Snylter Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er vel regjeringen som har bestemt at bankkort ikke er sikre nok? Hvilken regjering? Det har pågått ganske lenge med utfasing av bilde på bankkort.. Lenke til kommentar
Nukleosid Skrevet 4. mai 2016 Del Skrevet 4. mai 2016 Min mor har ikke førerkort, og heller ikke bankkort med bilde. Det eneste gyldige legitimasjon hun har er pass. Så når passet hennes gikk ut for en stund siden, så bestilte hun straks nytt pass. Problemet var at passet ble sendt rekommandert, og på postkontoret godtok de ikke hennes gamle pass selv om det var gått ut for bare et par uker siden. Å åpne pakken for å vise de passet hun hadde fått tilsendt, kom ikke på tale (egentlig forståelig nok). Så det kan være greit å tenke på, at for å få ut pass, som sendes rekommandert, må du ha gyldig legitimasjon. Det er bare litt ironisk at legitimasjonen hun trengte for å få ut pakken, lå i pakken som hun ikke kunne få. Nå var hun veldig heldig da, for hun traff ei venninne på postkontoret som ved hjelp av sin egen legitimasjon kunne gå god for at min mor var den hun sa hun var. Sammen med det gamle passet, så var tydeligvis det bevis godt nok. Så det løste seg for henne den gangen. Min far eller jeg kunne sikkert gjort det samme for henne om hun ikke hadde truffet sin venninne der. 1 Lenke til kommentar
Dubious Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Det skal jeg si neste gang jeg skal hente passet også, leg, nei, det har jeg ikke, er jo derfor jeg har bestilt pass.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå