magiga Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Kombinerer landets største pelejobb med isopor og gamle vinflasker.Veien var ny på 80-tallet, nå bygges det ny for syv milliarder Lenke til kommentar
HJKristensen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Håper det ikke blir flom på strekningen - dette ligner på isopor fyllingen som var ved Skårer i Lørenskog. Der var det en vårflom som heiste opp veien så den var helt ødelagt. RV159 Lørenskog har nok erfaring på dette.... 2 Lenke til kommentar
Itholia Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Håper det ikke blir flom på strekningen - dette ligner på isopor fyllingen som var ved Skårer i Lørenskog. Der var det en vårflom som heiste opp veien så den var helt ødelagt. RV159 Lørenskog har nok erfaring på dette.... Gamle E-18 på grensa mellom Telemark og Vestfold har akkurat samme fyllingstypen over en myr, veien varierer med nesten 2 meter i løpet av året, aldri vært noe problem med veidekket eller kjørekomforten her. Den ble bygget på slutten av 70-tallet. 1 Lenke til kommentar
4TYX719O Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Som kjent går om trent all varetransport på vei. 95 % av alle jernbanevogner er hesatt på alle jernbaneterminalen. Jeg ville tro at om varetransporten ble ivaretatt av gods på jernbane så ville også skader og slitasje på de fleste veier i landet bli betydelig redusert. 1 Lenke til kommentar
Bengt Who Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Kutter en tungtrafikken vil en nesten fjerne behovet for vedlikehold av veier. Men en trenger ikke å bruke toget, nesten alle i Norge bor nært havet, og skip er helt ypperlige til transport av tungt. En kunne sponset mange ferger for tungtrafikken med besparelsen i veivedlikehold. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå