Gå til innhold

Veien var ny på 80-tallet, nå bygges det ny for syv milliarder


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Håper det ikke blir flom på strekningen - dette ligner på isopor fyllingen som var ved Skårer i Lørenskog. Der var det en vårflom som heiste opp veien så den var helt ødelagt. RV159 Lørenskog har nok erfaring på dette....

 

Gamle E-18 på grensa mellom Telemark og Vestfold har akkurat samme fyllingstypen over en myr, veien varierer med nesten 2 meter i løpet av året, aldri vært noe problem med veidekket eller kjørekomforten her. Den ble bygget på slutten av 70-tallet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som kjent går om trent all varetransport på vei. 95 % av alle jernbanevogner er hesatt på alle jernbaneterminalen. Jeg ville tro at om varetransporten ble ivaretatt av gods på jernbane så ville også skader og slitasje på de fleste veier i landet bli betydelig redusert.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kutter en tungtrafikken vil en nesten fjerne behovet for vedlikehold av veier. Men en trenger ikke å bruke toget, nesten alle i Norge bor nært havet, og skip er helt ypperlige til transport av tungt. En kunne sponset mange ferger for tungtrafikken med besparelsen i veivedlikehold.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...