Gjest Slettet-Q8Kr4YEB Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Jobbet i fjord i et selskap i England. Mottok idag plutselig melding fra en i firmaet som ber meg å fjerne posteringen om at jeg har jobbet i firmaet fra Linkedin. Svarer pent at jeg faktisk har jobbet i selskapet og har dokumentasjon på dette, men vedkommende begynner da å si at dersom at jeg ikke fjerner listingen vil han ta dette videre. Får så ca 30 minutter senere ny melding der han innrømmer at han ikke ble informert om mitt arbeidsforhold i selskapet før etter å ha blitt oppmerksom på at jeg hadde ført opp dette på Linkedin. Noen som har opplevd dette selv? Da tenker jeg på andre som har jobbet i utlandet her tidligere og har fått reaksjoner i ettertid. Har både fått "Letter of approval" og sluttattest fra selskapet før jeg avsluttet arbeidsforholdet i bedriften og forlot landet da jeg flyttet tilbake til Norge. Sånn sett er jeg glad jeg bor og arbeider i Norge, arbeids-strukturen her mellom ansatt og leder er mye flatere enn i England. Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Ta det videre? Er han 3 år og går med bleier? Hvilke instanser ville tatt noe slikt videre? Hadde ikke tenkt noe mer over det egentlig.. 1 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Q8Kr4YEB Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 @Salvesen. Ja det tenkte jeg også, ta det videre... flisespikkeri vil jeg kalle det. Lenke til kommentar
Mato Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 tja det er vell mere vanlig og lyge på seg kompetanse i utlandet så da passer de vell mere på dette og , men for oss nordmenn virker det nok sært . Lenke til kommentar
Camlon Skrevet 13. mai 2016 Del Skrevet 13. mai 2016 tja det er vell mere vanlig og lyge på seg kompetanse i utlandet så da passer de vell mere på dette og , men for oss nordmenn virker det nok sært . Det er rart i utlandet også, fordi hvem bryr seg om hvilke firma du har på Linkedin. Om det er løgn så vil de finne det ut i søknadsprosessen. Lenke til kommentar
Njord Skrevet 23. mai 2016 Del Skrevet 23. mai 2016 Han burde nok ha sjekket litt opp før han sendte den første mailen. Når det er sagt, syns jeg det er heilt greit at et firma ikke ønsker at enkeltpersoner lyver om sitt engasjement/arbeidsforhold hos deres bedrift. Han tok jo saken videre, og fant ut at han hadde gjort en feil og sendte faktisk mail om det, fleste ville bare lagt saken død og latet som ingen ting Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Q8Kr4YEB Skrevet 23. august 2016 Del Skrevet 23. august 2016 Takk for gode innspill og svar. Det var som dere nevner og som jeg selv har nevnt en misforståelse og jeg fikk lov til å beholde posteringen på LinkedIn. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå