Gå til innhold

Kvelstemning mølen 2016

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her er det vel flere ting å henge seg opp i hvis man skal være litt streng..;)

Det første som slo meg er at bildet må rettes opp, det heller kraftig mot høyre. Sola er noe utbrendt, noe som er vanskelig å unngå..I know.. Og til sist kunne himmelen blitt kuttet ned til 1/3 av bildet.

Det er fin stemning i bildet, gode farger og steinene ble fine synes jeg :) Gjør gjerne et forsøk til og legg ut som en V2.

Lenke til kommentar

Når man drar i spaker som du antagelig har gjort her så blir det lett skjemmende utbrenninger som du har oppe til venstre her. Dette vet jeg litt om for jeg er selv en mann av harde spakdragninger og må ofte kompensere.

I og med plasseringen så ville jeg ikke pirka og bala med å legge i støy, blure lysdempe osv. osv. for å redde området. Nei, jeg ville kutta på innsiden.

Nå hadde jo hu Helene allerede fortalt deg at vannet holder på å renne ut på høyre side av bildet så for at her ikke skulle bli like tørt som i noen vann der NVE har har vær frampå med demningene og røra sine så starta jeg med å rette opp. Men jeg roterte ikke. jeg brukte Skew eller forvrengning som de kaller det i norsk utgave og nappa litt i øvre høyre hjørne til det ble vannrett horisont. Hadde jeg rotert hadde du mistet både nede og til venstre i bildet også og det er ikke der problemene er.

Etter oppretting kutta jeg på innsiden av den gedigne utbrenningen og fikk et format langt som et hestehue.

Derfor tok jeg et toppkutt såvidt inne i den nederste stupmørke skya i venstrekanten.

Da ender du opp med et smalere format uten utbrenning og som bonus bedre dybdefølelse grunnet beskjæringen oppe. Muligheten for å ta enda litt til oppe er til stede. men hvorvidt det øker dybdefølelsen ytterligere overlater jeg til herrene Smaken og Baken.

Nå har du fått litt tips å gå ut fra så får det bli opp til deg om du vil gjøre bruk av det.

Roar

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...