Gå til innhold

Norge bør bli katolsk igjen

Anbefalte innlegg

Vet ikke hvorfor landet vårt hater Gud så mye?. Jeg mener se hvor degenerert vi er på noen områder. Hva er så ille å leve etter familie verdier? og at ting ikke handler bare om å ha samleie med flest folk eller å dope oss til vi dør eller på fylla. Hvorfor er slikt så ille?. Er det slikt folk liker å leve på? Jeg påstår ikke at folk er perfekt, men jeg hadde trodd vi kunne fått til bedre verdier om vi gikk til katolske røtter igjen.

Også... jeg elsker slike propaganda bilder på nettet.

prop8cartoon.jpg?w=504&h=349

Når i virkeligheten så er det omvendt. Folk som følger en slik vei er oftest sinte og frustrerte og forstår lite. Jeg har bare medsynd på slike folk.

Familieverdier, eller

dionne-family-values-hypocrisy300.jpg

051998e917c7c9926473d4d4d89fca1388f722-w

Degenerert samfunn

05196e1b0fdb4e674254568f1751a3ffcabff3-w

sluts1.png

Endret av Riki
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, ikke sant. Katolikker og protestanter hadde vert fint. Noen blodige konflikter hadde det blitt, men pytt, pytt. Og dersom ikke det var spennende nok så har vi jo shia og sunni som kunne stått for resten av konfliktene. Religion er fint vet du, da blir det orden på sakene.

Eller du mener selvfølgelig at vi bare skulle tillate den katolske religionen og forby alt annet, slik at vi unngår nye blodbad.

Endret av imposibles
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ja, ikke sant. Katolikker og protestanter hadde vert fint. Noen blodige konflikter hadde det blitt, men pytt, pytt. Og dersom ikke det var spennende nok så har vi jo shia og sunni som kunne stått for resten av konfliktene. Religion er fint vet du, da blir det orden på sakene.

Vel den konflikten er jo løst. De bare lever side om side med hverandre og diskuterer mer hvem som har rett eller ikke. Men protestantismen som vi kjenner det har bare blitt et spillerom for politikerne, det har jo absolutt lite å gjøre ved religion å gjøre og mer om makt, til og med en del prester er jo ateister, rent skuespill mer eller mindre.

Endret av Riki
Lenke til kommentar

Vel den konflikten er jo løst. De bare lever side om side med hverandre og diskuterer mer hvem som har rett eller ikke. Men protestantismen som vi kjenner det har bare blitt et spillerom for politikerne, det har jo absolutt lite å gjøre ved religion å gjøre og mer om makt, til og med en del prester er jo ateister, rent skuespill mer eller mindre.

Men blodig var det i Irland uansett, og det i religionens navn. Så religion lager flere problem enn den løser. Så nei takk.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Vet ikke hvorfor landet vårt hater Gud så mye?.

Må det virkelig være hat? Har det noengang slått deg at det kan være fornuft at folk forlater tomme påstander ?

Jeg mener se hvor degenerert vi er på noen områder.

På hvilken områder? Vi ser jo i dag hvor degenererte kristne som vil ha medlemmene sine til å sette seg i gjeld for ain overtro, men det var vel ikke det du mente kanskje?

Hva er så ille å leve etter familie verdier?

Hva er så ille med å ha flere familie verdier? Du snakker som om de kristne familie "verdiene" skulle være det optimale og beste og ikke minst de eneste verdiene, hvor har du dette i fra? Har du noengang tenkt at folk kan finne gode verdier uten å blande inn kristen overtro?

og at ting ikke handler bare om å ha samleie med flest folk eller å dope oss til vi dør eller på fylla.

Hvorfor sier du at dette er alt som betyr noe for folk som ikke ligger under for din overtro? Faktum er at folk har en mye bedre moral og etikk enn det bibelen noensinne har klart å komme med, og dette er altså galt?

jeg hadde trodd vi kunne fått til bedre verdier om vi gikk til katolske røtter igjen.

Det må du gjerne tro. Problemet ditt er som sagt at hverken du eller noen kirkesamfunn i verden kan vise til at kristen hykleriet der folk skal tvinges til å tro at bibelens moralisme er bedre (altså at vi tekkes en fantasi gud i alt og et..) enn den moralen og etikken vi har i dag, der vi setter mennesker øverst og driter i fantasi gudene... Hvis du tenker litt etter så er det faktisk mennesker, ikke slike fantasi guder, som befolker dette landet, så hvorfor i all verden mener du at vi skal ta hensyn til slike fantasi guder istedenfor mennesker når dette er den direkte konsekvensen av å innføre katolske verdier?

Tror rett og slett at du er så til de grader hjernevasket av den religiøse giften du ligger under for at du ikke tenker på annt nn denne jesus diktatoren du så gjerne skulle sett tråkket på alle, inkludert deg selv... Kommer ikke noe godt ut av å tillegge fantasi guder noen makt... har aldri gjort det, kun hykleri, moralisme (og med moralisme mener jeg å fremme ting som synd og skam som overhodet ikke er synd og skam, kun ignorante menns meninger for lenge siden... Kristen moralisme har ødelagt så mye og nå da vi endelig har klart å befri oss fra denne tåpelige svøpen og du vil ha oss tilbake i den bakevja? Du tenker ikke klart...

For den moralismen du kommer med vil ikke folk ha igjen... For dere fremmer ikke noen god moral, dere tenker kun på at jesus skal ha alle under hælen igjen, der vi skal adlyde noe som dere kristne aldri har klart å skaffe et eneste bevis for.

Følg det selv og la andre folk i fred er du snill. Er det noe du ikke liker så snu deg... Liker du ikke homofili så lar du være å delta i homofile aktiviteter, akkurat som oss andre, men det er ikke opp til deg, eller dine kristne medløpere, å bestemme over andre...

Endret av RWS
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Men blodig var det i Irland uansett, og det i religionens navn. Så religion lager flere problem enn den løser. Så nei takk.

Vel venstreekstrem sosialisme har jo ikke vært kjent for å være himla utopia heller. Tror det er mer samfunnsstruktur som er problemet ikke religion i seg selv.

Tror rett og slett at du er så til de grader hjernevasket av den religiøse giften du ligger under for at du ikke tenker på annt nn denne jesus diktatoren du så gjerne skulle sett tråkket på alle, inkludert deg selv... Kommer ikke noe godt ut av å tillegge fantasi guder noen makt.

Spørs hvordan du definerer hjernevasket? Er det å oppdra unger til å tro på ingenting også hjernevasking?. Fant det ut via mye teologisk studier og andre studier generelt. Men du får nå bare tro det du vil :)

Endret av Riki
Lenke til kommentar

Er det å oppdra unger til å tro på ingenting også hjernevasking?

Hvem er det som oppdrar ungene sine til å tro på ingenting?  Hvor tar du slikt i fra? Teologisk undervisning? Visste at den slags undervisning var bra bortkastet ja...

Tror du virkelig at fordi man ikke lærer ungene sine opp i overtro så betyr det at de lærer seg å tro på ingenting? Er du virkelig så ignorant?

Men det er ikke første gangen jeg hører dette fra en kristen munn... Senest i helgen hørte jeg det samme, at jeg som ateist ikke trodde på noen ting og derfor var helt meningsløs. Men det stemmer ikke, for jeg har tro på mye rart jeg... Jeg har tro på mennesker... Jeg har tro på ærlighet og sannhet (og som en følge av det er jeg ikke religiøs...), jeg har tro på det gode i mennesker, faktisk har jeg tro på en hel del som religiøse har null og niks tro på, verdier som gjør verden bedre og ikke til det diktaturet religiøse så gjerne skal lage verden til, der fantasi produktet deres alltid settes høyere enn menneskers ve og vel...

Så skal vi måle verdier så taper du, da du tror på mest verdiløst søppel..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Er det å oppdra unger til å tro på ingenting også hjernevasking?

Hvem er det som oppdrar ungene sine til å tro på ingenting?  Hvor tar du slikt i fra? Teologisk undervisning? Visste at den slags undervisning var bra bortkastet ja...

Tror du virkelig at fordi man ikke lærer ungene sine opp i overtro så betyr det at de lærer seg å tro på ingenting? Er du virkelig så ignorant?

Men det er ikke første gangen jeg hører dette fra en kristen munn... Senest i helgen hørte jeg det samme, at jeg som ateist ikke trodde på noen ting og derfor var helt meningsløs. Men det stemmer ikke, for jeg har tro på mye rart jeg... Jeg har tro på mennesker... Jeg har tro på ærlighet og sannhet (og som en følge av det er jeg ikke religiøs...), jeg har tro på det gode i mennesker, faktisk har jeg tro på en hel del som religiøse har null og niks tro på, verdier som gjør verden bedre og ikke til det diktaturet religiøse så gjerne skal lage verden til, der fantasi produktet deres alltid settes høyere enn menneskers ve og vel...

Så skal vi måle verdier så taper du, da du tror på mest verdiløst søppel..

Hvor er vi ifra?.

Vel vi er herifra (Vitenskapelig forklaring. Har ikke noe problem med det, tror problemet kristne møter er forskjell på allegori og fysisk eksistens) ok. Hva nå?

Hva skjer når vi dør = Ingenting.

There you go :)

Lenke til kommentar

Hvor er vi ifra?.

Vel vi er herifra (Vitenskapelig forklaring. Har ikke noe problem med det, tror problemet kristne møter er forskjell på allegori og fysisk eksistens) ok. Hva nå?

Det finnes mye mellom her og døden. Det er ikke ingenting. At enkelte er besatt av tanker om hva som skjer etter døden, får vedkommende ta på egen kappe.

TIlbake til tema. Husker du hvorfor protestantismen oppsto i utgangspunktet?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvor er vi ifra?.

Det finnes mye mellom her og døden. Det er ikke ingenting. At enkelte er besatt av tanker om hva som skjer etter døden, får vedkommende ta på egen kappe.

TIlbake til tema. Husker du hvorfor protestantismen oppsto i utgangspunktet?

Korrupsjon i kirken. Det er sant, Luther ville opprinelig reformere kirken innenfra men det førte til en revolusjon istedet for, jeg har alltid vurdert om ortodoks har kanskje vært litt bedre hadde det ikke vært at jeg tror muligens katolsk kristendom blir bekreftet av bibelen, jeg tenker på pave opplegget, selv om ikke alle er enig i det.

Her er en video om det forresten.

Endret av Riki
Lenke til kommentar

Korrupsjon i kirken. Det er sant, jeg har alltid vurdert om ortodoks har kanskje vært litt bedre hadde det ikke vært at jeg tror muligens katolsk kristendom blir bekreftet av bibelen, jeg tenker på pave opplegget, selv om ikke alle er enig i det.

Det er vel likegyldig for den ateistiske presten hva slags kristendom han offisielt bekjenner seg til. Hvorfor skulle et religionsskifte ha noen effekt når det formodentlig er mangel på religion som er problemet?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Korrupsjon i kirken. Det er sant, jeg har alltid vurdert om ortodoks har kanskje vært litt bedre hadde det ikke vært at jeg tror muligens katolsk kristendom blir bekreftet av bibelen, jeg tenker på pave opplegget, selv om ikke alle er enig i det.

Det er vel likegyldig for den ateistiske presten hva slags kristendom han offisielt bekjenner seg til. Hvorfor skulle et religionsskifte ha noen effekt når det formodentlig er mangel på religion som er problemet?

Godt poeng. Hvis vi er heldige kan vi bli som Sverige der alt er lov nå. Så joa, utrolig trist, er enig, mangel på religiøse folk er utrolig lavt og det er det som kverker oss på noen områder.

Lenke til kommentar

Godt poeng. Hvis vi er heldige kan vi bli som Sverige der alt er lov nå. Så joa, utrolig trist, er enig, mangel på religiøse folk er utrolig lavt og det er det som kverker oss på noen områder.

Nå har man historisk sett akkurat revet seg løs fra religionens tilsynelatende vilkårlige og foreldede regelverk, og da må man forvente at det blir litt tenåringsopprør før man blir voksen og finner ut at det kanskje var noe klokt i det allikevel. Det er helt naturlig, både for individet som frigjør seg fra foreldrenes diktatur, og for samfunnet og arten som frigjør seg fra religionens autoritet. Sånn er det med mot-reaksjoner; de forsvinner når man får ting på avstand. Hvis det er noe riktig i religionen angående hvordan man bør leve, så vil man tidsnok finne tilbake til det. Resten er kulturhistorie.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...