Gå til innhold

K r å k e

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Et riktig flott bilde av kråka, en ganske smart fugl.

Fin plassering i ruta, flott glans i øyet og fjærdrakten ble skarp og fin mot den duse og rolige bakgrunnen. :thumbs:

Hei lady, queen Helene.

Takk før din " duse og rolige " kommentar :thumbup:

Ha en like fin dag som på Andøya, sooooool og lit over 10 grader og bare lit vind :grin:

M v h

Leif :cool:

Lenke til kommentar

Flott kråkeportrett med litt gjengrodd på vingen hvilket er lett å få og fullt ut akseptabelt.

Kråker er ikke lette å komme tett på. Vet det for jeg drev mye kråkefotografering i India der jeg hadde dem i kokospalmene rundt balkongen min. Pleide å erte dem litt med å etterlikne dem så de var nok ekstra obs på meg for jeg lurte dem i begynnelsen. Men kråker kjenner igjen folk selv flere år etter hvis du har gjort dem noe så hadde de fått sjansen så hadde de nok hakka meg i hue slik de gjorde med ei dame som gikk bort for å se på en kråkeunge som hadde falt ut av redet. Da kom kråkemor i stupangrep og kakka dama i hue så hu skreik skikkelig.

God skarphet og farger her. Detaljene er det vel heller ikke så mye å si på.

At øyet kommer fint fram er et ekstra pluss.

Roar

Lenke til kommentar

Flott kråkeportrett med litt gjengrodd på vingen hvilket er lett å få og fullt ut akseptabelt.

Kråker er ikke lette å komme tett på. Vet det for jeg drev mye kråkefotografering i India der jeg hadde dem i kokospalmene rundt balkongen min. Pleide å erte dem litt med å etterlikne dem så de var nok ekstra obs på meg for jeg lurte dem i begynnelsen. Men kråker kjenner igjen folk selv flere år etter hvis du har gjort dem noe så hadde de fått sjansen så hadde de nok hakka meg i hue slik de gjorde med ei dame som gikk bort for å se på en kråkeunge som hadde falt ut av redet. Da kom kråkemor i stupangrep og kakka dama i hue så hu skreik skikkelig.

God skarphet og farger her. Detaljene er det vel heller ikke så mye å si på.

At øyet kommer fint fram er et ekstra pluss.

Roar

Hei Roar.

Takk før hyggelig intressant kommentar :)

M v h

Leif :cool:

Lenke til kommentar

Hei, Leif.

Fugler med mørkt hode, - som f. eks. kråke, skjære, dompap og stær, er vanskelige å fotografere, da øynene lett "blir borte" på bilder.

Løsningen er å fotografere når fuglene vender blikket mot lyset, og dette bidrar til at ditt "kråkebilde" er ordentlig severdig !

M v h

Albert.

Lenke til kommentar

Hei, Leif.

Fugler med mørkt hode, - som f. eks. kråke, skjære, dompap og stær, er vanskelige å fotografere, da øynene lett "blir borte" på bilder.

Løsningen er å fotografere når fuglene vender blikket mot lyset, og dette bidrar til at ditt "kråkebilde" er ordentlig severdig !

M v h

Albert.

Hei Albert.

Takk før hyggelig intressant kommentar :-) Enig med deg om utfordring ved fotografering av fugler med mørkt hode :-)

M v h

Leif :-)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...