Leif Olsson Skrevet 1. mai 2016 Del Skrevet 1. mai 2016 K r å k e Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Elegant og flott kråke Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Et riktig flott bilde av kråka, en ganske smart fugl. Fin plassering i ruta, flott glans i øyet og fjærdrakten ble skarp og fin mot den duse og rolige bakgrunnen. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2016 Elegant og flott kråke Takk takk Torhild før " elegant " kommentar M v h Leif Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2016 Et riktig flott bilde av kråka, en ganske smart fugl. Fin plassering i ruta, flott glans i øyet og fjærdrakten ble skarp og fin mot den duse og rolige bakgrunnen. Hei lady, queen Helene. Takk før din " duse og rolige " kommentar Ha en like fin dag som på Andøya, sooooool og lit over 10 grader og bare lit vind M v h Leif Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Flott kråkeportrett med litt gjengrodd på vingen hvilket er lett å få og fullt ut akseptabelt. Kråker er ikke lette å komme tett på. Vet det for jeg drev mye kråkefotografering i India der jeg hadde dem i kokospalmene rundt balkongen min. Pleide å erte dem litt med å etterlikne dem så de var nok ekstra obs på meg for jeg lurte dem i begynnelsen. Men kråker kjenner igjen folk selv flere år etter hvis du har gjort dem noe så hadde de fått sjansen så hadde de nok hakka meg i hue slik de gjorde med ei dame som gikk bort for å se på en kråkeunge som hadde falt ut av redet. Da kom kråkemor i stupangrep og kakka dama i hue så hu skreik skikkelig. God skarphet og farger her. Detaljene er det vel heller ikke så mye å si på. At øyet kommer fint fram er et ekstra pluss. Roar Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2016 Flott kråkeportrett med litt gjengrodd på vingen hvilket er lett å få og fullt ut akseptabelt. Kråker er ikke lette å komme tett på. Vet det for jeg drev mye kråkefotografering i India der jeg hadde dem i kokospalmene rundt balkongen min. Pleide å erte dem litt med å etterlikne dem så de var nok ekstra obs på meg for jeg lurte dem i begynnelsen. Men kråker kjenner igjen folk selv flere år etter hvis du har gjort dem noe så hadde de fått sjansen så hadde de nok hakka meg i hue slik de gjorde med ei dame som gikk bort for å se på en kråkeunge som hadde falt ut av redet. Da kom kråkemor i stupangrep og kakka dama i hue så hu skreik skikkelig. God skarphet og farger her. Detaljene er det vel heller ikke så mye å si på. At øyet kommer fint fram er et ekstra pluss. Roar Hei Roar. Takk før hyggelig intressant kommentar M v h Leif Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Fin fint portrett av kråke med glimt i øyet. Mvh Ragnar Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 2. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 2. mai 2016 Fin fint portrett av kråke med glimt i øyet. Mvh Ragnar Takk takk Ragnar før kommentar " med glimt i øyet " ? M v h Leif ? Lenke til kommentar
Albert Andersson Skrevet 2. mai 2016 Del Skrevet 2. mai 2016 Hei, Leif. Fugler med mørkt hode, - som f. eks. kråke, skjære, dompap og stær, er vanskelige å fotografere, da øynene lett "blir borte" på bilder. Løsningen er å fotografere når fuglene vender blikket mot lyset, og dette bidrar til at ditt "kråkebilde" er ordentlig severdig ! M v h Albert. Lenke til kommentar
Leif Olsson Skrevet 3. mai 2016 Forfatter Del Skrevet 3. mai 2016 Hei, Leif. Fugler med mørkt hode, - som f. eks. kråke, skjære, dompap og stær, er vanskelige å fotografere, da øynene lett "blir borte" på bilder. Løsningen er å fotografere når fuglene vender blikket mot lyset, og dette bidrar til at ditt "kråkebilde" er ordentlig severdig ! M v h Albert. Hei Albert. Takk før hyggelig intressant kommentar :-) Enig med deg om utfordring ved fotografering av fugler med mørkt hode :-) M v h Leif :-) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg