Studenten! Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Hei, Jeg har sett meg ut en leilighet som er "affordable", men muligens fordi den rett og slett er ganske stygg... Her er linken http://m.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=74729399 "Hytteinnredningen" er til å kaste opp av, men jeg har ikke stort budsjett til husskjøp, og denne virker derfor rimelig med mindre prisen går opp i taket. Jeg lurte derfor på om jeg lett kunne gjøre den noen hakk finere ved å legge inn enkle grep som maling. Er det noe i veien for å male taket i bilde 5 samt tak og vegger i bilde 12? Eller kommer det rett og slett til å se merkelig ut? Og så tenker jeg at man kan legge inn fliser på veggen som ikke er flisbelagt på badet, men det er jo ikke store greien. Videre så må jo gulvene tas; det er det styggeste jeg har sett! Men mest nysgjerrig er jeg på veggene og taket; hvorvidt de kan males....? Lenke til kommentar
Mixy Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Det er ingenting i veien for å male trepanel nei, bør bruke kvistlakk og grunne først Lenke til kommentar
Belfaborac Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Det får en si var en interessant blanding av leilighet og hytte. Synd at bilde 12 ser ut til å være entreen, ellers kunne du jo fått deg en fin sauna. Ellers er det som Mixy sier; maling går helt greit så lenge du bruker kvistlakk og grunning først. Kjedelig arbeid, men vær likevel grundig med kvistlakken spesielt. Da sparer du deg mye potensielt ekstraarbeid i ettertid. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Kan være lurt å gå over og sparkle skader før du maler. Feil på underlaget blir veldig synlig på malt panel enn det er naturlig. Dersom du vil legge litt mer jobb i det, kan også vurdere å rive av panelen på noen av veggene, og legge plater i stedet, ev. legge rehab-plater utenpå panelen. I taket kan du enkelt slå på tak-ess eller tilsvarende. Brystningspanelen i stua kan trolig enkelt fjernes, men vil kreve litt sparkling for å få pent resultat etter maling. Jeg ville også malt alle lister hvite, ev, byttet til nye hvite profilerte lister i tak og ved vinduer/dører, og lakkert eik ved gulvet. Den/de merkelige buegangen(e) ville jeg fjernet, slik at det ble en firkantet åpning. Lenke til kommentar
Sheldon C Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) Høye felleskostnader og leiligheten bør vel totalrenoveres. Fryktelige farger og løsninger Håper du er glad i oppussing:) Gulvene er faktisk så stygge at de er litt kule.. Endret 2. mai 2016 av Bond007 Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Hahah, nei - jeg er ikke glad i oppussing. Jeg har fått en reality check og kommer IKKE til å by. Tenk at noen fakitsk har bodd slik.../ Uansett, takk for herlige tips - som alltid Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Tenk at noen fakitsk har bodd slik.../ Eh, ja? Det der var da moderate mengder furu, taket ogmesteparten av stueveggene er jo nøktern hvite. Litt naturmaterialer er da bare fint. Får man bare "ryddet" litt - ensfargede gardiner i stedet for grønnrutete, ikke fullt så mange forskjellig mønstrete lampeskjermer, litt færre og kanskje litt større bilder på veggene, litt andre møbler, og gjerne møbler som står til hverandre i stedet for å være retro fra tre forskjellige tiår, så blir den riktig stilig uten å bruke ei krone på snekring eller maling. Samtidig var noen av møblene litt kult retro, det kunne vært gøy å fått de med på kjøpet. Spisestua er stilig, gjennomført Valdres. Om man vil pusse opp, så kan man lett klikke på plass noe parkett over gulvbelegget, male brystningspanelen eller fjerne den og så sparkle og male. Og kvistlakk er historie, nå bruker man sperregrunning, mye mindre arbeid. Kjøkken og bad kan man også bruke mye penger på. Men vær obs på at i borettslag kan det være at laget pusser opp badene i alle leilighetene når de er moden for fornyelse. Å pusse opp bad selv kan noen steder være forbudt hvis det innebærer rørarbeide, eller i alle fall bortkastede penger hvis laget kommer og pusser opp badet ditt året etter du selv har gjort det. Ja, "Det anbefales ikke å starte større rehabiliteringer på bad uten å ha vært i kontakt med styret i Ravnkollen for å sjekke deres planer vedrørende baderom. " Lenke til kommentar
Studenten! Skrevet 5. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 5. mai 2016 Smak og behag, ja For meg hadde det blitt altfor mye jobb. Men for en som kan oppussing og er glad i det, så kan det jo tenkes å være et morsomt prosjekt... Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Eg ville ikkje flytta inn i eit sånt hus med mindre eg var veldig glad i stilen eller hadde lyst å bruke mykje tid på å pusse opp. Det var mykje snodig i det huset der. Sikkert ein fin pris for dei som vil pusse opp. Lenke til kommentar
Svinks Skrevet 5. mai 2016 Del Skrevet 5. mai 2016 Se på Finn at nå er den solgt. Noen lot seg ikke skremme, uansett om de liker oppussing, eller synes den var OK som den var. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå