t_o_m_m_y Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 (endret) jeg kikket på norske talenter,da det gikk repriser,og Patrick jørgensen sang en sang om mora si.moren hadde død for noen dager siden.han begynte da med en rørende intro på autidtion:http://www.tv2.no/v/944290/?ref=985122nå viste det seg at han var dyktig til å synge og rappe for å være 16 år.senere i semifinalen så bygget han på samme oppskrift; sang om mamma.http://www.tv2.no/v/972117/ jeg hørte kun den første link ovenfor,og da jeg hørte introen til Patrick så tenkte jeg"SYMPATI STEMME" rungende i hodet mitt.jeg kunne anerkjenne at han var flink,men det irriterte meg at hanA; "hermet etter Eminem og skrev egentlig ikke originale sanger".B; "delvis får sympati stemmer fordi han synger om moren sin".(noe som kommer godt frem når man ser på dommerne sin respons etterpå).noe i meg måtte da anerkjenne at han var flink,men noe i meg irriterte meg over å komme videre fordi han fikk sympati stemmer,-der sympati stemmene fikk en overveldende fokus.ikke det at jeg sier han er udyktig,-nei nei,men jeg lurte meg på om han ville ha gått videre vis han ikke hadde sagt den rørende introen om moren sin som døde just,og at muligens sympati stemmene gjorden sangen hans bedre enn den var.er det riktig å sende en person videre i talent konkurranse fordi man vekker en sympati stemme i dommere og folket? Endret 1. mai 2016 av t_o_m_m_y Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 Virker ganske spekulativt å prøve å sanke stemmer på å synge om moren. Burde synge om noe helt annet, og ikke bruke morens bortgang på denne måten. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Spiller ikke inspirasjon noen rolle? Hvorfor skal det være tabu å synge om sin egen mors død? Det er ikke sangerens ansvar om juryen / publikum ikke klarer å holde seg objektiv. 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er tusen andre ting å synge om, og hvis han ikke klarer å finne noe annet, så er jo det et minus. Han vet nok veldig godt at dette gir ekstra stemmer. Man kan i hvert fall ikke forvente at publikum bare skal vurdere prestasjonen. Lenke til kommentar
Isbilen Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Hø? Hvis moren hans gikk bort nylig har han selvfølgelig sterke følelser rundt det, og da faller det ham også naturlig å skrive om det. Det dere sier er altså at kunstnere ikke skal bruke det som opptar dem, for det er juks...? Hva med alle kjærlighetssangene? Faen for noen drittsekker som lager låter rett etter at de har blitt dumpet, spiller kynisk på folks følelser og sånn. Tvi! Og at han "hermer etter Eminem"... Ingenting er originalt, innse det. Eminem "hermet" etter noen, han også. Når mainstreamen oppdager noe har undergrunnen drevet med det i årevis. Endret 3. mai 2016 av Isbilen 1 Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Hva slags konkurranser er det disse "kunstnerne" deltar i? Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er tusen andre ting å synge om, og hvis han ikke klarer å finne noe annet, så er jo det et minus. Han vet nok veldig godt at dette gir ekstra stemmer. Man kan i hvert fall ikke forvente at publikum bare skal vurdere prestasjonen. Hva med risikoen han tar mht folks negative reaksjon til valget av sang? Denne negative reaksjonen er en reell risiko han tar, beviselig med din egen reaksjon. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) Å klandre en artist for å bruke emosjonell inspirasjon som grunnlag for sin egen prestasjon er idiotisk. Å klandre en artist for å ikke finne opp hjulet på nytt, men benytte seg av etablerte stiler innen popmusikk er urimelig - spesielt når artisten deltar i en konkurranse... som blant annet har et svært høyt fokus på NETTOPP POPMUSIKK! Endret 3. mai 2016 av Løgn Lenke til kommentar
ozone Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er ikke til å komme bort i fra at i IDOL og alle andre talentkonkuranser er det blitt vanlig å snakke litt om "hvor mye jeg ble mobbet før, og hvor bra det er for meg å delta her" slik at dommerne og publikum skal føle seg kjip hvis ikke de sender deg videre. Så jeg synes trådstarter absolutt har ett poeng. Så kan dere bare si hvor mye dere vil at "han må jo få lov å synge om sin døde mor hvis han vil"... Ja! Enig! Men det kan være en kynisk kalkulert tanke bak. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er ikke til å komme bort i fra at i IDOL og alle andre talentkonkuranser er det blitt vanlig å snakke litt om "hvor mye jeg ble mobbet før, og hvor bra det er for meg å delta her" slik at dommerne og publikum skal føle seg kjip hvis ikke de sender deg videre. Så jeg synes trådstarter absolutt har ett poeng. Så kan dere bare si hvor mye dere vil at "han må jo få lov å synge om sin døde mor hvis han vil"... Ja! Enig! Men det kan være en kynisk kalkulert tanke bak. Jeg tror heller ikke at valget var tilfeldig. Det er høyst sannsynlig at han bruker sin mors død for å fremme seg selv. Og akkurat dette reflekterer desto mer på hans eget talent i popkulturen. Det handler om å tilpasse seg, og bruke de midlene man har tilgjengelig for å finne frem. Applaus! Applaus! For en kynisk jævel Lenke til kommentar
oscrue10 Skrevet 3. mai 2016 Del Skrevet 3. mai 2016 Det er tusen andre ting å synge om, og hvis han ikke klarer å finne noe annet, så er jo det et minus. Han vet nok veldig godt at dette gir ekstra stemmer. Man kan i hvert fall ikke forvente at publikum bare skal vurdere prestasjonen. Hva med risikoen han tar mht folks negative reaksjon til valget av sang? Denne negative reaksjonen er en reell risiko han tar, beviselig med din egen reaksjon. Det er opplagt at man i sum tjener på å synge en slik sang, evt servere en sørgelig historie i det hele tatt. Lenke til kommentar
t_o_m_m_y Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 (endret) (redigert og forkortet innlegg) man bør vise et talent mest mulig objektivt uten å påvirke dommernes/seernes dømme kraft før talentet vises. chris medinaer et godt eksempel; han sang om sin kjæreste som endte i rullestol. han begynte med sin rørende historie allerede fra audition, og fra audition så la han premissene for at seerne skulle ha sympati med han. jeg har søkt litt på nettet om flere sanger han spilte i american idol, men finner mest "hvordan det er å leve med en kjæreste i rullestol" videoer og "what are Word" sangen. på wiki står det "In late 2010 he auditioned for the reality show and talent contest "American Idol" and received a "golden ticket to Hollywood", making it to the top 40 out of 327 contestants on Season 10 in 2011. The night he was eliminated on February 24, 2011, Jennifer Lopez, one of the judges, could not control how terrible she felt that she was the one who had to tell him he would not advance further and cried afterwards." Endret 4. mai 2016 av t_o_m_m_y Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå