</font>

Gjelder dette under hele download'n eller kun i begynnelsen ?

Har du testet linja på speedometeret på itavisen.no ?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...