Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 (endret) http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kristen-menighet-foreslaar-at-folk-tar-opp-laan-for-aa-gi-gaver/a/23672578/ Hva mener dere om praksisen? Det er jo ikke gratis å drifte en menighet, så et sted må jo pengene komme fra. Allikevel synes jeg dette virker litt forkastelig. Jeg tviler ikke på at det vil være noen i hallelujarus som setter seg selv i vanskelig gjeld p.g.a dette her. WWHD - What Would Hallgeir(Kvadsheim) Do!? (bildet: Aftenbladet ) Endret 2. mai 2016 av Slettet+6132 Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Forkastelig praksis... En ting som alltid har forbløffet meg så er det hangen til penger som følgere av disse sektene har... De får rett og slett aldri nok penger og det fra en gjeng som påstår at gud kan få til alt, bortsett fra å trykke penger tydeligvis... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Banken trakk seg heldigvis. Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Det er ikke noe nytt at religiøse samfunn setter deres religiøse samfunns økonomiske interesser godt foran deres medlemmers interesser. Men det er fortsatt forkastelig, og jeg stiller meg sterkt tvilende til at de som organiserer dette gjør det av edle motiver. Jeg smilte litt når sekten var villig til å stå som sikkerheten... for lån som tas opp for å gi sekten en gave. Heh. Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Tenker igrunn at det får være opp til dem. Om menigheten og noen av menighetens medlemmer velger dette frivillig ser jeg ikke helt hva vi skal komme med moralske pekefingre for. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Tenker igrunn at det får være opp til dem. Om menigheten og noen av menighetens medlemmer velger dette frivillig ser jeg ikke helt hva vi skal komme med moralske pekefingre for. Tja, vil ikke det være det samme som å si om muslimske kvinner: Så lenge de velger burka frivillig, så er det ikke noe problem med det. Spørsmålet er jo hvor frivillig det er, i begge tilfeller. Tenker i retning av "psykisk tvang". Lenke til kommentar
RWS Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Tenker i retning av "psykisk tvang". I slike sekter har det en tendens til å bli "frivillig" tvang ja... Man tørr ikke å si i mot "autoritetene" i slike sekter, dessuten har jeg inntrykk av at de aller fleste som "velger" å følge slike sekter er saueflokker som stort sett ikke trives med å tenke selv og som gjerne ser at andre gjør det for dem... Å kues er liksom en dyd, på samme måte som ignoranse er en dyd blandt mange kristne, til mindre man vet til mer setter man sin lit til herren og til bedre kristen er man liksom... Så nei, syntes det er moralsk forkastelig å "tvinge" medlemmene sine til å ta opp lån og sette seg i gjeld samme hva det gjelder (om det ikke er livsnødvendig da, noe jesus greier aldri har vært....) Har ikke disse menneskene noen moral i det hele tatt? 1 Lenke til kommentar
Bruker-163290 Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Forkastelig praksis... En ting som alltid har forbløffet meg så er det hangen til penger som følgere av disse sektene har... De får rett og slett aldri nok penger og det fra en gjeng som påstår at gud kan få til alt, bortsett fra å trykke penger tydeligvis... Kirken har alltid vært en pengemaskin, og ble skapt for å være det. Se på historien, se på all volden, all makten og alt det forferdelige rundt kristendommen. Det fredelige kristne samfunnet vi ser idag er kuet av motstand fra ikkekristne, og vi skal være veldig takknemlige for det. Den samme motstanden er nå rettet mot Islam, for å få vekk de aller mest troende og skape et nytt Islam som går imot mye den religionen står for. Samme prosedyre som kristne trengte, og fortsatt trenger til en viss grad. Kunnskap og demokrati går ikke hånd i hånd med religion, referanse historien. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 http://www.vg.no/nyheter/innenriks/kristen-menighet-foreslaar-at-folk-tar-opp-laan-for-aa-gi-gaver/a/23672578/ Hva mener dere om praksisen? Det er jo ikke gratis å drifte en menighet, så et sted må jo pengene komme fra. Allikevel synes jeg dette virker litt forkastelig. Jeg tviler ikke på at det vil være noen i hallelujarus som setter seg selv i vanskelig gjeld p.g.a dette her. Det fornektes ikke ett øyeblikk. Jeg vet ikke om jeg syntes det er verst om de faktisk er så blåst at de tror pengegaver kiler gudene de riktige steder, eller om handlingen er gjort med fult overlegg i svindeløyemed for "en god sak". Når vi har kriminalisert sultne stakkarer for å sitte på gatehjørner og tigge penger, så er det forbløffende at disse private religiøse aktørene går fri. 1 Lenke til kommentar
herzeleid Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Tenker igrunn at det får være opp til dem. Om menigheten og noen av menighetens medlemmer velger dette frivillig ser jeg ikke helt hva vi skal komme med moralske pekefingre for. Tja, vil ikke det være det samme som å si om muslimske kvinner: Så lenge de velger burka frivillig, så er det ikke noe problem med det. Spørsmålet er jo hvor frivillig det er, i begge tilfeller. Tenker i retning av "psykisk tvang". I begge tilfeller er det eventuell tvang som er problemet, ikke at noen ønsker eller får muligheten til å bidra. Lenke til kommentar
Horten Market Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Jeg vil nok mene at det å i det hele tatt foreslå at noen setter seg i gjeld for å bidra med penger til deg, er forkastelig. Det er en psykopatisk manipulering. Du misbruker menneskers ønske om å hjelpe andre, ved å skape en forventning om at hjelpen skal gå lenger enn det hjelperen har økonomisk evne til. 1 Lenke til kommentar
Imlekk Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Jeg vil nok mene at det å i det hele tatt foreslå at noen setter seg i gjeld for å bidra med penger til deg, er forkastelig. Det er en psykopatisk manipulering. Du misbruker menneskers ønske om å hjelpe andre, ved å skape en forventning om at hjelpen skal gå lenger enn det hjelperen har økonomisk evne til. Enig. Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 But He loves you. He loves you, and He needs money! He always needs money! He's all-powerful, all-perfect, all-knowing, and all-wise, somehow just can't handle money! -- George Carlin 3 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 De skulle ha brukt Kickstarter eller Indiegogo istedet ... Lenke til kommentar
RWS Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 De skulle ha brukt Kickstarter eller Indiegogo istedet ... Jepp, da kunne det i det minste foregått på frivillig basis og ikke frivillig tvang av medlemmene.. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Kickstarter og indiegogo ville så absolutt vært et bedre valg. Noe jeg så absolutt kunne respektert (til en viss grad) Kakebakesalg, loppemarked, flaskeinnsamling, ++++ kunne også gått. Jeg er ikke noe stor fan av religion. Men de måtene på å samle inn penger kunne jeg nå i det minste respektert. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Apropo overtro, nå kan man velte seg i løgn i Telenor Arena i hele dag! "Jenta står på en scene. Hun var døv fra fødselen av. Ingen leger kunne hjelpe henne. Men nå kan hun høre, og hvem har æren? En pastor holder rundt jentas hode og roper: Jesus utførte mirakler i kveld!" "En blind kvinne som ønsket synet tilbake var en verre nøtt å knekke – selv etter flere møter og tre-fire utdrivelser kunne hun fortsatt ikke se. Pastorene drøftet denne muligheten med henne: «Kanskje hun ikke ønsket noen endring? At det å være blind var blitt en slags komfortsone for henne, som ga en rekke offentlige goder?" http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Healing-virker-Helbredelse-er-ekte-Mirakler-finnes--Ingeborg-Senneset-8453839.html Give me strength to comprehend the stupidity... Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 There is no cure for stupid ... Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Apropo overtro, nå kan man velte seg i løgn i Telenor Arena i hele dag! "Jenta står på en scene. Hun var døv fra fødselen av. Ingen leger kunne hjelpe henne. Men nå kan hun høre, og hvem har æren? En pastor holder rundt jentas hode og roper: Jesus utførte mirakler i kveld!" "En blind kvinne som ønsket synet tilbake var en verre nøtt å knekke – selv etter flere møter og tre-fire utdrivelser kunne hun fortsatt ikke se. Pastorene drøftet denne muligheten med henne: «Kanskje hun ikke ønsket noen endring? At det å være blind var blitt en slags komfortsone for henne, som ga en rekke offentlige goder?" http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Healing-virker-Helbredelse-er-ekte-Mirakler-finnes--Ingeborg-Senneset-8453839.html Give me strength to comprehend the stupidity... http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Healing-virker-Helbredelse-er-ekte-Mirakler-finnes--Ingeborg-Senneset-8453839.html Litt medisin til deg Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Apropo overtro, nå kan man velte seg i løgn i Telenor Arena i hele dag! "Jenta står på en scene. Hun var døv fra fødselen av. Ingen leger kunne hjelpe henne. Men nå kan hun høre, og hvem har æren? En pastor holder rundt jentas hode og roper: Jesus utførte mirakler i kveld!" "En blind kvinne som ønsket synet tilbake var en verre nøtt å knekke – selv etter flere møter og tre-fire utdrivelser kunne hun fortsatt ikke se. Pastorene drøftet denne muligheten med henne: «Kanskje hun ikke ønsket noen endring? At det å være blind var blitt en slags komfortsone for henne, som ga en rekke offentlige goder?" http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Healing-virker-Helbredelse-er-ekte-Mirakler-finnes--Ingeborg-Senneset-8453839.html Give me strength to comprehend the stupidity... http://www.aftenposten.no/meninger/kommentarer/Healing-virker-Helbredelse-er-ekte-Mirakler-finnes--Ingeborg-Senneset-8453839.html Litt medisin til deg Ja det hjalp litt med en dobbel dose av den artikkelen der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå