Belfaborac Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Som i overskriften: støtter noen av dagens Blu-ray spillere avspilling av x265 filer? Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 (endret) UHD spillerene gjør det. Hvis en BD spiller støtter Netflix i 4K, så støtter den ogsp x265 eller Hevc som det også kan være merket som. Det enkleste er å laste ned manualen til dem, står det ikke der så støttes det ikke. Hva som er listet på på diverse nettsider er ofte ikke alt. Endret 8. mai 2016 av AndersT2 Lenke til kommentar
Lugmeister Skrevet 8. mai 2016 Del Skrevet 8. mai 2016 Sjekk oppo sine BD spillere Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 8. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 8. mai 2016 Glimmers, da vet jeg hva jeg skal se etter. Har sett på Oppo flere ganger siden merket ble til. Utvilsomt gode spillere, men det har også sine fordeler å handle samme merke som TV'n en kjøper, så trolig blir det utslagsgivende denne gangen også når ny spiller og TV skal handles. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 9. mai 2016 Del Skrevet 9. mai 2016 Glimmers, da vet jeg hva jeg skal se etter. Har sett på Oppo flere ganger siden merket ble til. Utvilsomt gode spillere, men det har også sine fordeler å handle samme merke som TV'n en kjøper, så trolig blir det utslagsgivende denne gangen også når ny spiller og TV skal handles. Hvorfor skal det ha noe å si å ha samme merke på TV og BD spiller? Ser ingen grunn til at det skal ha noe å si, hvis man ikke kjøper det som ett pakke tilbud. De aller fleste i dag funker greit å bli styrt via HDMI kabelen, uansett merke Oppo sine støtter ikke x265 enda. De gjør det først med sin UHD spiller som skal komme på sensommeren. Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 9. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 9. mai 2016 Alt funker selvsagt sammen med alt, men TV og spiller kan by på ekstra finesser og muligheter om de er av samme merke. Om det er viktig eller ei får jeg se på når jeg skal handle. Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 10. mai 2016 Del Skrevet 10. mai 2016 Det eneste stedene jeg har sett det er Denon og Pioneer sine BD spillere og receivere, for bedre synk av klokke signalet. (Denon link og PQLS). Ellers så hadde Sony noe med sine Trilinious (?) skjermer for å ta høyde for bedre fargekodering på enklte BD filmer (de 10-12 filmene de idiotisk merket med 4K i stort på BD coveret, som hauger av folk trodde var 4K oppløsning på), bortkastet på alt annet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå