Gå til innhold

Hvordan få "automatiske regler" til å fungere med kalender

Anbefalte innlegg

Noen som har Marshmallows og får "automatiske regler" til å fungere med kalenderen? Jeg har Calengoo-kalender, og prøver å få mobilen til å slå seg på lydløs når jeg har en avtale i kalenderen. Mobilen slår seg bare på lydløs om jeg lar den velge alle kalendere da jeg har jobbmailen min på mobilen også. Velger jeg bare privat kalender skjer det ingenting.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-fsaSP0zV

Spørs nok om den støtter det du bruker som privat kalender. Jeg har alle mine kalenderaktiviteter i Exchange (jobb epostserver), og for meg funker det fint: Telefonen går i lydløs når jeg er opptatt. En funksjon jeg har savnet siden jeg hadde Windows Mobile 6.x for snart 10 år siden.

Lenke til kommentar

Spørs nok om den støtter det du bruker som privat kalender. Jeg har alle mine kalenderaktiviteter i Exchange (jobb epostserver), og for meg funker det fint: Telefonen går i lydløs når jeg er opptatt. En funksjon jeg har savnet siden jeg hadde Windows Mobile 6.x for snart 10 år siden.

Etter mye om og men har jeg kommet fram til at det sikkert er et problem fordi jeg har flere forskjellige kalendre i appen. Jeg har én jobbkalender, én privat, mannens jobbkalender som sync-es på begges telefon og heldagshendelser. Siden jeg lagrer jobbtidene mine i jobbkalenderen reagerer ikke mobilen på det. Det burde være flere alternative mailer å velge mellom enn privat, alle kalendere og kalenderen knyttet til jobbmailen min (som jeg forøvrig ikke bruker).

Skal prøve å slå på "alle kalendere" nå og se om det virker, sist jeg prøvde ble mobilen stående konstant på lydløs, sikkert pga andre kalenderoppføringer som heldags eller noe. Håper Android utvikler automatiske regler videre, for det er en helt super funksjon- om den bare hadde virket!

Lenke til kommentar

Tasker kan se litt skummelt ut ved første øyekast, men kan gjøre utrolig mye nyttig.

Gjør følgende for å få opp muting under møter eller lignende:

1 ) Trykk på det store + ikonet på midten og velg "State"

2) Velg "App" Helt øverst til venstre

3) Velg "Calendar Entry" 

4) Skriv inn * i følgende felt:

• Title

5) I "Available" feltet så velger du "No" (Profilen vil da gjelde for alle kalenderevents du har, hvor du er merket som utilgjengelig)
6) Trykk på søkefeltet til høyre for "Calendar" feltet og velg den kalenderen du ønsker at profilen skal gjelde for

7) Trykk på tilbakeknappen øverst til venstre

8) Trykk på "New task" øverst i menyen som dukket opp til høyre

9) Skriv inn ett navn på tasken, fks "mute" og trykk på haken nede til høyre for å gå videre (Minimer tastaturet)

10) Trykk på det store + ikonet igjen og velg "Audio" -> "Silent mode"

11) I mode så kan du velge å skru av eller på vibrering mens tlf er i silent mode.

12) Trykk på tilbakeknappen øverst til venstre X 2

13) And your done! 

Endret av mreinha
Lenke til kommentar

Tasker kan se litt skummelt ut ved første øyekast, men kan gjøre utrolig mye nyttig.

Gjør følgende for å få opp muting under møter eller lignende:

1 ) Trykk på det store + ikonet på midten og velg "State"

2) Velg "App" Helt øverst til venstre

3) Velg "Calendar Entry" 

4) Skriv inn * i følgende felt:

• Title

5) I "Available" feltet så velger du "No" (Profilen vil da gjelde for alle kalenderevents du har, hvor du er merket som utilgjengelig)

6) Trykk på søkefeltet til høyre for "Calendar" feltet og velg den kalenderen du ønsker at profilen skal gjelde for

7) Trykk på tilbakeknappen øverst til venstre

8) Trykk på "New task" øverst i menyen som dukket opp til høyre

9) Skriv inn ett navn på tasken, fks "mute" og trykk på haken nede til høyre for å gå videre (Minimer tastaturet)

10) Trykk på det store + ikonet igjen og velg "Audio" -> "Silent mode"

11) I mode så kan du velge å skru av eller på vibrering mens tlf er i silent mode.

12) Trykk på tilbakeknappen øverst til venstre X 2

13) And your done! 

Det virker ikke. :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...